تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه موتورسیکت های بدون بیمه نامه

چه مشکلاتی در انتظار موتورسیکلت های بدون بیمه است؟

Rate this post

این مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اطلاعات کافی درباره عواقبی که برسر راه موتورسیکلت های بدون بیمه است را به ما میدهد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

موتور سیکلت جزو وسایل نقلیه پرخطر است، چرا که هیچ محافظی در اطراف بدنه آن وجود ندارد. علاوه بر این با توجه به سرعت و شدت بالای آن دارای ریسک تصادف بیشتری است که همواره جان خود و دیگران را به خطر می اندازد.

اگر از مبلغ بالای دیه، بیمارستان و هزینه های تعمیر وسایل نقلیه خبر دارید و به فکر بیمه موتور سیکلت نیوفتاده اید، باید گفت که حتما جیب پر پول و خیال آسوده ای دارید؛ چون نرخ دیه سال 1400 (480 میلیون تومان ) اعلام شده است! البته این نرخ در ماه های حرام (640 میلیون تومان ) خواهد بود. در مقاله ای که با موضوعیت دیه برایتان تهیه کرده ام به طور کامل به بررسی چگونگی محاسبه دیه پرداخته ایم.

موتور سیکلت بر خلاف دیگر وسایل نقلیه بیمه بدنه ندارد اما بیمه شخص ثالث برای انواع موتور سیکلت مانند خودرو ها اجباری اعلام شده است. ریسک بالای این وسیله پرخطر شما را مجاب به خرید و پرداخت حق بیمه شخص ثالث میکند. به یاد داشته باشید حادثه قابل پیش بینی نیست و شما همیشه آمادگی پرداخت خسارت های بالا را نخواهید داشت. البته در صورت بروز حادثه و نداشتن بیمه شخص ثالث علاوه بر پرداخت تمامی خسارت باید حبس تعزیری را هم که توسط دولت تصویب شده است را بپذیرید.

توقیف موتورسیکلت های بدون بیمه نامه شخص ثالث

اگر موتورسیکلت شما فاقد بیمه نامه شخص ثالث باشد و با آن در سطح شهر تردد کنید، در صورت مشاهده پلیس و استعلام پلاک موتور، موتور شما به پارکینگ انتقال پیدا می کند و باید راه طولانی را برای آزاد کردن موتور خود از جمله تهیه بیمه نامه شخص ثالث جدید، پرداخت دیرکرد بیمه نامه، هزینه پارکینگ و… را طی کنید.

موتورسیکلت های بدون بیمه

خرید و فروش موتورسیکلت

در صورتی که قصد فروش موتور سیکلت خود را داشته باشید، باید در نظر داشته باشید امکان خرید و فروش موتورسیکلت های بدون بیمه نامه شخص ثالث امکان پذیر نخواهد بود و باید در نهایت هزینه ی بیمه شخص ثالث را پرداخت کنید. پس چه بهتر که به هنگام استفاده از موتور سیکلت از خدمات این بیمه نامه استفاده کنید.

موتور سیکلت بدون گواهینامه

از آنجایی که کنترل و استفاده از این وسیله نقلیه پرخطر تقریبا ساده است و طرفدارهای زیادی دارد، اصولا کسی به دنبال تهیه گواهینامه موتور سیکلت نمی رود. اینکه شما در راندن موتور سیکلت تبحر دارید بسیار حائز اهمیت است. اما نکته مهم تر دقیقا زمانیست که شما پیش بینی حادثه های ناگهانی را نکرده بودید.

اگر با خودروی گران قیمتی تصادف کنید، بیمه خسارت زیان دیده را می پذیرد و پرداخت می کند اما به علت نداشتن گواهینامه تمام خسارت پرداختی را از شما نیز باز پس می گیرد و اینجاست که متوجه اهمیت بالای گواهینامه و بیمه شخص ثالث می شوید. این دو معقوله در کنار هم برای شما کاربرد دارند و نمی توان تنها یکی از آنها را تهیه کرد.

جریمه نداشتن بیمه شخص ثالث موتور

همانطور که اشاره کردیم بیمه شخص ثالث جزو بیمه های اجباری کشور است و تمامی وسیله های نقلیه حتما باید آن را تهیه کنند. اما سهل انگاری برای خرید آن علاوه بر مشکلاتی مثل توقیف وسیله نقلیه در صورت شناسایی، عدم پرداخت خسارت در صورت بروز حادثه و حتی حبس فرد باعث جریمه روزانه نیز می شود. یعنی به ازای هر روزی که وسیله نقلیه شما بیمه شخص ثالث نداشته، ملزم به پرداخت جریمه هستید. پس به تبع حق بیمه شخص ثالث شما افزایش پیدا می کند.

برای مشاوره رایگان بیمه موتورسیکلت کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های بیمه موتورسیکلت بپرسید.

 

استعلام نرخ بیمه موتور سیکلت سال 1400

نوع موتور سیکلت مبلغ پایه موتور سیکلت 1400
گازی 481000
دنده ای تک سیلندر 587600
دو سیلندر و بیشتر 645500
دنده ای سه چرخ 694200

هزینه بیمه موتور سیکلت

شاید یکی از بهانه های افراد برای بیمه نکردن موتور خود، پرداخت حق بیمه آن است. اما برای این موضوع هم راهی وجود دارد. هزینه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت براساس نوع موتور سیکلت، سال ساخت، خسارت های قبلی و …. تعیین می شود و برای همه ی موتورها یکسان نیست .البته اگر توان پرداخت یکجا حق بیمه را نداشتید ما به شما راه چاره را می گوییم:

  1. اقساط

تهیه این بیمه هم به صورت نقدی امکان پذیر است هم اقساطی، برای خرید اقساطی بیمه شخص ثالث باید یک چک ضمانت متناسب با مبلغ بیمه نامه به شرکت بیمه گر ارائه دهید سپس پس از صدور بیمه نامه خود آن را در چند قسط به شرکت بیمه پرداخت کنید.

  1. خرید مدت دار بیمه شخص ثالث

برای مثال اگر شما قصد دارید 3 ماه از موتور سیکلت خود استفاده کنید و بعد آن را بفروشید میتوانید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت را انتخاب کنید چرا که خرید این بیمه نامه به صورت 3 ماهه، 6 ماهه، 9 ماهه و یکساله نیز وجود دارد. البته خرید بیمه نامه یکساله مقرون به صرفه تر است.

قیمت بیمه نامه شخص ثالث کوتاه مدت موتور سیکلت

بیمه 3 ماهه موتور سیکلت : 30درصد حق بیمه سالانه

بیمه 6 ماهه موتور سیکلت : 60 درصد حق بیمه سالانه

بیمه 9 ماهه موتورسیکلت :  90 درصد حق بیمه سالانه

بیمه بلند مدت موتور سیکلت ( یکساله ) : 100 درصد حق بیمه سالانه

موتورسیکلت های بدون بیمه

عوامل موثر در نرخ بیمه موتور سیکلت

  1. نوع موتور

اصولا موتورها به سه دسته: سه چرخ، دوچرخ و برقی تقسیم میشوند.

نکته:  ( نرخ بیمه موتور سه چرخ ازدو چرخ بیشتر است)

  1. سال تولید موتور

عمر موتور سیکلت بسیار حائز اهمیت است یعنی هر چه سال تولید موتور به 1400 نزدیک تر باشد حق بیمه کمتری می پردازید چرا که ریسک کمتری دارد.

  1. سلیندر

تعداد سلیندر بیشتر مساوی است با حق بیمه بیشتر. اگر موتور های با سیلندر بالا را ترجیح می دهید باید به فکر حق بیمه بیشتر آن نیز باشید.

  1. نوع و ساختار موتور

برقی یا دنده ای بودن موتور تاثیر زیادی بر حق بیمه شما می گذارد بالا بودن قدرت و سایز موتور نیز موجب حق بیمه بیشتر می شود.

  1. تخفیف عدم خسارت موتور

رعایت اصول رانندگی علاوه بر کاهش ریسک تصادفات، حفظ سلامت جان خود و دیگران، باعث پرداخت حق بیمه کمتر هم می شود یعنی اگر برای شما حادثه رخ ندهد و از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنید سالانه درصد تخفیفی روی بیمه نامه شما در نظر گرفته می شود که میتوانید از آن به هنگام خرید استفاده کنید یا با حفظ تخفیف در سال های آینده تا 70 درصد تخفیف از شرکت بیمه خود دریافت و استفاده کنید.

  1. جریمه بیمه نکردن موتور سیکلت

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه هر ساله باید تمدید شود. اما با شرایط و مشغله های کنونی امکان اینکه موعد تمدید آن را فراموش کنیم بسیار زیاد است. متاسفانه باید گفت به ازای هر روزی که از موعد تمدید بیمه نامه شما بگذرد شما باید دیر کرد پرداخت کنید. همین امر باعث افزایش حق بیمه می شود.

اما بیمه سل اقدام به راه اندازی طرحی نموده است که با وارد کردن اطلاعات بیمه نامه خود در قسمت یاد آور سایت، قبل از سر رسید تاریخ بیمه، با شما تماس می گیرند و یادآور تاریخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلتتان می شوند. نگران نباشید حتی اگر بیمه نامه ی خود را از بیمه سل تهیه نکردید هم می توانید از این خدمات استفاده کنید؛ کافیست روی لینک زیر کلیک کنید تا در  کم تر از یک دقیقه اطلاعات خود را ثبت کنید.

 

جریمه دیر کرد بیمه موتور چگونه محاسبه می شود؟

الف) حق بیمه پایه موتور سیکلت را طی سال تقسیم بر 365 روز می کنند.
ب)  جواب به دست آمده را در تعداد روز های دیرکرد ضرب می کنند.

چگونه بیمه موتور ارزان بخریم؟

خرید بیمه موتور سیکلت و تعیین نرخ آن بسته به مدل موتور شما دارد. اما برای انتخاب ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتور سیکلت می توانید از طریق وب سایت های مقایسه و خرید آنلاین بیمه همانند بیمه سل اقدام کنید. برای خرید با این روش شما پس از وارد کردن اطلاعات اولیه موتور خود، می توانید قیمت های اعلامی از سوی شرکت های بیمه مختلف را در لحظه مشاهده کنید و مناسب ترین و ارزان ترین بیمه را انتخاب کنید.

بیمه موتور سیکلت فوری ( خرید آنلاین بیمه موتور سیکلت)

اگر به هر دلیلی مثل فروش فوری، سررسید موعد تمدید و یا نیاز به تردد در شهر دارید و بیمه شخص ثالث ندارید نگران نباشید؛ در این مواقع باید راهی را انتخاب کنید که کمترین زمان را از شما بگیرد. امروز بیمه مرکزی سایت های معتبری مانند بیمه سل را قرار داده است تا در هر ساعت از شبانه روز که نیاز دارید بیمه موتور و دیگر وسایل نقلیه خود را آنلاین تهیه و از خدمات آن استفاده کنید.