تاریخ امروز:۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
شرایط دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401

شرایط دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401

Rate this post

نحوه دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 مستلزم ارسال یک سری مدارک است. سال هاست که بیمه به عنوان یک همراه جهت جبران خسارت و یا کمک برای انجام اعمال پزشکی در کنار ما انسان هاست. بیمه ها شامل انواع مختلفی مانند بیمه درمانی، عمر و … هستند. درست است که اسامی و نوع بیمه ها با یکدیگر فرق دارد اما هدف همه آن ها کمک به افراد جهت کاهش هزینه های درمان ست.

یکی از مزایای بیمه ها پایان مدت واریز حق بیمه در یک زمان مشخص و بازنشستگی می باشد، افراد طی یک دوره زمانی مشخص دیگر نیازی به واریز حق بیمه ندارند و پس از پایان مدت بیمه که معمولا 30 سال است بازنشسته می شوند و حقوق دریافت می کنند،  یکی از عمده دلایلی که افراد به بیمه روی می آورند همین مساله می باشد. بیمه تکمیلی  تمامی بیمه ها را پوشش می دهد. این بیمه بر خلاف بیمه های پایه بازنشستگی ندارد و هر سال باید تمدید شود اما مزایای آن بیشتر از بیمه های پایه است. از جمله اینکه تقریبا تمامی خدمات پزشکی را پوشش می دهد.

نحوه دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401

 

مزایای بیمه تکمیلی

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 مخصوص تمامی گروه های سازمانی، خانوادگی و انفرادی می باشد. بیمه تکمیلی دارای مزایای زیادی است. ما در ادامه قصد داریم به چند مورد از مهم ترین مزایای بیمه تکمیلی بپردازیم:

پرداخت هزینه های درمانی بیماری های خاص به میزان قابل توجه

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 به میزان پوشش دهی بیمه و نوع بیماری فرد بستگی دارد. متاسفانه در سال های اخیر بیماری های خاصی که هزینه های درمان بالا دارند افزایش پیدا کرده است. هزینه های درمان یکی از بزرگترین نگرانی های خانواده ها است. بیمه تکمیلی حتی بسیاری از بیماری های خاصی که تحت حمایت بیمه های پایه قرار ندارند را نیز تحت پوشش قرار داده است.

سقف پوشش بیماری ها بی انتهاست

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 برای افرادی که بیماری های خاص دارند یا عمل های جراحی انجام می دهند امکان پذیر است. یکی از سوالاتی که در مورد بیمه تکمیلی مطرح است این است که سقف پوشش دهی آن چقدر است؟ منظور از سقف پوشش دهی انواع بیماری ها و میزان هزینه های درمانی هر بیماری است که بیمه تحت پوشش قرار می دهد. در پاسخ سوال فوق باید عرض کنم که: بیمه تکمیلی انواع جراحی های مغز، قلب، سرطان و جراحی های ساده مانند ختنه و حتی سونوگرافی را تحت پوشش قرار می دهد.

تنوع در انواع بیمه تکمیلی

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 برای تمامی افراد و خانواده ها و گروه های شرکتی امکان پذیر است. از جمله مزایای بیمه سازمانی و خانوادگی عبارت است از:

بیمه تکمیلی درمانی خانواده

بیمه تکمیلی خانواده تمامی اعضای خانواده را در قالب یک لیست تحت پوشش قرار می دهد. در این نوع بیمه فرد و اعضای خانواد درجه یک  وی تحت پوشش قرار می گیرند.از جمله مزیت مهم این بیمه این است که حتی مسافرین خارج از کشور را هم تحت پوشش قرار می دهد. جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تکمیلی خانواده نیازی به بیمه پایه نیست.

بیمه تکمیلی گروهی

بیمه تکمیلی گروهی قدیمی ترین نوع بیمه تکمیلی می باشد. این بیمه توسط کارفرما برای کارکنان مشاغل یک سازمان خریداری می گردد. حد نصاب برای رد کردن لیست بیمه تکمیلی سازمانی از جمله شرایط این نوع بیمه است.

شرایط مناسب برای تمام افراد جامعه

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 برای تمامی افراد جامعه که تحت پوشش قرار دارند امکان پذیر است. همان طور که می دانید بیمه هایی مانند تامین اجتماعی و بیمه سلامت به تنهایی قادر به پرداخت تمامی هزینه های درمانی نمی باشند. متاسفانه افراد بسیاری به دلیل هزینه های بالای درمان و عدم قدرت پرداخت آن جان خود را از دست می دهند.  بیمه تکمیلی به دلیل قیمت مناسب و شرایط پرداخت متنوعی که دارد مناسب تمامی افراد جامعه می باشد.

مزایای بیمه تکمیلی

مزایای بیمه تکمیلی

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت بیمه تکمیلی و نحوه ارسال آن

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 بدون داشتن مدرک امکان پذیر نیست. در حالت کلی مدارک مورد نیاز تمامی شرکت های بیمه ای که بیمه تکمیلی انجام می دهند یکسان است، اما ممکن است که هر کدام یک سری مدارک خاص را بخواهند که با دیگری متفاوت باشد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 به صورت زیر است؛

فاکتور هزینه های درمان: این فاکتور باید ممهور به مهر بیمارستان یا مرکز باشد. فاکتور هزینه های درمان نشان دهنده تمامی هزینه هایی است که شما جهت درمان نیازمند آن هستید.

مشاوره رایگان بیمه

رسید اقدامات انجام شده: این رسید نشان دهنده تمامی اقداماتی است که جهت درمان شما صورت گرفته است. این رسید باید حاوی تاریخ باشد و هزینه هر کدام از اقدامات به صورت جداگانه مشخص شده باشد.

گواهی پزشک فعال در آن مرکز: قطعا یک پزشک فعال مسئول رسیدگی به بیماری شما و کسانی که در آن مرکز هستند و بیماری شما را دارند می باشد. گواهی وی به همراه مهر و امضا الزامی است.

ممکن است که شرکت بیمه شما برگ اول دفترچه بیمه را هم از شما بخواهد که البته کمی بعید است، چرا که امروزه دیگر دفترچه ها الکترونیکی شده اند و دیگر نیازی به ارسال صفحه اول نیست. معمولا پس از ارسال مدارک فوق بین 20 الی 40 روز طول می کشد تا خسارت پرداخت شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت بیمه تکمیلی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت بیمه تکمیلی

 

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت بیمه تکمیلی به تفکیک بیماری

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 جهت بیماری های مختلف به تفکیک نوع بیماری متفاوت است؛ در ادامه این موضوع بر اساس نوع بیماری های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد؛

دریافت خسارت مربوط به ویزیت و دارو

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 برای ویزیت و دارو عبارت است از:

  • ارسال اصل قبض رسید ممهور به مهر داروخانه و مهر پزشکی که شما را ویزیت کرده است
  • ارسال اصل نسخه

دریافت خسارت های مربوط به بیماری های خاص

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 برای بیماری های خاص نیازمند ارسال مدارک زیر می باشد.

  • ارسال مدارک مربوط به پاتولوژی، MRI و سایر مدارک لازم جهت اثبات بیماری
  • ارسال اصل قبض مربوط به داروهای تجویز شده ممهور به مهر داروخانه
  • ارسال اصل نسخه پزشک ممهور به مهر وی

دریافت خسارت عمل جراحی

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 برای انجام عمل جراحی به شرح زیر است؛

  • اصل گواهی ممهور به مهر جراح
  • اصل گواهی ممهور مربوط به بیهوشی
  • ارسال برگه ای که عمل جراحی در آن شرح داده شده است.
  • ارسال اصل ریزداروهای ممهور به مهر داروخانه
  • ارسال اصل وسایل مصرفی در اتاق عمل ممهور به مهر داروخانه
  • ارائه گواهی پزشک که بیان گر تعداد جلسات است.
  • در صورت جراحی سیتوپلاستی ارائه گواهی گرافی و در صورت انجام کورتاژ ارائه سونوگرافی
  • ارائه اصل گواهی مربوط به کمک جراح و جواب پاتولوژی

مشاوره رایگان بیمه

دریافت خسارت مربوط به بیمارستان های دولتی

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 بیمارستان های دولتی شامل مدارک زیر می باشد؛

  • ارائه اصل کلیه ما به تفاوت ها و اصل صورت حساب ممهور به مهر بیمارستان
  • ثبت نام نوزاد تازه متولد شده در صورت بستری در بیمارستان و ارائه اسناد مربوط به خسارت

دریافت خسارت مربوط به شیمی درمانی

دریافت خسارت بیمه تکمیلی در سال 1401 مربوط به شیمی درمانی نیازمند ارائه مدارک زیر می باشد؛

  • ارائه اصل فاکتور هزینه های پرداخت شده و اصل گواهی و دستور پزشک
  • ارائه تصاویر مربوط به سونوگرافی، رادیوگرافی، آنژیوگرافی و سایر مدارک مربوطه
مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت بیمه تکمیلی بیماری های مختلف

مدارک مورد نیاز جهت دریافت خسارت بیمه تکمیلی بیماری های مختلف

 

کلام آخر

بیمه تکمیلی یکی از بهترین اقداماتی است که افراد و سازمان ها باید جهت مقابله با خسارات احتمالی داشته باشند. به طور کلی بیماری های مختلف یا عمل های جراحی دارای مدارک مربوط به خود می باشند. شما باید قبل از ارسال مدارک مورد نیاز با شرکت بیمه مربوطه مشورت نمایید سپس اقدام به ارسال مدارک مربوطه نمایید.

شرایط ارسال مدارک جهت خسارت بیمه تکمیلی

شرایط ارسال مدارک جهت خسارت بیمه تکمیلی

 

 

 

اشتراک‌گذاری