تاریخ امروز:۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خرید بیمه آتش سوزی مغازه

Rate this post

خرید بیمه آتش سوزی و شرایط آن

ایران یکی از کشورهای آسیب پذیر در برابر بروز انواع حوادث طبیعی است و آتش سوزی یکی از رایج ترین آن حوادث محسوب می شود. آتش سوزی خسارت های جانی و مالی زیادی را به افراد وارد می کند به همین دلیل اکثر افراد اموال خود را بیمه می کنند. بیمه گذار برای جبران خسارت های مالی که از آتش سوزی به وجود می آیند طرحی به نام بیمه آتش سوزی را ارائه می دهد.

بیمه آتش سوزی یکی از زیر مجموعه های بیمه اموال محسوب می شود. این بیمه خسارت هایی که در اثر حادثه به اموال منقول و غیر منقول بیمه شده وارد می شود را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه آتش سوزی، ساختمان و تمامی لوازم موجود در آن را تحت پوشش قرار می دهد و این بیمه تحت عنوان بیمه زلزله و آتش سوزی هم معرفی می شود. بیمه آتش سوزی ساختمان و لوازم را در مقابل خطراتی مانند آتش سوزی، صاعقه و انفجار ایمن می کند. بیمه باعث جبران خسارت های مالی که در مواقع بروز حوادث طبیعی به وجود می آیند می شود. خرید بیمه آتش سوزی مغازه باعث جبران خسارت بنا و سرمایه موجود در آن می شود و این شرایط برای ساختمان ها نیز وجود دارد.

خرید بیمه اتش سوزی مغازه و ساختمان های تجاری.

چه خسارت هایی تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند؟

به طور کلی بیمه آتش سوزی خسارت های اصلی و خسارت های اضافی وارد شده به ساختمان را تحت پوشش قرار می دهد. خسارت های اصلی در بیمه آتش سوزی شامل تمام خسارت هایی است که به ساختمان و اموال بیمه شده در حوادثی مانند، آتش سوزی، انفجار و یا صاعقه وارد می شوند می باشند. تمامی خسارت هایی که ممکن است به ساختمان و اموال موجود در آن وارد شود در بیمه نامه ثبت می شود.

بیمه آتش سوزی عادی پوشش اضافی را شامل نمی شود و تنها برای خسارت های مالی که در حوادث به وجود می آیند می باشد. بیمه نامه آتش سوزی فقط شامل اموالی می شوند که در حوادث آسیب دیده اند و خسارت های جانی را پوشش نمی دهد. برای خرید بیمه اتش سوزی مغازه هم این شرایط و پوشش های اضافی وجود دارد و از مزایای زیادی برخوردار می باشد.

برای اینکه بیمه نامه آتش سوزی خسارت های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد لازم است انواع خسارت های اضافی را به آن اضافه کنید. پوشش اضافه برای جبران خسارت هایی است که در اثر حوادثی مانند، زلزله، طوفان، نوسانات برق و سایر عوامل به اموال و دارایی افراد وارد می شوند می باشد. عوامل مختلفی را به عنوان پوشش اضافه میتوانید در بیمه نامه آتش سوزی ذکر کنید. پوشش های اصلی و اضافی بیمه آتش سوزی فقط خسارت های مالی را شامل می شوند و در برابر خسارت های جانی مسئولیتی ندارند.

خرید بیمه اتش سوزی مغازه با هزینه مناسب

معرفی انواع پوشش اضافی بیمه آتش سوزی

با اضافه کردن پوشش های اضافی به بیمه آتش سوزی و زلزله میتوانید ساختمان و اموال خود را در برابر حوادث زیادی بیمه کنید و پوشش بیمه ای خود را افزایش دهید. برای افزودن پوشش های اضافی به بیمه نامه آتش سوزی لازم است تا هر کدام از پوشش های فرعی را به صورت مجزا خریداری کنید. پوشش های فرعی که بسیار پرکاربرد هستند و اضافه کردن آنها به بیمه نامه اصلی بسیار مفید واقع می شوند را در ادامه نام میبریم.

سیل و طغیان آب دریا و رودخانه ها.

زلزله و آتشفشان.

طوفان و گردباد.

ترکیدگی لوله های آب.

شکست شیشه.

خسارت های ناشی از ذوب برف و یا آب باران.

ریزش سقف به دلیل وجود برف سنگین.

ریزش، رانش زمین به دلیل عوامل زیست محیطی.

منفجر شدن ظروف تحت فشار صنعتی.

سقوط هواپیما و هلیکوپتر و قطعات مرتبط به آنها.

ریزش کوه یا سقوط بهمن.

برخورد اجسام خارجی مانند انواع وسیله نقلیه زمینی و ریلی به ساختمان.

پرداخت هزینه اسکان موقت بعد از وقوع حادثه به بیمه شده.

نوع بیمه و موارد تحت پوشش اضافی بیمه نامه را با توجه به موقعیت کلی ساختمان و حوادث احتمالی که ممکن است به وجود آید انتخاب کنید. در بیمه آتش سوزی این امکان وجود دارد که علاوه بر ساختمان تمامی لوازم موجود در آن هم تحت پوشش بیمه قرار گیرند. اقلام و وسایلی مانند، پول، مسکوکات، اوراق بهادار، آثار هنری و نسخه های خطی تاریخی، فلزات قیمتی، جواهرات و سنگ های قیمتی، هزینه بازسازی و جمع آوری اطلاعات و تنظیم دفاتر بازرگانی تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار نمی گیرند.

بیمه اتش سوزی

بررسی انواع بیمه آتش سوزی

شرکت های بیمه براساس نوع ساختمان و موقعیتی که دارند بیمه نامه طراحی می کنند و بیمه نامه ها طبق شرایط خاصی موارد مناسبی را تحت پوشش خود قرار می دهند. بیمه آتش سوزی منازل مسکونی، مجتمع مسکونی، آپارتمان و ویلاها و بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی از انواع بیمه آتش سوزی هستند. مغازه یک مکان تجاری محسوب می شود و با خرید بیمه اتش سوزی مغازه تمامی خسارت هایی که برای ساختمان و کالاهای موجود در آن به وجود می آیند جبران می شوند.

شرایط بیمه آتش سوزی ساختمان

شرایط بیمه آتش سوزی ساختمان بسته به نوع کاربری آن تعیین می شود و مواردی که تحت پوشش قرار می گیرند با توجه به وسایلی که در ساختمان قرار دارند متفاوت می باشد. در بیمه آتش سوزی ساختمان، ساختمان و تمام مشاعات آن تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. خسارت هایی که مربوط به خود ساختمان هستند و تحت پوشش قرار می گیرند شامل موارد خاصی می باشند. خسارت تحت پوشش بیمه ساختمان شامل تمامی اجزای خارجی و داخلی تشکیل دهنده آن است.

شرایط بیمه آتش سوزی مجتمع مسکونی

بیمه کردن ساختمان های مسکونی یک امر مهم و ضروری بوده و باعث جبران خسارت های ناشی از آتش سوزی، صاعقه، انفجار و… می شود. در همه ساختمان های واحدهای مسکونی قانون انجام بیمه آتش سوزی اجباری بوده و همه افراد باید به صورت سالیانه حق بیمه را پرداخت کنند. در بیمه آتش سوزی ساختمان مسکونی کلیه لوازم خانه تحت پوشش قرار می گیرند و لیست کاملی از آنها در بیمه نامه ثبت می شوند. میزان و تعداد اثاث ثبت شده در بیمه نامه بر مبلغ نهایی حق بیمه موثر می باشد.

شرایط خرید بیمه اتش سوزی مغازه.

شرایط خرید بیمه اتش سوزی مغازه

مغازه یک ساختمان تجاری محسوب می شود و بیمه نامه های آتش سوزی مربوط به ساختمان های تجاری، خود ساختمان و اثاثیه موجود در آن را تحت پوشش قرار می دهند. در بیمه نامه های ساختمان های تجاری، دکوراسیون مغازه، اثاثیه اداری و اجناس موجود در مغازه در بیمه نامه لحاظ می شوند. تعرفه خرید بیمه اتش سوزی مغازه طبق اقلام موجود در آن متفاوت می باشد.

بیمه آتش سوزی انبار

انبارها محلی برای نگهداری محصولات مختلف هستند به همین دلیل موجودی وسیله هایی که در آن قرار دارند مدام در حال تغییر می باشند. بیمه نامه اتش سوزی که برای انبارها در نظر گرفته می شود به صورت سرمایه شناور بوده و طبق سرمایه متغیرموجودی کالا محاسبه می شود. برای انجام بیمه انبارها به صورت ماهانه لیست کاملی از وسایل موجود در انبار تهیه می شود و بیمه گذار آن را ثبت می کند. نحوه پرداخت تعرفه این نوع بیمه به صورت سالیانه بوده و طبق لیست موجودی انبار به شرکت بیمه پرداخت می شود.

شرایط بیمه آتش سوزی و زلزله برای خانه های اجاره ای

بیمه آتش سوزی برای جبران خسارت هایی است که به ساختمان و اثاثیه آن وارد می شود. این بیمه میتواند تنها برای اثاثیه ساختمان لحاظ شود تا در مواقع بروز حادثه هزینه خسارت وارد شده به بیمه شده باز گردد. افرادی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند می توانند اثاثیه خود را در برابر خسارت های احتمالی مانند آتش سوزی، سیل، زلزله و.. بیمه کنند. تعرفه بیمه برای خانه های اجاره ای با توجه به ارزش اثاثیه ساختمان تعیین می شود. صاحبان ساختمان ها این امکان را دارند که تنها واحد متعلق به خود را بیمه کنند. حق بیمه برای صاحبان ساختمان ها طبق اجزای داخلی و خارجی بکار رفته در ساختمان محاسبه می شود.\

خرید بیمه اتش سوزی مغازه و ساختمان برای جبران خسارت های احتمالی

میزان تعرفه بیمه آتش سوزی و زلزله

تعرفه بیمه آتش سوزی برای ساختمان ها، انبارها و واحدهای مسکونی طبق موارد مختلفی تعیین می شوند. عواملی مانند ارزش بنا و محله قرار گیری آن تاثیر مستقیمی بر روی هزینه بیمه آتش سوزی دارند. از عوامل دیگری که در میزان قیمت تعرفه بیمه تاثیرگذار می باشند میتوان به متراژ ساختمان، هزینه ساخت ساختمان و نوع کاربری سازه اشاره کرد.

سن ساختمان، جنس مصالح بکار رفته، تعداد طبقات، مدت بیمه نامه، تعداد پوشش های اضافی، ارزش اثاثیه منزل، امکانات اطفاء حریق، سیستم برق کشی و سقف خسارت پرداختی مجموعه ای از عوامل موثر بر میزان هزینه بیمه آتش سوزی هستند. این شرایط برای خرید بیمه اتش سوزی مغازه هم وجود دارند و تمامی مواردی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند در هزینه نهایی بیمه موثر می باشند.

استفاده از بیمه آتش سوزی چه مزایایی دارد؟

بیمه نامه در زمان بروز حادثه همانند پشتوانه ای گرم عمل می کند و باعث جبران خسارت وارد شده به ساختمان و اثاثیه می شود.

بیمه آتش سوزی خسارت های کلی و جزئی که بر اثر عوامل مختلفی مانند، آتش سوزی، صاعقه سیل، طوفان و… به وجود می آیند را جبران می کند.

درصورت انجام بیمه آتش سوزی برای پیشگیری از بروز حوادث کارشناسان زبده به صورت رایگان از مکان بیمه شده بازدیدی می کنند.

مزایای خرید بیمه اتش سوزی مغازه و ساختمان های مسکونی

 

وجود تخفیف های بیمه ای برای انجام بیمه آتش سوزی ساختمان ها

انجام بیمه آتش سوزی با توجه مزایایی که دارد یک امر ضروری محسوب می شود و شرکت های بیمه گذار برای ایجاد فرهنگ سازی برای انجام این بیمه به روش های مختلفی تخفیف های مناسبی را برای بیمه نامه ها لحاظ می کنند. وجود تخفیف بر روی هزینه بیمه حوادث باعث ایجاد خاطری آسوده در افراد می شود. تخفیف های مناسبتی، تخفیف بیمه عمر، تخفیف حساب بلند مدت و تخفیف های گروهی از تخفیف های ویژه ای هستند که شرکت های بیمه گذار برای افراد در نظر می گیرند. خرید بیمه اتش سوزی مغازه با تخفیف یک فرصت عالی برای محافظت از دارایی هایتان می باشد.