تاریخ امروز:۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت1402

5/5 - (1 امتیاز)

این مقاله جهت آشنایی شما با طرح بیمه درمان تکمیلی ملت است و در اخر مقاله لینک مراکز طرف قرارداد ذکر شده است.

بیمه ملت؛ بیمه خود را به ما بسپارید!

https://bimehcell.com/blog/health-insurance/

شاید امروز در کنار آب، غذا و پوشاک انسان های جوامع انسانی مدرن نیاز حیاتی دیگری نیز به نام حق بیمه دارند. براساس تعاریف قانونی، بیمه به عهد و پیمانی گفته میشود که میان یک یا دو نفر بسته میشود. در این میان یکی از طرفین بیمه گذار و دیگری بیمه گر نامیده میشوند. شخص بیمه گذار به صورت ماهیانه یا سالانه پولی را به عنوان حق بیمه، به بیمه گر پرداخت میکند. از طرفی شخص بیمه گر نیز متعهد میشود تا در صورت بروز هرگونه ضرر و زیانی برای بیمه گذار، آن را مطابق توافق جبران کند.

فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت1402

اولین شرکت بیمه در ایران فعالیت خود را در سال 1289 شروع کرده و از آن سال تا کنون شرکت های زیادی به عنوان بیمه گر در ایران تاسیس شده اند. اگر بخواهیم یکی از قدیمی ترین و نام آشناترین شرکت های بیمه گر ایران را نام ببریم، بی شک بیمه ملت در صدر لیست ما جای خواهد گرفت. این بیمه در سال 1382 با هدف توسعه و ارتقای بیمه ایرانیان و همچنین افزایش رضایت مشتریان و ضرر دیدگان تاسیس شد.

بیمه ملت پس از تاسیس در زمینه های مختلفی فعالیت میکند. از جمله مهم ترین این زمینه ها میتوانیم به بیمه عمر، بیمه اشخاص، بیمه خودرو، بیمه آتش سوزی، بیمه سلامت و درمان تکمیلی، بیمه مهندسی و انرژی و… اشاره کنیم. این بیمه تا کنون توانسته تا بیش از 1800 شعبه در سراسر کشور افتتاح کند و از این نظر در کشور ما رکورد دار به شمار میرود.

بیمه درمان تکمیلی ملت چیست؟

قبل از مرور فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت بهتر است تا با مفهوم بیمه درمان تکمیلی بیشتر آشنا شویم. بیمه درمان تکمیلی ملت از جمله پرفروش ترین بیمه های این شرکت بیمه است. به گونه ای که طبق آمارهای رسمی منتشر شده از شرکت بیمه ملت، 13 درصد فروش کل بیمه نامه های این شرکت از بیمه درمان تکمیلی است. به طور کلی اشخاص بیمه گذار در بیمه های درمان تکمیلی، بیمه پایه دارند. در واقع وظیفه بیمه های درمان تکمیلی جبران برخی از هزینه های درمان باقی مانده بیمه گذار است. در این نوع از بیمه، تمام و یا قسمتی از میزان هزینه های پرداخت شده توسط بیمه گذار را بیمه تکمیلی پوشش میدهد. البته این نکته نیز شایان توجه است که معمولا قسمت زیادی از هزینه ها را شرکت بیمه گر اول پوشش خواهد داد.

بیمه های درمان تکمیلی دارای دو نوع مختلف میباشند. نوع اول آنها بیمه درمان تکمیلی انفرادی نام دارند و نوع دوم آنها بیمه درمان تکمیلی گروهی نام دارند.

بیمه درمان تکمیلی ملت نوع انفرادی

این نوع از بیمه درمان تکمیلی ملت به طور معمول برای خانواده هایی که بیش از 2 عضو دارند، مناسب بوده و پیشنهاد میشوند. همچنین براساس نظرات کارشناسان، کارفرمایانی که قصد دارند تا افراد شاغل در مغازه یا کارگاه خود را بیمه کنند نیز میتوانند از این نوع از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.

در فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت آمده است که تهیه بیمه درمان تکمیلی انفرادی ملت تنها با خرید بیمه عمر ممکن است. پس قبل از خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی از شرکت بیمه ملت، حتما در نظر داشته باشید که باید بیمه عمر ملت را نیز تهیه کرده باشید.

بیمه نامه های درمان تکمیلی انفرادی در 4 نوع مختلف به مشتریان ارائه میشود. شما عزیزان میتوانید تا باتوجه به نیازها و شرایط مالی خود و همچنین باتوجه به میزان تسهیلاتی که میخواهید تا از بیمه دریافت کنید، یکی از این طرح ها را انتخاب کنید. عمده تفاوت این طرح های ارائه شده در بیمه درمان تکمیلی در سقف و میزان تعهدات آنها است.

در صورتی که شما قصد دارید تا از طرح های 1،2و3 که جزو طرح های عادی بیمه ملت میباشند استفاده کنید، باید دارای بیمه پایه باشید. اما به منظور استفاده از بیمه درمان تکمیلی انفرادی VIP دیگر نیازی به داشتن بیمه پایه نخواهید داشت.

خدمات بیمه درمان تکمیلی ملت

بیمه درمان تکمیلی گروهی ملت

همانطور که گفتیم نوع دیگری از بیمه درمان تکمیلی ملت وجود دارد و آن هم بیمه تکمیلی گروهی نام دارد. در مقاله منتشر شده از بیمه ملت در خصوص فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت آمده است که بستگان درجه یک بیمه گذار میتوانند تا تحت پوشش این نوع از بیمه درمان تکمیلی قرار گیرند.

همچنین نکته مهمی که در این مورد باید توجه کنید، سن بیمه شوندگان است. براساس قوانین و مقررات جدید سازمان بیمه کشور، تمامی افراد بیمه شده در بیمه درمان تکمیلی گروهی باید زیر 70 سال سن داشته باشند. در صورتی که سن آنها از 70 سال بیشتر باشد، بیمه تکمیلی گروهی به آنها تعلق نخواهد گرفت. همچنین تمامی اعضای خانواده میتوانند تا تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی گروهی قرار بگیرند، مگر اینکه تحت پوشش بیمه ارگانی خاص باشند.

از دیگر نکات مهمی که قبل از بیمه خود باید بدانید، حداقل سن افراد در صورت بروز حوادث در انواع بیمه است. طبق مقالات موجود در مورد فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت محدوده سنی مشخص شده برای افراد در بیمه درمان تکمیلی انفرادی بین 4 الی 80 سال است. همچنین سن تعیین شده برای افراد در بیمه درمان تکمیلی گروهی نیز حداکثر 75 سال تعیین شده است. در حوادث تحصیلی هم افراد تا 75 سال مورد بیمه قرار خواهند گرفت.

بیمه تکمیلی ملت

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه های خسارت

در صورتی که قصد دارید تا خسارت خود را از بیمه دریافت کنید، میتوانید از بین دو راه یکی را انتخاب کنید. در راه اول شما میتوانید تا به مراکز درمانی طرف قرارداد در بیمه درمان تکمیلی ملت مراجعه کنید. همچنین علاوه بر راه ذکر شده شما میتوانید تا به سایر مراکز درمانی نیز مراجعه کنید و خسارت خود را دریافت کنید. اما به این منظور شما نیاز دارید تا برخی از مدارک شناسایی و بیمه خود را همراه داشته باشید.

از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه و خسارت خود میتوانیم به مشخصات مرکز درمانی به همراه مهر و امضای معتبر، مهر و امضای پزشک معتبر و مورد تایید سازمان، صورتحساب پرداختی بیمارستان به همراه مهر و امضای حسابداری اشاره کنیم. همچنین در کنار عوامل و موارد اشاره شده در بالا، شما باید اصل فاکتور پرداختی را نیز به شرکت بیمه گر ارائه دهید.

نکته مهمی که باید در این مورد دقت کنید این است که اصل نسخه تجویز شده توسط پزشک برای شرکت بیمه ارسال خواهد شد.

دوره انتظار بیمه ملت

یکی از نکاتی که قبل از انتخاب بیمه خود باید به آن دقت کنید، دوره و زمان انتظار بیمه شما است. در بیانیه ای که شامل فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت میباشد، نوشته شده است که مدت زمان دوره انتظار مشتریان در این بیمه تکمیلی، بین 2 الی 3 ماه برای امور بیمارستانی و همچنین غیر بیمارستانی متغیر میباشد. از جمله این موارد میتوان به بستری، انواع عمل های جراحی، انواع عمل های سرپایی، پاراکلینیکی و… اشاره کرد.

پوشش های بیمه درمان تکمیلی ملت

حال که از اهمیت و مزایای بیمه درمان تکمیلی ملت آگاه شدید، بهتر است تا شما را با پوشش های اصلی بیمه درمان تکمیلی آن آشنا کنیم. از جمله پوشش های این بیمه میتوانیم به هزینه جراحی های مهم، هزینه تست ورزش، نوار عصبی یا مغزی، سونوگرافی، MRI، هزینه های ناشی از بستری شدن در بیمارستان، هزینه های پرداخت شده برای خرید دارو و… اشاره کنیم.

در صورتی که قصد دارید تا خدمات بیمه درمان تکمیلی بیشتر آشنا شوید، میتوانید تا مقاله مربوط به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت را مطالعه کنید.

فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت

همانطور که در قسمت های بالا نیز اشاره کردیم، یکی از بیمه های پرطرفدار که بیمه ملت به مشتریان خود ارائه میدهد، بیمه سلامتی یا درمان تکمیلی است.

یکی از معایب بزرگ دیگر بیمه های درمان تکمیلی، عدم قرارداد با مراکز زیادی در سطح شهر است. حتما برای شما هم پیش آمده است که ساعاتی طولانی را مجبور شده اید تا در صف انتظار دکتر منتظر بایستید تا نوبتتان شود.

از طرفی بیمه ملت به منظور رضایت، آرامش و آسایش بالاتر شما عزیزان، تعداد مراکزی که با آنها طرف قرارداد است را افزایش داده است. در فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت، خواهیم دید که برای شهر تهران این بیمه 90 بیمارستان، 94 مرکز دندانپزشکی، 143 آزمایشگاه و همچنین 8 داروخانه فراهم کرده است.

لازم به ذکر است که این تنوع در مراکز طرف قرارداد فقط مختص شهر تهران نیست. شما حین امضای قرارداد با فرد بیمه گر میتوانید تا فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت را از او درخواست کنید.

همانطور که در فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی ملت مشخص است، بیمه ملت با تعداد زیادی از بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف طرف قرارداد است. اما در صورتی که مرکزی که شما به آن مراجعه کردید، با بیمه درمان تکمیلی شما طرف قرارداد نبود، میتوانید تا برای هزینه های درمانی خود از آنها فاکتور دریافت کنید. با انجام این کار شما میتوانید تا آن فاکتور را به بیمه تحویل داده و سپس باتوجه به نوع بیمه شما، میتوانید تا تمام و یا بخش از هزینه های درمانی پرداختی خود را از بیمه دریافت کنید.

لینک: مراکز طرف قرارداد بیمه درمان تکمیلی ملت