تاریخ امروز:۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی

پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی را بشناسید!

Rate this post

یکی از پوشش های مهم در بیمه درمان تکمیلی، پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی است که همه از طریق های مختلف با آن سرو کار خواهیم داشت. پس دانستن آن بسیار مهم است.

اگر میخواهید اطلاعات کاملی درباره پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی توسط شرکت های مختلف بیمه را بدانید کافیست این مقاله را تا انتها دقیق بخوانید.

بیمه درمان تکمیلی از بیمه های بسیار کاربردی و ضروری در زندگی افراد است. در واقع این بیمه کمک رسان پرداخت هزینه های درمانی است. همه می دانیم حتی اگر درگیر بیماری خاصی نباشیم، سالانه چندین بار به علت های مختلف از جمله سرماخوردگی، سردرد، چکاپ ماهانه، چشم پزشکی و از همه مهم تر دندان پزشکی به پزشک مراجعه میکنیم.

هر بار مراجعه ما به پزشک منجر به هزینه هایی مثل پرداخت حق ویزیت پزشک، تهیه و پرداخت خرید داروها می شود. اگر در اثر حادثه یا بیماری ناگهانی به بیمارستان مراجعه کنیم، هم هزینه های آمبولانس، بستری، دارو و موارد مربوط به درمان بیماری را باید پرداخت کنیم.

شاید متحمل شدن سالی یکبار این هزینه ها برای ما سخت نباشد، اما اهمیت سلامت ما و خانواده هایمان ایجاب می کند هر چند ماه یکبار به پزشک مراجعه کنیم. در اینجاست که بیمه درمان تکمیلی به کمک ما می آید. به طور کلی بیمه درمان تکمیلی به صورت انفرادی و گروهی ارائه میشود.

بیمه درمان انفرادی

اگر زیر مجموعه شرکت نباشید و بخواهید از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید، کافیست اطلاعات خود را در سایت هایی مثل بیمه سل که مورد تایید بیمه مرکزی میباشد وارد نمایید. سپس طرح و نرخ شرکت های مختلف را مشاهده و مقایسه کنید تا بهترین بیمه درمان تکمیلی انفرادی را آنلاین خریداری نمایید.

اگر شاغل باشید اصولا کارفرما اقدام به تهیه بیمه درمان تکمیلی برای پرسنل خود می کند که این نوع از بیمه درمان تکمیلی مزیت های بیشتری دارد؛ از جمله مزایای بیمه درمان تکمیلی گروهی میتوان به حق بیمه کمتر، فرانشیزکمتر و دوره انتظار کمتر اشاره کرد.

حق بیمه : شرکت ها برای پوشش هایی که یک بیمه درمان ارائه می دهد سقف تعیین میکنند که در نهایت با توجه به تعهدات و سقف های تعیین شده، حق بیمه مشخص می شود .البته هر چه تعداد پرسنل یک شرکت بیشتر باشد حق بیمه کمتری می پردازند.

فرانشیز: فرانشیز، آن قسمت از هزینه است که خود بیمه گزار باید پرداخت کند که از 10 درصد شروع میشود. برای مثال اگر هزینه داروهای شما 500 هزار تومان شود و فرانشیز بیمه نامه شما 10 درصد تعیین شده باشد، فقط 50 هزار تومان از مبلغ داروها را پرداخت می کنید و بقیه هزینه را شرکت بیمه‌گر تقبل می کند.

دوره انتظار: دوره انتظار قسمت مهم بیمه درمان تکمیلی است که به هنگام تهیه بیمه نامه حتما باید به آن توجه داشت. دوره انتظار به بازه ی زمانی میگویند که در آن شرکت بیمه تعهدی به بیمه گزار ندارد و برای بعضی از پوشش ها تا مدت معینی به او خدمات ارائه نمیدهد.

باتوجه به اینکه هزینه های سزارین در بیمارستان ها بسیار بالا رفته خیلی از افراد توانایی پرداخت هزینه های سزارین را ندارند. اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یا نیروهای مصلح هستید باید گفت متاسفانه این بیمه ها فقط درصد کمی از هزینه ها را آن هم در بیمارستان های طرف قرارداد خودشان پرداخت میکنند و در آخر درصد زیادی از هزینه ها به عهده خود شماست. پس بهتر است حتما یک بیمه کمک رسان داشته باشید و بیمه درمان تکمیلی انتخاب مناسبی در این موارد است.

Health insurance maternity coverage

اما قبل از تهیه این بیمه برای پرداخت هزینه های درمان زایمان باید به موارد زیر حتما توجه کنید.

سقف تعهد زایمان بیمه درمان تکمیلی از 1 میلیون تومان شروع میشود و تا 20 میلیون تومان را نیز پوشش می دهد.

یعنی اگر هزینه ی زایمان شما 10 میلیون تومان باشد و شما سقف 5 میلیون تومان را برای پوشش زایمان انتخاب کرده باشید، شرکت بیمه تا سقف 5 میلیون تومان از هزینه ی زایمان را پرداخت می کند. پس بهتر است به هنگام خرید بیمه درمان حتما سقف تعهد مناسبی را برای پوشش زایمان انتخاب کنید تا هنگام استفاده از خدمات درمانی، مبلغ کمتری را بپردازید چرا که مبلغی تحت عنوان فرانشیز هم توسط بیمه گزار پرداخت می شود.

یکی دیگر از موارد مهم بیمه زایمان درمان تکمیلی، دوره انتظار است. پرداخت هزینه های زایمان توسط شرکت بیمه دارای دوره انتظار است.

اصولا این دوره 9 الی 12 ماهه است : یعنی حداقل باید 9 ماه از خرید پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی شما گذشته باشد تا بتوانید از خدمات پرداخت هزینه های زایمان بیمه تکمیلی خود استفاده کنید. البته این دوره انتظار مختص به کسانی است که این بیمه را به صورت انفرادی تهیه کرده اند. اگر شما زیر پوشش شرکت یا کارفرمای خود بیمه شده اید، دوره انتظار متفاوتی برای شما در نظر گرفته میشود. اصولا برای شرکت هایی با پرسنل زیر 1000 نفر 6 ماه دوره انتظار زایمان و برای شرکت های بالای 1000 نفر پرسنل 3 ماه دوره ی انتظار زایمان در نظر گرفته می شود.

نکته ای که باید به آن حتما توجه داشته باشید این است که : موارد بالا برای افرادی است که برای اولین بار بیمه درمان تکمیلی تهیه می کنند. از سال دوم به بعد دوره انتظار برای بیمه گزار لحاظ نمی شود.

پس حتما در نظر داشته باشید اگر فقط برای پرداخت هزینه های زایمان توسط بیمه قبل از زایمان این بیمه را تهیه می کنید نمی توانید از پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی تا موعد مشخص شده استفاده کنید، مگر اینکه در سال های قبل هم بیمه درمان تکمیلی داشته باشید.

فقط چند پوشش بیمه درمان تکمیلی شامل دوره انتظار می شوند :

الف) خدمات دندان پزشکی: معمولا 3 ماه در نظر گرفته می شود. البته اصولا برای بیمه های درمان تکمیلی گروهی دوره انتظار در نظر گرفته نمی شود.

ب) جراحی: این پوشش هم حداکثر 3 ماه دوره انتظار دارد.

پ) زایمان: همانطور که اشاره کردیم دوره انتظار این پوشش متفاوت است و معمولا از 3 تا 12 ماه بسته به نوع بیمه درمان متغیر است.

نکات مهم برای خانم های باردار:

  1. حتما ساعتی از شبانه روز رو با لمس شکم خود با فرزندتان سخن بگویید.
  2. برای او موسیقی های ملایم و قرآن پخش کنید تا از میزان بی قراری خود و فرزندتان کاسته شود.
  3. حتما کتاب های تربیتی و مراقبتی نوزادان را مطالعه کنید.
  4. از مسائلی که نگرانی و استرس را در شما زیاد می کند دوری کنید.
  5. لیست کامل وسایل مورد نیاز برای بیمارستان را تهیه کنید.
  6. برای آینده فرزند خود برنامه ریزی کنید و با خرید بیمه عمر از آینده او آسوده باشید.
  7. تاریخ، سقف تعهد و فرانشیز بیمه درمان خود را چک کنید تا از بابت هزینه ها آسوده خاطر باشید.

ضمنا بعد از تولد عکس کودک دلبندتان را برای بیمه سل ارسال کنید تا با انتشار در فضای مجازی هدیه کوچکی را برای او ارسال کنیم.

ناباروری

نازایی و ناباروری

امروزه نازایی و ناباروری از مسائل مهم پزشکی است که همواره به دنبال راهی برای درمان آن هستند. افرادی که با مشکل ناباروری و نازایی رو به رو هستند با توجه به دوره طولانی درمان، هزینه های زیادی را باید پرداخت کنند.

متاسفانه اصولا بیمه درمان تکمیلی در این حوزه خدمات ارائه نمی دهد. البته در بعضی موارد دیده شده هزینه های نازایی و ناباروری به عنوان پوشش اضافی در بیمه درمان  تکمیلی گروهی اضافه شده است.

پیشنهاد ما این است که برای جبران هزینه های ناشی از درمان ناباروری و نازایی از بیمه تولد استفاده کرد.

خرید بهترین و مناسب ترین بیمه درمان

برای خرید یک بیمه درمان مناسب باید به نکات مهمی توجه کرد. در ابتدا باید بسنجید کدام یک از پوشش های بیمه درمان را بیشتر نیاز دارید؛ پس از انتخاب برای آنها سقف تعهد بالاتری را در نظر بگیرید و برای پوشش های دیگر حداقل سقف را انتخاب نمایید.

مورد مهمی که حتما باید به آن توجه داشت فرانشیز است. گاهی ممکن است برخلاف سقف بالای پوشش ها، حق بیمه پایینی را به شما ارائه کنند. در اینجا حتما در نظر داشته باشید که بهتر است فرانشیزی که در بیمه نامه ذکر شده است 10 یا 20 درصد باشد. اگر بیشتر از این باشید میزان بیشتری از هزینه ها به عهده خود شماست.

مشاوره بیمه زایمان

اگر برای خرید بیمه درمان و یا استفاده از پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی نیاز به راهنمایی دارید کافیست با همکاران ما در بیمه سل تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند و از مشاوره رایگان بیمه سل بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان پوشش زایمان بیمه درمان تکمیلی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های بیمه درمان تکمیلی بپرسید.

نحوه خرید بیمه درمان تکمیلی

دو روش اصلی برای خرید بیمه درمان تکمیلی وجود دارد:

  1. روش حضوری: که اصولا زمان بر است وتقریبا مقایسه نرخ تمامی شرکت های بیمه امکان پذیر نیست.
  2. روش آنلاین: از آن جایی که وقت شما بسیار ارزشمند است بهتر است از روش دوم استفاده کنید در حال حاضر این خدمات توسط سایت های معتبر بیمه مرکزی همانند بیمه سل ارائه می شود، اگر قصد دارید این بیمه را به صورت انفرادی تهیه کنید، کافیست اطلاعات فردی خود را وارد کنید و نرخ شرکت های بیمه را در لحظه مقایسه و نسبت به خرید بهترین بیمه درمان با پوشش های مورد نظر خود اقدام نمایید.

childbirth-coverage-in-health-insurance-3

خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی

اما برای مدیران مجموعه و شرکت هایی که قصد دارند پرسنل خود را بیمه کنند، کافیست از صفحه ی بیمه های سازمانی بیمه سل فرم در خواست بیمه درمان را پر کنند تا کارشناسان بیمه سل در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و پس از ارائه مشاوره رایگان نسبت به نرخ گیری از شرکت های بیمه اقدام کنند و بهترین بیمه را به شما عزیزان ارائه کنند.