تاریخ امروز:۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه درمان حیوانات خانگی

از بیمه درمان حیوانات خانگی خود غافل نشوید؛ آشنایی با بیمه های درمان حیوانات خانگی

Rate this post

حیوانات نیز مانند ما انسان ها دچار بیماری های مختلفی می باشند. افرادی که در منزل خودشان اقدام به نگهداری و مراقبت از سگ ها، گربه ها و یا دیگر حیوانات می کنند، احتمالا به این حیوانات وابسته شده اند و می خواهند که در صورت بروز هر نوع بیماری آن ها را درمان کنند. بیمه درمان حیوانات خانگی، نام بیمه ای است که تنها چند سال است به کشور ایران وارد شده است.

درمان حیوانات خانگی، همانطور که از نام آن مشخص است، برای جبران خسارت های ناشی از بیماری های مختلف حیوانات خانگی روی کار آمده است. این نوع بیمه دارای شرایط و قوانین خاصی است. اگر دارای حیوانات خانگی می باشید و می خواهید که برای آن ها بیمه درمان تهیه کنید، توصیه می کنیم که ابتدا در ادامه این مطلب بیشتر با جزئیات بیمه درمان حیوان خانگی آشنا شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

بیمه درمان حیوانات خانگی چیست

بیمه درمان حیوانات خانگی چیست؟

امروزه در بسیاری  از خانه ها در کشور ایران، حیوانات خانگی مختلفی وجود دارند. سگ ها و گربه ها از جمله حیوانات خانگی هستند که نیاز به مراقبت های بسیار زیادی دارند و اگر از آن ها به درستی مراقبت نشود، آن ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند.

سگ ها و گربه ها و هر نوع حیوانات خانگی دیگر که به آن ها دام های کوچک گفته می شود، دچار بیماری های مختلفی می شوند و وظیفه رسیدگی به این حیوانات بر عهده صاحب حیوان خانگی است. بدیهی است که با توجه به افزایش قیمت درمان هم برای ما انسان ها و هم برای حیوان های خانگی، احتمالا صاحب حیوان خانگی تحت فشار زیادی برای پرداخت هزینه های درمان حیوانات خانگی قرار می گیرد.

به همین خاطر بیمه درمان حیوانات خانگی روی کار آمد تا بتواند خسارت های ناشی از درمان حیوانات خانگی را جبران کند. این بیمه، وظیفه پرداخت هزینه های درمانی حیوانات خانگی تا سقف پوشش تعیین شده را دارد.

شرکت های ارائه خدمات بیمه درمان حیوان های خانگی

کدام شرکت های بیمه اقدام به ارائه خدمات بیمه درمان حیوان های خانگی می کنند؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد علاقه مند به خرید بیمه درمان حیوانات خانگی پیش می آید، این است که این نوع بیمه نامه توسط کدام شرکت های بیمه ارائه می شوند. شرکت های بیمه مختلفی وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات بیمه درمان حیوان های خانگی می کنند. البته اولین شرکتی که مجوز صدور بیمه نامه های درمان حیوانات خانگی را دریافت کرد، شرکت بیمه دانا بود؛ اما در حال حاضر شرکت های بیمه مختلف مانند شرکت بیمه سامان، شرکت بیمه ایران، شرکت بیمه پاسارگاد و … وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات بیمه درمان برای حیوانات خانگی می کنند.

هر یک از این شرکت ها، با توجه به روند رقابتی که دارند، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بهتر است که برای خرید بیمه درمان برای حیوان خانگی خودتان عجله نکنید و هر یک از طرح های بیمه نامه های درمان این شرکت ها را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید بیمه درمان نمایید.

بیمه درمان برای حیوان خانگی خود بخرم یا نخرم؟

اگر دارای حیوان خانگی مخصوصا سگ و گربه باشید، حتما تا به حال نام بیمه درمان برای حیوانات خانگی را شنیده اید؛ اما شاید تا به حال به فکر خرید بیمه درمان برای حیوان خانگی خودتان نبوده اید. اول اینکه خرید بیمه درمان حیوانات خانگی مانند هر نوع بیمه نامه دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم؛ اما توصیه می کنیم که برای کاهش هزینه های مربوط به درمان حیوان خانگی خود، مخصوصا سگ و گربه، اقدام به خرید بیمه درمان برای حیوان خانگی خودتان کنید.

مزایای خرید بیمه درمان برای حیوانات خانگی

  • یکی از مزایای اصلی خرید بیمه درمان حیوانات خانگی این است که این بیمه نامه، وظیفه دارد که هزینه های مربوط به درمان حیوان خانگی را پرداخت کند. بنابراین، هزینه های درمان حیوان خانگی شما با این نوع بیمه نامه بسیار کاهش پیدا می کند.
  • بیمه درمان حیوانات خانگی، پوشش های بسیار زیادی دارد و می تواند بسته به نیاز فرد خریدار سقف پوشش بیمه حیوانات خانگی تعیین شود.
  • بعضی از شرکت های بیمه گر این امکان را برای افراد فراهم می کنند تا بتوانند به صورت اقساطی بیمه درمان حیوانات خانگی را خریداری کنند.
  • بعضی از شرکت های بیمه گر برای خرید بیمه درمان حیوانات خانگی به صورت یکجا (بدون اقساط) تخفیف هایی را در نظر می گیرند.

معایب خرید بیمه درمان برای حیوانات خانگی

  • یکی از معایب خرید بیمه درمان برای حیوانات خانگی این است که شما ممکن است سال ها اقدام به پرداخت حق بیمه کنید؛ اما حیوان خانگی شما هیچ بیماری نداشته باشد و نیاز به پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه گر نباشد.
  • یکی دیگر از معایب خرید بیمه برای حیوانات خانگی این است که بیمه درمان پوشش های خاص خودش را دارد و تمامی بیماری ها و یا مشکلات حیوان خانگی شما را تحت پوشش خود قرار نمی دهد.
  • سقف پوشش درمانی حیوانات خانگی نیز یکی از معایبی است که برای بیمه درمان حیوانات خانگی وجود دارد. در واقع، شرکت های بیمه گر موظف هستند که مطابق با سقف پوشش تعیین شده توسط بیمه شده، خسارت ها را پرداخت کنند. البته این عیب، از جمله معایبی است که می تواند با افزایش سقف پوشش توسط فرد بیمه شده در هنگام خرید از بین برود.

پوشش های بیمه درمان حیوانات خانگی

برای مشاوره و خرید آنلاین بیمه درمان حیوانات خانگی با شماره زیر تماس بگیرید.

 

 

پوشش های بیمه درمان حیوانات خانگی

حالا که با مزایا و معایب بیمه درمان حیوانات خانگی آشنا شدیم؛ حتما تمایل دارید که بدانید پوشش های بیمه درمان حیوانات خانگی چیست؟ خوشبختانه، یکی از مزیت های بیمه درمان برای حیوانات خانگی این است که این نوع بیمه نامه پوشش های بسیار متنوعی دارد و تقریبا بسیاری از مشکلات و بیماری های حیوانات خانگی را پوشش می دهد.

البته نوع پوشش های درمانی این نوع بیمه نامه بسته به شرکت بیمه ممکن است تفاوت هایی داشته باشد؛ اما معمولا با توجه به رقابت هایی که برای فروش بیمه درمان حیوانات خانگی در بین شرکت های بیمه وجود دارد، بسیاری از شرکت های بیمه اقدام به ارائه پوشش های خاص زیر می کنند.

  • هزینه های عمومی تحت پوشش

پوشش های عمومی بیمه درمان حیوانات خانگی شامل هزینه عقیم سازی، هزینه چکاپ های دوره ای و هزینه مربوط به داروها و هزینه مربوط به امور پاراکلینیکی می باشد.

  • هزینه های جراحی و یا بستری حیوانات تحت پوشش

شرکت بیمه گر موظف به پرداخت هزینه های بستری و جراحی تا سقف تعهد خود می باشد. از جمله هزینه هایی که در این گروه قرار می گیرند می توان به هزینه آمبولانس، هزینه دارو، هزینه بیهوشی، تشخیص دامپزشک، رادیولوژی و آزمایش ها اشاره کرد.

  • هزینه های مربوط به درمان بیماری ها

در صورتی که حیوان خانگی با بیماری ها و مشکلات مختلفی مواجه شود، شرکت بیمه گر می تواند موارد تحت پوشش خود را پرداخت کند. از جمله بیماری هایی که تحت پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی می باشد می توان به سرماخوردگی، عفونت گوش، هپاتیت، فشار خون بالا، آسم، برونشیت، گرفتگی قلبی، اسهال، تومور، سینوزیت، مشکلات دستگاه تنفسی، مسمومیت‌ها، آکنه، آریتمی، عفونت مثانه و … اشاره کرد.

  • هزینه های مربوط به درمان حوادث

در صورتی که حیوان خانگی تحت پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی با حوادث خاصی مواجه شود، شرکت بیمه گر موظف به پرداخت هزینه های مربوط به درمان حوادث می باشد. این مورد از پوشش شامل زخم‌ های گاز گرفتگی، شکستگی، سوختگی، برق گرفتگی، حساسیت های پوستی، پارگی تاندون، زخم زبان، آسیب وارده به بافت نرم و جراحی می باشد.

  • هزینه های مربوط به درمان سرطان ها

با توجه به اینکه حیوانات خانگی نیز می توانند با بیماری سرطان مواجه شوند، یکی از پوشش های بیمه درمان حیوانات خانگی، پرداخت هزینه های مربوط به درمان سرطان ها می باشد. از جمله هزینه هایی که تحت این پوشش قرار می گیرند، می توان به تشخیص اولیه دامپزشک، بیهوشی، هزینه شیمی درمانی، رادیوتراپی، رادیوگرافی و سونوگرافی اشاره کرد.

پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی

موارد عدم پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی

شرکت های بیمه گر، بسیاری از بیماری ها و موارد درمانی حیوانات خانگی را تحت پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی قرار داده اند که به آن ها اشاره کردیم؛ اما در کنار موارد تحت پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی، مواردی نیز وجود دارند که تحت پوشش بیمه درمان حیوانات خانگی نمی باشند. در ادامه شما را با مواردی که تحت پوشش درمان حیوانات خانگی نمی باشند، آشنا می کنیم.

  • خسارت هایی که به صورت عمدی به حیوان وارد شده باشند.
  • آسیب ایجاد شده در حیوان از طریق بیماری مشترک بین انسان و حیوان
  • آسیب دیدن حیوان بر اثر تغذیه اشتباه
  • بیماری ها و مشکلاتی که از قبل از بیمه کردن حیوان در بدن وی وجود داشته باشد.
  • وجود برخی نقص‌های دائمی مانند نقص عضو، یا عیوب و اختلال‌ های مادرزادی در حیوان
  • ایجاد شدن بیماری ناشی از عدم واکسیناسیون حیوان و یا عدم اجرای برنامه درمانی انگلی حیوان خانگی
  • خسارت های ایجاد شده ناشی از انفجار اتمی و تشعشعات رادیواکتیویته
  • خسارت ‌های ایجاد شده ناشی جنگ، شورش، درگیری داخلی و …
  • خسارت های ناشی از دزدیده شدن حیوان

قیمت بیمه درمان حیوان های خانگی چقدر است؟

هزینه نگهداری از حیوانات خانگی به اندازه خودش افراد را تحت فشار می گذارد. با توجه به افزایش هزینه های مربوط به تغذیه دام، افزایش هزینه های مربوط مواد غذایی و وسایل مورد نیاز حفاظتی و … بسیاری از افراد به دنبال کاهش هزینه نگهداری از حیوانات خانگی خودشان می باشند.

خرید بیمه درمان حیوانات خانگی می تواند یکی از بهترین اقدام هایی باشد که توسط فرد انجام می شود؛ چرا که سگ ها، گربه ها و دیگر حیوانات خانگی مانند ما انسان ها دچار بیماری های مختلفی می شوند و بدیهی است که اگر فرد قادر به پرداخت هزینه های مربوط به درمان حیوان خانگی خود نباشد، تحت فشار بسیار زیادی خواهد گرفت.

در این میان بعضی از افراد قادر به پرداخت هزینه زیادی برای خرید بیمه درمان حیوان خانگی خود نیستند. در این زمان است که این سوال برای افراد پیش می آید که قیمت بیمه درمان حیوانات خانگی چقدر است؟ قیمت بیمه درمان حیوانات خانگی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی توان به طور دقیق ذکر کرد که این نوع بیمه نامه با چه هزینه ای قابل دریافت می باشد. در ادامه شما را با عوامل موثر بر قیمت بیمه درمان برای حیوانات خانگی آشنا می کنیم.

  • سن حیوان:

یکی از مهم ترین مواردی که در قیمت بیمه درمان حیوانات اثرگذار می باشد، سن حیوان می باشد. با توجه به اینکه با افزایش سن حیوانات احتمال به وجود آمدن بیماری های مختلف در آن ها وجود دارد، بدیهی است که با افزایش سن حیوانات، هزینه مربوط به بیمه درمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • نوع طرح انتخابی و سقف پوشش شرکت بیمه گر:

هر یک از شرکت های بیمه گر اقدام به ارائه طرح های مختلفی برای بیمه نامه درمان حیوانات خانگی می کنند. نوع طرح انتخابی در قیمت تمام شده بیمه نامه درمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین، سقف پوشش شرکت بیمه گر تاثیر بسیار زیادی بر روی بیمه درمان حیوانات خانگی دارد. بدیهی است که هرچقدر سقف پوشش شرکت بیمه گر در طرح ها بیشتر باشد، قیمت تمام شده بیمه نامه نیز بیشتر خواهد بود.

  • نوع حیوان:

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نوع حیوان هم در قیمت بیمه درمان برای حیوانات خانگی تاثیرگذار می باشد. به طور مثال قیمت بیمه نامه برای گربه ها کمتر از قیمت بیمه نامه برای سگ ها می باشد. به همین خاطر بسته به نوع حیوانی که قصد بیمه کردن آن را دارید، قیمت بیمه درمان هم متغیر خواهد بود.

  • تخفیف های شرکت بیمه گر:

هر یک از شرکت های بیمه گر برای متمایز کردن خودشان از دیگر شرکت های بیمه گر اقدام به ارائه تخفیف های مختلفی به افراد متقاضی بیمه درمان حیوانات خانگی می کنند. به همین خاطر قیمت بیمه درمان حیوانات خانگی بسته به نوع تخفیف های شرکت بیمه گر متفاوت خواهد بود.

بیمه درمان برای حیوان خانگی

مراحل دریافت بیمه درمان برای حیوانات خانگی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب خرید بیمه درمان برای حیوانات خانگی آشنا کنیم و جزئیات مربوط به بیمه درمان حیوانات خانگی را به شما توضیح دهیم؛ اما هنوز در رابطه با نحوه و مراحل دریافت بیمه درمان برای حیوانات خانگی صحبت نکردیم و شاید این ابهام برای شما وجود داشته باشد که برای دریافت بیمه درمان برای حیوانات خانگی می بایست چه مراحلی را انجام دهم؟ در ادامه شما را با مراحل دریافت بیمه نامه درمان برای حیوانات خانگی آشنا می کنیم.

  • انتخاب یک شرکت بیمه گر برای خرید بیمه درمان حیوانات
  • مراجعه به یکی از شعب شرکت بیمه گر برای اطلاع از جزئیات بیمه درمان حیوانات
  • مراجعه کردن به دامپزشک معتمد بیمه درمان حیوانات خانگی شرکت بیمه گر

نکته: لیست مربوط به دامپزشکان معتمد بیمه درمان حیوانات خانگی توسط شرکت بیمه گر به فرد ارائه خواهد شد.

  • دریافت برگه گواهی سلامت حیوان خانگی از پزشک معتمد
  • ارسال مدارک مربوط به سلامت حیوان توسط دامپزشک به شعبه صادر کننده بیمه نامه
  • تکمیل فرم پیشنهاد بیمه درمان حیوانات خانگی
  • صدور بیمه نامه توسط شرکت بیمه گر بیمه درمان حیوان های خانگی
  • واریز حق بیمه توسط دامپزشک مورد تایید شرکت بیمه گر
  • ارسال بیمه نامه به کلینیک دامپزشک معتمد شرکت بیمه گر
  • تحویل بیمه نامه به فرد متقاضی بیمه درمان حیوانات خانگی در کلینیک دامپزشک معتمد شرکت بیمه گر

برای مشاوره و خرید آنلاین بیمه درمان حیوانات خانگی با شماره زیر تماس بگیرید.