تاریخ امروز:۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با شرایط خرید بیمه سیل

4.4/5 - (7 امتیاز)
  1. حوادث گوناگون باعث وارد آمدن خسارات زیادی به افراد می‌شود. در صورتی که این زیان‌ها قابل جبران نباشد ممکن است افراد دیگر نتوانند هیچ وقت زندگی مانند زندگی قبلی خود داشته باشند. بیمه از ضروری‌ترین چیزها برای زندگی انسان است. از مهمترین بیمه‌ها برای جبران خسارت در زمینه سیل می‌توان به بیمه سیل اشاره کرد. امسال و بسیاری از سال‌های گذشته شاهد سیل‌های مخرب و وحشتناکی بودیم که حتی به محکم‌ترین ویلاها و خانه‌ها نیز رحم نمی‌کردند. همچنین شاهد شناور بودن حتی بهترین ماشین‌ها در سیل بودیم. چه کسی می‌خواهد این همه خسارت را جبران کند. ویلایی که میلیون‌ها تومان ارزش دارد یا وسایلی که قیمت بسیار بالایی دارند، چه کسی می‌تواند دوباره این همه سرمایه را از نو بدست آورد. بیمه سیل تنها دوست شما در این مواقع است. در ادامه همراه ما باشید تا با شرایط خرید بیمه سیل آشنا شوید.بیمه سیل

ضرورت نیاز به خرید بیمه سیل

همین امسال شاهد سیل‌های مرگبار و تخریب‌کننده در نقاط مختلف کشورمان بودیم. افرادی که آسوده در جاده‌ها سفر می‌کردند و یا در خانه‌ها و ویلاهای خود بدون هیچ دغدغه‌ای زندگی می‌کردند، ظرف چند دقیقه نه تنها خودشان، بلکه ماشین، ویلا، خانه و کلیه وسایل زندگیشان از بین رفت. چه کسی تصور می‌کرد که آن رودخانه خشک که هیچ آبی در آن جریان ندارد، یکدفعه با جاری شدن سیل همه چیز را نابود کند. بسیاری از افرادی که از سیل جان سالم به در برده‌اند تقریباً همه زندگی خود را از دست داده‌اند. جبران این همه خسارت و بازسازی آسیب‌های وارده شاید سالیان طولانی به طول انجامد و شاید هیچ وقت هم انجام نشود. بیمه سیل به شما کمک می‌کند تا دیگر نگران هزینه‌های این خسارت‌ها نباشید.

با توجه به شرایط جوی که در چند سال گذشته در کشورمان داشتیم و همچنین حوادث پیش‌بینی نشده، داشتن بیمه سیل بسیار ضروری است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند فقط کسانی که در مناطق شمالی کشور زندگی می‌کنند نیاز به بیمه سیل دارند اما این تصور اشتباه است. در مجموع بسیار ضروری است که همه کسانی که نزدیک رودخانه‌ها، مناطق شمالی و سیل‌خیز زندگی می‌کنند حتماً از بیمه سیل استفاده نمایند. بیمه سیل شاید نتواند جانباختگان را زنده نماید اما با جبران خسارت تا حد زیادی باعث آرامش بازماندگان می‌شود. شرایط خرید بیمه سیل بسیار آسان است. شما عزیزان با خرید بیمه سیل آرامش خود و عزیزانتان را تضمین می‌کنید. بیمه سیل راه و روشی بسیار مطمئن برای جبران خسارت ناشی از سیل‌های مرگبار است.

بیمه سیل چیست؟

بیمه سیل یکی از شاخه‌های بیمه آتش‌سوزی می‌باشد. این نوع بیمه هیچ نوع تعهدی در برابر خسارات جانی ندارد. بیمه سیل فقط برای آسیب‌های طبیعی مانند رودخانه‌ها، نابود شدن سدها، بالا آمدن بیش ازحد آب دریاها و جاری شدن آب به طور غیر طبیعی استفاده می‌شود.

برآورد قیمت بیمه سیل

عوامل زیادی در تعیین قیمت هزینه سیل تاثیر دارند که از مهمترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان پوشش بیمه سیل

مانند همه بیمه‌های دیگر هرچه آیتم‌های بیشتری زیر پوشش بیمه باشد قطعاً هزینه بیمه نیز بیشتر خواهد بود.

  • نوع شرایط بیمه ‌نامه

در هنگام بیمه سیل بعضی از شرایط بسیار مهم هستند به عنوان مثال ذکر کردن اینکه سرمایه ثابت است یا شناور تاثیر زیادی در مبلغ و هزینه بیمه دارد. سرمایه ثابت مانند یک ساختمان. اما سرمایه شناور مانند تغییرات موجودی یک انبار. اگر شما بخواهید سرمایه شناور خود را نیز بیمه نمایید باید هر ماه میزان موجودی را به صورت یک گزارش با تمام جزئیات به بیمه اطلاع دهید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام رخ دادن حادثه بیمه‌گذار به طور دقیق قادر به محاسبه خسارت باشد.

  • ارزش محل سکونت مانند ویلا، منزل مسکونی و…

طبیعتاً هرچه ارزش مورد بیمه مانند محل سکونت، ویلا و… بیشتر باشد هزینه بیمه کردن آنها نیز بیشتر است.

  • ارزش کلیه اثاثیه و وسایل موجود در منزل غیر از طلا، پول نقد و جواهرات

در بیمه سیل خسارت اثاثیه و سایر وسایل به جز طلا و جواهرات و پول نقد به طور دقیق محاسبه و به فرد پرداخت می‌شود.

  • مقدار ریسک

طبیعتاً هرچه در آن منطقه احتمال بروز خسارت بیشتر باشد هزینه آن نیز بیشترخواهد بود. به عبارت دیگر هرچه ریسک بیشتر باشد هزینه بیشتری را باید پرداخت نمایید.

بیمه‌های سیل چه مکان‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

در شرایط خرید بیمه سیل مکان‌های مشخصی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. مهمترین این مکان‌ها شامل موارد زیر است:

  • منزل مسکونی: منظور از منزل مسکونی خود منزل و تمام اشیای داخل منزل به جز طلا و جواهرات و هرچیزی است که در شرایط خرید بیمه سیل ذکر شده است.
  • انواع مرکزهای صنعتی: منظور از مراکز صنعتی کارخانه‌ها، دستگاه‌ها، ماشین آلات و همه مواد موجود در کارخانه است.
  • اما بقیه مراکز شامل مجتمع‌های رفاهی، آموزشی و انبارها هستند.

چگونه بیمه در زمینه سیل تهیه کنیم؟

قبل از هرچیزی باید به شما بگوییم که حتماً باید هر گونه بیمه از جمله بیمه سیل را از مراکز بیمه‌ای که دارای نمایندگی‌های معتبر هستند تهیه نمایید. سایت بیمه نیز انتخاب بسیار مناسبی برای خرید بیمه سیل است. شرایط خرید بیمه سیل در سایت به طور کامل بیان شده است. علاوه بر این اگر بخواهید بیمه سیل را از نمایندگی‌های معتبر بیمه تهیه کنید، حتماً قبل از خرید با مشاوران نمایندگی درباره شرایط خرید بیمه سیل صحبت نمایید. کارشناسان مربوطه به بهترین نحو ممکن شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند. در هنگام پرکردن فرم حتماً اطلاعات را به درستی وارد نمایید تا در صورت بروز هرگونه خسارت، هزینه شما به طور کامل جبران شود.

عدم پرداخت بعضی از خسارت‌های سیل توسط بیمه

در پاره‌ای از اوقات بعضی از خسارت‌های بیمه سیل توسط شرکت بیمه پرداخت نمی‌شود. البته در شرایط خرید بیمه سیل به طور کامل ذکر شده است که کدام خسارت‌های سیل پرداخت نمی‌شوند. اما مهمترین خسارت‌های این نوع از بیمه که پرداخت نمی‌شوند و در شرایط خرید بیمه سیل نیز ذکر شده شامل موارد زیر است:

فرانشیز:

منظور از فرانشیز چیزی به عنوان درصد است. به عنوان مثال اگر فرانشیز 10% باشد این مبلغ از کل خسارت کم و به حساب افراد خسارت دیده وارد می‌شود. اما مهمترین مواردی که در شرایط بیمه سیل ذکر شده و برای آن هزینه پرداخت نمی‌شود، شامل موارد زیر است:

  • هرگونه نرده محافظ، حصار و درب‌های اصلی
  • کلیه مخارج خالی کردن و حل مشکلات مسیرهای آب و لوله‌ها
  • حوادث ناشی از جزر و مد
  • زیان‌های وارده در اثر ورود آب دریا به ساحل
  • خسارت در صورت بروز رانش و شکاف‌های عمیق زمین
  • هرگونه ترکیدگی لوله ناشی از یخ‌زدگی

چگونه از خانه خود در برابر سیل محافظت کنیم؟

همه افرادی که از شرایط خرید بیمه سیل مطلع می‌شوند برای کاهش هزینه‌های خود در هنگام بروز خسارت اقدام به خرید بیمه سیل می‌کنند. پس از خرید بیمه سیل باید حتماً برای محافظت از اموال و مسکن خود اقدام به یکسری از  کارها نمایید. بعضی از افراد تصور می‌کنند که اگر منزل آنها در فاصله دور از رودخانه و یا مسیر آب باشد دیگر سیل متوجه شما نیست. نکاتی که باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

  • در مکان‌هایی که امکان بروز سیل وجود دارد، حتماً پریز برق را در مکانی بالاتر قراردهید تا در صورت بروز سیل جریان برق در مسیر آب جریان پیدا نکند.
  • از قراردادن اشیا قیمتی در مکان‌هایی مانند زیرزمین خودداری نمایید زیرا ممکن است از بین بروند.

همیشه اطلاعات هواشناسی را گوش دهید تا از وقوع سیل آگاه شوید.

مشاوره رایگان بیمه

 

اشتراک‌گذاری