تاریخ امروز:۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
بهترین بیمه عمر سال 1400 کدام است؟

بهترین بیمه عمر سال 1400 کدام است؟

Rate this post

بهترین بیمه عمر سال 1400 کدام است؟

بیمه قراردادی است که بین فرد متقاضی و شرکت بیمه منعقد شده و به موجب آن بیمه‌گر متعهد می‌گردد که در ازای حق بیمه ای که فرد متقاضی پرداخت می کند، در هنگام بروز حوادث، بلایا و انواع بیماری ها، با توجه به نوع بیمه انتخابی، خدمات مورد نیاز را در اختیار بیمه‌گذار قرار دهد. یکی از انواع بیمه‌ها که دارای مزایای بسیار می باشد، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که در این محتوا در نظر داریم به معرفی بهترین بیمه عمر سال 1400 و بیان ویژگی های بپردازیم.

بیمه عمر بیمه‌نامه‌ای است که غیر از پوشش‌های بیمه‌ای و خدمات درمانی و پزشکی که برای افراد تحت پوشش خود فراهم می‌آورد، امکان سرمایه‌گذاری طولانی مدت را نیز برایشان مقدور می سازد. بیمه عمر یک بیمه‌نامه بلندمدت است که در طول مدتی که بیمه‌گذار تحت این بیمه می‌باشد، علاوه‌بر استفاده از کلیه خدمات تحت پوشش بیمه، به واسطه حق بیمه‌های پرداختی خود، میزان سودی را تا آخر عمر دریافت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که، چنانچه بیمه‌گذار قبل‌از به پایان رسیدن مدت قرارداد خود، فوت کند، سرمایه اندوخته به ذی‌نفعان او پرداخت خواهد شد و چنانچه قبل‌از به پایان رسیدن موعد قرارداد، بیمه‌نامه خود را کنسل کند، بر اساس ارزش بازخرید تعریف شده در دستور عمل بیمه مربوطه، میزان اندوخته بیمه خود را دریافت خواهد کرد.

معیارهایی که بر اساس آنها می توان بهترین بیمه عمر سال 1400 را تعیین کرد، در دسته های مختلفی قرار می گیرند که در ادامه سعی داریم توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه قصد عضویت در هر یک از بیمه های عمر و سرمایه‌گذاری را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا اطلاعاتی در مورد کلیت این بیمه ها و معیارهای سنجش آنها کسب کرده و سپس وارد عمل شوید. در ادامه این محتوا، به‌شرح کلیتی از اطلاعات مورد نیاز شما در این مورد خواهیم پرداخت.

معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

امروزه بیمه سرمایه‌گذاری و عمر بسیار گسترده شده‌ و با نام های متنوعی معرفی می شوند. انتخاب بهترین بیمه عمر ، با در نظر گرفتن برخی از معیارها انجام خواهد پذیرفت، که در ادامه به‌شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بهترین بیمه عمر از نظر بیمه مرکزی: بیمه مرکزی با توجه به عملکرد هر شرکت بیمه، رده‌بندی خاص خود را مشخص کرده و اعلام می‌دارد. اولین و بهترین پایگاه قابل استناد برای انتخاب بیمه عمر ، بیمه مرکزی می باشد که هر کس می تواند با بررسی گزارش‌ها و آمارهایی که این شرکت، در مورد شرکت بیمه گذار ارائه می دهد، انتخابی آگاهانه و مورد قبول داشته باشد.
  • میزان سود پرداختی: بیمه سرمایه‌گذاری و عمر به گونه‌ای است که فرد بیمه‌شده حق بیمه خود را پرداخت کرده و به‌ازای آن، در بلند مدت، سود دریافت می کند. سودهایی که از طرف شرکت بیمه، به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد، در دو دسته طبقه‌بندی می‌شوند:
  • سود تضمینی بیمه سرمایه‌گذاری: سود تضمینی، سودی است که با توجه به سرمایه اندوخته بیمه‌گذار، به صورت درصدی به وی تعلق می گیرد. مبلغ این سود غالبا در سال های اول عقد قرارداد، بالاتر بوده و با گذشت زمان کمتر شده تا به میزان ثابتی برسد.
  • سود مشارکت منافع: سود مشارکت، سود حاصل از سرمایه گذاری شرکت بیمه در پروژه ها و نهادهای مختلف می باشد. شرکت بیمه درصد بالایی از این سود حاصل از شرکت در پروژه‌های عمرانی و غیر عمرانی خود را به بیمه گذاران اختصاص می دهد.

مجموع سود تضمینی و مشارکت معمولا بالای 20 درصد می شود. برای انتخاب شرکت بیمه مورد نظر خود، چنانچه میزان سود پرداختی برای شما ملاک است، می ‌توانید با استناد بر آمار و گزارش ها، میزان سودی که شرکت در سال های گذشته به بیمه گذاران پرداخت کرده است را بررسی کرده و انتخاب خود را به انجام برسانید.

  • موارد تحت پوشش بیمه: هر شرکت بیمه، مجموعه ای از خدمات را تحت پوشش خود قرار داده و در اختیار بیمه گذاران قرار می دهد. اکثر بیمه‌ها برای جذب افراد بیشتر، هر از گاهی به خدمات تحت پوشش خود، مواردی را می افزایند.

میزان سود پرداختی، معیار انتخاب بیمه عمر

 

  • سطح توانگری و توانایی مالی شرکت بیمه: مهمترین عامل سنجش یک شرکت بیمه، میزان دارایی و سطح توانگری آن می باشد. گاهی پیش می آید که شرکت بیمه، مجبور به پرداخت حق بیمه برخی از افراد تحت پوشش خود می شود و مواقعی پیش می‌آید که تعداد این افراد زیاد شده و مبلغ قابل پرداخت بسیار بالا خواهد رفت، در چنین شرایطی است که می توان به میزان توانگری شرکت مربوطه پی برده و به آن اعتماد کرد.
  • نحوه پرداخت حق بیمه: فردی که تحت پوشش بیمه عمر قرار می‌گیرد، به‌صورت ماهانه، سه‌ماهه شش‌ماهه یا سالانه امکان پرداخت حق بیمه خود را خواهد داشت. با توجه شرایطی که شرکت بیمه برای پرداخت حق بیمه تعیین می‌کند، کاربر گزینه مناسب را انتخاب خواهد کرد. از طرف دیگر، شرکت بیمه‌ای که امکان پرداخت حق بیمه را با سهولت بیشتر برای کاربران خود فراهم می‌کند، گزینه مناسب تری خواهد بود.
  • بررسی عملکرد، سابقه و پشتوانه شرکت بیمه: هر شرکت بیمه ای که با سابقه تر بوده و کارنامه درخشان‌تری برای خود به ثبت رسانده باشد، گزینه بهتری برای انتخاب خواهد بود. بیمه گران با‌سابقه، سرشناس و محبوب، خدمات و اعتماد بیشتری را به بیمه‌گذاران خود منتقل می کنند.

مزایای استفاده از بیمه عمر

بیمه عمر و سرمایه در زمینه‌های مختلفی در کنار بیمه‌گذاران خود بوده و باعث دلگرمی و قوت قلب آن‌ها خواهد شد. در ادامه به بیان فواید و مزایای استفاده از بیمه عمر خواهیم پرداخت:

  • استفاده از بیمه عمر در هنگام بروز خسارات : بیمه عمر در هنگام وقوع بسیاری از حوادث و خسارات، به فرد بیمه‌گذار خدماتی را ارائه خواهد داد، که شرکت های بیمه‌ معمولی از ارائه آنها چشم پوشی می کنند. از جمله این موارد می‌توان گزینه‌های زیر را برشمرد:
  • پرداخت خسارت در صورت نقص عضو فرد بیمه گذار در هنگام وقوع حادثه
  • پرداخت خسارت در صورت وقوع آتش‌سوزی منزل یا محل کار
  • پرداخت خسارت در صورت بروز بیماری‌های خاص
  • پرداخت خسارت در صورت ازکارافتادگی بیمه‌گزار
  • پرداخت هزینه‌های پزشکی با محدودیت کم
  • بیمه عمر و فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری: همان‌طور که گفته شد، تفاوت عمده بیمه عمر با سایر بیمه ها، امکان سرمایه گذاری و سوددهی آن می باشد، فرد بیمه‌گذار حق بیمه خود را به صورت دوره‌های مشخص شده، پرداخت می‌کند و با توجه به میزان سرمایه اندوخته خود از پرداخت های حق بیمه ، به صورت درصدی، سود دریافت می کند. به همین دلیل بیمه عمر یک آینده‌نگری و صندوقچه پس‌انداز نیز به حساب می‌آید
  • گرفتن وام بدون ضامن و بدون وثیقه: بسیار پیش می‌آید کسی دچار مشکل مالی شده و از طرفی تمایل ندارد که پرداخت حق بیمه خود را قطع کرده و متوقف نماید. در چنین شرایطی با توجه به مدت‌زمانی که از قرارداد بیمه او گذشته‌است، به‌اندازه 90 درصد از ارزش بازخرید بیمه وی، وام بدون وثیقه و بدون ضامن دریافت خواهد کرد. بدین ترتیب، هم مشکل مالی او حل خواهد شد و هم همچنان تحت پوشش بیمه خواهد ماند. اصولاً این وام با سود 2 یا 3 درصد می‌باشد.
  • فواید بیمه عمر برای ذی‌نفعان: درصورتی‌که فرد بیمه‌گذار تمایل داشته باشد، می‌تواند همسر یا یکی از اعضای خانواده خود را به‌عنوان فرد ذی‌نفع بیمه عمر خود معرفی کند. دراین‌صورت چنانچه بیمه گذار، قبل‌از پایان موعد قراردادش از دنیا رفته و فوت کند، فرد ذی‌نفع او کل مبلغ قرارداد سرمایه وی را دریافت خواهد کرد و در صورت عدم تعیین فرد ذی‌نفع، شرکت بیمه، کل سرمایه او را به واسطه قانون ارث، بین بازماندگان تقسیم خواهد کرد.

عوامل تعیین کننده نرخ بیمه عمر

میزان نرخ و حق بیمه عمر ثابت نبوده و بر اساس عوامل مختلفی قابل تغییر می باشد، در ادامه به بیان موارد تعیین کننده نرخ بیمه عمر خواهیم پرداخت:

  • سن: مهم ترین عامل تعیین کننده نرخ بیمه عمر، سن فرد بیمه گذار می باشد. هر فرد با افزایش سن، مستعد ابتلا به بیماری های مختلفی بوده و توانایی جسمانی او رو به کاهش خواهد رفت، به همین دلیل با افزایش سن، در معرض خطرات و ریسک های بیشتری قرار خواهد گرفت و همین امر سبب تغییر در نرخ حق بیمه خواهد شد.
  • جنسیت : زنان و مردان به دلیل نوع فعالیت، محیط کار و طول عمر، شرایط متفاوتی را در زندگی تجربه می کنند و همه این عوامل بر تعیین نرخ بیمه عمر تاثیر‌گذار خواهد بود.
  • وضعیت سلامت و تاریخچه سلامت خانوادگی: شرکت های بیمه عمر، قبل از صدور بیمه‌نامه برای افراد متقاضی، سلامتی جسمی، روحی و سابقه سلامتی و بیماری های ارثی خانوادگی او را ارزیابی کرده و بر اساس نتایج به دست آمده، حق بیمه عمر را تعیین خواهند کرد.
  • شغل و محیط کار: نوع حرفه و میزان ریسک کار و محیط کاری، در تعیین مدت اعتبار بیمه و مبلغ حق بیمه عمر تاثیر مستقیمی خواهد داشت. در حالت کلی شغل های پر ریسک و پر خطر از حق بیمه بالاتری برخوردار هستند.

معرفی بهترین بیمه عمر سال 1400

کلیه شرکت‌های بیمه بر طبق قوانین، مقررات و استانداردهای بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند و به هیچ وجه، اجازه سرپیچی از این قوانین را ندارند. آنچه که در تعیین بهترین شرکت ارائه دهنده بیمه عمر تأثیرگذار است، نوع خدماتی است که آن شرکت در اختیار افراد تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بنابراین معیار سنجش بهترین بیمه عمر، تنها با استناد به یک گزینه امکان پذیر نبوده و این ارزیابی و نتیجه گیری به واسطه معیارهای مختلفی قابل انجام خواهد بود. به عنوان مثال، برخی از افراد از بیمه عمر خود، انتظار سوددهی بیشتر دارند و برخی دیگر به خدماتی که بیمه به آن‌ها اعطا می‌کند اهمیت بیشتری می‌دهند، بنابراین با توجه به مجموعه ای از این معیارها، می‌توان بهترین بیمه عمر سال 1400 را معرفی کرد.

  • بهترین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری از نظر بیمه مرکزی: به منظور بررسی عملکرد هر یک از بیمه‌های عمر، بهترین نهادی که می‌توان به نظر،گزارشات و آمار آن اعتماد کرد، بیمه مرکزی می‌باشد. بیمه مرکزی به صورت سالانه و بر اساس سطح توانگری شرکت‌های بیمه، گزارشی را منتشر می‌کند. علاوه‌ بر میزان بودجه و سرمایه شرکت بیمه کننده، میزان سطح رضایت بیمه گذاران، تعهداتی که شرکت بیمه در پرداخت سود به‌موقع به مشتریان خود دارد، کیفیت پاسخ‌گویی، خدمت‌رسانی و پشتیبانی شرکت‌های بیمه در مقابل بیمه‌گذاران و … این گزارشات را تکمیل کرده و بهترین گزینه را مشخص می سازند.
  • بهترین بیمه عمر سال 1400 از نظر مردم: آنچه که یک شرکت بیمه را در میان مردم محبوب می‌سازد، تبلیغات و کیفیت معرفی خدمات مربوط به آن شرکت می باشد. در کنار معرفی آگاهانه و اصولی، آن چه می‌تواند رضایت مردم را به خوبی جلب کند، تنوعی است که بیمه گران در ارائه خدمات خود به بیمه گذاران در نظر می گیرند. از نظر مردم بهترین شرکت ارائه دهنده بیمه عمر، شرکتی است که در پرداخت خسارت، به ‌موقع و به سرعت عمل کرده، تسهیلات متنوع و گسترده ای را ارائه داده و خدمات بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد.
    • بهترین بیمه عمر سال 1400 از نظر میزان سود ‌دهی: آنچه که بیمه عمر را از سایر بیمه‌ها متمایز می سازد، بخش سرمایه‌گذاری آن می‌باشد و این سرمایه‌گذاری تاثیر بسیار مهم و مستقیمی در میزان رضایت بیمه گذاران و قرار گرفتن بیمه گر در رده بهترین ها دارد. شرکت های بیمه ای که میزان سوددهی بالاتری داشته باشند، توسط افراد بیشتری مورد استفاده و استقبال قرار گرفته و به‌همین‌ترتیب در رده بهترین بیمه‌های عمر طبقه‌بندی خواهند شد.
    • بهترین بیمه عمر سال 1400 از لحاظ وام دهی: یکی از مزیت‌هایی که پیش ‌از این نیز در مورد آن صحبت شد، امکان وام‌ دهی بدون ضامن و بدون وثیقه شرکت های بیمه عمر می‌باشد. با توجه به شرایطی که جهت دریافت وام برای بیمه‌گذار تعریف می‌شوند، تعداد افراد متقاضی عضویت در آن شرکت بیمه، میزان محبوبیت و رتبه آن افزایش پیدا خواهد کرد. برخی از شرکت های بیمه‌ سرمایه‌گذاری عمر، با گذشت مدت زمان کوتاه‌تری از عقد قرارداد بیمه گذار، به او وام اعطا خواهند کرد و همین امر نکته مثبتی برای آن شرکت بیمه محسوب خواهد شد.
  • معیارهای دیگری نیز در تعیین بهترین بیمه عمر سال 1400 تاثیرگذار هستند، می‌توان بهترین بیمه عمر سال 1400 را از نظر کیفیت تسهیلات بازنشستگی، از نظر سهم بازار و تعداد بیمه گذاران آن، از نظر تعداد شعب و از نظر پوشش های بیمه ای نیز بررسی و تعیین کرد. شرح هر یک از این موارد در این محتوا نمی گنجد به همین منظور، در نظر داریم جدولی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید کلیه این موارد را در یک نگاه مشاهده و مقایسه کرده و شرکت مورد نظر خود را برگزینید.

بهترین بیمه عمر سال 1400 کدام است؟

اشتراک‌گذاری