تاریخ امروز:۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هر آنچه که باید در خصوص بیمه درمان تکمیلی انفرادی بیمه سل بدانید

Rate this post

بیمه درمان تکمیلی انفرادی یکی از خدمات خوب بیمه ای است که امروزه تمام افراد می توانند از آن استفاده نمایند. قطعا می دانید که گاها تامین هزینه های درمانی و پزشکی تا حدی زیاد است که افراد از پس مخارج ایجاد شده بر نمی آیند لذا نمی توانند پروسه درمان خود را به اتمام برسانند. در همین راستا توصیه می شود تا از یک بیمه درمان تکمیلی انفرادی استفاده نمایند تا حد زیادی، هزینه های ایجاد شده جبران گردد. بیمه تکمیلی همانگونه که از نام آن مشخص است، تکمیل کننده بیمه پایه می باشد. به عبارت دیگر هزینه های درمانی را در گام اول بیمه پایه پرداخت نموده و هر اندازه که بیمه پایه پاسخگو نباشد، توسط بیمه تکمیلی تامین خواهد شد. البته تمام این بیمه ها دارای سقف می باشند.

برای انتخاب شرکت بیمه کننده بیمه درمان تکمیلی انفرادی به چه مواردی باید دقت نمود؟

برای انتخاب شرکت بیمه کننده بیمه درمان تکمیلی انفرادی به چه مواردی باید دقت نمود؟

بیمه درمان تکمیلی انفرادی عموما بر اساس سن بیمه گذار تنظیم می شود.  در دسته بندی بیمه ها نیز این موارد به عنوان دسته بندی انفرادی شناخته می شوند. برای اینکه شما بتوانید بهترین شرکت بیمه گذار را انتخاب نمایید لازم است تا فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

  • میزان دوره انتظار بیمه نامه شرکت های مختلف
  • در دسترس بودن و نوع مراکز درمانی که در دسترس قرار دارند
  • میزان فرانشیز بیمه نامه ها
  • قیمت تمام شده بیمه نامه
  • میزان پوشش هزینه های بیمه درمانی

در خصوص هزینه فرانشیز بیمه نامه باید در نظر داشته باشید که در هر شرکت بیمه ای، بخشی از هزینه های درمانی توسط خود شما می بایست پرداخت گردد. این مورد در بیمه های مختلف متفاوت است و از صفر تا 30 درصد می باشد. البته اگر سقف تعهدات خوب مد نظر باشد، فرانشیز 10 درصدی را مشاهده نخواهید نمود.

از سوی دیگر منظور از دوره انتظار، مدتی زمانی است که شخص باشد منتظر بماند تا بیمه تکمیلی برای وی فعال گردد. طبیعی است که اگر در این مدت زمان شخص از خدمات درمانی استفاده ننماید، هزینه ای نیز به وی تعلق نمی گیرد. به صورت کلی می توان زمان انتظار را برای جراحی ها 3 ماه و برای زایمان بین 9 ماه تا 1 سال دانست. البته این مورد در شرکت های مختلف متفاوت می باشد.

شما همواره باید به دنبال بیمه هایی باشید که مراکز درمانی بیشتر و معتبر تری با آنها در ارتباط هستند زیرا در این صورت هزینه ها بسیار کمتر می گردد از همین رو می توانید قبل از خرید اقدام به بررسی مراکز درمانی طرف حساب کنید. اگر احیانا به مراکزی مراجعه نمودید که با بیمه مد نظر شما قرارداد نداشت، لازم است تا هزینه را ابتدا پرداخت کرده و سپس مدارک و فاکتورها را به شرکت بیمه ارائه دهید تا هزینه های مربوطه را پرداخت نماید. با توجه به مزایای این بیمه و نوع خدمات و تعهدات آنها، قیمت متفاوتی را می توان برای آنها متصور شد. با بررسی بیمه های مختلف و استفاده از مشاوره های رایگان آنان می توانید بهترین بیمه مناسب خود را تهیه نمایید تا پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بیمه درمان تکمیلی انفرادی:

در گذشته اغلب بیمه های تکمیلی به صورت گروهی انجام می شدند به همین دلیل می بایست توسط سازمان یا ارگان خاصی انجام می شدند اما امروزه این بیمه ها به صورت انفرادی نیز انجام می شوند و از همین رو مشکل تعداد زیادی از افرادی را حل می نمایند. شرکت هایی چون نمایندگی بیمه سل که اقدام به انجام بیمه درمان تکمیلی انفرادی می نمایند، افراد را به صورت کامل تحت پوشش درمانی خود قرار می دهند. هزینه بیمه درمان تکمیلی انفرادی از بیمه های پایه بیشتر است اما سقف تعهدات و مزایای آنها نیز به مراتب بیشتر می باشد. اما با این وجود باز هم افرادی هستند که بیان می دارند چرا باید اقدام به بیمه درمان تکمیلی انفرادی نمود و این هزینه ها را پرداخت کرد؟

در پاسخ به این افراد می توان بیان داشت که بیمه های پایه تنها می توانند بخش کوچکی از هزینه ها را پرداخت نمایند و از همین رو بیشتر هزینه های درمانی بر عهده خود فرد بیمار می باشد که واقعا طاقت فرسا هستند. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که برای بیماری های خاص و صعب العلاج هزینه های مذکور چندین برابر نیز خواهد شد. به کمک بیمه درمان تکمیلی انفرادی دیگر نیاز نیست تا نگران هزینه های گزاف باشید زیرا به راحتی توانسته اند مشکل راه حل نمایند. امروزه به جرات می توان بیان داشت که ارائه بیمه درمان تکمیلی انفرادی یکی از رشد های بزرگی بوده که صنعت بیمه کشور طی چند سال گذشته داشته است. امروزه بر اساس تعهدات هر بیمه انواع خرج دارو، آمبولانس، بیمارستان، بستری، آزمایش و … پرداخت می شود و باعث می شود تا بیماران با خیالی راحت تر روند درمان خود را پیگیری نمایند.

هر آنچه که باید در خصوص بیمه درمان تکمیلی انفرادی بیمه سل بدانید

مزایا خرید بیمه درمان تکمیلی:

همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد، بیمه درمان تکمیلی انفرادی می تواند بسیاری از هزینه هایی را که بیمه پایه پرداخت نمی نماید را جبران نماید. این هزینه ها و سقف تعهدات در بیمه های متفاوت، مختلف می باشند اما می توان آنها را به صورت زیر دسته بندی نمود:

  • پرداخت هزینه های مربوط به زایمان ( طبیعی یا سزارین )
  • پرداخت هزینه های مربوط به دندانپزشکی
  • پرداخت هزینه های مربوط به انواع جراحی های سرپایی
  • پرداخت هزینه های مربوط به جراحی های پاراکلینیکی
  • پرداخت هزینه های مربوط به جراحی های چشم برای از بین بردن عیوب چشم و تاری دید
  • پرداخت هزینه های مربوط به انواع بستری ها و جراحی های بیمارستانی
  • جالب است که بدانید به بیمه های تکمیلی هیچگونه مالیاتی تعلق نمی گیرد.
  • پرداخت هزینه های مربوط به برخی از دارو ها و ویزیت ها

البته خاطرنشان می شود که این موارد در نوع تعهدات بیمه های مختلف متفاوت است و در زمان ثبت نام لازم است تا شرایط دقیق آنها را از شرکت مربوطه جویا شوید. امروزه خوشبختانه تمام افراد می توانند اقدام به دریافت خدمات بیمه تکمیلی نمایند. دریافت این بیمه دارای شرایط خاصی نمی باشد که افراد را محدود نماید اما هر بیمه دارای شرایط خاصی است که به صورت کلی در زیر به آنها اشاره شده است:

  • تمام افرادی که قصد دارند از بیمه درمان تکمیلی انفرادی استفاده نمایند، می بایست حتما به سن قانونی رسیده باشند. در این صورت می توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره ببرند.
  • بیمه گذار نیز در گام بعدی باید شرکت معتبری را برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی انتخاب نماید و در گام بعدی درخواست خود را ارائه دهد.
  • در گام بعدی بیمه گذار باید فرم های مخصوص را تکمیل نموده و مدارک لازم را به شرکت ارائه دهد. البته برخی از شرکت های بیمه کننده از شما درخواست خواهند نمود که حتما آزمایش ها و معاینه های مربوطه را نیز انجام دهید.شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که چگونه می توان از بیمه درمان تکمیلی انفرادی استفاده نمود؟ پس از اینکه شما بیمه مد نظر خود را انتخاب نمودید لازم است تا با سقف بیمه و تعهدات شرکت بیمه کننده آشنا شوید. بر اساس نوع بیمه هزینه بیمه تکمیلی نیز می تواند متفاوت باشد. افراد می توانند از سن 16 تا 50 سال خود را بیمه نمایند اما بهتر است برای افرادی که دارای  سن بالا هستند از آخرین سقف بیمه ها استفاده کرد زیرا این افراد اغلب در معرض بیماری قرار می گیرند و بیشتر به دارو نیاز دارند از همین رو چنانچه مشکلی ایجاد شود، بیمه شما می تواند پاسخگویی بهتری داشته باشد. به عبارت دیگر تعهدات در رابطه با سمعک، هزینه های شکستگی، مشکلات چشم، اسکن، نوار مغز، دارو برای افراد پیر یا دارای مشکل بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.در نظر داشته باشید که هر شرکت بیمه دارای طرح های متفاوتی است لذا لازم است تا آنها را به خوبی شناخته و با سقف تعهدات آنها آشنا شوید.

هر آنچه که باید در خصوص بیمه درمان تکمیلی انفرادی بیمه سل بدانید

پوشش های بیمه درمان تکمیلی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد و مزایای بیمه درمان تکمیلی انفرادی افرادی زیادی هستند که هر ساله از پوشش این بیمه ها استفاده می نمایند. پوشش و سقف تعهدات به نوع بیمه تکمیلی شما وابسته می باشد. در ادامه شما می توانید با پوشش های بیمه بیشتر آشنا شوید:

همواره باید در نظر داشته باشید که پوشش بیمه درمان تکمیلی انفرادی را می توان در دو دسته اصلی و اضافی تقسیم بندی نمود. هر کدام از این موارد سقف تعهدات مجزا و جداگانه ای دارند. این موارد به صورت زیر طبقه بندی می گردند:

  • اصلی:

در بخش پوشش اصلی شما می توانید هزینه هایی همانند انواع بستری ها، شیمی درمانی ها، رادیوتراپی ها، هزینه های مربوط به سنگ شکن، آنژیوگرافی، جراحی های محدود و مواردی از این قبیل را مشاهده نمایید. محدوده سنی در این نوع بیمه وجود ندارد. در گام بعدی باید در نظر داشته باشید که هزینه های حمل با آمبولانس که منجر به بستری شدن بیمار نیز می شود در این دسته از پوشش ها قرار می گیرد.

  • اضافی:

در بخش پوشش های اضافی، سقف تعهدات شرکت بیمه کننده بیشتر می شود و در همین راستا افراد می توانند از گزینه های بیشتری نیز استفاده نمایند. در بخش پوشش های اضافی هزینه هایی همانند جراحی های مربوط به سرطان، مغز و اعصاب، پیوند قلب، ریه و … نیز درج شده است. البته تعهدات بیمه تنها مربوط به این موارد نمی شوند و گزینه هایی همچون هزینه های عمل سزارین، هزینه های مربوط به درمان های ناباروری، جراحی های پاراکلینیکی و مواردی از این قبیل نیز تحت پوشش قرار می گیرد. در برخی از بیمه ها هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم، دندانپزشکی، ویزیت دکتر و مواردی از این قبیل نیز در نظر گرفته می شود.

شاید برای شما نیز این سوال مطرح باشد که ساز و کار بیمه تکمیلی به چه نحوی می باشد؟ در پاسخ می توان بیان داشت که نحوه عملکرد بیمه به این شکل است که بیمه گذار ابتدا هزینه سالانه را پرداخت نموده و پس از گذراندن مدت زمان انتظار می تواند از تعهدات بیمه استفاده نماید. البته باید در نظر داشت که مدت زمان انتظار در بیمه های مختلف متفاوت است. منظور از مدت زمان انتظار، مدت زمانی می باشد که شخص می بایست منتظر بماند تا بیمه برای او فعال شود. به طور مثال برای بحث زایمان این مورد در حدود 9 ماه تا 1 سال در نظر گرفته شده است که در بیمه های مختلف نیز متفاوت خواهد بود. به صورت کلی می توان پوشش بیمه درمان تکمیلی انفرادی را به صورت  زیر خلاصه نمود:

  • پوشش هزینه جراحی هایی که به صورت سرپایی صورت می گیرد.
  • پوشش هزینه های مربوط به جراحی های رفع عیوب انکساری چشم انجام می شود.
  • پوشش هزینه های آزمایشگاهی
  • پوشش هزینه های مربوط به دارو ویزیت پزشک
  • پوشش هزینه های مربوط به تست های غربالگری
  • پوشش هزینه های مربوط به زایمان
  • پوشش هزینه های پاراکلینیکی
  • پوشش هزینه های جراحی
  • پوشش هزینه های دندانپزشکی
  • پوشش هزینه های خرید و تعمیر عینک
  • پوشش هزینه های بستری
  • پوشش هزینه های جراحی

و …..

نحوه خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی از بیمه سل:

بیمه سل یکی از شرکت های بیمه کننده تکمیلی انفرادی می باشد که امروزه توانسته با سقف تعهدات خوبی که ارائه می دهد، افراد زیادی را به سمت خود جلب نماید. شما می توانید با تماس به این شرکت، به صورت رایگان از مشاوره کارشناسان مجرب استفاده نمایید و طرح مد نظر خود را خریداری کنید. بیمه سل برای بیمه تکمیلی انفرادی دارای طرح های مختلف با سقف تعهدات گوناگون می باشد که تمام افراد می توانند با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید نمایند.

توصیه می شود تا حتما قبل از خرید طرح ها با نمایندگان بیمه سل صحبت نمایید. برای این مورد نیاز نیست تا حتما به صورت حضوری در محل نمایندگی حضور یابید بلکه می توانید از طریق تلفن نیز با آنها در ارتباط باشید. تا از خدمات و راهنمایی های آنان بهره ببرید. از همین رو توصیه می شود تا وقت را از دست نداده و سریعا با آنها تماس حاصل نمایید.

اشتراک‌گذاری