تاریخ امروز:۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فواید بیمه باربری ترانزیت

Rate this post

فواید بیمه باربری ترانزیت

مقدمه:

در ادامه این مقاله می خوانیم که بیمه باربری ترانزیت چگونه بیمه ای است و افراد برای انجام این بیمه چه مدارکی را لازم دارند. همچنین مطالبی را در مورد مدارک لازم برای دریافت خسارت از بیمه باربری ترانزیت بیان می کنیم تا افراد در صورت خسارت دیدن کالا ها و وسایل خود بتوانند به راحتی از این بیمه خسارت آن ها را دریافت کنند. علاوه بر این، با انواع این بیمه باربری و تعهداتی که این بیمه در قبال کالا های افراد دارد، آشنا می شویم و مزایای آن را بیان می کنیم

بیمه باربری نرانزیت

بیمه باربری ترانزیت

بیمه باربری ترانزیت چیست؟؟

همان طور که می دانیم ترانزیت به حمل و نقلی گفته می‌ شود که مبدا و مقصد آن خارج از مرزهای یک کشور قرار داشته باشد و می توان گفت به دلیل اینکه ترانزیت زیر مجموعه ای از باربری می باشد، استفاده از بیمه باربری ترانزیت برای افراد ضروری و لازم است و از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.
افراد با توجه به انواع بیمه ترانزیت امروزه هیچ نگرانی در مورد محدودیت های جغرافیایی ندارند؛ چرا که این نوع بیمه دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از آن ها مرتبط به شیوه ‌های متفاوتی از باربری و حمل و نقل می شوند و به صورت حرفه ای در بخش‌ های مختلف باربری، خدمات بسیاری را انجام می‌ دهند.
با توجه به اینکه در هر زمانی ممکن است اتفاق های ناگوار، غیرقابل پیش ‌بینی شده و ناگهانی متعددی به وجود بیاید و خسارت ‌های جبران ناپذیری را برای افراد به وجود بیاورد، در این شرایط بیمه به کار افراد می آید؛ چرا که باربری و حمل و نقل کالاها در داخل مرزهای کشور و شهر یا خارج از مرزهای یک کشور هیچ فرقی ندارد و در صورت هر گونه اتفاق غیرقابل پیش بینی شده و خسارت‌ های جبران ناپذیر، این بیمه می‌ تواند با توجه به تعهدات و پوشش هایی که در بیمه نامه ها وجود دارد، این خسارت و آسیب ها را جبران کند.
همان طور که می دانیم در باربری های خارجی که همان باربری کالا خارج از یک مرز کشور می باشد، روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها باربری ترانزیت است که این روش باربری بیمه مشخص و مخصوص به خود را دارد. لذا می ‌توان گفت بیمه باربری ترانزیت به بیمه حمل و نقل کالا هایی گفته می‌ شود که مبدا و مقصد آن ها خارج از مرزهای یک کشور باشد. اما این را هم بگوییم که وسایل نقلیه باربری ترانزیتی و حمل و نقل از کشور ما عبور می کنند و در آنجا بیمه باربری ترانزیت می ‌شوند.
در انجام این نوع بیمه باربری هزینه، مدارک و تعهدات شرکت‌ های بیمه برای دریافت و خرید بیمه باربری ترانزیت اهمیت بسیاری دارد که افراد می بایستی با این موارد آشنا باشند و در انتخاب شرکت بیمه کننده دقت بسیاری داشته باشند تا آن شرکت تعهدات بسیاری را به عهده بگیرد.

بیمه باربری تزانزیت

بیمه باربری تزانزیت

مدارک لازم برای دریافت خسارت از بیمه باربری ترانزیت:

با توجه به مطالبی که در بالا اشاره کردیم، می دانیم که در این نوع بیمه باربری هزینه و تعهدات شرکت ‌های بیمه اهمیت بسیار زیادی دارد و افراد می بایستی قبل از انجام و خرید این بیمه با تعهدات، مدارک لازم و….. به خوبی آشنا باشند تا بتوانند یک شرکت بیمه بسیار خوب انتخاب کنند؛ چرا که برخی از شرکت های بیمه باربری تعهدات کمتری دارند و یا به عبارت دیگر می‌ توان گفت این شرکت‌ ها میزان خسارت کمتری را جبران می کنند.
همان طور که می دانیم افراد با خرید این بیمه باربری خیالشان از بابت خسارت و آسیب های جبران ناپذیر به کالا و وسایل آسوده و راحت می باشد. از طرف دیگر می توان گفت پرداخت خسارت و جبران آسیب‌ های وارد شده توسط شرکت های بیمه باربری به تعهدات آن ها بستگی دارد و افراد برای دریافت خسارت از این شرکت‌ های بیمه می توانند مدارک لازم را به آنجا ارائه دهند تا آن ها بر اساس سقف تعهداتی که دارند، خسارت ها را جبران کنند.
مدارک لازم برای دریافت خسارت و جبران آسیب ‌های ناگهانی از بیمه باربری ترانزیت به شرح زیر می باشد:

  • نامه اعلام بیمه گذار
  • اصل بیمه نامه
  • جواز سبز گمرکی
  •  بارنامه کالا یا وسایل و فاکتور خرید آن ها
  • صورت حساب بسته بندی
  • ارائه گواهی بازرسی و گواهی که از طرف مبدا صادر شده است.
  • رسید گمرک یا بندر ها
  • بارنامه حمل
  • گواهی عدم تحویل بار و کالا ها
  •  ارائه گزارش های مقامات انتظامی و بازرس های خارجی

مراحل دریافت خسارت از این شرکت ‌های بیمه نیز عبارت اند از: اعلام اتفاق حادثه از ۳ تا ۵ روز، بازرسی بار و کالای خسارت دیده، ارائه مدارک لازم برای دریافت خسارت، تایید خسارت توسط شرکت بیمه باربری و دریافت ان.
پس افرادی که هنگام باربری ترانزیت دچار خسارت و یا آسیب های غیر قابل پیش بینی می شوند، برای دریافت خسارت و پوشش این آسیب ها توسط شرکت بیمه باربری ترانزیت، می بایستی مدارک بالا را به این شرکت ‌ها ارائه دهند. سپس شرکت بیمه در صورت تایید شدن خسارت، بر اساس سقف تعهداتی که دارد، زیان وارد شده به آن ها را جبران می کند.

بیمه باربری ترانزیت

بیمه باربری ترانزیت

تعهدات بیمه باربری ترانزیت:

همان طور که می دانیم بیمه باربری ترانزیت برای بیمه کالا هایی انجام می شود که از یک کشور خارجی به کشورهای خارجی دیگر صادر می ‌شوند. لذا می توان گفت بیمه باربری در حمل و نقل و ترانزیت اهمیت بسیار بالایی دارد و دارای تعهداتی می باشد که افراد برای دریافت خسارت و پوشش آسیب ‌های وارد شده می بایستی با این تعهدات آشنا باشند.
از جمله تعهدات شرکت های بیمه باربری می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
⦁ تعهدات مربوط به خسارت کلی یا از بین رفتن کل بار: این نوع تعهد مربوط به خسارت های کلی می باشد؛ یعنی در صورتی که کالا و بارها به طور کامل از بین بروند یا بر اثر آتش ‌سوزی در یک مرحله ناپدید شوند و از بین بروند، خسارت کل آن ها توسط شرکت بیمه باربری پرداخت می ‌شود.
⦁ کلوز سی: این نوع تعهد مربوط به خسارت ‌های بسیار زیاد و خطرات بزرگ می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت تعهد کلوز سی متعلق به حوادث پرخطر و بیشتر می باشد. در این تعهد شرکت بیمه باربری در صورت وجود آتش سوزی، انفجار، تلف شدن و از بین رفتن محصولات، به گل نشستن کشتی ها و یا غرق شدن آن ها در دریا و……، خسارت آن ها را جبران می کند.
⦁ کلوز بی: تعهد کلوز بی علاوه بر پرداخت خسارت و آسیب هایی مانند شکستن محصولات و یا آسیب دیدگی آن ها، دزدی محصولات و کالاها، آب دیدگی و ورود آب دریا به داخل کشتی کالا و بارها، سرقت و روغن دیدگی محصولات و…..، حوادث و خطراتی که مربوط به بلایای طبیعی می باشند نیز تحت پوشش خود دارد. به همین منظور می‌ توان گفت بیمه باربری ترانزیت فواید و مزایای بسیار زیادی دارد.
⦁ کلوز آ: تعهد کلوز آ نسبت به دیگر تعهدات و خسارت کلی، کمی فراتر و بهتر است. به عبارت دیگر می توان گفت در این تعهد موارد بیشتری نسبت به کلوز بی و سی وجود دارد. مهم ترین پوشش ها و حوادثی که خسارت آن ها با استفاده از این تعهد پرداخت می‌ شوند، عبارت اند از: خسارت‌ هایی که ناشی از نامناسب بودن بسته بندی ها و تاخیر در تحویل آن ها می باشد، جنگ و تخریب محموله ‌ها، پوسیدگی و یا آسیب دیدگی کالا و…..

بیمه بابری ترانزیت

بیمه باربری ترانزیت

خرید بیمه باربری ترانزیت و زمان آن:

بیمه باربری یکی از بیمه های ضروری و بسیار مهم در شرکت ‌های حمل و نقل و شرکت هایی می باشد که کالا و بارها را در داخل کشور یا حتی خارج از آن صادر می کنند. بنابراین خرید این بیمه می تواند فواید و مزایای بسیار زیادی داشته باشد.
خرید انواع بیمه باربری ترانزیت دارای اصول و شرایطی است که هر یک از شرکت‌ های بیمه با توجه به کالا و بار های خود آن ها را خریداری می کنند و تعهداتی را به عهده می گیرند. مدت زمان این نوع بیمه باربری از بارگیری کالا و بارها در مبدا تا زمان تخلیه آن ها در مقصد شروع می ‌شود.
از طرف دیگر می توان گفت در برخی از بیمه نامه ها زمان بیمه باربری تا رسیدن به مقصد می باشد. لذا اگر بار و کالا از مسیر اصلی خارج شود، بیمه باربری فسخ و کنسل می شود. زمان این نوع بیمه باربری در حالت کلی با توجه به اصول و شرایط زیر تمام می شود:
⦁ تخلیه کامل بار در مقصدی که در بیمه نامه نوشته شده است.
⦁ تمام شدن مدت ۶۰ روزه تخلیه کامل کالا و بارها در انبار گمرک
⦁ تمام شدن مدت ۶۰ روزه تخلیه کامل کالا و بارها در آخرین بنادر
⦁ تمام شدن مدت ۶۰ روزه تخلیه قسمتی از کالا و بارها با هواپیما در فرودگاه مقصد
علاوه بر این، می توان گفت بیمه گذار ها به مدت دو سال وقت دارند که بار و کالا های خود را حمل کنند. در غیر این صورت بیمه نام آن ‌ها اعتبارش تمام می ‌شود. به همین منظور بیمه گذار ها باید در مدت زمانی که فرصت دارند بار و کالا های خود را حمل کنند تا در صورت وجود هر گونه خسارت و آسیبی بتوانند از بیمه باربری ترانزیت خسارت آن ها را دریافت کنند.
خلاصه در این مطلب به بررسی بیمه باربری های حمل و نقل یا ترانزیت پرداختیم و مزایای این نوع بیمه و مدارک لازم برای دریافت خسارت از شرکت ‌های بیمه باربری را بیان کردیم تا افراد بتوانند هنگام وجود مشکلات به راحتی خسارت وارد شده به کالا و بار های خود را دریافت کنند

بیمه باربری ترانزیت

بیمه باربری ترانزیت

اشتراک‌گذاری