تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
بیمه اسباب کشی

از اهمیت بیمه اسباب کشی و مزایای آن غافل نشوید!

Rate this post

بیمه باربری و بیمه اسباب کشی چیست ؟

بیمه باربری یکی از زیر شاخه های بیمه اموال است این بیمه شرکت بیمه گر را متعهد می کند که در صورت وقوع حادثه حین جا به جایی موارد بیمه شده تمامی خسارت را به بیمه گزار بپردازد.

بیمه باربری بسیار گسترده است و انواع مختلفی دارد، تقسیم بندی اصلی بیمه باربری به شرح زیر است :

الف) بیمه باربری داخلی

ب) بیمه باربری بین المللی

بیمه باربری داخلی نیز شاخه های مختلفی دارد. یکی از شاخه های بیمه باربری داخلی که اهمیت بسیار بالایی دارد بیمه اسباب کشی است.

بیمه اسباب کشی

دلیل اهمیت بیمه  اسباب کشی چیست؟

اسباب کشی از کاربردی ترین بیمه های باربری است روزانه بیش از 1000 اسباب کشی در سطح شهرها صورت می گیرد. ریسک شکست و از بین رفتن اثاثیه در حین اسباب کشی بسیار بالاست.

البته همه ی ما حداقل برای یکبار اسباب کشی را تجربه کرده ایم و می دانیم که به هنگام اسباب کشی ریسک خسارت اثاثیه بالا می رود؛ پس باید با دقت زیادی آنها را جا به جا کرد. به همین علت بیمه مرکزی ضمن وضع قوانین اسباب کشی توسط باربری ها، آنها را ملزم به تهیه بیمه نامه باربری کرده است. این بیمه هزینه خسارت هر وسیله ای را که در جریان اسباب کشی و جابه جایی از بین برود و یا آسیب ببیند را می پردازد.

وقتی شما از باربری می خواهید مسئولیت جابه جایی وسایل شما را بر عهده بگیرد، قبل از انتقال آن ارزش اثاثیه را تخمین می زند؛ چرا که در صورت وقوع حادثه ای که باعث از بین رفتن مورد باربری شود، شرکت باربری مسئول جبران خسارت است. به همین علت شرکت های باربری با بیمه ها قرارداد می بندند تا در صورت حادثه شرکت بیمه مسئولیت پرداخت خسارت را بپذیرد.

شما میتوانید اثاثیه خود را به دو صورت بیمه کنید.

الف) اگر حمل اثاثیه شما به عهده باربری باشد، اتوبار وظیفه بیمه کردن وسایل شما را بر عهده دارد.

ب) اگر خودتان قصد اسباب کشی دارید، باید نسبت به ارزش وسایل خود برای خرید این بیمه اقدام کنید.

هزینه بیمه اثاثیه بر عهده چه کسی است؟

اگر مسئولیت حمل اثاثیه خود را به باربری سپرده اید، باربری ها اصولا ضمن قرارداد حمل بار، قرارداد بیمه باربری را نیز با شما امضا می کنند و هزینه ی آن را به اضافه هزینه حمل بار از شما دریافت می کنند.

نکته: حتما قبل از عقد قرارداد با باربری، خواستار بیمه اسباب کشی شوید.

توجه داشته باشید بهتر است ارزش واقعی وسایل را ذکر کنید و بالاترین سقف پوشش ها را در نظر بگیرید؛ شاید مجبور باشید حق بیمه بیشتری بپردازید. اما در صورت وقوع حادثه از هزینه های اضافی جلوگیری کردید چرا که شرکت بیمه خسارت های ناشی از حادثه را به شما پرداخت خواهد کرد.

بیمه اسباب کشی

چگونه یک بیمه اسباب کشی مناسب تهیه کنیم؟

قبل از امضا قرارداد بیمه اسباب کشی حتما به پوشش های آن دقت کنید و پوشش هایی را انتخاب کنید که با نوع اسباب کشی شما مرتبط باشد. برای مثال اگر حمل و نقل اثاثیه شما از طریق کامیون صورت میگیرد، باید بیمه ای را انتخاب کنید که تمام وسایل بزرگ و سنگین شما را بیمه میکند و در صورتی که این جا به جایی بین دو شهر اتفاق بیفتد باید پوشش سوانح جاده ای را نیز حتما انتخاب کنید.

در ضمن برای مشاوره رایگان بیمه اسباب کشی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های بیمه اسباب کشی بپرسید.

 

 

چه خسارت هایی تحت پوشش بیمه اسباب کشی هستند؟

  1. آسیب هایی که به علت بسته بندی نا مناسب اتفاق افتاده است.
  2. افتادن وسایل از حامل اثاثیه
  3. دزدی و سرقت از اثاثیه
  4. زمین لرزه
  5. شکستن اثاثیه
  6. سوختن اثاثیه در آتش سوزی
  7. متوقف کردن بار توسط پلیس راه
  8. خسارت های ناشی از آب و هوا
  9. خسارت های ناشی از تصادفات

مسئولیت ما در اسباب کشی چیست؟

درست است که شرکت بیمه مسئولیت پرداخت خسارت اثاثیه را بر عهده دارد، اما با رعایت بعضی از اصول می توان ریسک خسارت را کاهش داد.

الف) بسته بندی مناسب : سعی کنید از کارتن های محکم استفاده کنید و بین وسایل یونولیت قرار دهید تا کمتر در جعبه حرکت کند.

ب) استفاده از جعبه خود کالا: بعضی از وسایل خانه همانند تلویزیون در صورتی که جعبه خرید و اصلی آنها را دارید، بهتر است مجددا در همان جعبه بسته بندی کنید. چرا که جعبه توسط شرکت تولید کننده طراحی شده و حتما آنها پارامتر کاهش خسارت را رعایت کرده اند.

پ) نوشتن نوع کالا بر روی جعبه: بهتر است روی جعبه ها ذکر کنید چه نوع کالایی در آن قرار دارد .برای مثال اگر کارکنان باربری بدانند در جعبه ای که حمل میکنند وسایل شکستنی وجود دارد، حتما با احتیاط بیشتری آن را جا به جا می کنند.

ت) حذف کالا های خطرناک: بهتر است کالاهایی که فاسد شدنی است و یا خطر انفجار دارند را در کامیون قرار ندهید.

نکته: توصیه می شود قبل از اسباب کشی، از وسایل خود عکس بگیرید. این عکس نشان می دهد وسایل شما قبل از تحویل به باربری سالم بوده و در صورت مفقود شدن و یا آسیب دیدن اثاثیه، با ارائه عکس قبل آنها به عنوان مدرک نسبت به گرفتن خسارت اقدام کنید.

نحوه خرید بیمه اسباب کشی

شما می توانید این بیمه نامه را از طریق مراجعه حضوری به نمایندگی های بیمه تهیه کنید که زمان زیادی را از شما خواهد گرفت و یا در سایت های معتبر بیمه مرکزی مانند بیمه سل در قسمت بیمه های مدنی فرم بیمه باربری را پرکنید تا کارشناسان بیمه سل با شما تماس بگیرند و ضمن مشاوره رایگان بهترین بیمه را با پوشش های آن به شما معرفی کنند.