تاریخ امروز:۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا باید از پوشش های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنیم

Rate this post

بیمه درمان در وضعیت سلامتی چه نقشی دارد؟

برای همه ی ما که در یک جامعه هستیم، سلامتی یکی از مهمترین موضوعات و اولویت ها در زندگی ما می باشد. شاید ما انسان ها در زمانی که در سلامتی کامل به سر میبریم، به سلامتی خود اهمیت ندهیم و این موضوع را جدی نگیریم. اما تنها کافیست با مشکل جسمانی رو به رو شویم و این موقع هست که به این گوهر گران بها که از طرف خداوند به ما رسیده است، توجه میکنیم و سعی میکنیم وضعیت سلامتی خودمان را بهبود ببخشیم.

از طرفی دیگر توجه کردن به سلامت جسمانی افراد خانواده علاوه بر اینکه نیازمند صرف وقت و انرژی هست، نیاز به هزینه هایی هم دارد. این هزینه ها می تواند شامل هزینه هایی بابت پیشگیری از بروز بیماری ها و سالم و سرحال نگه داشتن بدن شود و یا در زمانی که خدایی نکرده شما دچار بیماری و مشکل شوید باید هزینه هایی را برای درمان پرداخت کنید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چرا باید از پوشش های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنیم.

پوشش های بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان در وضعیت سلامتی چه نقشی دارد؟

از جا هایی که شما می توانید با یک فکر اقتصادی به صرفه و اطمینان بخش، زندگی خودتان را پیش ببرید، خرید بیمه درمان می باشد. البته لازم به ذکر است که بیمه هایی مانند خدمات درمانی، تامین اجتماعی یا بیمه درمانی نیرو های مسلح هم هستند که می توانند با ارائه بیمه درمانی حداقلی، به شما در درمان نمودن بیماری تان کمک نماید.

 اما باید بیان کرد که این بیمه ها تنها کفایت نمی کنند. از این رو شما باید با استفاده از پوشش های بیمه تکمیلی در زمانی که بیمارستان ها و بیمه های اجباری طرف قرارداد نیست یا زمانی که بیمه ها به اندازه کافی هزینه ها را پرداخت نمی کنند استفاده نمایید.

4 مورد از فواید پوشش های بیمه درمان تکمیلی

  • پرداخت هزینه های درمانی به صورت قابل توجه

از مهمترین فواید داشتن پوشش های بیمه درمان تکمیلی پرداخت هزینه های درمانی است. متاسفانه بیماری های متعددی وجود دارد که پرداخت هزینه های بالای آن ها برای هر فردی قابل پرداخت نیست. اما باید گفت که خوشبختانه در سال های گذشته با رواج یافتن استفاده کردن افراد از پوشش های بیمه درمان تکمیلی، بیمه های بسیاری توانسته اند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که خانواده ها و یا فرد بیمار دیگر نگرانی و مشکل هزینه ی دارو، بیمارستان و پروسه درمان را نیز ندارد.

پرداخت کردن هزینه های درمانی بستگی به میزان سقف پوشش و میزان تعهدات شرکت بیمه نیز دارد.

  • بدون سقف بدون پوشش های بیمه درمان تکمیلی

شاید برای شما هم پیش بیاید که در ابتدای فرایند ثبت نامه بیمه این سوال در ذهن شما بیاید که سقف پوشش بیمه چیست؟ سقف پوشش بیمه درمان تکمیلی به خدماتی گفته می شود که می تواند انواع بیماری ها و هزینه های درمانی شما را تحت پوشش قرار دهد. شما با بیمه درمان تکمیلی افرادی که شاغل و افرادی که در سازمان ها کار می کنند، به همراه اعضای درجه یک خانواده های خود می توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. این افراد در هنگام بستری شدن در بیمارستان ها و یا انجام عمل های جراحی هزینه درمانی شان توسط شرکت های بیمه پرداخت می شود.

از فواید بیمه تکمیلی نسبت به بیمه های دیگر مانند خدمات درمانی و تامین اجتماعی این می باشد که سقف پوشش بیمه تکمیلی می تواند شامل بیماری های خاص و عمل های جراحی متعددی که دارای هزینه های درمانی بالا دارند هم شود. به عنوان مثال از انواع جراحی های بزرگ مانند مغز و قلب گرفته تا جراحی های ک.چک مانند جراحی های سرپایی مانند ختنه، هزینه های زایمان و بارداری، سرطان ها، انواع سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع پیوند مثل پیوند کلیه، کبد، ریه، مغز استخوان، دندانپزشکی، شکستگی و گچ گرفتن، ترک اعتیاد و عمل های عیوب انکساری چشم از جمله مواردی می باشند که می توانند تحت پوشش های بیمه درمان تکمیلی قرار بگیرند.

  • شرایط بیمه تکمیلی در قیمت و پرداخت

بیمه های دیگر مانند خدمات درمانی و یا بیمه تامین اجتماعی به تنهایی نمی توانند هزینه های درمانی را پرداخت کنند. به همین علت متاسفانه بسیاری از افراد در سراسر جامعه به دلیل هزینه های بالای درمانی بیمارستان جان خودشان را از دست می دهند.

از مهمترین مزیت های پوشش های بیمه درمان تکمیلی قیمت مناسب آن و شرایط متنوعی که دارد اشاره نمود که به همین دلیل این بیمه می تواند برای عموم افراد جامعه مناسب باشد.

  • تنوع در انواع بیمه تکمیلی

از مهمترین مزایای بیمه تکمیلی می توان به تنوع بیمه تکمیلی نسبت به سایر بیمه ها دانست. شما می توانید با بیمه های تکمیلی در قالب گروه های شرکتی، خانواده ای یا انفرادی بیمه شوید و از مزایای متعدد بیمه درمان تکمیلی استفاده نمایید.

بیمه تکمیلی گروهی، محبوب ترین انواع بیمه برای صاحبان مشاغل

 بیمه درمان تکمیلی گروهی یا شرکتی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین انواع بیمه تکمیلی می باشد. کارفرما ها می توانند برای کارکنان خود این بیمه را تهیه نمایند. از مهمترین شرایط بیمه تکمیلی این موضوع است که برای رد کردن لیست بیمه تعداد نفرات باید به یک حد نصاب مشخص نیز برسند.

کاربرد پوشش های بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی دارای کاربرد های متوعی می باشد. به عنوان نمونه برای بانوان این مسئله مهم می باشد که وضعیت سلامتی خود را به صورت دوره ای بررسی کنند؛ که این موضوع دارای هزینه هایی می باشد. برای درک بهتر این موضوع کافیست که به نقش بیمه درمان در سلامت زنان بپردازیم. خدماتی که می توانند از پزشک یا کلینیک هایی که مخصوص زنان و زایمان هستند،استفاده کنند.

همین طور که می دانید از پر هزینه ترین خدمات پزشکی می توان به دندانپزشکی نیز اشاره کرد. شما می توانید با استفاده از پوشش های بیمه درمان تکمیلی از خدمات دندانپزشکی استفاده نمایید. با استفاده از این بیمه شما می توانید از دندان های خودتان محافظت کنید و کمترین مبلغ ممکنه را پرداخت کنید.

بیمه درمان تکمیلی گروهی

 پوشش های بیمه درمان به تکمیلی به صورت انفرادی، بیمه درمان خانواده و بیمه تکمیلی گروهی ارائه نیز می گردد. سازمان ها و ادارات مختلف برای کارکنان شان از شرکت های مختلف بیمه، بیمه های گروهی نیز تهیه می کنند. طبق شرایط بیمه درمان تکمیلی گروهی، سازمان ها و شرکت هایی می توانند بیمه درمان گروهی داشته باشند که تعداد نفرات آن ها بیشتر از 15 نفر باشد.

مزایای بیمه درمان تکمیلی گروهی برای کارکنان شرکت ها

بیمه درمان تکمیلی گروهی به صورت های مختلفی ارائه می شود، که این شرایط بر اساس افراد تحت پوشش، تعهدات می باشد. تمامی افرادی که این بیمه نامه را به صورت گروهی انجام می دهند می توانند از مزایای زیر استفاده کنند.

  • دارا بودن پوشش های مختلف بیمه ای با سقف های متفاوت
  • امکان استفاده از خدمات و پوشش های مختلف بیمه ای بدون سقف برای گروه هایی که تعداد بالایی دارند.
  • حق بیمه را می توانید به صورت اقساط ماه به ماه پرداخت کنید و یا به صورت کسر از حقوق استفاده نمایید.
  • فرد بیمه گذار می تواند تمامی افراد خانواده یعنی همسر، فرزندان و ساید افراد تحت تکفل خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد. لازم به ذکر است که برای پسران حداکثر تا سن 22 سالگی و با ارائه نمودن گواهی اشتغال به تحصیل و برای پسرانی که دانشجوی رشته پزشکی هستند تا سن 26 سالگی تمام با ارائه نمودن گواهی اشتغال به تحصیل می توانند از زیر پوشش بودن پدر استفاده نمایند. لازم به ذکر است که برای فرزندان دختر تا زمان ازدواج می توانند از تحت پوشش بودن بیمه تکمیلی استفاده نمایند.

بیمه درمان سازمانی چیست؟

بیمه درمان سازمانی را می توان یک راهکار مناسب و ارزان برای کاهش دادن هزینه های سنگین درمان بیماری ها دانست. با پرداخت کردن جزیی حق بیمه هر فردی می تواند از مزایای بی شمار بیمه های تکمیلی برخوردار شود.

از رایج ترین بیمه های درمان سازمانی می توانیم به بیمه درمان تکمیلی اشاره نماییم. اغلب سازمان ها و شرکت ها برای ایجاد حس رضایت بین کارمندان، برای کارکنان خود از بیمه درمان سازمانی استفاده می کنند. با استفاده از بیمه درمان سازمانی هزینه های بیشتری نسبت به بیمه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی تحت پوشش قرار می گیرد. با کمک گرفتن از بیمه درمان سازمانی کارکنان یک مجموعه با خانواده هایشان می توانند تحت پوشش قرار بگیرند و با این کار دیگر دغدغه ای در زمینه مسائل مالی درمانی و بیماری هایشان ندارند. بیمه درون سازمانی یکی دیگر از خدمات بیمه سل می باشد که به راحتی می توان آن را برای افراد شاغل در مجموعه های ک.چک و بزرگ با طرح های مختلف تهیه نمود.

پوشش های بیمه درمان تکمیلی

میزان حق بیمه و نحوه پرداخت هزینه بیمه درون سازمانی چگونه است؟

روش پرداخت کردن حق بیمه در بیمه درمان سازمانی مانند سایر بیمه ها می باشد. روش پرداخت به این صورت است که درصدی از هزینه بیمه را کارکنان و درصدی دیگر را کارفرما نیز پرداخت می کند. میزان پرداخت بیمه متفاوت می باشد و آن ارتباط مستقیمی با تعهدات شرکت بیمه و پوشش هایی که دارد. پوشش هایی که بیمه درمان سازمانی انجام می دهد مانند بیمه درمان تکمیلی شرکت نیز هست و می تواند شامل هزینه های شرکتی مانند درمان انواع عمل های جراحی، دندانپزشکی تا ویزیت و تهیه دارو شود.

همین طور که مطالعه کردید هزینه های بیماری هایی که ذکر شد، بسیار سرسام آور هستند و از همین رو پرداخت هزینه جزیی برای تهیه درمان تکمیلی سازمانی کار بسیار منطقی و نظر می آید. با تهیه بیمه درمان تکمیلی سازمانی کارکنان مجموعه شما بدون اینکه بخواهند نگران هزینه های درمانی شما باشند برای تامین کردن سلامتی خود و خانواده هایشان برنامه ریزی می کنند. از مهمترین مزایا بیمه درمان سازمانی می توان به امکان پرداخت اقساط حق بیمه نیز اشاره نمود. که این امر باعث می شود بیشتر افراد یک جامعه بتوانند به راحتی از این بیمه استفاده نمایند.

مزایا بیمه درمان سازمانی شامل چه مواردی می شود

از مهمترین مزیت های بیمه درمان سازمانی می توان به پرداخت سریع و آسان خسارت هایی که ناشی از هزینه های درمانی می باشند. از پوشش های اصلی بیمه سازمانی می توان به هزینه های بستری، آمبولانس و هزینه همراه بیمار اشاره نمود. همچنین از هزینه های فرعی این بیمه می توان به پرداخت هزینه عمل های جراحی، درمان های پاراکلینیکی، زایمان، درمان ناباروری، خدمات آزمایشگاهی، دندانپزشکی، ویزیت، دارو و اورژانس از پوشش های فرعی بیمه درمان سازمانی می باشند. لازم است بدانید یکی دیگر از مزایا بیمه درمان سازمانی ااین موضوع می باشد که این بیمه سقف تعهدات و تعداد پوشش های آن متغیر بوده و شما می توانید به صورت توافقی با شرکت بیمه آن را تغییر دهید.

در بیمه درمان سازمانی به دلیل بالا بودن تعداد بیمه شوندگان میزان حق بیمه به صورت قابل توجهی به صرفه تر از سایر انواع بیمه ها است. همچنین از دیگر مزایا بیمه درمان سازمانی می توان به کاهش دوره انتظار اشاره نمود. لازم به ذکر است که گاهی اوقات به خاطر تعداد بالای کارکنانی که شامل بیمه می شوند، دوره انتظار به صورت کامل از بین می رود.

پاک کردن هزینه های درمان با بیمه سل

همینطور که در بالاتر هم توضیح دادیم هیچ چیزی در دنیا مهم تر از سلامتی ما نیست و ما باید به آن اهمیت بدهیم و از آن غافل نشویم. همین طور که می دانید داشتن بیمه می تواند به هزینه های پزشکی ما نیز کمک نماید و هزینه های پزشکی را کاهش دهد، شما باید این نکته را بدانید که حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و ممکن است خدایی نکرده دچاره بیماری شوید که توان پرداخت آن را ندارید و پرداخت هزینه دکتر برای شما سخت و دشوار باشد، اینجاست که استفاده از بیمه می تواند به شما کمک کند تا هزینه های درمان بسیار کاهش بیابد و بتوانید با خیال راحت به پزشک خود مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

در این مقاله که برای شما تهیه شده، ما سعی داشتیم که شما را با پوشش های بیمه درمان تکمیلی و بیمه درمان سازمانی آشنا کنیم و از مزایای آن ها باخبر شوید، همین طور  که مطالعه کردید این بیمه ها می توانند کارمندان شما را بیمه کنند، که این خود می تواند عامل رضایت مندی کارکنان شما شود.

ما در بیمه سل برای اینکه بتوانیم کار شما در خرید بیمه راحت کنیم، اقدام به فروش بیمه به صورت آنلاین کرده ایم که این کار همچنین می تواند از شیوع کرونا جلوگیری نماید.

اشتراک‌گذاری