تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه عمر مختلط پس انداز

بیمه عمر مختلط پس انداز و مزایای آن

2/5 - (2 امتیاز)

حتما تا به حال یک بار در زندگیتان از یک بیمه نامه استفاده کرده اید. بیمه، تعهد و پیمانی بین بیمه گر(شرکت) و فرد بیمه گذار بسته می شود و طبق آن شرکت بیمه گر موظف می باشد ضرر و زیان های ناگهانی را جبران نماید. بیمه نامه ها انواع مختلفی دارند و هر یک خدمات و هزینه های متفاوتی را پوشش میدهند. بیمه ی شخص ثالث، بیمه ی آتش سوزی، بیمه ی مهندسی، بیمه ی بدنه، بیمه عمر مختلط پس انداز انواع رایجی از بیمه نامه ها هستند.

با توجه به مزایای بالایی که بیمه عمر مختلط پس انداز دارد، در این مقاله درباره ی آن صحبت خواهیم نمود. اما پیش از آشنایی با بیمه عمر مختلط پس انداز بهتر است به طور خلاصه با بیمه ی عمر آشنا شویم. البته در مقاله همه چیز در مورد بیمه عمر به طور کامل درباره این بیمه صحبت کرده ایم.

بیمه ی عمر چیست؟

بیمه ی عمر جزو مطمئن ترین و رایج ترین راه ها برای سرمایه گذاری و تامین آینده در سراسر جهان محسوب می شود. همه ی انسان ها به دنبال راهی مطمئن برای تامین آینده ی خود و اعضای خانواده خود هستند. بیمه ی عمر یکی از این راه ها برای تامین آتیه می باشد که توانسته طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. بیمه ی عمر انواع مختلفی دارد که می توانند پشتوانه ی مناسبی برای افراد فراهم نمایند. افراد بنا به دلایل متفاوتی مایل به استفاده از بیمه نامه عمر هستند. این دلایل عبارتند از:

  • تامین آتیه در دوران بازنشستگی و در سنین پیری
  • تامین آتیه و رفع مشکل مالی در صورت بروز حوادث ناگوار برای سرپرست خانواده
  • تامین هزینه های مالی در صورت بروز اتفاقات خاص

اغلب شرکت های بیمه برای اینکه بتوانند سال ها به فعالیت خود ادامه دهند، شرایطی برای تخصیص بیمه نامه ی عمر تعیین نموده اند. از جمله عوامل موثر در صدور بیمه نامه ی عمر عبارتند از:

سن فرد:

سن فرد مراجعه کننده نقش مهم و تعیین کننده ای در صدور بیمه ی عمر دارد. زیرا ممکن است افراد در سنین مختلف در شرایط متفاوتی قرار بگیرند و ریسک های زیادی را تجربه نمایند. به همین علت سن افراد تاثیر زیادی در صدور اغلب بیمه نامه های عمر دارند.

جنسیت:

اغلب زنان بیشتر از مردان عمر میکنند. به همین علت جنسیت افراد نقش زیادی در تعیین هزینه و شرایط بیمه نامه های عمر دارند.

وضعیت سلامتی:

بیمه نامه های عمر بسیاری از بیماری ها را پوشش می دهند. با این حال وضعیت سلامت عمومی فرد بیمه شونده و اعضای خانواده ی وی نقش مهمی در صدور بیمه نامه های عمر دارند.

شغل:

شغل فرد بیمه شونده نقش مهمی در صدور بیمه نامه دارد. مدت اعتبار بیمه نامه، حق بیمه و … به شغل فرد بستگی دارند.

بیمه عمر، یک راه سرمایه گذاری

انواع بیمه نامه ی عمر

  • بیمه ی تمام عمر:

بیمه ی تمام عمر نوعی سرمایه گذاری محسوب می گردد؛ زیرا در صورت فوت شخص بیمه شده شرکت بیمه بایستی مبلغ اندوخته شده را که نوعی سرمایه ی فرد به شمار می رود را به ذینفعان و بازماندگان شخص بپردازد. اغلب حق بیمه ی تمام عمر به صورت سالانه پرداخت میگردد و در صورت بروز حوادثی مثل مرگ، کهولت سن، از کار افتادگی و … شرکت بیمه هزینه ها را می پردازد.

  • بیمه ی عمر زمانی:

بیمه ی عمر زمانی یا بیمه ی عمر به شرط فوت تا حدودی شبیه بیمه ی تمام عمر می باشد. البته بیمه ی عمر زمانی مدت محدودی دارد و در صورتی که فرد فوت شود و بیمه نامه اعتبار داشته باشد، شرکت بیمه هزینه ها را می پردازد. در صورتی که فرد پس از پایان اعتبار بیمه نامه فوت نماید، هیچ حق بیمه ای به ذینفعان وی بازگردانده نمی شود.

  • بیمه ی عمر انفرادی و مشترک:

همه ی بیمه نامه ها به شکل انفرادی و مشترک قابل صدور می باشند. بیمه ی عمر مشترک بیمه نامه ای است که فرد قادر است حق بیمه را برای خود و یک نفر دیگر از اعضای خانواده ی خود بپردازد. این نوع بیمه نامه نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود اما به صورت زمانی قابل ارائه می باشد.

  • بیمه عمر مختلط پس انداز:

بیمه عمر مختلط پس انداز نوعی بیمه نامه ی عمر می باشد و فرد با پرداخت حق بیمه می تواند از سرمایه ی فوت بهره مند گردد. در ادامه بیشتر با این نوع بیمه نامه ی عمر آشنا خواهیم شد.

بیمه عمر مختلط پس انداز چیست؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، بیمه عمر مختلط پس انداز نوعی بیمه ی عمر می باشد که طی مفاد آن شرکت بیمه موظف است در صورتی که بیمه گذار در مدت قرارداد فوت نماید و یا در پایان قرارداد در قید حیات باشد، مبلغ بیمه را پرداخت نماید. در بیمه عمر مختلط پس انداز اگر فرد در مدت قرارداد فوت نماید، شرکت بیمه موظف خواهد بود مبلغ بیمه را یکجا یا به طور مستمری به بازماندگان وی پرداخت نماید. بیمه عمر مختلط پس انداز پشتوانه ی مناسبی برای فرد در طول زندگی می باشد.

مزایای بیمه عمر مختلط پس انداز

مزایای بیمه عمر مختلط پس انداز

مزایای بیمه عمر مختلط پس انداز عبارتند از:

  • تعیین میزان پرداختی:

همه ی افرادی که تمایل به بهره مندی از بیمه عمر مختلط پس انداز دارند می توانند بسته به بودجه و درآمد خود مبلغی که به عنوان حق بیمه می پردازند را تعیین نمایند.

  • تعیین روش پرداختی:

بیمه عمر مختلط پس انداز انعطاف پذیری بالایی دارد و بیمه شوندگان قادر خواهند بود با آسودگی خیال و بدون دغدغه در موعد مقرر و دلخواه حق بیمه را پرداخت نمایند. زیرا با بیمه ی عمر مختلط پس انداز بیمه شوندگان قادر خواهند روش پرداخت حق بیمه را انتخاب نمایند. حق بیمه به صورت ماهانه، دو ماهه، شش ماهه و حتی سالانه قابل پرداخت می باشد.

  • امکان تعیین ذینفعان بیمه نامه:

از آنجایی که هر بیمه گذاری روزی فوت خواهد نمود، بهتر است برای خود ذینفعانی تعیین کند که پس از فوت وی از خدمات بیمه بهره ببرند. بیمه گذاران می توانند اعضای خانواده، بستگان درجه دو و سه و حتی مراکز خیریه را به عنوان ذینفعان خود تعیین نمایند تا پس از فوت، از مزایای بیمه بهره ببرند.

  • تعیین مدت زمان بیمه نامه:

اغلب افرادی که به فکر تامین آتیه ی خود هستند تمایل به بهره مندی از بیمه عمر مختلط پس انداز دارند. با استفاده از بیمه عمر مختلط پس انداز افراد می توانند بدون محدودیت مدت زمان بیمه نامه را تعیین نمایند و از خدمات بیمه بهره مند گردند.

  • امکان دریافت وام:

بعد از گذشت دو سال از صدور بیمه نامه، بیمه گذار قادر خواهد بود حدود 90 درصد میزان پرداختی را وام بگیرد. مدت زمان بازپرداخت و مقدار پرداختی و میزان بهره به سود سال های گذشته ی شرکت بیمه وابسته می باشد.

  • امکان بازخرید بیمه:

از آنجایی که حوادث ناگوار ممکن است هر زمانی اتفاق بیفتد، همواره با یک احتمال و عدم قطعیت رو به رو هستیم. بیمه عمر مختلط پس انداز این امکان را برای بیمه گذاران فراهم میکند که بتوانند بیمه ی عمر خود را بازخرید نمایند. یعنی در صورتی که بیمه گذاران تمایل داشته باشند قادر خواهند بود از سال دوم به بعد بیمه ی خود را بازخرید و از امکانات آن استفاده نمایند. اگرچه توصیه می شود افراد قبل از 5 سال اقدام به بازخرید بیمه ننمایند. ( هدف از بازخرید بیمه سرمایه گذاری است و طی  سال اول برخی از هزینه ها کسر می شوند و ممکن است بیمه گذار متضرر گردد. )

  • امکان دریافت سرمایه گذاری به صورت ماهانه:

پس از اینکه مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت می نمایید، برخی هزینه ها از آن کسر می گردد و سپس سود روزشمار به آن تعلق می گیرد. پس از اینکه تاریخ سررسید بیمه را تعیین کردید، در زمان مقرر قادر خواهید بود کل حق بیمه ی پرداختی را به همراه سود به صورت یکجا و حتی ماهانه دریافت نمایید.

  • شرایط سنی و مدت زمان بیمه نامه:

بیمه عمر مختلط پس انداز می تواند 5 ساله نیز صادر شود. از طرفی حداکثر مدتی که فرد قادر خواهد بود از این نوع بیمه نامه ی عمر بهره ببرد 30 سال می باشد. از طرفی سن فرد بیمه شونده نباید بیشتر از 70 سال باشد. برای مثال یک فرد 50 ساله که قصد بهره مندی از بیمه ی عمر مختلط پس انداز را دارد، تنها می تواند 20 سال را برای سررسید بیمه ی عمر در نظر بگیرد.

  • عدم محدودیت سنی:

یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر مختلط پس انداز، عدم محدودیت سنی برای بهره مندی از آن است. یعنی همه ی افراد از بدو تولد تا 60 سالگی قادر خواهند بود از این نوع بیمه نامه ی عمر بهره ببرند. به طوری که زمانی که فرزندی به دنیا می آید والدین می توانند برای تامین آینده و کمتر کردن هزینه های آتی از همان بدو تولد وی را بیمه نمایند.

  • امکان تغییر بیمه گذار:

بیمه گذار در حقیقت همان فردی است که حق بیمه را در موعد مقرر پرداخت می نماید و از خدمات بیمه بهره مند می گردد. با صدور بیمه عمر مختلط پس انداز بیمه گذار قادر خواهد بود بیمه نامه را به شخص دیگر واگذار نماید.

  • دریافت سود:

بیمه ی مرکزی برای حمایت از بیمه گذاران سودی برای آنها در نظر گرفته است. نرخ این سود در سال اول و دوم برابر 16 درصد و در سال سوم و چهارم 13 درصد و پس از آن 10 درصد می باشد.

  • عدم نیاز به پرداخت مالیات:

یکی از مهمترین مزایای بیمه عمر مختلط پس انداز، عدم نیاز به پرداخت مالیات است. یعنی سود حاصل از بیمه هر چقدر باشد، بیمه گذار موظف به پرداخت مالیات نیست.

بیمه عمر مختلط پس انداز

چه کسانی قادر به دریافت بیمه عمر مختلط پس انداز هستند؟

همه ی افراد از بدو تولد تا 70 سالگی قادر هستند از بیمه عمر مختلط پس انداز بهره ببرند. البته سن افراد تاثیر زیادی روی حق بیمه ی پرداختی دارد.

بیمه گذاران قادر هستند با استفاده از بیمه عمر مختلط پس انداز 5 الی 30 سال سرمایه گذاری نمایند.

هیچ بایدی برای تعیین حق بیمه وجود ندارد و بیمه گذاران می توانند با مبالغ بسیار کمی خود را بیمه نمایند. البته حداقل مبلغ پرداختی ماهانه بایستی 50 هزار تومان باشد. بیمه گذاران قادر هستند سالانه مبلغ حق بیمه را افزایش دهند.

برای مشاوره رایگان بیمه عمر مختلط پس انداز کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های بیمه عمر مختلط پس انداز بپرسید.

انواع بیمه عمر مختلط پس انداز

انواع بیمه عمر مختلط پس انداز عبارتند از:

  • بیمه ی پس انداز سرمایه گذاری
  • بیمه ی پس انداز با کاهش حق بیمه در سال های نخست
  • بیمه ی پس انداز با 2 برابر سرمایه پس از فوت
  • بیمه ی پس انداز با 2 برابر سرمایه در دوران حیات

اگرچه بیمه عمر مختلط پس انداز مزایای زیادی دارد و یک روش خوب برای سرمایه گذاری و تامین آتیه محسوب می شود، با این حال خساراتی مثل خودکشی، اعمال مجرمانه، فوت به علت حوادث عمدی، فوت در صورت انجام عملیات جنگی و تشعشعات هسته ای را پوشش نمیدهد.

هزینه ی بیمه عمر مختلط پس انداز

با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و تورم تعیین قیمت دقیق بیمه عمر مختلط پس انداز کار ساده ای نیست. میزان حق بیمه پرداختی توسط فرد، نحوه ی پرداخت حق بیمه، مدت بیمه نامه و سن فرد از عوامل موثر در تعیین هزینه ی بیمه عمر مختلط پس انداز هستند.