تاریخ امروز:۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی انفرادی مزایا و معایب آن چیست؟

Rate this post

بیمه درمان تکمیلی انفرادی مزایا و معایب آن چیست؟

بیمه درمان تکمیلی امروزه با توجه به شرایط کرونا افراد زیادی را جذب کرده و بیشتر افراد برای خرید این بیمه احساس نیاز میکنند چرا که بسیاری از هزینه های درمان و دارو را پرداخت میکند.

چگونه میتوان بیمه تکمیلی خرید؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید چگونه میتوان بیمه تکمیلی درمان را خریداری کرد در جواب این سوال باید گفت خرید این بیمه به دو صورت بسته به شرایط شما امکان پذیر است :

الف ) خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانوادگی.

ب) خرید بیمه درمان از طریق شرکت و یا سازمانی که مشغول کار هستید.

بعضی از افراد مشاغل آزاد دارند یا اصلا مشغول کار نیستند اما نیاز به خرید بیمه مدرمان تکمیلی دارند برای این دسته از افراد طرح هایی توسط چندین شرکت بیمه ارائه شده است چرا که بیمه درمان تکمیلی انفرادی را همه ی شرکت های بیمه ارائه نمی دهند تنها دو شرکت بیمه در حال حاضر اقدام به فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی می کند دانا و سامان، به طور کلی این افراد می توانند طرح های از پیش تعیین شده را از این بیمه ها دریافت و پس از بررسی آن را انتخاب کنند.

گاهی فرد علاوه بر خود در نظر دارد پدر مادر و یا همسر و فرزندان خود را نیز بیمه کند  در این حالت هم باید از بیمه درمان انفرادی و خانواده استفاده کند.

 اما صورت دوم برای بیشتر افراد صدق میکند اکثر افراد شاغل و کارمند ادارات خصوصی و دولتی خود و خانواده خود را از طریق بیمه درمان تکمیلی گروهی بیمه می کنند اصولا شرکت ها برای پرسنل و خانواده ی آنها بیمه درمان را به صورت گروهی خریداری می کنند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی مزایا و معایب آن چیست؟

تفاوت بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی در چیست؟

چند تفاوت اصلی باهم دارند

  1. پوشش ها
  2. سقف تعهدات
  3. فرانشیز
  4. حق بیمه
  5. دوره انتظار

1- پوشش های بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی

پوشش های بیمه درمان تکمیلی گروهی به علت اینکه تعداد افرادی که باید بیمه شوند اصولا بالا هستند بیشتر است و شرکت خود میتواند در فرم درخواست بیمه درمان تکمیلی پوشش های مختلفی را به طرح خود اضافه کند برای مثال پوشش خرید سمعک و یا دندانپزشکی را اضافه کند اما در طرح های بیمه درمان تکمیلی انفرادی یا سقف این پوشش پایین است و یا وجود ندارد و با درخواست شما حق بیمه شما افزایش پیدا خواهد کرد البته حق بیمه با افزایش پوشش ها در بیمه درمان تکمیلی گروهی هم افزایش پیدا میکند اما این افزایش در طرح های انفرادی بیشتر است.

2-سقف تعهدات بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی

هر پوششی که در طرح بیمه درمان تکمیلی وجود دارد دارای سقف معینی است برای مثال مشخص می شود که شرکت بیمه گر تا سقف 30 میلیون تومان سالانه از هزینه های جراحی شمارا پرداخت میکند و یا تا سقف 10 میلیون تومان هزینه های پاراکلینیکی شما را می پردازد این سقف ها اصولا در طرح های بیمه درمان تکمیلی گروهی بالاتر در نظر گرفته می شود.

3-فرانشیز در بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی

فرانشیز درصدی از هزینه هاست که برعهده خود بیمه گذار است و بیمه گر برای پرداخت آن مسئولیتی ندارد، این درصد اصولا از 10 درصد شروع می شود معمولا این درصد در بیمه درمان های گروهی 10 و در بیمه درمان های انفرادی 30 است اما امکان کاهش و یا افزایش این بیمه در هر دو گروه وجود دارد گاهی ممکن است درخواست حذف کامل فرانشیز داده شود که در این صورت مبلغ حق بیمه افزایش می یابد.

4-حق بیمه بیمه های درمان تکمیلی انفرادی و گروهی

اصولادر بیمه های درمان تکمیلی گروهی حق بیمه پایین تری در نظر گرفته می شود، چرا که تعداد افراد بیمه شده بسیار زیاد هستند و به عنوان مزیت برای آنها حق بیمه کمتری در نظر گرفته می شود اما این مبلغ در بیمه درمان های انفرادی بیشتر است.

حق بیمه مبلغ نهایی است که باتوجه به پوشش ها بیمه گذار به صورت ماهانه و یا سالانه به شرکت بیمه پرداخت میکند.

5-دوره انتظار بیمه های درمان تکمیلی انفرادی و گروهی

برخی از پوشش های بمیه درمان تکمیلی دوره انتظار دارند مثل زایمان.

دوره انتظار یعنی برای یعضی از پوشش ها شما زمانی میتوانید از بیمه استفاده کنید که مدت مشخصی گذشته باشد که این مدت در بیمه نامه ذکر شده است مثلا اگر در بیمه درمان های انفرادی دوره انتظار 9 ماه است در بیمه های درمان تکمیلی گروهی 6 و یا 3 ماه است البته این مورد کاملا به شرکت بیمه گر و قرارداد مرتبط است.

به طورکلی می توان گفت اگر بتوانید بیمه درمان تکمیلی گروهی خریداری کنید مقرون به صرفه تر است اما درمان انفرادی هم همان ویژگی ها را دارد با حق بیمه بالاتر

طریقه خرید این بیمه به این صورت است اگر شما برای خود و خانواده خود نیاز به بیمه درمان تکمیلی دارید باید از طرح های آماده زیر استفاده کنید و در صورت نیاز به مشاوره با همکاران بیمه سل تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید اما اگر قصد دارید برای سازمان خود بیمه درمان تکمیلی خریداری کنید کافیست از طریق ایکون بیمه درمان سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما باشما تماس بگیرند و ضمن مشاوره رایگان برای شما بهترین نرخ ها را از شرکت های بیمه دریافت و ارائه کنند.

اشتراک‌گذاری