تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه درمان زیبایی؛ بیمه ای که خیلی ها در صف خرید آن ها هستند!

Rate this post

بیمه درمان زیبایی؛ بیمه ای که خیلی ها در صف خرید آن ها هستند!

با توجه به درخواست بسیاری از مردم در کشور ایران، بسیاری از افراد نیاز به بهره مندی از عمل های زیبایی مختلف دارند. هزینه عمل های زیبایی بسیار افزایش پیدا کرده است و همین موضوع باعث ایجاد یک دغدغه برای مردم شده و حتی بسیاری از مردم نمی توانند از پس مخارج عمل های زیبایی در بیایند. به همین خاطر، بسیاری از افراد به فکر خریداری بیمه درمان زیبایی می باشند.

سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود که آیا خرید بیمه درمان زیبایی امکان پذیر است؟ در این مقاله قصد داریم شما را با جزئیات بیمه درمان زیبایی صحبت کنیم. پس اگر به فکر خرید این نوع بیمه نامه هستید، با ما همراه باشید.

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان چیست؟

همه ما می دانیم که به علت بالا رفتن هزینه های ناشی از درمان و عمل های مختلف، نیاز به یک پوشش بیمه ای مناسب داریم. اگرچه هنوز هم بسیاری از افراد به دنبال روشی هستند که هزینه های درمانی خود را با عدم مراجعه به دکتر، کاهش دهند! اما به هر حال در هر بازه زمانی، ما نیاز به مراجعه به دکتر، مراکز درمانی و کلینیک های مختلف داریم.

بیمه درمان تکمیلی دقیقا برای رفع این مشکل روی کار آمده است تا به مردم در پرداخت هزینه های بیماری کمک کند. امروزه بیمه درمان تکمیلی در انواع مختلفی وجود دارد و استفاده از آن برای عموم مردم اختیاری می باشد. حتی در حال حاضر امکان خرید بیمه درمان تکمیلی به صورت انفرادی وجود دارد و افراد می توانند این نوع بیمه نامه را به صورت تکی و یا خانوادگی خریداری نمایند.

پوشش های بیمه درمان تکمیلی و باید و نبایدهای آن

بیمه درمان تکمیلی، پوشش های خاصی دارد که هر یک از افراد بسته به مبلغی و نوع بیمه نامه ای که خریداری می کنند، می توانند تحت پوشش بیمه های درمان تکمیلی قرار بگیرند. بیمه درمان تکمیلی یک نوع بیمه نامه اختیاری است که هر چقدر مبلغ آن بیشتر باشد، میزان پوشش های آن نیز بیشتر است. بنابراین، پوشش های بیمه درمان تکمیلی به موارد مهمی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • نوع طرح انتخاب شده

مهم ترین عاملی که در پوشش بیمه نامه تکمیلی اثر دارد، نوع طرح انتخاب شده توسط شما است. اگر شما بسته به شرایط خاصی که دارند، نیاز به هزینه کردن زیاد برای بیماری خودتان می باشید، باید طرحی را انتخاب کنید که پوشش زیادتری داشته باشد.

  • هزینه پرداخت شده برای خرید بیمه درمان

هرچقدر میزان هزینه بیمه درمان افزایش پیدا کند، پوشش بیمه درمان تکمیلی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر توصیه می شود که افراد بسته به شرایط و مخارجی که دارند، یک بیمه درمان تکمیلی مناسب انتخاب نمایند.

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان زیبایی چیست؟

همه ما دوست داریم که برای انجام عمل های زیبایی هزینه کمتری پرداخت کنیم؛ اما به هر حال به علت افزایش هزینه های بیمارستانی، وسایل و ابزار جراحی و دستمزد پزشکان، قیمت عمل های زیبایی به شدت افزایش پیدا کرده است. به حدی شاید کمتر کسی از پس مخارج این عمل ها در بیاید.

خرید بیمه درمان یکی از روش های کاهش هزینه های بیمارستانی و عمل جراحی است؛ اما سوالی که اینجا مطرح می شود، این است که آیا بیمه درمان زیبایی می تواند هزینه های ناشی از عمل های جراحی زیبایی را پرداخت کند؟

در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که هنوز هیچ یک از شرکت های بیمه امکان خرید بیمه درمان زیبایی را فراهم نکرده اند؛ اما در صورتی که این نوع بیمه درمان، جزء لیست بیمه های درمان تکمیلی بیاید، می تواند بسیار برای افراد مفید باشد. به هر حال عمل های زیبایی می توانند هزینه بر باشند و بیمه درمان زیبایی نیز می تواند باعث کاهش هزینه های زیبایی شود.

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان زیبایی

آیا امکان خرید بیمه درمان زیبایی وجود دارد؟!

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید بیمه درمان زیبایی می باشند؛ اما به هر حال شرکت های بیمه ای با توجه به قوانینی که دارند، هنوز امکان خرید بیمه درمان زیبایی را فراهم نکرده اند. پس اگر قصد دارید که یک بیمه نامه ای بخرید که با کمک آن، هزینه های زیبایی خود را کاهش دهید، فعلا این فکر را از ذهن خودتان بیرون کنید.

طبق قانون بیمه درمان تکمیلی، در حال  حاضر فقط امکان پرداخت هزینه های درمانی برای زمانی فراهم است که یکی از عضوهای بدن، دچار مشکل شده باشد. در زمان ایجاد مشکل در عملکرد یک عضو، بیمه درمان تکمیلی موظف است که هزینه مربوط به درمان آن عضو را مطابق با سقف پوششی خود پرداخت کند.

اما چون عمل های زیبایی و یا تمامی امور زیبایی مانند بوتاکس، انجام عمل زیبایی پونه، زاویه سازی چانه و … جزء مشکلات عملکردی یک عضو نمی باشند، نمی توان هزینه های این امور را از طریق بیمه درمان تکمیلی دریافت کرد.

از طرفی هنوز هیچ یک از شرکت های بیمه ای، امکان خرید بیمه درمان زیبایی به صورت جداگانه را فراهم نکرده اند و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن یک بیمه درمان تکمیلی با پوشش های زیبایی باشند.

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان زیبایی

سقف پوشش بیمه درمان زیبایی؛ تا چه اندازه خسارت به شما پرداخت می شود؟

مهم ترین سوالی که برای بیمه درمان زیبایی وجود دارد، این است که سقف پوشش این بیمه نامه چگونه است؟ آیا این بیمه نامه همه مخارج ناشی از اعمال جراحی زیبایی را پرداخت می کند؟ طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد، هنوز هیچ بیمه نامه ای مبنی بر بیمه درمان زیبایی وجود ندارد که بتوان آن ها را خریداری کرد.

اگر هم بیمه درمانی بخواهد هزینه های ناشی از امور زیبایی را پرداخت کند، بیمه نامه درمان تکمیلی است؛ نه بیمه نامه درمان زیبایی! پس سقف پوشش بیمه های درمان زیبایی بستگی به سقف پوشش بیمه درمان تکمیلی دارد. به هر حال قوانینی برای پرداخت مخارج امور زیبایی توسط بیمه های درمان وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • به طور کلی شرکت های بیمه ای، فقط در صورتی که فرد با مشکل عملکردی مواجه شده باشد، خسارت های ناشی از امور زیبایی را پرداخت می کنند.
  • در صورتی که فرد به علت انحراف بینی، کج بودن بینی و یا مشکلات مختلف دیگر، با مشکلی در تنفس مواجه شده باشد، می تواند با ارائه مدارک و مستندات لازم از شرکت بیمه درمان تکمیلی، هزینه عمل جراحی بینی خود را تا سقف پوشش دریافت کند.
  • در صورتی که فرد فقط برای انجام امور درمانی، بخواهد از پوشش های زیبایی استفاده کند، مشکلی وجود ندارد؛ اما باید مدارک و مستندات لازم که از سوی شرکت بیمه گر تعیین می شود، ارائه شود.
  • تمامی امور زیبایی شامل پوشش های بیمه درمان تکمیلی قرار نمی گیرند. به طور مثال بوتاکس، تزریق ژل و فیلر و … جزء پوشش های بیمه درمان تکمیلی نیست.
  • حتی برخی از امور زیبایی دندان ها نیز در سقف پوشش بیمه های درمان تکمیلی قرار نمی گیرد. به طور مثال استفاده از ایمپلنت، دریافت روکش برای دندان ها و … جزء پوشش های بیمه درمان تکمیلی محسوب نمی شود.

طبق توضیحات داده شده، فقط در صورتی که عمل زیبایی برای رفع مشکل عملکردی قابل انجام باشد، می توان با ارائه مدارک و مستندات لازم، هزینه عمل های زیبایی را از شرکت بیمه درمان تکمیلی دریافت کرد.

بیمه درمان زیبایی

بیمه درمان زیبایی

چرا نه به بیمه درمان زیبایی؟!

با توجه به توضیحاتی که داده شد، شاید بسیاری از افراد به این فکر بیفتند که چرا هیچ شرکت بیمه ای، اقدام به فروش بیمه درمان زیبایی نمی کند؟ خرید بیمه نامه درمان از شرکت های بیمه ای، برای آن ها سودآور است. به این دلیل که همه افرادی که اقدام به خرید بیمه درمان تکمیلی می کنند، بیمار نمی شوند و نیازی به دریافت خسارت از بیمه درمان ندارند. به همین خاطر، میزان مبلغ زیادی از سوی مردم به صورت ماهانه و یا سالانه به شرکت های بیمه ای پرداخت می شود که بسیاری از این مبلغ به مردم بازپرداخت نخواهند شد.

اما امروزه بسیاری از مردم و به خصوص خانم ها، علاقه مند به استفاده از عمل های زیبایی می باشند. از تزریق ژل و بوتاکس گرفته تا عمل جراح بینی و پلاستیک، جزء عمل های زیبایی محسوب می شوند. به هر حال ارائه کردن خدمات بیمه درمان زیبایی برای شرکت های بیمه ای، سودآور نیست! چرا که بسیاری از مردم به دنبال استفاده از پوشش های بیمه درمان زیبایی می باشند. به همین خاطر، هنوز هیچ شرکت بیمه ای زیر بار ارائه خدمات بیمه درمان زیبایی نرفته است.

نتیجه گیری؛ بالاخره می توانم بیمه درمان زیبایی بخرم؟

در این مقاله سعی کردیم ابتدا یک توضیح کلی در رابطه با بیمه درمان تکمیلی به شما بدهیم و در رابطه با جزئیات بیمه درمان زیبایی صحبت کنیم. طبق توضیحات داده شده، حتما متوجه شده اید که بیمه درمان زیبایی قابل خریداری نمی باشد؛ اما فعلا!

ممکن است که در سال های آینده شرکت های بیمه گر مختلفی، اقدام به ارائه خدمات بیمه درمان زیبایی کنند؛ اما به هر حال در صورتی که عمل زیبایی برای حفظ سلامت بدن لازم باشد و جزء عمل های ضروری باشد که فقط برای زیبایی نیست، برخی از شرکت های بیمه گر، خسارت های درمانی این عمل ها را پرداخت می کنند. پس در حال حاضر، خرید بیمه نامه درمان زیبایی امکان پذیر نبوده و فقط می توانید در صورت نیاز از بیمه نامه های درمان تکمیلی استفاده نمایید.

اشتراک‌گذاری