تاریخ امروز:۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سقف خسارت بیمه شخص ثالث

Rate this post

سقف خسارت بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث از دسته بیمه های اجباری ایست که به هنگام حادثه هایی که خسارت مالی و جانی دارند خسارت را به شخص سوم یا کسی به غیر از راننده پرداخت می کند خسارت های جانی شامل فوت و نقص عضو و خسارت های مالی شامل خسارت بدنه خودرو می شود.

بیمه شخص ثالث شامل حداقل و حداکثر سقف تعهدات است:

وقتی شما بیمه شخص ثالث خریداری می کند باید به دو سقف آن توجه کنید در این مقاله به تمامی موضوعات بیمه شخص ثالث به طور کامل می پردازیم.

سقف مالی و سقف جانی بیمه شخص ثالث

سقف مالی:

بر خلاف سقف جانی این سقف توسط خود رانند انتخاب می شود و بین رانندگان با ماشین های مشابه و غیر مشابه متفاوت است، بیمه شخص ثالث از 20 میلیون تومان شروع و تا 400 میلیون تومان ادامه می یابد

هر چه سقف بالاتری را انتخاب کنید ممکن است کمی حق بیشتری را پرداخت کنید اما بهتر است سقف های مالی بالا تر را انتخاب کنید چرا که برای مثال اگر شما سقف 22 میلیون مالی را انتخاب کنید و تصادف شما منجر به خسارت 50 میلیونی شود شما تنها می توانید تا سقف 22 میلیون از بیمه خسارت در یافت کنید و مابقی مبلغ را خود باید بپردازید. در هنگام انتخاب این سقف در نظر داشته باشید ممکن است شما با دو خودرو تصادف کنید و یا چندین بار در طول سال حادثه رخ دهد پس در تعیین سقف مالی بیمه شخص ثالث بسیار آینده نگر باشید.

سقف خسارت بیمه شخص ثالث

حداکثر خسارت مالی بیمه شخص ثالث چقدر است؟

حداکثر پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه حدود نیمی از مبلغ دیه تعیین شده در ماه های حرام است یعنی با توجه به اینکه در سال 1401 نرخ دیه در ماه های حرام 800 میلیون تومان بالاترین تعهد مالی حدود 400 میلیون تومان است. البته هر چه میزان سقف تعهد در خواستی شما بالاتر باشد به نسبت حق بیمه بیشتری نیز پرداخت می کنید.

سقف جانی: اگر در تصادف فردی زیان جانی ببیند یعنی حادثه منجر به نقص عضو و یا فوت فرد شود بیمه شخص ثالث راننده باید هزینه های درمان و بستری و یا دیه او را به ذینفع هایش پرداخت کند.

در واقع اگر بخواهیم خساراتی که توسط بخش جانی بیمه شخص ثالث پرداخت می شود را نام ببریم شامل:

  • فوت
  • نقص عضو
  • هزینه های بیمارستان و بستری است.

سقف خسارت بیمه شخص ثالث

سقف خسارت جانی بیمه شخص ثالث

سقف پرداخت خسارت  جانی بسته به دیه دارد.این سقف هر سال توسط قوه قضاییه اعلام می شود و امسال 640 میلیون در ماه های عادی و در ماه های حرام 800 میلیون تومان اعلام شده است.

در واقع سقف پرداخت خسارت جانی بیمه شخص ثالث برابر با دیه یک انسان است.

در سال 1401نرخ دیه با افزایش 25 درصدی رو به رو بود و بر همین اساس نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش پیدا کرد.

بنر شخص ثالث

سقف پرداخت خسارت ماشین های نامتعارف

بر اساس قوانین تمام ماشین هایی که ارزش و قیمت آنها بیشتر از 50 درصد مبلغ بیمه ( یعنی حدود 400 میلیون باشد ) نا متعارف محسوب می شود.

نحوه محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به ماشین های لوکس یا نامتعارف به شرح زیر است:

مبلغ خسارت وارد شده +قیمت روز گران ترین خودروی متعارف = ارزش خودروی نامتعارف آسیب دیده

بهتر است برای جبران بیشتر خسارت مالی از بیمه بدنه استفاده کنید.

سقف خسارت بیمه شخص ثالث شرکت های بیمه مختلف

می توان گفت تمامی شرکت‌های بیمه ایران، ملت ، تعاون، کوثر، سامان، پارسیان، رازی، البرز، پاسارگاد، آسیا تمامی سقف ها را پوشش و انتخاب ان را به عهده مشتری می گذارند اما برای راهنمایی انتخاب سقف بالاتر را پیشنهاد می دهند.

ممکن است بین سقف مالی شرکت های بیمه اختلاف های کمی باشد، 2 تا 10 میلیون بسته به سطح انتخابی شما برای مثال اگر بیمه ملت 390 میلیون مالی داشته باشد ممکن است بیمه دانا 380 میلیون سقف مالی داشته باشد این موضوع بسته به توانگری پرداخت خسارت شرکت بیمه گر است.

چرا باید سقف مالی بالایی را برای بیمه شخص ثالث انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد خرید این بیمه را رفع تکلیف می دانند و فکر می کنند تنها به علت اجباری بودن آن می توان سقف پایینی را انتخاب کرد اما نکته مهم اینجاست سقف مالی 20 میلیون و 400 میلیون شاید در حق بیمه تفاوت کمی داشته باشد اما مزایای بسیاری دارد با افزایش قیمت خودرو ها در صورت حادثه و در پی آن خسارت ماشین قطعا مبلغ قابل توجهی را باید پرداخت، حالا اگر خدایی نکرده این تصادف تکرار شود و مجموع خسارت هر دو تصادف از 20 میلیون تومان بالاتر رفته باشد مابقی مبلغ را خود شما باید بپردازید.

با مطالعه مطالب بالا امیدواریم شما را برای انتخاب سقف مناسب بیمه شخص ثالث راهنمایی کرده باشیم، به علاوه به یاد داشته باشید هنگام انتخاب شرکت بیمه گر  خود امتیاز میزان پرداخت خسارت و نحوه پرداخت خسارت به بیمه گزاران خود را چک کنید چرا که کابران سایت با توجه به تجربیات خود از پوشش و نحوه پرداخت خسارت آن نظرات خود را به اشتراک می گذارند.

برای اطلاع از نرخ های بیمه و سقف های تعهد آن در لحظه در کم تر از یک دقیقه با وارد کردن کم ترین اطلاعات به سایت بیمه سل مراجعه کنید و بیمه ای آگاهانه با بهترین شرایط انتخاب و به صورت نقد یا اقساط از سایت فروش آنلاین بیمه ( بیمه سل ) تهیه کنید.

در صورت نیاز به فایل فیزیکی بیمه نامه خود با کلیک بر گزینه ارسال بیمه نامه خود را رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

همراه همیشگی شما بیمه سل

مشاوره رایگان

اشتراک‌گذاری