تاریخ امروز:۳۱ فروردین ۱۴۰۳
بیمه شخص ثالث 207i

0 تا 100 بیمه شخص ثالث 207i

Rate this post

خودروی 207i نام خودرویی است که در سال 1395 توسط ایران خودرو روانه بازار خودرویی کشور ایران شد. خودرو 207i مانند تمامی خودروهای ایران خودرو و دیگر شرکت های خودروسازی نیاز به بیمه شخص ثالث 207i دارد. در صورتی که قصد دارید 207i خودتان را بیمه شخص ثالث کنید؛ اما اطلاعات زیادی در رابطه با بیمه شخص ثالث 207i ندارید، با ما همراه باشید.

207i

 

معرفی خودروی 207 آی ایران خودرو

خودروی 207i یکی از جذاب ترین خودروهایی است که در کشور ایران و در شرکت ایران خودرو به تولید رسیده است. این خودرو دارای ویژگی های منحصر به فردی است؛ اما شکل و شمایلی مشابه با 206 دارد. خودروی 207iچراغ های متفاوتی نسبت به 206 داشته و یک سری کاربری ها نیز به آن اضافه شده است. مانیتور لمسی، دوربین، سنسور عقب، کنترل سیستم صوتی و … از جمله کاربری هایی است که به خودروی 207i اضافه شده است.

اگرچه این خودرو به تازگی روانه بازار کشور ایران شده است؛ اما به هر حال طرفداران زیادی داشته و بسیاری از افراد اقدام به خرید این خودرو کرده اند. یکی از مهم ترین مواردی که اشخاص باید بعد از خرید 207i در نظر داشته باشند، بیمه شخص ثالث 207i است؛ اما بیمه شخص ثالث چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این بیمه آشنا شوید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث به یک نوع بیمه خودرویی گفته می شود که در سال های اخیر به یک بیمه اجباری در کشور ایران تبدیل شده است. بیمه شخص ثالث یک نوع بیمه اجباری است که وظیفه پوشش هزینه ها و خسارت های مربوط به تصادفات و زیان های وارد شده بر شخص ثالث را دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شخص ثالث چیست و چرا به این بیمه شخص ثالث گفته می شود؟

شخص ثالث در واقع، همان فردی است که در اثر تصادف آسیب می بیند. شخص اول و شخص دوم فرد بیمه شده و شرکت بیمه گذار هستند. به همین خاطر به بیمه ای که قادر به پوشش هزینه های خسارت مربوط به آسیب های وارد شده به شخص ثالث باشد، بیمه شخص ثالث می گوییم.

بیمه شخص ثالث با بیمه های مختلف دیگری که برای خودرو خریداری می شوند، بسیار تفاوت دارد. اولین تفاوت اصلی بیمه شخص ثالث این است که این بیمه، کاملا اجباری است و همه خریداران خودرو باید پس از خریداری خودرو، اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنند.

تفاوت های دیگری نیز برای بیمه شخص ثالث و بیمه های دیگر خودرویی در کشور ایران وجود دارند. به طور مثال بیمه شخص ثالث فقط خسارت های وارد شده به شخص ثالث را در حین تصادفات پرداخت می کند؛ اما بیمه بدنه خودرو، وظیفه پرداخت خسارت های وارد شده به بدنه خودرو را دارد.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث 207i

خودروهای ایران خودرو مانند هر نوع خودروی دیگری در کشور ایران نیاز به بیمه شخص ثالث دارند. همه افرادی که اقدام به خرید خودرو می کنند می بایست که از یکی از شرکت های فروش بیمه شخص ثالث، اقدام به دریافت این بیمه نامه کنند. خودروی 207i نیز از این قاعده جدا نبوده و افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند، می بایست به فکر بیمه شخص ثالث 207i باشند؛ چرا که بیمه شخص ثالث 207i کاملا اجباری است و در صورت نداشتن این بیمه، عواقب جبران ناپذیری برای فرد وجود خواهد داشت.

کدام شرکت های بیمه اقدام به ارائه بیمه شخص ثالث 207i می کنند؟

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید بیمه شخص ثالث برای خودروی 207i می کنند، این سوال برایشان پیش  می آید که کدام شرکت های بیمه ای در کشور ایران اقدام به ارائه بیمه شخص ثالث 207i می کنند؟ شرکت های بیمه ای مختلفی در کشور ایران وجود دارند که وظیفه ارائه بیمه شخص ثالث در کشور ایران را برعهده دارند. فرقی نمی کند که نوع خودروی شما چه چیزی باشد. شما می توانید از هر یک از شرکت های بیمه ای که اقدام به ارائه خدمات بیمه ای می کند، بیمه شخص ثالث خریداری کنید.

هر یک از شرکت های بیمه خدمات مختلفی را به صورت رقابتی برای فروش بیمه شخص ثالث 207i ارائه می کنند. به طور مثال بعضی از شرکت های بیمه این امکان را برای افراد فراهم می کنند که بتوانند به صورت اقساط ماهانه هزینه مربوط به بیمه شخص ثالث را فراهم کنند و یا بعضی از شرکت های بیمه گر اقدام به ارائه پکیج های بیمه ای می کنند که برای افراد بسیار به صرفه تر خواهد بود.

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث 207i

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، بیمه شخص ثالث از جمله بیمه هایی است که به صورت اجباری برای تمامی خودروهای کشور ایران باید خریداری شود. بدیهی است که نداشتن بیمه شخص ثالث 207i عواقب بسیار زیادی را برای افراد در پی خواهد داشت که در ادامه به این عواقب اشاره می کنیم.

  • اولین معایب نداشتن بیمه شخص ثالث 207i این است که افراد می بایست هزینه های مربوط به خسارت های جانی و مالی فرد آسیب دیده را از جیب خود پرداخت کنند؛ چرا که به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه نیستند و هیچ شرکت بیمه گری وظیفه پرداخت بیمه شخص ثالث را بر عهده نخواهد داشت.
  • یکی دیگر از معایب نداشتن بیمه شخص ثالث 207i این است که در هنگام بروز تصادفات رانندگی، پلیس راننده خودرویی که دارای بیمه شخص ثالث نمی باشد را جریمه می کند و خودروی او را به پارکینگ منتقل خواهد کرد. بنابراین، شخصی که بیمه شخص ثالث خریداری نکرده است، با دردسرهای زیادی برای ترخیص خودرو خود از پارکینگ مواجه می شود.
  • جریمه پلیس، هزینه پارکینگ و وقتی که برای ترخیص خودرو از پارکینگ نیروی انتظامی صرف می کنید، تنها گوشه ای از معایب نداشتن بیمه شخص ثالث 207i می باشد. فرد بیمه شده می بایست که هزینه مربوط به دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت کند و بیمه شخص ثالث مد نظر خود را خریداری نماید. بدیهی است که بدون خرید بیمه شخص ثالث برای خودروی 207 آی امکان ترخیص خودرو از پارکینگ وجود نخواهد داشت.

پوشش های بیمه شخص ثالث

پوشش های بیمه شخص ثالث 207i

حالا که با مفهوم بیمه شخص ثالث آشنا شدید، متوجه شدید که این بیمه با دیگر بیمه های خودرویی تفاوت بسیار زیادی دارد و هیچ پوشش خاصی برای خسارت های وارد شده به خودرو نخواهد داشت و فقط خسارت های جانی و مالی وارد شده به خودرو را پرداخت می کند.

بیمه شخص ثالث 207i پوشش های مشخص و معینی دارد که در ادامه شما را با این پوشش ها و نکات مربوط به آن ها آشنا می کنیم.

  • شرکت بیمه شخص ثالث موظف است که هزینه مربوط به آسیب های وارد شده به شخص ثالث را پرداخت کند.
  • شرکت بیمه شخص ثالث علاوه بر پرداخت هزینه مربوط به خسارت های وارد شده به شخص ثالث، می بایست که هزینه های خسارت وارد شده به فرد راننده را نیز پرداخت کند. این خسارت ها فقط جنبه جانی و درمانی دارد.
  • در صورت فوت شخص ثالث، شرکت بیمه گر موظف است که دیه فرد شخص ثالث را پرداخت کند. نرخ دیه بسته به تصویب قوه قضاییه در هر سال متفاوت است و شرکت بیمه گر نقشی در تعیین قیمت دیه نخواهد داشت و در صورت اتفاق افتادن فوت در تصادف، موظف است که دیه شخص ثالث را به طور کامل پرداخت نماید.
  • سقف مربوط به پوشش بیمه شخص ثالث 207i بستگی به انتخاب فرد بیمه شده دارد. بسیاری از افراد با پرداخت هزینه کم، سقف پوشش بیمه ای خودشان را کم انتخاب می کنند؛ اما بدیهی است که شرکت بیمه گر فقط تا سقف تعیین شده اقدام به پرداخت هزینه های درمانی و مالی خسارت شخص ثالث می کند و بقیه خسارت وارد شده می بایست توسط فرد بیمه شده پرداخت شود.
  • سقف مربوط به پوشش بیمه شخص ثالث 207i، فقط برای خسارت هایی است که به غیر از فوت می باشد. اگر شخص ثالث در تصادف فوت کند، شرکت بیمه شخص ثالث فارغ از سقف پوشش بیمه شخص، می بایست دیه شخص را مطابق با ماه حرام یا غیر حرام پرداخت نماید.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث

نحوه خرید بیمه شخص ثالث 207i

حال که با لزوم خرید بیمه شخص ثالث 207i آشنا شدیم؛ حتما می خواهید که اقدام به خرید بیمه شخص ثالث برای خودروی خودتان کنید. روش های مختلفی برای خرید بیمه شخص ثالث 207i وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • خرید حضوری بیمه شخص ثالث: یکی از روش های خرید بیمه شخص ثالث 207i این است که افراد بدون مراجعه حضوری و به صورت غیر حضوری اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنند. در این روش افراد می بایست یک شرکت بیمه را انتخاب کنند و برای خرید بیمه شخص ثالث به یکی از نماینده شرکت بیمه مد نظر خودشان مراجعه نمایند و اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنند. در این روش امکان مقایسه شرکت های بیمه گر با هم وجود نخواهد داشت.
  • خرید آنلاین بیمه شخص ثالث: یکی از ساده ترین روش ها برای خرید بیمه شخص ثالث 207i این است که افراد بدون مراجعه حضوری به یکی از سایت های فروش بیمه شخص ثالث مراجعه نمایند و اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنند. بدیهی است که با روش آنلاین می توان بسیاری از شرکت های بیمه را با هم مقایسه کرد و اقدام به خرید بیمه شخص ثالث نمود.

نحوه دریافت خسارت ناشی از تصادفات از شرکت بیمه شخص ثالث

برای دریافت خسارت ناشی  از تصادفات از شرکت بیمه شخص ثالث لازم است که افراد زیان دیده مدارک مربوط به تصادف را به همراه مدارک شناسایی، مدارک خودرو و … به یکی از شعبه های بیمه شرکت بیمه گر خود ببرند تا مراحل مربوط به ثبت خسارت تصادف انجام شود.

در مراحل ابتدایی لازم است که نوع خسارت ناشی از تصادفات مشخص شود. در صورتی که خسارت به خودرو وارد شده باشد، شرکت بیمه گر موظف است که هزینه خاصی را برای بیمه شخص ثالث در نظر بگیرد. برای برآورد خسارت ایجاد شده لازم است که افراد از خسارت های ایجاد شده بر روی خودرو خود عکس برداری کنند و عکس ها را به بیمه ارسال کنند. در صورتی که نیاز به کروکی کشیدن باشد، شرکت بیمه گر  این کار را خواهد کرد؛ اما در بعضی از موارد نیز نیازی به کروی کشیدن نیست.

در صورتی که خسارت وارد شده به شخص ثالث جانی باشد، بیمه شخص ثالث موظف است که مطابق با سقف پوشش بیمه ای فرد بیمه شده، هزینه مربوط به خسارت ها را پرداخت کند. برای این کار لازم است که مدارک شخص مصدوم و یا فرد متوفی به اداره پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث داده شوند تا مراحل بررسی بیمه شخص ثالث انجام شود. در نهایت پس از برآورد هزینه، مطابق با پوشش سقف بیمه ای فرد بیمه شده، خسارت ها پرداخت خواهند شد.

قیمت بیمه شخص ثالث

قیمت بیمه شخص ثالث 207i

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که قیمت بیمه شخص ثالث 207i چقدر است؟ قیمت بیمه شخص ثالث یک نرخ مشخص و معینی نیست و متغیرهای زیادی هستند که بر روی قیمت نهایی بیمه شخص ثالث موثر می باشند.

به طور مثال اگر فردی در چندین سال متوالی با خودروی خود تصادف نداشته باشد، تخفیفی برای خرید بیمه شخص ثالث برای او در نظر گرفته می شود و یا اگر فردی پس از گذشتن مدت زمانی اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کند، می بایست که جریمه دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کند.

قیمت بیمه شخص ثالث تا حدودی به نوع خودرو، قدمت (کهنه یا نو بودن خودرو)، کاربری خودرو و میزان پوشش بیمه بستگی دارد. بدیهی است که هر چه سقف پوشش بیمه شخص ثالث توسط فرد بیمه شده بیشتر انتخاب شود، قیمت بیمه شخص ثالث 207i نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

خرید بیمه شخص ثالث

خرید بیمه شخص ثالث 207i به صورت آنلاین

در زمانی که همه مردم به اینترنت دسترسی دارند، چه بهتر که مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنند. در صورتی که دارای خودروی 207i می باشید و می خواهید اقدام به خرید بیمه شخص ثالث 207i کنید، توصیه می کنیم که به جای مراجعه حضوری به شرکت های بیمه گر، به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام به خرید بیمه شخص ثالث کنید.

بیمه سل، یکی از سامانه هایی است که اقدام به فروش بیمه شخص ثالث برای خودروی 207i کرده است. لازم است که افراد برای خرید بیمه شخص ثالث خودروی 207i به بیمه سل مراجعه کنند و با انتخاب گزینه های مربوطه، همه شرکت های بیمه را با هم مقایسه کنند و در نهایت بیمه شخص ثالث 207i را از شرکت بیمه ای خریداری کنند که مزایای بیشتری برای آن ها داشته باشد.

بنابراین، بیمه سل دغدغه خرید حضوری بیمه شخص ثالث را برای شما رفع خواهد کرد و شما می توانید بدون داشتن دغدغه مراجعه حضوری به هر یک از شرکت های بیمه گر، به بیمه سل مراجعه کنید و خرید بیمه شخص ثالث خودروی خود را به صورت کاملا آنلاین و معتبر انجام دهید.

اشتراک‌گذاری