تاریخ امروز:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه عمر مستمری؛ چتری مطمئن برای روزهای بازنشستگی

Rate this post

شاید بهتر باشد به منظور آشنایی بیشتر با بیمه عمر مستمری و نکات مربوط به آن، نخست با مفهوم بیمه آشنا شویم. اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که به دنبال چتری مطمئن می گردید تا روزهای بازنشستگیتان را در سایه آن سپری نمایید، این مطلب مختص شما است. با ما همراه باشید که به همراهیتان دلگرمیم!

برای آرامشتان سرمایه گذاری کنید!

بیمه چیست؟

بیمه پیمانی است که شرکت بیمه بر اساس آن متعهد می گردد که در ازای مقادیری پول که فرد حقیقی یا حقوقی به وی پرداخت می نماید، زیان هایی را که در پی رویدادهای ناخواسته وارد می گردد، جبران نماید. در این رابطه؛ شرکت بیمه تحت عنوان بیمه گر، فرد حقیقی یا حقوقی پرداخت کننده پول تحت عنوان بیمه گذار، پول پرداختی از جانب بیمه گذار به بیمه گر تحت عنوان حق بیمه و آنچه را که بیمه می شود، تحت عنوان موضوع بیمه نامگذاری می کنند.

برای مثال هنگامی که شما به طور سالیانه به یکی از شرکت های بیمه مراجعه نموده و با پرداخت مبلغی مشخص خودروی خود را بیمه می نمایید، شرکت بیمه مورد نظر بیمه گر، شما بیمه گذار، هزینه پرداختی حق بیمه و خودروی شما موضوع بیمه خواهد بود.

حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که میزان حق بیمه پرداختی از جانب بیمه گذار به بیمه گر چقدر است؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که میزان حق بیمه بر اساس حساب احتمالات و میزان درآمد بیمه گذار معین می گردد. هنگامی که فرد حقیقی یا حقوقی نسبت به اخذ بیمه اقدام می نماید، موضوع بیمه و شرایط آن به طور کامل و بدون هیچ گونه ابهامی در سندی نوشتاری تحت عنوان بیمه نامه درج می گردد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیمه پیشینه ای بسیار طویل دارد. پیشینه ای به قدمت زندگی بشر!

حال که با مفهوم بیمه کم و بیش آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است که به معرفی بیمه عمر و یکی از پر طرفدارترین انواع آن یعنی بیمه عمر مستمری و بررسی آن بپردازیم.

بیمه عمر مستمری

بیمه عمر؛ از امروز به فکر آینده باش!

یکی از متداول ترین و مطمئن ترین راه هایی که می توانید با استفاده از آن آتیه خود را تامین کنید، بیمه عمر است. همان گونه که می دانید، تمام افراد به دنبال روشی ایمن می گردند که با استفاده از آن شرایط مالی مطمئنی را در دوران گوناگون تجربه کنند. اشتغال در دوران جوانی تمکن مالی را در پی دارد. اما وقتی انسان وارد دوران میانسالی شده و به مرور توان کار کردن را از دست می دهد، تنها سرمایه ای اندوخته دیروز است که به داد او می رسد.

بیمه عمر بهترین سرمایه گذاری ای است که می توانید برای آینده تان انجام دهید. از آینده غافل نباشید که از آنچه فکرش را می کنید، به شما نزدیکتر است!

تامین آتیه و سرمایه در دوران بازنشستگی و از کار افتادگی، تامین سرمایه برای سایر افراد خانواده در صورت وقوع حوادث ناگوار برای سرپرست خانواده و به کارگیری پوشش های گوناگون برای جبران هزینه های مالی در موقعیت های خاص سه دلیل اصلی و عمده ای هستند که بیمه عمر را ضروری می سازند.

بیمه عمر انواع مختلفی شامل بیمه تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه عمر انفرادی و مشترک، بیمه عمر مختلط پس انداز، بیمه عمر مستمری، بیمه بازنشستگی و بیمه عمر گروهی دارد. شما می توانید با توجه به شرایط خود مناسب ترین نوع را انتخاب نموده و نسبت به دریافت آن اقدام کنید. از همین امروز به فکر آینده باشید. فردا دیر است!

ما در مقاله ای به طور کامل درباره بیمه عمر توضیحاتی را برایتان آماده کرده ایم و پیشنهاد میکنیم حتما از مقاله همه چیز درباره بیمه عمر دیدن کنید.

برای مشاوره رایگان درباره بیمه عمر مستمری کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های بیمه عمر از طریق بیمه سل بپرسید.

بیمه عمر مستمری؛ یار روزهای سخت شما!

بیمه عمر مستمری یکی از پر طرفدارترین انواع بیمه عمر است. بیمه عمر مستمری بیمه ای مناسب برای آن دسته از افرادی است که به دنبال استفاده از یک سرمایه مطمئن و دارای پرداخت مستمر برای دوران حیات خود هستند. در این نوع بیمه عمر بیمه گذار مبلغ تعیین شده ای را به عنوان حق بیمه برای مدتی معین یا مادام العمر به بیمه گر پرداخته و در عوض از یک سرمایه قابل اطمینان برای آینده خود بهره مند می گردد تا هر زمان که لازم شد اندوخته خود را به طور یک جا یا به صورت مستمری دریافت نموده و مورد استفاده قرار دهد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیمه عمر مستمری با استقبال بی نظیری از جانب مردم کشورهای پیشرفته رو به رو شده است. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، بیمه عمر مستمری بیمه ای مناسب و کاربردی برای آن گروه از افرادی است که در زمان حیات و فعالیت خود نسبت به اندوختن سرمایه ای اقدام نموده اند و حال می خواهند با خیال راحت از ثمره این تصمیم عاقلانه خود بهره بگیرند.

حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که اگر فرد بیمه گذار در طول مدت قرارداد فوت نماید، تکلیف سرمایه اندوخته شده چه خواهد شد؟

گفتنی است که بیمه نامه عمر مستمری یکی از محبوب ترین بیمه نامه های انفرادی است که بیمه گر در آن متعهد می شود که در قبال دریافت حق بیمه از بیمه گذار، در صورتی که بیمه گذار در طی مدت زمان قرارداد فوت کند، سرمایه گذاری حاصل را به علاوه سرمایه فوت وی از محل حق بیمه های پرداختی به استفاده کنندگان از بیمه نامه پرداخت نماید. لازم به ذکر است که استفاده کنندگان از بیمه نامه در صورت فوت بیمه گذار، در زمان عقد قرارداد تعیین می گردند.

برای مثال فرد می تواند درخواست کند که اگر در طول قرارداد فوت نمود، همسر و فرزندان وی از بیمه نامه استفاده نمایند.

در صورتی که بیمه گذار در پایان قرارداد در قید حیات باشد، می تواند مبالغ حاصل از سرمایه گذاری را از محل سرمایه گذاری حق بیمه های پرداختی به طور یک جا و یا به صورت حقوق مستمری از شرکت بیمه دریافت نماید.

بیمه عمر

شرایط بیمه عمر مستمری

سن بیمه شده از بدو تولد تا 65 سالگی
مدت بیمه نامه 5 تا 30 سال
حداقل حق بیمه با توجه به شرایط اقتصادی بیمه گذار و بخش نامه های داخلی شرکت مورد نظر
روش پرداخت حق بیمه ·       یک جا

·       یک ساله

·       شش ماهه

·       سه ماهه

·       دو ماهه

·       ماهانه

سرمایه فوت به هر علت از ده میلیون ریال تا پنج میلیارد ریال
ضریب افزایش سالانه حق بیمه ·       0 درصد

·       5 درصد

·       10 درصد

·       15 درصد

·       20 درصد

ضریب افزایش سالانه سرمایه فوت ·       0 درصد

·       5 درصد

·       10 درصد

·       15 درصد

·       20 درصد

پوشش های اصلی بیمه عمر مستمری

  • پوشش فوت به هر علت

اصلی ترین پوشش بیمه عمر مستمری که موجب محبوبیت آن در میان افراد شده است، پوشش فوت به هر علت می باشد. بر این اساس در صورتی که بیمه گذار به هر دلیلی فوت گردد، علاوه بر اندوخته ای که زمان فوت تشکیل شده است، سرمایه فوت وی نیز که حداقل ده میلیون ریال و حداکثر پنج میلیارد ریال است، به استفاده کنندگان از بیمه نامه پرداخت می گردد.

از دیگر پوشش های بیمه عمر مستمری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوشش فوت ناشی از حادثه

در صورتی که بیمه گذار در زمان عقد قرارداد بیمه عمر مستمری پوشش فوت ناشی از حادثه را انتخاب کرده و در اثر بروز حادثه فوت نماید، ضمن پرداخت اندوخته تشکیل شده تا روز فوت وی و سرمایه فوت به هر علت، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت ناشی از حادثه نیز به استفاده کنندگان از بیمه نامه پرداخت می گردد. این مبلغ 1 تا 3 برابر سرمایه فوت به هر علت بوده و حداکثر مقدار آن پنج میلیارد ریال می باشد.

  • پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه

در صورتی که بیمه گذار در زمان عقد قرارداد بیمه عمر مستمری پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه را انتخاب نموده و بعدها در اثر وقوع حادثه دچار نقص عضو و از کار افتادگی دائم شود، بیمه گر به محاسبه درصدِ از کار افتادگی او پرداخته و براساس شرایط بیمه گذار و ضوابط پوشش مذکور اقدام به پرداخت درصد نقص عضو می نماید. لازم به ذکر است که سرمایه پوشش نقص عضو دائم ناشی از حادثه معادل 100 درصد سرمایه فوت ناشی از حادثه بوده و سقف آن پنج میلیارد ریال می باشد.

  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه

در صورتی که بیمه گذار این پوشش را در زمان عقد قرارداد بیمه عمر مستمری انتخاب کرده و بعدها در اثر حادثه دچار آسیب بدنی و صدمه گردد، بیمه گر موظف به پرداخت هزینه های بیمارستانی وی خواهد بود. سرمایه پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه معادل 10 درصد از سرمایه فوت ناشی از حادثه بوده و حداکثر میزان آن پانصد میلیون ریال است.

  • پوشش امراض خاص

یکی از مهم ترین پوشش های بیمه عمر مستمری پوشش امراض خاص است که در دو طرح 5 بیماری و 21 بیماری قابل ارائه می باشد. گفتنی است که سقف سرمایه پوشش بیماری های خاص برای هر دو طرح 5 بیماری و 21 بیماری برابر 30 درصد، پنجاه درصد یا 100 درصد سرمایه فوت به هر علت بوده و حداکثر مقدار آن پنج میلیارد ریال است.

  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر از کار افتادگی کامل و دائم

در صورتی که بیمه گذار در زمان عقد قرارداد بیمه عمر مستمری پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر از کار افتادگی کامل و دائم در اثر بیماری یا حادثه را انتخاب نموده و از کار افتادگی وی توسط پزشک معتمد بیمه احراز و تایید گردد، از شروع سال بیمه ای پس از پرداخت حق بیمه از پرداخت هرگونه حق بیمه ای معاف بوده و بیمه گر موظف به پرداخت باقی حق بیمه ها بدون ایجاد هر گونه تغییری در شرایط بیمه نامه خواهد بود.

بیمه عمر مستمری

مزایای منحصر به فرد بیمه عمر مستمری

بیمه عمر مستمری دارای مزایای متعدد و متنوعی است که دست به دست هم داده و آتیه فرد را به بهترین شکل ممکن تضمین می کنند. از جمله مهم ترین این مزایا می توان به انعطاف پذیری در میزان و شرایط پرداخت حق بیمه، تعدیل سالانه سرمایه و حق بیمه متناسب با تورم، پرداخت سود تضمینی، معافیت از مالیات، پرداخت سود مشارکت، امکان باز خرید بیمه نامه در زمان دلخواه، امکان برداشت از محل اندوخته بیمه نامه از پایان سال دوم بیمه ای، امکان دریافت وام بدون ضامن و… اشاره نمود.

انواع بیمه عمر مستمری

بیمه عمر مستمری دارای انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

  • مستمری متغیر
  • مستمری با برگشت حق بیمه
  • مستمری مخفف
  • مستمری مضاعف
  • مستمری بلافاصله
  • مستمری با فاصله