تاریخ امروز:۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

Rate this post

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟ این سوالی است که به ذهن بسیاری از افراد هنگام مسافرت به خارج از کشور می‌رسد. بیمه مسافرتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ممکن است در حین سفر در شهرها و یا کشورهای مختلف برای شما مشکلی ایجاد شود یا دچار سوانح شوید. این نوع از بیمه به شما کمک می‌کند تا با خاطری آسوده به سفر بروید. اهمیت این نوع از بیمه زمانی مشخص می‌شود که در سفر برای افراد اتفاقی رخ دهد. بسیاری از افراد تا قبل از وقوع حادثه در سفر بیمه مسافرتی را کاری بیهود می‌دانند. اما به محض وقوع هرگونه حادثه در طی سفر تازه به اهمیت این بیمه پی می‌برند. در ادامه همراه ما باشید تا با بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟ و اهمیت آن آشنا شوید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

ضرورت بیمه مسافرتی

در مجموع این نوع از بیمه بیشتر برای تامین هزینه‌های بیماری مسافران استفاده می‌شود. این روزها با شیوع انواع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا، آبله میمون و… بسیار طبیعی است که هنگام مسافرت به سایر کشورها به این بیماری‌ها مبتلا شوید. همچنین در بعضی از کشورها بیماری‌هایی مانند مالاریا وجود دارد. بسیاری از کشورها از بهداشت بالایی برخوردار نیستند از مهمترین این کشورها می‌توان به کشورهای آفریقایی اشاره کرد. حالا شما تصور کنید برای یک ماموریت کاری مجبور به حضور در این کشورها هستید. قطعاً آب و هوای ناسازگار و بسیاری از عوامل دیگر می‌تواند باعث بیماری شما شود بنابراین وجود این نوع از بیمه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از سویی برای مسافرت به کشورهای شینگن حتماً نیاز به این نوع از بیمه دارید. در ادامه در مورد این کشورها بیشتر توضیح می‌دهیم.

بررسی بیمه مسافرتی و مزایای آن

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. در داخل کشور وجود این بیمه‌ها ضرورتی ندارد ولی برای سفرهای خارجی باید حتماً از بیمه مسافرتی استفاده کرد.  اما بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟ در تمام مسافرت‌های بین‌المللی  و مخصوصاً برای ورود به شینگن حتماً باید بیمه مسافرتی داشته باشید. بیمه‌های مسافرت داخلی و خارجی سیاستشان با یکدیگر کاملاً متفاوت است. در سفرهای داخلی بیمه تنها هزینه‌های سوانح و پزشکی را می‌پردازد. اما در بیمه مسافرت خارجی مواردی مانند لغو سفر، ناپدید شدن چمدان‌ها و سایر وسایل، تاخیر در پرواز و… در نظر گرفته می‌شود. بیمه مسافرتی آن هم از نوع خارجی در صورتی قابل پرداخت است که حادثه در کشورهای خارجی اتفاق بیفتد. به عنوان مثال اگر شما هنوز در داخل مرزهای کشور باشید و برای شما اتفاقی بیفتد، بیمه مسافرت خارجی هیچ هزینه‌ای به شما پرداخت نمی‌کند.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

آشنایی با مدل‌های مختلف بیمه‌نامه‌های مسافرتی

معمولاً بیمه مسافرتی دارای دو حالت دسته جمعی و انفرادی است.

  • بیمه دسته‌جمعی: منظور از بیمه دسته جمعی بیمه‌ای است که برای افراد زیادی صادر می‌شود. معمولاً این نوع از بیمه برای مسافرت‌های کاری پرسنل و یا مسافرت با تور استفاده می‌شود. معمولاً در این حالت چون بیمه به صورت دسته جمعی استفاده می‌شود هزینه آن کمتر است.
  • بیمه فردی: این نوع از بیمه برای سفرهای تکنفره مناسب است.

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

قطعاً هزینه‌های درمان این نوع از بیماری بسیار بالا است. به همین دلیل وجود بیمه مسافرتی برای سفر به کشورهای خارجی الزامی اعلام شده است. برای مسافرت به کشورهایی مانند  آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت و یونان وجود بیمه مسافرتی الزامی است.

خسارت‌های تحت پوشش بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی برای حوادث آینده طراحی شده است. هیچ کس از آینده خبری ندارد. اما مهمترین مواردی که این نوع از بیمه آن را پوشش می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • حساب کردن تمام مخارج پزشکی و بستری در درمانگاه و یا بیمارستان
  • حساب کردن تمام مخارج داروهای مختلف
  • حساب کردن کلیه مخارج دندان‌های فرد در صورتی که در مسافرت آسیب دیده باشند.
  • فراهم آوردن کلیه امکانات لازم برای بازگشت فرد بیمار به کشورش
  • حساب کردن مخارج سفر فامیل درجه یک فرد آسیب دیده به کشور مقصد
  • حساب کردن مخارج بازگشت جنازه فرد متوفی به کشورش در صورت فوت در اثر حادثه
  • حساب کردن کلیه مخارج پرواز و یا لغو سفر
  • حساب کردن مخارج مفقود شدن چمدان و همچنین سایر اسناد و مدارک مسافران

 

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

مدت زمان اعتبار بیمه

معمولاً این مدت بین6 ماه تا یکسال است. پس از پایان این مدت باید با شرکت بیمه در مورد چگونگی تمدید و یا خرید بیمه جدید صحبت نمایید.

نحوه دریافت بیمه‌نامه‌های مسافرتی

نحوه تهیه بیمه‌های مسافرتی یکی از دغدغه‌های مسافران است. مسافران عزیز به راحتی می‌توانند بیمه مسافرتی خود را از مراکز معتبر بیمه و یا از آژانس مسافرتی دریافت نمایند. حتماً به معتبر بودن مرکز بیمه توجه نمایید. همچنین آژانس مسافرتی که از آن بلیت تهیه می‌کنید در کوتاهترین زمان ممکن برای شما بیمه از نوع مسافرت خارجی تهیه می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی برای رفاه حال مسافرین عزیز این کار را در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

برای این نوع از بیمه چه مدارکی لازم است:

از مهمترین مدارکی که برای این نوع از بیمه لازم است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیه اسناد و مدارک معتبر برای شناسایی فرد مانند شناسنامه و…
  • ارائه فرم درخواست پس از پر کردن مشخصات به مرکز بیمه و یا آژانس
  • واریز کردن مبلغ بیمه

چه افرادی می‌توانند از بیمه مسافرتی استفاده نمایند؟

هر کشوری قوانین مخصوص خود را برای بیمه مسافرتی دارد. در مجموع همه افراد می‌توانند از بیمه مسافرتی استفاده نمایند مگر اینکه دارای شرایط خاصی باشند که در بیمه‌ نامه ذکر شده باشد. از سویی اعتبار بیمه نامه از نظر مدت زمان و همچنین اعتبار ویزا از همین لحاظ اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدارک مورد نیاز در صورت بروز خسارت

  1. ارائه اصل بیمه نامه همراه با پاسپورت و سایر مدارک لازم
  2. ارائه کلیه صورت حساب مخارج (داشتن مهر و امضا مرکز درمانی الزامی است)
  3. جمع آوری کلیه رسیدها و قبوض و ارائه آنها به بیمه‌گذار
  4. ارائه کلیه آزمایش‌ها، نسخه‌ها
  5. ارائه نامه کتبی از شرکت هواپیمایی برای لغو یا به تاخیرانداختن پرواز
  6. در صورت فوت فرد باید مدارک لازم از پزشکی قانونی و یا بیمارستان تحویل شود.
  7. اگر چمدان‌ها حداقل 12 ساعت دیرتر به دست شما رسیدند می‌توانید هزینه‌های آن را از بیمه گذار برای خرید وسایل مورد نیاز طلب کنید.
  8. ارائه یک گزارش کاملاً جامع از حادثه و کلیه جزئیات مربوط به آن
بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟

 

کلام آخر  

بیمه مسافرتی در چه کشورهایی الزامی است؟ داشتن این نوع از بیمه برای تمام مسافرت‌های داخلی اختیاری است. زیرا فرقی نمی‌کند حادثه در داخل کشور و یا خارج از کشور رخ دهد در هر صورت شما متحمل زیان مالی و جانی می‌شوید. اما برای مسافرت‌های خارجی مخصوصاً کشورهای شینگن حتماً باید این نوع از بیمه را داشته باشید. ممکن است به کشوری سفر کنید که در آن بیماری‌های ویروسی و یا خطرناک شیوع پیدا کرده باشد؛ علاوه براین ممکن است دچار حادثه شوید. بیمه‌های مسافرتی کلیه خسارت شما را در خارج از کشور پرداخت می‌کنند. فقط کافی است که شما اطلاعات کاملی که شامل لیست صورتحساب و هزینه‌ها است را به شرکت بیمه تحویل دهید.

برای تهیه بیمه‌های مسافرتی نیز به خود نگرانی راه ندهید. این روزها بسیاری از آژانس‌های مسافرتی اقدام به فروش بیمه نامه‌های معتبر می‌کنند. جبران خسارت‌های بیمه شامل مواردی مانند تاخیر چمدان‌ها، لغو یا به تاخیرانداختن پرواز، فوت شخص، حوادث غیر قابل پیش‌بینی و… است. اگر شما هم می‌خواهید در طول سفر به کشورهای خارجی، سفری امن و راحت را داشته باشید حتماً بیمه مسافرتی را تهیه نمایید. این بیمه ضامن آرامش شما در طول سفر است.

اشتراک‌گذاری