تاریخ امروز:۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
همه چیز درباره تخفیف بیمه بدنه چطور

همه چیز درباره تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود

Rate this post

همه چیز درباره تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود

همه چیز درباره، تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود
تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود، جزء موضوعات مهم و با اهمیت برای رانندگان می باشد. افزایش قیمت اتومبیل سبب شده است که هزینه ها در رابطه با خسارت خودروها بسیار سنگین شود، به همین دلیل بیمه بدنه و چگونگی تخفیف و محاسبه آن مطرح می شود.

تعریفی از بیمه بدنه

در هنگام وقوع حوادث بیمه ثالث ضرر و زیان های به وجود آمده، در رابطه با خسارت های جانی را جبران می کند، در واقع خسارات مربوط به صدمات مالی وارد شده بر عهده بیمه بدنه است تا بهترین پشتوانه برای بیمه گذار در حادثه ها باشد. البته این نوع بیمه اختیاری است که بعد از بیمه اجباری شخص ثالث بسیار مهم بوده و باید طبق آیین، بیمه بدنه برخی از خسارات وارده را پوشش دهد. در ادامه در رابطه با این که تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود مطالبی بیان خواهیم کرد.

همه چیز درباره تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود
تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود

شرایطی که بیمه خسارت بدنه خودرو را خواهد داد؟
داشتن بیمه بدنه کاملا معتبر
راننده باید گواهینامه رانندگی داشته باشد
خسارات وارده را حداکثر تا 5 روز کاری اعلام نماید
اعلام ارزش روز اتومبیل به هنگام صدور بیمه نامه
رعایت کردن اصل حسن نیت در صدور بیمه بدنه
نگاهی به این که تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود
با نگاهی به چگونگی محاسبات در رابطه با حق بیمه بدنه خودرو، تخفیف های مهمی وجود دارد، البته لازم به ذکر می باشد که همه افراد مشمول آن نخواهند شد یعنی دارای محدودیت هایی می باشد. بهتر است به نکاتی در این باره توجه نمایید که عبارتند:

انواع تخفیفات بیمه بدنه

امروزه این موضوع که تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. زیرا کسانی که قصد دارند در سال جدید دوباره بیمه خودروی خودشان را تمدید کنند، باید در سال قبل به هیچ عنوان از بیمه بدنه اتومبیل خود جهت دریافت خسارت استفاده نکرده باشند، در این صورت حتما مشمول این طرح خواهند شد.
همه می دانیم که شرکت های بیمه انواع مختلفی دارند که تخفیف های ویژه ای را برای افرادی که به دنبال تخفیف بیمه بدنه خودروی خود هستند در نظر گرفته اند پس می توانید از آن ها کمک بگیرید.
مواردی که در تعیین نرخ بیمه بدنه تاثیر گذارند
نوع خودرو یا اتومبیل: یکی از عوامل موثر که در تعیین نرخ بیمه بدنه اتومبیل می تواند نقش مهمی داشته باشد نوع خودرو است. به بیان ساده تر هر چقدر که ارزش مادی یک خودرو بالاتر باشد مطمئنا به همان اندازه نیز اتومبیل از تعرفه بدنه بیشتری برخوردار خواهد بود.
سال ساخت خودرو: از دیگر موارد مهمی که در موضوع تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود مورد توجه قرار می گیرد، مربوط به سال ساخت خودرو می باشد. لازم به یادآوری است که این مورد کاملا تاثیر مستقیمی در محاسبه قیمت بیمه بدنه خواهد داشت، یعنی چنانچه اتومبیل شما در سال جدیدتری تولید شده باشد در حقیقت به همان اندازه هم هزینه بیمه بدنه تعیین خواهد شد. پس لازم است در این مورد نیز دقت لازم را داشته باشید.

بیمه بدنه خودرو

ارزش روز خودرو: ارزش روز خودرو و توجه به آن نیز یکی از گزینه های تاثیر گذار در تعیین هزینه های بیمه بدنه اتومبیل می باشد. به خاطر داشته باشید که در هنگام بیمه کردن ماشین خود، سعی کنید آخرین قیمت را در نظر داشته باشید، سپس در لیست وارد کنید زیرا غیر این صورت در قبال صدمه یا خسارتی که به اتومبیل شما وارد شده است هزینه کمتری را دریافت خواهید کرد و حتما این موضوع به ضرر و زیان شما خواهد بود.
پوشش های بیمه بدنه: توجه داشته باشید آن چه که به عنوان آخرین مورد در تعیین نرخ بیمه بدنه تاثیرگذار می باشد، همچنین از اهمیت بالایی برخوردار است پوشش های درخواستی خواهد بود. لازم به ذکر می باشد که پوشش های بیمه بدنه به دو قسمت اصلی و فرعی تقسیم می شوند. یعنی هر اندازه که این پوشش های شما بیشتر باشند مبلغ قابل پرداختی برای بیمه بدنه خودرو هم افزایش خواهد یافت.
چرا بیمه بدنه برای خودرو لازم است؟
در دنیای امروز با افزایش ارزش خودرو و هزینه های ناشی از صدمات و خسارت های وارد شده به خودرو بسیار کمر شکن می باشند. چنانچه شرایطی از جمله این که بیمه گذار در جریان تصادفی که رخ داده است مقصر شناخته شده باشد، یا بالعکس بیمه گذار مقصر شناخته نشود، همچنین راننده مقصر از صحنه متواری شده باشد، حتی اگر اتومبیل شما لاکچری باشد، بهتر است بدانیم که در این موارد بیمه شخص ثالث راننده ای که مقصر می باشد هزینه تمامی خسارات وارد شده را جبران نخواهد کرد و بیمه بدنه در این شرایط کمک اساسی را خواهد داشت.

پوشش های اصلی بیمه بدنه

پوشش های اصلی بیمه بدنه
سرقت کلی خودروها
خساراتی که ممکن است حین نجات یا انتقال خودرو وارد شود.
رخ دادن حادثه برای خودرو
حوادث و ایجاد خسارات ناشی از انفجار یا آتش سوزی و صاعقه و … که به وسیله نقلیه بیمه شده و وسایل یدکی وارد می شود.
صدماتی که به لاستیک و چرخ های اتومبیل بیمه گذار وارد می شود.
پوشش های فرعی بیمه بدنه
سرقت قطعات خودرو و لوازم آن
پاشیدن اسید یا رنگ بر روی اتومبیل
شکسته شدن شیشه های خودرو
پرداخت هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب
جبران خسارت وارده به خودرو در مقابل حوادث طبیعی از جمله زلزله یا سیل و …
پرداخت هزینه های مربوط به خسارت های وارد شده به اتومبیل در خارج از مرزهای کشور

طبقه بندی تخفیف های بیمه بدنه و محاسبه آن ها

  •  تخفیف های اصلی بیمه بدنه
  •  تخفیف های فرعی بیمه بدنه
  • تخفیف اصلی بیمه بدنه
  • بهتر است در رابطه با این موضوع که تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود، مطالبی را مورد توجه و بررسی قرار بدهیم که عبارتند از:
  • تخفیف بیمه بدنه اتومبیل صفر کیلومتر حدود 20 تا 30 کیلومتر
  • تخفیف های خرید نقدی که معادل 10 تا 20 درصد
  • تخفیف های سال هایی که خسارتی ندارند
  • تخفیفات فرعی بیمه بدنه خودرو
  • شرکت های بیمه گر تخفیفات خاص در رابطه با خرید بیمه بدنه در نظر می گیرند که عبارتند از:
  • تخفیفات خرید گروهی بیمه بدنه خودرو
  • تخفیف ارزش ماشین های گران قیمت یا نامتعارف
  • تخفیف هایی مخصوص افرادی که دارای بیمه عمر می باشند.
  • تخفیف برای افرادی که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودروی خودشان را از یک شرکت بیمه تهیه کرده باشند.

انواع تخفیفات بیمه بدنه

  • تخفیف های عدم خسارت بیمه بدنه
  •  تخفیف گروهی بیمه بدنه
  •  تخفیف های بیمه بدنه برای افرادی که از عدم خسارت در بیمه شخص ثالث برخوردارند
  •  تخفیف های بیمه بدنه برای خودروهایی که وارداتی هستند
  • تخفیف های بیمه بدنه در رابطه با مناطق آزاد
  • تخفیف بیمه بدنه به دلیل انواع مناسبت ها
  • تخفیف های بیمه بدنه در مورد حساب های بانکی بلند مدت
  •  تخفیف های بیمه بدنه با پرداخت های نقدی

پوشش های فرعی بیمه بدنه

امکان انتقال تخفیف بیمه بدنه
در رابطه با این موضوع که تخفیف بیمه بدنه چطور محاسبه می شود، باید گفت: که بحث انتقال تخفیف این بیمه یکی از موارد مهم است. می دانیم که برای دستیابی به تخفیفات باید مدتی که مشخص شده هیچ گونه استفاده ای از بیمه بدنه صورت نگرفته باشد، به عبارت دیگر در مباحث و شرایط بیمه بدنه شخص راننده اگر با رعایت نمودن اصول مربوط به رانندگی خساراتی از بیمه دریافت نکرده باشد، در این صورت بیمه گذار می تواند با معاوضه اتومبیل خودش با خودروی جدید و دیگری تخفیفات تعلق گرفته از طرف بیمه بدنه را به اتومبیل جدیدش انتقال دهد.
نکته مهم
بهتر است به این موضوع نیز اشاره شود که با تمدید بیمه بدنه ماشین خودتان در یک شرکت بیمه دیگری، تخفیفات مربوط به عدم خسارات بیمه بدنه خودروی شما نیز از بین نخواهد رفت و به شرکت بیمه بدنه جدیدی که بیمه اتومبیل شما را پوشش می دهد منتقل خواهد شد.

اشتراک‌گذاری