تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ بیمه شخص ثالث1401

Rate this post

نرخ بیمه شخص ثالث1401

طبق قانون اصولا در روزهای پایانی سال، مبلغ دیه سال بعد از جانب قوه قضائیه اعلام می‌شود و شورای عالی بیمه طی بررسی و محاسبات خود نسبت تعیین به نرخ بیمه شخص ثالث جدید (1401) آن سال، اقدام می‌کند.

امروز نرخ دیه در تاریخ 8 فروردین 1401 توسط قوه قضاییه اعلام شد و به تبع نرخ شخص ثالث نیز باید اعلام شود.

اما در ابتدا به مبحث دیه بپردازیم و ارتباط آن با نرخ شخص ثالث

دیه چیست؟

اگر فردی جرم غیر عمدی علیه جان، اعضای بدن، و منافع فرد دیگر انجام دهد ملزم به پرداخت دیه به فرد زبان دیده یا ذینفع های او میباشد.

برای فهم بیشتر ارتباط نرخ اعلامی دیه با نرخ بیمه شخص ثالث باید این مسئله را در نظر بگیریم که هر خودرو با خرید بیمه شخص ثالث مسئولیت پرداخت غرامت جانی و مالی در حوادث و تصادفات را به بیمه واگذار می کند، پس بیمه مرکزی ابتدا باید نرخ دیه را در نظر بگیرید سپس جدول شخص ثالث به علاوه نرخ هارا برای هر سال آماده کند.

دیه سال 1401 چقدر اعلام شد ؟

طبق ابلاغیه ارسالی از سوی رئیس قوه قضاییه که البته تاخیر زیادی هم داشت ( چرا که قبل سال جدید 1401 باید این نرخ اعلام میشد) و با توجه به بررسی های انجام شده توسط این قوه مبلغ دیه کامل در ماه های حرام برای سال 1401 مبلغ 600 میلیون تومان یا به عبارتی 6 میلیارد ریال(6.000.000.000) تعیین تکلیف گردید.

اما مبلغ دیه برای ماه های حرام چقدر در نظر گرفته شده است؟

مبلغ دیه برای ماه های حرام سال 1401- 800 میلیون تومان یا به عبارتی 8 میلیارد ریال (8000.000.000)در نظر گرفته شده است.

ماه های حرام سال چه ماه هایی هستند؟

ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب

ماه حرام به چه معناست؟

این ماه ها یعنی( ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب) دارای حرمت و گناه و ارتکاب خطا نشانه از بین بردن حرمت این ماه است.

پس قانون جمهوری اسلامی نیز به دستور قرآن عمل و برای جلوگیری از ارتکاب خطا افزایش دیه را در نظر گرفته است.

بنر شخص ثالث

مبلغ دیه و نرخ شخص ثالث

به علت اینکه بیمه شخص ثالث باعث می شود شرکت بیمه گر خسارات حوادث پیش رو را پرداخت کند و ممکن است این حوادث موجب از بین رفتن حق حیات یک فرد و به تبع پرداخت دیه داشته باشد به همین علت است که یکی از رکن های اصلی تعیین مبلغ بیمه شخص ثالث، دیه است.

عوامل موثر در تعیین حق بیمه شخص ثالث

عوامل مختلفی در تعیین حق بیمه شخص ثالث موثر هستند

اما به طور کلی میتوان به مدل ماشین، سال ساخت، تعداد خسارت و ارزش آن اشاره کرد در مقالات دیگر بلاگ بیمه سل به آن اشاره و به طور کامل توضیح داده شده است.

نرخ بیمه شخص ثالث 1401

اما امروز 9 فروزدین 1401 به گفته حسن رضا عباسیان فر، مدیر کل برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی :

حق بیمه شخص ثالث 1401 نسبت به سال گذشته (1400) 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

اما چرا نرخ بیمه شخص ثالث 1401 با 21 درصد افزایش همراه بوده است؟

این افزایش 21 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث 1401 به علت افزایش 25 درصدی نرخ دیه است

در واقع میتوان گفت با این اوصاف امسال بدون در نظر گرفتن مالیات نرخ حق بیمه پراید، پیکان و سمند قیمتی حدود 2776 میلیون تومان است! البته به این مبلغ مالیات و پوشش حوادث راننده هم اضافه خواهد شد.

با در نظر گرفتن مالیات و حوادث راننده مبلغ حق بیمه شخص ثالث 1401 ماشین های پیکان، پراید و سمند 3470 میلیون تومان است!

تکلیف کسانی که با قیمت قبل از 1 تا 8 فروردین1401  خودروی خود را بیمه شخص ثالث کرده اند چیست؟

نماینده بیمه گر برای این افراد با ایجاد یک الحاقیه افزایش حق بیمه شخص ثالث در سال 1401 حق بیمه شخص ثالث خود را مجدد با تعرفه جدید محاسبه می کنند و برای بیمه گذار ارسال می کنند.

مابقی کسانی که پس اعلام نرخ خودروی خود را بیمه کنند به این مورد احتیاجی نخواهند داشت و سیستم به طور خودکار نرخ جدید را مبنای محاسبه حق بیمه شخص ثالث قرار می دهد.

نرخ بیمه شخص ثالث1401

با توجه به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث 1400 بهتر است چه بیمه ای تهیه کنیم؟

پیشنهاد تیم بیمه سل به شما خرید اقساطی بیمه شخص ثالث است چرا که باعث می شود بیمه ای با بالاترین سقف تعهدات بدون ترس از پرداخت یکجای حق بیمه ی ان را داشته باشید، در صورتی که پرداخت اقساط ان را فراموش می کنید با ثبت اطلاعات خود در سایت بیمه سل و در قسمت یاد آور سایت از بابت پرداخت اقساط خیال خود را راحت کنید، قبل از سر رسید موعد پرداخت قسط بیمه نامه شخص ثالث خود پیامکی مبنی بر میزان قسط و تاریخ آن برای یاد آوری برای شما ارسال می شود البته این مورد در سر رسید سالانه بیمه شخص ثالث شما نیز انجام می شود.

با خرید آنلاین بیمه شخص ثالث، از انتخاب بیمه نامه خود و سقف های آن آسوده باشید چرا که آگاهانه و با مشاوره تخصصی آن را انتخاب کردید هر زمان هم که نیاز داشته باشید از طریق پنل خود می توانید بیمه نامه خود را چک کنید و به صورت پی دی اف و عکس همراه خود داشته باشید.

اشتراک‌گذاری