تاریخ امروز:۲۸ فروردین ۱۴۰۳

هزینه پاراکلینیکی 1 در بیمه درمان تکمیلی چیست

Rate this post

هزینه پاراکلینیکی 1 در بیمه درمان تکمیلی چیست

بی شک همه ی ما، از هزینه های زیاد خدمات درمانی آگاه هستیم. یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه، مربوط به خدمات درمانی می باشد. متاسفانه در کشور ما برخلاف بعضی کشورها، در قبال انجام خدمات درمانی، از مردم پول می گیرند. امروزه هزینه های درمان به دلیل تحریم ها، خیلی زیاد می باشد. بعضی از خانواده ها توانایی پرداخت هزینه های درمان را ندارند، به همین دلیل در هنگام بیماری، برای درمان اقدام نمی کنند. در حالی که سلامت جسمی از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از نیازهای اولیه هر انسانی می باشد. در اینگونه مواقع باید به سراغ بیمه ها برویم.

بیمه درمان تکمیلی

یکی از این بیمه ها، بیمه خدمات درمان تکمیلی می باشد. این بیمه، هزینه های درمان را برای شما کاهش می دهد. یکی از مواردی که در بیمه درمان تکمیلی لحاظ می شود، پوشش هزینه های پاراکلینیکی می باشد.

خدمات پاراکلینیکی

خدمات پاراکلینیکی مربوط به بیماری هایی می باشد، که تشخیص و درمان آنها نیاز به استفاده از تجهیزات خاص دارد. بیشترین قسمت هزینه های درمانی، مربوط به خدمات پاراکلینیکی می باشد. هزینه های مربوط به خدمات پاراکلینیکی، توسط همه ی بیمه ها پوشش داده نمی شود و به نوع طرح بیمه انتخاب شده، بستگی دارد.هزینه های پاراکلینیکی در سه گروه اول، دوم و سوم پوشش داده می شود. سوالی که برای کاربران عزیز درست می شود، این است که هزینه پاراکلینیکی 1 در بیمه درمان تکمیلی چیست؟ با ما همراه باشید تا شما را با انواع هزینه های پاراکلینیک گروه اول، آشنا کنیم.

بیمه درمان تکمیلی

سونوگرافی و سونو غربالگری

یکی از هزینه های اصلی گروه یک، مربوط به سونوگرافی می باشد. سونوگرافی یکی از روش های رایج تصویربرداری در پزشکی می باشد. در این روش با استفاده از امواج صوتی، تصاویری را از درون بدن تهیه می کنند. از سونوگرافی در جهت بررسی و نظارت بر رشد جنین، تشخیص مشکلات مثانه، بررسی کبد، بررسی طحال، بررسی کلیه، بررسی مشکلات دستگاه تناسلی مردانه، بررسی التهاب مفاصل، بررسی غده تیروئید و ارزیابی جریان خون و… استفاده می کنند. یکی از دغدغه های مادران باردار، هزینه های سونوگرافی می باشد، چون آنها باید در مدت زمان بارداری، چند بار سونوگرافی انجام دهند. پیشنهاد ما برای مادران باردار، استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی است.

ماموگرافی

سرطان سینه، شایع ترین سرطان در خانم ها می باشد. خانم های بالای 40 سال، باید هر سال یک بار ماموگرافی انجام دهند. ماموگرافی روشی برای بررسی پستان های خانم ها می باشد. با ماموگرافی، سرطان های سینه به موقع تشخیص داده می شوند. برای جلوگیری از هزینه های زیاد مربوط به آن، می توانید از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

انواع آندوسکوپی با یا بدون بیهوشی در بیمه درمان تکمیلی

آندوسکوپی علاوه بر یک روش تشخیصی، یک روش درمانی نیز می باشد. دستگاه آندوسکوپی، یک لوله قابل انعطاف دارد، که از طریق دهان یا برش های روی پوست، وارد دستگاه گوارش می شود. پزشک می تواند به وسیله آن، اندام های داخل بدن را مشاهده کند. گاهی اوقات جهت نمونه برداری از آن استفاده می شود. از لحاظ تشخیص سرطان و زخم های معده، اهمیت ویژه ای دارد.

MRI

ام آر آی از مهم ترین خدمات پاراکلینیکی به شمار می رود. ام آر آي یک روش تصویربرداری با استفاده از امواج مغناطیسی می باشد. پزشک می تواند با استفاده از آن به صورت خیلی واضح اندام ها را ببیند. از آن در جهت بررسی استخوان و مفاصل، مغز و نخاع، قلب و رگ های خونی، کلیه، کبد و طحال و… استفاده می کنند. امروزه اکثر پزشکان برای تشخیص دقیق بیماری ها، از ام آر آي استفاده می کنند. یکی از معایب آن، هزینه ی زیاد آن می باشد ولی با استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی، دیگر دغدغه ی آن را نخواهید داشت.

اکوکاردیوگرافی در بیمه درمان تکمیلی

امروزه بیماری های قلبی، شایع ترین بیماری در جهان بوده و اکثر افراد با افزایش سن به آن مبتلا می شوند. برای تشخیص این بیماری ها، روش های تصویربرداری زیادی وجود دارد که هزینه های زیادی می خواهد. می توانید جهت کاهش این هزینه ها از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. اکوکاردیوگرافی یک روش تصویربرداری از قلب با استفاده از امواج صوتی می باشد. اکوکاردیوگرافی یک روش غیر تهاجمی بوده و با استفاده از آن می توان دریچه های قلبی، دیواره های قلبی و ابتدای سرخرگ های بزرگ و… را به صورت واضح بررسی کرد. اکوکاردیوگرافی یکی ازروش های رایج در جهت تشخیص بیماری های قلبی و عروقی می باشد.

استرس اکو

استرس اکو از دیگر خدمات پاراکلینیکی می باشد. این یک تست تشخیصی قلب می باشد. از آن در جهت بررسی عملکرد ماهیچه های قلب استفاده می شود و با استفاده از آن خونرسانی به ماهیچه های قلبی بررسی می شود. در این تست عملکرد ماهیچه ها در دو زمان استراحت و هنگام فعالیت، بررسی می شود.

پزشکی هسته ای

پزشکی هسته ای، یکی از روش های هزینه بر تصویر برداری می باشد. در این روش از مواد رادیواکتیو، برای تصویر برداری استفاده می شود. این روش خیلی دقیق بوده و قادر به تشخیص فعالیت های مولکولی می باشد. بوسیله آن می توان بررسی کرد که آیا مریض به درمان جواب داده است یا نه. از آن در جهت تشخیص سرطان، مشکلات دستگاه گوارشی و بیماری های قلبی و … استفاده می کنند.

انواع آنژیوگرافی( بجز چشم و قلب)

آنژیوگرافی نوعی عکسبرداری از عروق خونی با استفاده از اشعه ایکس می باشد. پزشکان با استفاده از آن، ناهنجاری های عروقی را از جمله لخته خون، انسداد آنها و خونرسانی ضعیف و …. را تشخیص می دهند. این تصویر برداری به تشخیص بیماری های مغز، قلب، دست و پا و … کمک می کند.

سی تی آنژیوگرافی در بیمه درمان تکمیلی

سی تی آنژیوگرافی یک روش تصویربرداری بوده و بجای بخش آنژیوگرافی، در مراکز رادیولوژی انجام می گیرد. تفاوت آن با آنژیوگرافی، در این است که ماده حاجب در سی تی آنژیوگرافی برخلاف آنژیوگرافی، از طریق سیاهرگ تزریق می شود.

دانسیتومتری

از دیگر خدمات پاراکلینیکی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، دانسیتومتری می باشد. در این روش از اشعه ایکس، برای اندازه گیری سنجش تراکم استخوان استفاده می شود. به وسیله آن سفتی و درجه محکمی استخوان، اندازه گیری می شود.

فوندوسکوپی

فوندوسکوپی نوعی معاینه می باشد که در آن پزشک می تواند قسمت های فوندوس چشم را بررسی کند و در جهت تشخیص به او کمک می کند.

کانفواسکن

در بیمه درمان تکمیلی، تمام تست های بینایی پوشش داده می شود. از کانفواسکن برای بررسی قرنیه چشم قبل از جراحی استفاده می شود و در تشخیص زود هنگام قوز قرنیه، به ما کمک می کند. همچنین برای بررسی سلامت اندوتلیال از آن استفاده می شود.

پاکیمتری و پنتاکم

از این دستگاه برای اندازه گیری ضخامت قرنیه استفاده می شود. همچنین برای غربالگری بیماری گلوکوم، از آن استفاده می شود. پنتاکم یک نوع توموگرافی قرنیه می باشد و با استفاده از آن، ضخامت قرنیه، برآمدگی قدامی و خلفی و شیب انحنای آن مشخص می شود.

IOL master

از دیگر امکانات ویژه بیمه درمان تکمیلی، دستگاه IOL master می باشد. این دستگاه انحنای قرنیه، قدرت لنز چشمی و طول آکسیال را اندازه گیری می کند.

HRT

HRT به معنی درمان جایگزینی هورمونی می باشد. HRT یک روش درمانی جدید می باشد که از آن برای کاهش علائم یائسگی یا کاشت مو و… استفاده می کنند.

بیمه درمان تکمیلی، بسیاری از خدمات پاراکلینیکی را برای شما پوشش می دهد و با استفاده از آن، بسیاری از هزینه ها برای شما بر می گردد.

اشتراک‌گذاری