تاریخ امروز:۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی بیشتر با بیمه عمر

Rate this post

آَشنایی بیشتر با بیمه عمر

بیمه و انواع مختلف آن همیشه نقش مهمی در زندگی انسان ها ایفا می کنند و می توانند تا حد بالایی آسیب ها و زیان های وارد آمده را جبران کنند. یکی از انواع مختلف بیمه که بسیار کاربردی هم به شمار می آید بیمه عمر است. اما آیا در مورد این نوع از بیمه اطلاعاتی دارید؟ می دانید این نوع بیمه چه کاربردی دارد و یا چگونه استفاده نمی شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصر اما کاملی در مورد بیمه عمر به دست آورید.

بیمه عمر چیست؟

خیلی از ما بیمه عمر را جدی نمی گیریم و اصلا لحظه ای به این فکر نمی کنیم که پس از مرگ ما ممکن است چه بلایی بر سر خانواده مان بیاید و انها از چگونه می توانند از پس مخارج زندگی شان بر بیایند. همانطور که میدانید هنگامی که یک فقدان را تجربه می کنیم علاوه بر مسائل احساساسی و درد و رنجی که متحمل می شویم بحث های مالی هم وجود دارند و ما می توانیم در وضعیت بدی از نظر مالی هم قرار بگیریم. در این شرایط است که بیمه عمر به کمک خانواده ی فرد فوت شده می آید و بازماندگان وی برای ادامه ی زندگی از نظر مالی کمک می کند. پوشش اصلی که این نوع از بیمه ارائه می دهد در رابطه با فوت فرد است که در این حالت به خانواده و یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم ذینفعان این شخص فوت شده با توجه به تعهدات بیمه گر،  مبالغی پرداخت می شود.  البته که بیمه عمر می تواند در زمان حیات هم مورد استفاده قرار بگیرد، اما در نهایت عمده استفاده آن برای زمان فوت فرد بیمه شده است. این نوع از بیمه طرح های مختلفی داشته و در انواع گوناگونی عرضه می شود که در ادامه بیمه سل بیشتر در رابطه با آنها توضیح می دهیم.

آشنایی بیشتر با بیمه عمر

انواع مختلف بیمه های عمر

بیمه های عمر در انواع مختلفی به متقاضیان ارائه می شوند که عبارتند از:

  • بیمه های عمر زمانی: برای این نوع از بیمه ها یک مدت زمان و دوره مطرح می شود که وقتی فرد طی این دوره زمانی فوت کند مبلغ مورد نظر به بازماندگان وی پرداخت می شود. اما اگر در پایان دوره مشخص شده فرد زنده باشد هیچ چیزی به وی تعلق نمی گیرد.
  • بیمه از نوع تمام عمر: تنها پوششی که این نوع از بیمه برای مشتریان خود قائل می شود در صورت فوت فرد آن هم در هر زمان است. به این شکل که پس از فوت بیمه شده به خانواده و ذینفعان او مبلغ تعهد شده پرداخت می شود.
  • بیمه های عمر از نوع مانده بدهکار انفرادی: اگر قسط و قرض ها و بدهی های بالایی به بانک ها دارید این نوع از بیمه های عمر می توانند مفید واقع شوند. همانطور که میدانید اگر فردی به بانک بدهکار باشد و قبل از پایان اقساط از دنیا برود پرداخت انها به بازماندگان وی منتقل می شود. به کمک این نوع از بیمه های عمر شرکت بیمه برای پرداخت این افساط متعهد میشود.
  • یکی از انواع بیمه های عمر را می توان نوع بازنشستگی آن عنوان کرد. به این شکل که فرد برای یک دوره حق بیمه پرداخت می کند. سپس با اتمام آن دوره که میتواند چندین و چند سال به طول بینجامد فرد مستمری برای دوران بازنشستگی خود در اختیار دارد.
  • تامین آتیه فرزند: یکی دیگر از انواع این بیمه را می توان تامین آتیه فرزندان به شمار آورد. از 10 تا 30 سال دوره پرداخت حق بیمه این نوع از بیمه های عمر است. در پایان هم فرد میتواند مبلغ کل تعهد را دریافت نماید.

شما میتوانید برای آگاهی بیشتر و خرید بهترین بیمه عمر وارد سایت بیمه سل شوید با خواندن مقاله های وبلاگ بیمه سل و تماس با کارشناسان بیمه به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید و بیمه عمر متناسب با خود را خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری