تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدارک_تعویض_پلاک_موتور_سیکلت_در_تهران4

شرایط و مراحل تعویض پلاک موتورسیکلت

Rate this post

شرایط و مراحل تعویض پلاک موتورسیکلت

امروزه، طیف گسترده ای از مراحل کارهای اداری، از طریق راه های ارتباطی اینترنتی صورت می پذیرند. تعویض پلاک موتورسیکلت نیز، از این قاعده مستثنی نمی باشد. از این روی، اگر شما هم قصد تعویض پلاک موتورسیکلت خود را دارید، ابتدا می بایست مالیات مربوط به نقل و انتقال وسیله نقلیه ی مورد نظر را به صورت آنلاین پرداخت نموده و سپس، با مراجعه به وب سایت nobatdehi.epolice.ir اقدام به دریافت نوبت نمایید. با اخذ نوبت آنلاین، دردسر اتلاف وقت و ایستادن در صف های طویل را پشت سر خواهید گذاشت. در نتیجه، در زمان و مکان مشخصی، کار تعویض پلاک خود را، به آسانی به سرانجام خواهید رساند.

 

مدارک تعویض پلاک موتورسیکلت

به منظور تعویض پلاک موتورسیکلت، باید مدارک ذیل را تکمیل و برای مراجعه به مرکز، همراه خود داشته باشید:

اصل سند وسیله نقلیه، اصل سند مالکیت (صادره توسط اداره ناجا)، نسخه اصلی کارت ملی طرفین معامله (شناسنامه جدید آنها و یا موکلین قانونی آنها)، برگه ی تسویه خلافی و جرایم راهنمایی و رانندگی، مدارک مربوط به آدرس سکونت فرد خریدار، حضور طرفین معامله و یا موکلان قانونی آنها، اصل فیش مربوط به تسویه حساب پلاک وسیله نقلیه، بیمه نامه شخص ثالث (نسخه اصلی)، نسخه اصلی برگه معاینه فنی

پیش از مراجعه برای تعویض پلاک موتورسیکلت باید مدارک مورد نظر را تکمیل نمایید.

پیش از مراجعه برای تعویض پلاک موتورسیکلت باید مدارک مورد نظر را تکمیل نمایید.

 

مراحل تعویض پلاک موتورسیکلت

در نظر داشته باشید، بعد از اینکه در روز و ساعت معین برای تعویض پلاک موتورسیکلت خود مراجعه نمودید؛ مراحل خاصی را می بایست انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

1- در نخستین مرحله، می بایست مطابق با شماره برگه ی خود، به ساختمان اداری مربوطه رفته و به غرفه مورد نظر مراجعه نمایید.

2- در غرفه ی مربوطه، یک کارشناس حقوقی حضور دارد، که وظیفه ی بررسی دقیق مدارک موتورسیکلت شما بر عهده ی او می باشد. بعد از بررسی نهایی، در صورت کامل بودن مدارک برگه ای تحت عنوان تایید فنی وسیله نقلیه را از افسر مربوطه دریافت خواهید نمود.

3- در سومین مرحله از تعویض پلاک موتورسیکلت می بایست برگه ی پرداخت وجه را از طریق دستگاه کارت خوانِ مرکز، پرداخت نمایید. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد، که پرداخت خلافی موتورسیکلت به عهده ی شخص فروشنده است، نه خریدار.

4- در این مرحله، نوبت به پرداخت وجه مشخصِ مربوط به تعویض پلاک موتورسیکلت می رسد. این وجه را، باید به حساب بانک ملی واریز نمایید.

5- بعد از واریز وجه تعویض پلاک موتورسیکلت و تایید نقل و انتقال و سند مربوط به مالکیت موتورسیکلت، در این مرحله، می بایست پلاک قدیمی را تحویل داده و پلاک جدید دریافت نمایید. همچنین، برگه ای برای فک پلاک به شما تحویل داده می شود.

6- در نهایت، برگه ورودی را تحویل داده و از مرکز خارج می شوید.

مسئولین مربوطه در حال تعویض پلاک موتورسیکلت

مسئولین مربوطه در حال تعویض پلاک موتورسیکلت

 برای اطلاعات بیشتر از بیمه موتور سیکلت به سایت بیمه سل سر بزنید

مدارک لازم و شرایط اصلی احراز محل سکونت

به منظور اثبات محل سکونت خریدار و فک پلاک، راه های متعددی وجود دارد؛ که عبارتند از:

1- ارائه نسخه اصلی سند مالکیت محل سکونت شخص خریدار.

2- در صورتی که، محل سکونت خریدار، اجاره ای باشد؛ ارائه برگه ی اجاره معتبر و دارای کد رهگیری و هولوگرام مورد قبول می باشد.

3- اگر خریدار، هیچ یک از موارد بالا در دسترس نداشته باشد؛ می تواند اصل جواز کسب (به نام خود شخص خریدار) را ارائه نماید.

4- گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان نیز، یکی دیگر از مدارک مورد تایید برای تعویض پلاک موتورسیکلت می باشد. اما، در شرایطی که این گواهی، همراه با آدرس دقیق محل زندگی والدین، توسط آموزش و پرورش منطقه تایید گردد.

5- کارمندان نیروهای مسلح و دولت، با ارائه آدرس محل سکونت خود و معرفی نامه ی معتبر از سوی مرکز محل خدمت خود نیز، می توانند اقدام نمایند.

6- در صورتی که خریدار، ادعا نماید که با والدین و یا همسر خود زندگی می کند؛ می تواند سند مالکیت و یا برگه اجاره ملک را که به نام همسر، پدر و یا مادر وی می باشد نیز، ارائه نماید.

7- در صورتی که هیچ یک از مدرک های فوق توسط خریدار قابل ارائه نباشد، وی می تواند بر اساس محل صدور شناسنامه خود اقدام نماید.

8- لازم به ذکر است، به منظور تکمیل مدارک مذکور در بندهای 1، 2، 3، 6 و 7، ارائه نسخه اصلی و به روز فیش گاز، برق و یا آب نیز، برای تایید محل سکونت مالک الزامی می باشد.

 

مدارک لازم و شرایط فرعی احراز محل سکونت

1- برای اثبات محل سکونت خریدار و تعویض پلاک موتورسیکلت می توان با استفاده از دفترچه بیمه تامین اجتماعی نیز اقدام نمود. این مدرک، می بایست مربوط به شهری باشد، که شخص قصد تعویض پلاک در آن محل را دارد. (در این بند، دفترچه خدمات درمانی قابل قبول نخواهد بود. چرا که، آدرس محل سکونت در آن درج نمی شود.)

یکی از مراحل مهم در تعویض پلاک: احراز محل سکونت خریدار

یکی از مراحل مهم در تعویض پلاک: احراز محل سکونت خریدار

 

2- اگر خریدار، جز ساکنین روستا و یا شهرهای مرزی ایران باشد؛ که، در زمان جنگ مجبور به مهاجرت به دیگر شهرها شده است. در این شرایط، محل صدور شناسنامه ی وی نیز با والدین خود مغایرت خواهد داشت. بنابراین، خریدار می تواند با ارائه مدرک تاییدیه ی معتبر و مهر شده توسط شورای شهر و یا روستای خود، اقدام نماید.

3- یکی دیگر از مدارک قابل قبول برای تعویض پلاک موتورسیکلت، روزنامه رسمی و اساسنامه سازمان هایی می باشد، که بیشتر از 24 ماه از تاریخ ثبت آنها در روزنامه گذشته باشد. در این صورت، خریدار قادر خواهد بود، با ارائه دقیق آدرس محل کار خود، اقدام نماید.

4- سازمان هایی که، در شهرهای دیگری، به جز شهری که در آن شرکت خود را ثبت نموده اند؛ قصد خرید موتور سیکلت و یا دیگر وسایل نقلیه را داشته باشند؛ تنها کافی است بر اساس روزنامه رسمی و یا اساسنامه ی خود، با ارائه آدرس شعبه مورد نظر اقدام نمایند.

شاید، جمع آوری و ارائه مدارک فوق الذکر کاری دشوار به نظر برسد. اما، در نظر داشته باشید، به منظور پیگیریِ حوادث احتمالی و تخلفات، استعلام دقیق و بررسی ریزبینانه ی مسئولین در رابطه با احراز محل سکونت خریداران وظیفه ای مهم و اجتناب ناپذیر می باشد.

همچنین، با توجه به غیر حضوری شدن ابلاغ های راهنمایی و رانندگی، توصیه می شود، خریداران گرامی در تمامی مراحل و فرم ها، شماره تماس در دسترس و معتبری را اعلام نمایند. از این روی، پیگیری خدمات و جرائم آسان تر خواهد بود.

فهرست مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت تهران 1401

مرکز تعویض پلاک اتحاد: این مرکز در بزرگراه شهید زین الدین، خیابان احسان، خیابان 5 غربی اتحاد واقع شده است. در مرکز اتحاد خدمات تعویض پلاک موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه ی سبک انجام می گردد.

شماره تلفن: 77393232

مرکز تعویض پلاک اتحاد

مرکز تعویض پلاک اتحاد

مرکز تعویض پلاک خاوران: آدرس این مرکز در کیلومتر 10 جاده خاوران، بعد از خاورشهر و نبش گورستان ارامنه می باشد. مرکز خاوران، علاوه بر تعویض پلاک موتورسیکلت، تعویض پلاک خودروهای سنگین و سبک را نیز انجام می دهد.

شماره تلفن: 35044000

مرکز تعویض پلاک خلیج فارس: این مرکز صرفا مخصوص تعویض پلاک موتورسیکلت بوده و در کیلومتر 7 بزرگراه فتح، بلوار خلیج فارس، خیابان رهنما واقع شده است.

شماره تلفن: 66260268

مرکز تعویض پلاک یادگار امام: آدرس مرکز: اتوبان یادگار امام، خیابان زنجان شمالی، جنب مرکز ترخیص خودرو. این مرکز نیز، همچون مرکز خلیج فارس، صرفا خدمات موتورسیکلت انجام می دهد.

شماره تلفن: 66517521

مرکز تعویض پلاک شهریار: این مرکز، در نزدیکی تهران و در شهریار، میدان نماز، 2 کیلومتر بعد از بلوار پلیس و در خیابان دامداری واقع شده است.

شماره تلفن: 65290269

 

به منظور دریافت نوبت و آشنایی با دیگر مراکز تعویض پلاک موتورسیکلت در سایر شهرها، می توانید هم اکنون به سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک مراجعه نمایید. در این وب سایت، تنها کافیست استان و شهر مورد نظر خود را انتخاب نموده و در نزدیکترین مرکز به محل سکونت خود، اخذ نوبت نمایید.

 

اشتراک‌گذاری