تاریخ امروز:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟

Rate this post

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟ 

امروزه هزینه های درمانی بسیار سنگین شده است. هزینه های دندان پزشکی یکی از هزینه های درمانی بالا می باشد. همه ی ایرانیان حداقل دو الی سه دندان پوسیده و نیاز به درمان دارند. یکی از راه حل های مناسب برای کمتر نمودن هزینه ها استفاده از بیمه تکمیلی دندان پزشکی است. خدمات دندان پزشکی تحت بیمه های پایه محدودیت ها و مشکلات فراوانی دارد به همین خاطر مردم به دنبال بیمه تکمیلی هستند. در این متن می خواهیم در مورد پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟ و خدمات قابل پرداخت و خدماتی که این بیمه نمی پردازد و بیمه ی تکمیلی چه نوع بیمه ای است صحبت کنیم با ما همراه باشید.

بیمه ی تکمیلی چه بیمه ای است

بیمه تکمیلی دندان پزشکی یکی از انواع فراوان بیمه های تکمیلی است که بخشی از هزینه های درمان را جبران می کند. قسمت بسیاری از هزینه های درمانی را در زمان بیماری و بعد از بیماری پرداخت می کند. برای داشتن بیمه تکمیلی در ابتدا شما باید یک بیمه ی پایه داشته باشید. برای استفاده نمودن از بیمه ی تکمیلی هر ساله باید مبلغی را بپردازید تا بتوانید از تمامی پوشش های بیمه ی تکمیلی استفاده کنید. بیمه ی تکمیلی به تعهداتی گفته می شود که بیمه گر در قبال بیمه گذار متعهد شده و باید آنها را به درستی انجام دهد. بخشی از پوشش های بیمه تکمیلی عبارت اند از: پرداخت هزینه های سونوگرافی و ام ار ای و … –پرداخت هزینه های شیمی درمانی و بستری ها – نوار قلب و رادیو گرافی –پوشش بلایای طبیعی  -پرداخت کردن هزینه ی عینک و سمعک –پرداخت هزینه های دندان پزشکی و … .

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟ و چه مواردی را شامل می شود؟

در بخش بالا بیمه تکمیلی را به صورت خلاصه شرح دادیم. در این بخش پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟ را توضیح می دهیم. همان طور گفتیم هزینه های دندان پزشکی بعد از هزینه های بستری سنگین ترین هزینه های درمانی به شمار می رود. داشتن بیمه ی تکمیلی تا حد بسیاری از هزینه ها را برای شما پرداخت می کند.

خدمانی که بیمه تکمیلی دندان پزشکی پرداخت می کند و پرداخت نمی کند

خدماتی که بیمه تکمیلی دندان پزشکی هزینه ی آنها را پرداخت می کند عبارت است از: ویزیت دندان پزشکی- ترمیم پوسیدگی و خرابی های دندان- پانسمان دندان ها- کشیدن دندان های عقل- بروساژ دندان های فک بالا و پایین- جراحی کردن دندان های نهفته – انواع جرمگیری های دندان های فک بالا و پایین- کشیدن دندان های قدامی و خلفی- تصویر برداری ها و رادیوگرافی های دندان- انواع خدمات پرکردنی دندان ها.

خدماتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی دندان پزشکی نمی باشند عبارت اند از: ارتودنسی و ایمپلنت و جراحی لثه و درست کردن دندان مصنوعی و … . این خدمات در قرارداد های خاص و گروهی با بیشتر پرداخت نمودن حق بیمه تحت پوشش قرار می گیرد.

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست ؟ چرا باید استفاده کرد

مزایای استفاده از بیمه تکمیلی دندان پزشکی عبارت اند از: 1-مواد اولیه مورد استفاده در دندان پزشکی افزایش قیمت داشته به همین علت هزینه های دندان پزشکی نیز افزایش پیدا کرده است. استفاده از بیمه ی تکمیلی بخش بسیاری از هزینه ها را برای شما پرداخت می نماید. 2- مزیت دیگر استفاده از بیمه ی تکمیلی مراجعه نمودن به بهترین کلینیک های دندان پزشکی و دندان پزشکان می باشد. 3- مادامی که شما بیمه ی تکمیلی دندان پزشکی داشته باشید نیازی به پرداخت پول نمی باشد.

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟ را بهتر بشناسیم

بیمه تکمیلی دندان پزشکی صرفا شرکت های دارای مجوز بیمه از بیمه مرکزی ایران هستند که بیمه تکمیلی به مردم ارائه می دهند. این شرکت ها با پرداخت خسارت بر اساس تعرفه هایی که وزارت بهداشت تعیین نموده  مجوز ارائه بیمه تکمیلی و دندان پزشکی به مردم را دریافت می کنند. انتخاب میزان سرمایه در بیمه تکمیلی انفرادی قابلیت تغییر ندارد و فرد خریدار متناسب با طرحی که خریداری نموده است خدمات دریافت می نماید. در بیمه تکمیلی شما هیچ گونه محدودیتی در انتخاب پزشک و یا مراکز دندان پزشکی ندارید به هر مرکز ئنئان پزشکی و یا دندان پزشکی که مایل بودید بروید و امور درمانی خود را انجام دهید.

چرا باید بیمه تکمیلی داشته باشیم

شما با داشتن بیمه تکمیلی دندان پزشکی از دو مشکل عمده رها شده و دیگر نگرانی برای این موارد نخواهید داشت. مورد اول مشکلی که بیشتر مردم دارند انتخاب بهترین کلینیک دندان پزشکی است و مورد دوم نگرانی در مورد هزینه های سنگین دندان پزشکی است که بیمه ی تکمیلی این دو مشکل را بر طرف نموده است. مزیت دیگر بیمه ی تکمیلی نداشتن محدودیت در انتخاب دندان پزشک و کلینیک دندان پزشکی است. قطعا برای مردم اعتماد به دکتری که نمیشناسند و کار او را ندیده اند سخت است به همین خاطر در بیمه تکمیلی شما هیچ گونه محدودیتی ندارید. بیمه ی تکمیلی تا سقف مشخص شده تمامی هزینه های دندان پزشکی را پرداخت می نماید.

خدمات دندان پزشکی

طبق آماری که سازمان بهداشت و درمان در خصوص بخش دهان و دندان منتشر نموده است بالا 300 میلیون دندان نیاز به ترمیم دارند. زمانی که برای درمان این تعداد دندان پوسیده اعلام شده است حدود 10 سال می باشد. تعداد سالی که گفته شده مشروط به این مورد است که تمامی دندان پزشکان در حال کار باشند. امروزه مردم بیشتر برای کارهای زیبایی به دندان پزشکی مراجعه می نمایند. رایج ترین بخش های زیبایی دندان ایمپلنت و ارتودنسی و لمینت است. بخش های زیبایی زمان بیشتری را نسبت به باقی کار های دندان پزشکی می طلبد. هزینه ی مواد و هزینه دستمزد پزشک در کارهای زیبایی بالاتر است. قطعا این مواردی که نام بردیم جنبه ی درمانی نیز دارند اما جنبه ی زیبایی این موارد بیشتر است. از طرفی دیگر این موارد چون ضرورت خاصی ندارند شرکت های بیمه این موارد را بیمه نمی کنند مگر اینکه شما و بیمه گذاران با یک دیگر توافق انجام داده باشید.

سخن پایانی

هزینه های درمانی بسیار کمرشکن است. بعد از هزینه های بستری شدن در بیمارستان هزینه های دندان پزشکی سنگین ترین هزینه ی درمانی به شمار می رود. شما هیچ کسی را پیدا نمی کنید که حداقل یک الی دو مورد دندان پوسیده و نیاز به ترمیم نداشته باشد. یکی از راه حل هایی که باعث کمتر شدن هزینه های شما در دندان پزشکی می شود خرید بیمه تکمیلی است. بیمه تکمیلی بخش های بسیاری از خدمات درمانی را تحت پوشش خودش دارد. خدماتی چون: ترمیم پوسیدگی های دندان – پرداخت هزینه های شیمی درمانی و بستری ها – هزینه های عینک و سمعک و … .

پوشش دندانپزشکی بیمه تکمیلی چیست؟ بیمه تکمیلی دندان پرشکی خدماتی چون : عصب کشی و پر کردن و جراحی دندان عقل و ترمیم و پانسمان کردن دندان و تصویر برداری از دندان و .. را پرداخت می کند و خدماتی چون : ایمپلنت و کامپوزیت و ارتودنسی و لمینیت را تحت پوشش ندارد و هزینه ی آن را نمی پردازد. در صورتی که شما و بیمه گذار در قرارداد توافقی مبنی بر پرداخت هزینه های ارتودنسی و ایمپلنت و کامپوزیت و … را نوشته باشید بیمه ی تکمیلی موظف به پرداخت هزینه ها می باشد.

اشتراک‌گذاری