تاریخ امروز:۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید آنلاین بیمه

۸ مزیت خرید آنلاین بیمه

Rate this post

خرید آنلاین بیمه امروزه بیش از پیش به لطف پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت محبوب شده است. با توجه به مشکلات زندگی مدرن مانند افزایش ترافیک و سختی رفت‌وآمد مردم ترجیح می‌دهند که از امکانات و ظرفیت‌ها برای کنترل زمان زندگی خود استفاده کنند. از این رو خرید بیمه به صورت آنلاین با استقبال خوبی روبرو شده است.

از گذشته تا امروز مردم برای محافظت از جان و مال خود در برابر خطرهای احتمالی نسبت به خرید بیمه اقدام کرده‌اند. در حقیقت شرکت‌های بیمه متعهد می‌شوند که با دریافت مبلغی که به عنوان حق بیمه شناخته می‌شود نسبت به جبران زیان و خسارت وارد شده به جان و مال بیمه‌گزار اقدام کنند.

بیمه‌نامه‌ها در رشته‌های مختلفی تنظیم می‌شوند که بر اساس میزان حق بیمه و مفاد قراداد که به توافق طرفین (بیمه‌گر و بیمه‌گزار) می‌رسد مسئولیت طرفین تغییر می‌کند.

در این یادداشت به ۸ مزیت خرید آنلاین بیمه به طور کامل پرداخته خواهد شد. علاوه بر این با توجه به اهمیت بسیار زیاد بیمه شخص ثالث در انتهای یادداشت چگونگی خرید آنلاین بیمه شخص ثالث توضیح داده خواهد شد. در ادامه با بیمه سل همراه باشید.

خرید آنلاین بیمه یک خرید آگاهانه است!

اینترنت این امکان را فراهم کرده است که کاربران بدون نیاز به خروج از منزل بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند. با توجه به اهمیت بیمه‌هایی مانند بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، قانون‌گذار تلاش کرده است که فرآیند خرید آن‌ها را آسان کند. از این رو شما می‌توانید بدون اختصاص دادن بخشی از روز خود تحقیقات لازم را برای خرید آنلاین بیمه انجام دهید و بر اساس همان تحقیقات به طور آگاهانه نسبت به خرید بیمه اقدام کنید.

در حال حاضر تمام شرکت‌های بیمه از طریق وب‌سایت‌های رسمی خود شرایط خرید آنلاین بیمه را فراهم کرده‌اند. با این حال با پیشرفت و توسعه تکنولوژی این امکان فراهم شده است که کاربران بتوانند در یک سامانه فروش بیمه مانند بیمه سل به اطلاعات تمام شرکت‌های بیمه دسترسی داشته باشند. این امکان به آن‌ها اجازه می‌دهد که در کمترین زمان ممکن خدمات و توانایی‌های شرکت‌های بیمه را با یکدیگر مقایسه کنند.

علاوه بر این دیگر نیازی به محاسبه حق بیمه از طرف بیمه‌گزار وجود ندارد. در حقیقت محاسبه حق بیمه بر اساس پوشش‌های مختلف بیمه‌ای توسط این سامانه قابل انجام است. از این رو بیمه‌گزار می‌تواند با توجه به نیاز خود نسبت به انتخاب بیمه مناسب خود اقدام کند. اگر چه شما در گذشته برای تهیه بیمه‌ی خود راهی به غیر از مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه نداشتید اما در حال حاضر می‌توانید با بررسی تمام اطلاعات پس از استعلام قیمت نرخ بیمه و مقایسه خدمات شرکت‌های مختلف تنها با چند کلیک ساده یک خرید آگاهانه را تجربه کنید.

امکان مقایسه آسان با خرید آنلاین بیمه

امکان مقایسه خدمات و حق بیمه‌ی شرکت‌های مختلف یکی از مزیت‌های خرید آنلاین بیمه به شمار می‌آید. همانطور که اشاره شد بیمه‌گزار می‌تواند به سادگی خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه‌ای را مقایسه کند. بدون شک مراجعه به نمایندگی‌های شرکت بیمه و کسب اطلاعات به صورت حضوری نه تنها منجر به از دست دادن زمان زیادی می‌شود بلکه بسیار خسته‌کننده و هزینه‌بر است.

شما می‌توانید به سادگی و از درون خانه در هر زمان روز نسبت به مقایسه و استعلام قیمت نرخ بیمه به صورت آنلاین اقدام کنید. به کمک سامانه فروش آنلاین بیمه سل شما می‌توانید نوع خدمات و نرخ حق بیمه‌ها بر اساس نیازهای خود را مقایسه کنید تا بهترین و مناسب‌ترین بیمه‌نامه را تهیه کنید. در حقیقت بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به نمایندگی‌های مختلف در سطح شهر می‌توانید به کمک خرید آنلاین در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

خرید آنلاین بیمه انتخابی مقرون به صرفه است!

همانطور که اشاره شد خرید آنلاین بیمه این اجازه را به شما می‌دهد که بدون نیاز به رفت‌وآمد و مراجعه‌ی حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های مختلف نسبت به خرید بیمه اقدام کنید. علاوه بر این از آنجایی که شما مدارک مورد نیاز را به صورت دیجیتالی در اختیار شرکت بیمه می‌گذارید هزینه‌های مربوط به کپی و پرینت مدارک هم حذف خواهد شد.

با توجه به رقابت شدید شرکت‌های بیمه‌ای در ارائه خدمات و جذب مشتری به طور معمول تخفیف‌های مختلفی در طول سال برای استفاده از خدمات آنلاین در نظر گرفته می‌شود. برای مثال شرکت‌های بیمه‌ای برخلاف بیمه شخص ثالث قیمت و شرایط متنوعی برای بیمه بدنه خودرو در نظر می‌گیرند. از آن گذشته برخی از شرکت‌های برای جذب مشتری بیشتر به طور فصلی تخفیف‌هایی برای بیمه بدنه در نظر می‌گیرند. بیمه سل تلاش می‌کند که تمام تخفیف‌های مناسبتی و جشنواره‌های خرید آنلاین بیمه را در اختیار کاربران خود بگذارد.

علاوه بر این از آنجایی که بیمه سل اطلاعات تمام شرکت‌های بیمه‌ای مانند بیمه ایران، بیمه دانا و بیمه پارسیان را از طریق سامانه فروش آنلاین بیمه خود در اختیارتان گذاشته است شما می‌توایند بهترین و ارزان‌ترین بیمه‌ را خریداری کنید. به طور کلی به کمک تخفیف‌ها و حذف هزینه‌هایی مانند هزینه رفت‌وآمد، خرید آنلاین بیمه می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و انرژی صرفه اقتصادی هم داشته باشد.

امکان خرید ۲۴ ساعته

یکی دیگر از تفاوت‌های خرید حضوری و خرید آنلاین بیمه امکان خرید ۲۴ ساعته به صورت آنلاین است. همانطور که می‌دانید خرید حضوری بیمه تنها و تنها در ساعات اداری امکان‌پذیر است. از آنجایی که به طور معمول بیمه‌گزاران در ساعت‌های اداری در محل کار خود حضور دارند به سختی می‌توانند زمانی را به تحقیق و خرید آگاهانه بیمه اختصاص دهند.

به خاطر داشته باشید که امکان خرید حضوری در تعطیلات رسمی یا تعطیلات آخر هفته وجود ندارد که همین امر کار شما را سخت‌تر خواهد کرد. با این حال در خرید آنلاین بیمه با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید شد و تهیه بیمه در رشته‌های مختلف در هر ساعتی از روز امکان‌پذیر است. به لطف قانون جدید بیمه مرکزی امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث هم در حال حاضر وجود دارد.

در حقیقت به کمک خرید آنلاین بیمه شما دیگر نیازی به مرخصی برای مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه نخواهید داشت و بدون استرس و در آرامش کامل می‌توانید مناسب‌ترین بیمه را پس از انجام یک تحقیق کامل خریداری نمایید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است به هر دلیلی موعد تمدید بیمه خود را فراموش کنید که به کمک خرید آنلاین بیمه می‌توانید حتی در ساعت‌های پایانی روز هم نسبت به تمدید بیمه‌نامه‌ی خود اقدام کنید تا از جریمه‌های دیرکرد در امان بمانید. شما همچنین می‌توانید از «یادآور» بیمه سل برای اطلاع از تاریخ تمدید بیمه‌نامه‌ی خود استفاده کنید.

دسترسی به گزینه‌های بیشتر

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره شد هنگام خرید آنلاین بیمه شما به سادگی می‌توانید به مقایسه خدمات مختلف شرکت‌های بیمه‌ای بپردازید. لازم به ذکر است که بیمه‌ مرکزی دست شرکت‌های بیمه‌ای را برای ارائه خدمات باز گذاشته است. از این رو شرکت‌های بیمه‌ای تلاش می‌کنند برای جذب مشتری بیشتر با توجه به منابع و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند خدمات مختلفی را ارائه دهند. در حقیقت شرکت‌های بیمه‌ای در قالب طرح‌های مختلف تلاش می‌کنند که خدمات متنوع‌تری نسبت به سایر رقبا در اختیار مشتریان خود بگذارند.

کسب اطلاعات کافی و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه‌ای به صورت حضوری امری بسیار دشوار است. با این حال به کمک سامانه فروش آنلاین بیمه سل گزینه‌های فراوانی پیش روی شما قرار دارد که می‌توانید از میان خدمات متنوع مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید آنلاین بیمه

پاسخگویی و پشتیبانی

مزیت‌های خرید آنلاین بیمه تنها در کسب اطلاعات، استعلام قیمت نرخ بیمه و خرید سریع خلاصه نمی‌شود. از آنجایی که ممکن است کاربران با خرید آنلاین بیمه آشنا نباشند یا حین خرید خود دچار مشکل شوند این امکان فراهم شده است که به صورت آنلاین این موضوع را با کارشناسان سامانه فروش آنلاین بیمه در میان بگذارند تا علاوه بر ارائه اطلاعات کافی در زمینه‌ی چگونگی فرآیند خرید آنلاین بیمه نسبت به رفع مشکلات کاربران اقدام شود.

علاوه بر این شرکت‌های بیمه‌ای پس از دریافت شماره تماس و آدرس ایمیل کاربران آخرین اخبار و اطلاعیه‌های خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. شما همچنین می‌توانید به کمک سامانه فروش آنلاین بیمه قبل از موعد تمدید بیمه‌نامه‌ی بدون نیاز به پرداخت جریمه دیرکرد نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است که عدم ارائه بیمه شخص ثالث علاوه بر پرداخت روزانه‌ی جریمه منجر به توقیف خودرو خواهد شد.

با خرید آنلاین بیمه به کمک حفظ محیط زیست بروید

با توجه به محدودیت زمانی خرید حضوری بیمه به طور معمول مراجعه بیمه‌گزاران با خودروهای شخصی صورت می‌گیرد. با این حال برای خرید آنلاین بیمه هیچ نیازی به رفت‌وآمد ندارید و در هر کجا که هستید تنها به کمک اینترنت می‌توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. عدم خروج از خانه یا محل کار و رفت‌وآمد در سطح شهر به منظور استعلام و کسب اطلاعات از شرکت‌های بیمه‌ای می‌‌تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک کند.

علاوه بر این از آنجایی که هنگام خرید آنلاین بیمه دیگر نیاز به ارائه مدارک به صورت کاغذی نیست می‌توان در کاهش قطع درختان و حفظ بیشتر محیط زیست سهیم بود. با در نظر گرفتن این شرایط می‌توان گفت علاوه بر وجود مزیت‌های فردی خرید آنلاین بیمه می‌تواند در حفظ محیط زیست نقش داشته باشد.

نکاتی که هنگام خرید آنلاین بیمه خودرو باید در نظر گرفته شود

بیمه‌های خودرو مانند بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو از متداول‌ترین بیمه‌هایی به شمار می‌آیند که تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد. از این رو هنگام خرید آنلاین بیمه برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب بهتر است چند نکته در نظر گرفته شود.

  • نوع و میزان پوشش انتخابی شما باعث تغییر حق بیمه خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود پوشش‌ها را با توجه به نیازهای فردی و توانایی خود انتخاب کنید.
  • بخشی از خسارت به عهده‌ی بیمه‌گزار قرار داده می‌شود که به آن فرانشیز گفته می‌شود. برای مثال فرانشیز ۱۰ درصد به این معنی است که بیمه‌گر ۹۰ درصد خسارت را پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد باقیمانده به عهده‌ی بیمه‌گزار است. اگر چه افزایش فرانشیز منجر به کاهش حق بیمه می‌شود اما به یاد داشته باشید که در صورت وقوع حادثه باید مبلغ بیشتری را برای جبران خسارت‌ واردشده از جیب بپردازید.
  • قانون‌گذار برای تشویق رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش تصادف‌های رانندگی تخفیف‌هایی در نظر گرفته است. از این رو بیمه‌گزار با اصلاح رفتارهای خطرناک رانندگی خود می‌تواند از این تخفیف‌ها بهره ببرد.
  • هنگام خرید آنلاین بیمه برای انتخاب گزینه‌ی مناسب حداقل خدمات و پوشش بیمه‌ای سه شرکت مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • برخلاف خرید حضوری بیمه هنگام خرید آنلاین آن این امکان وجود دارد که با صرف زمانی اندک به بررسی دقیق جزئیات بیمه‌نامه بپردازید. به همین دلیل قبل از تکمیل خرید خود از بررسی کامل بیمه‌نامه اطمینان حاصل بفرمایید تا در صورت وقوع حادثه دچار مشکل خاصی در رابطه با جبران زیان‌های خود نشوید.
  • پس از خرید بیمه‌ی خود توصیه می‌شود که تمام اطلاعات بیمه‌نامه را بررسی کنید تا از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل بفرمایید. علاوه بر این از طریق سامانه‌ی استعلام بیمه‌نامه می‌توانید نسبت به اعتبار و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.
  • برای خرید آنلاین بیمه از سایت‌های معتبر استفاده کنید تا پس از ارائه مشخصات فردی و همچنین مشخصات خودروی خود دچار مشکل نشوید. علاوه بر این خرید از سایت‌های ناشناخته می‌تواند منجر به آسیب‌های مالی و از دست رفت اطلاعات کارت بانکی شما شود.

چگونگی خرید آنلاین بیمه شخص ثالث

همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید خرید بیمه شخص ثالث اجباری است. در حقیقت قانون‌گذار به دلیل اهمیت این بیمه‌ نامه و نقش آن در جبران خسارت‌های مالی و جانی ناشی از حادثه‌ی رانندگی خرید آن را اجباری کرده و جریمه‌ای روزانه برای عدم تهیه‌ی آن در نظر گرفته است.

بیمه مرکزی به منظور تسهیل فرآیند خرید بیمه شخص ثالث به تازگی این امکان را فراهم کرده است که صدور بیمه شخص ثالث و پرداخت خسارت آن با ارائه نسخه الکترونیک بیمه‌نامه بدون ارائه نسخه کاغذی آن انجام شود. از این رو اگر چه در گذشته تنها راه خرید بیمه شخص ثالث مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی‌ها یا شعب شرکت‌های بیمه بوده است اما امروزه به راحتی چند کلیک شما می‌توانید بیمه شخص ثالث خود را تهیه کنید.

شما برای خرید آنلاین بیمه شخص ثالث تنها کافی است که به سامانه فروش آنلاین بیمه‌ سل مراجعه کنید. این امکان فراهم شده است که بتوانید به آسانی پس از استعلام قیمت نرخ بیمه شخص ثالث به مقایسه‌ی شرکت‌های بیمه بپردازید. این به شما کمک می‌کند تا بدون تلف کردن وقت خود در ترافیک شهری و خستگی رفت‌وآمد بهترین بیمه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

سامانه فروش آنلاین بیمه

پس از مراجعه به سامانه فروش آنلاین بیمه سل در بخش «انواع بیمه» گزینه‌ی «بیمه شخص ثالث» را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه شما می‌توانید با توجه به وسیله نقلیه خود یکی از گزینه‌های «خودرو» و «موتورسیکلت» را انتخاب کنید. سپس پس از مشخص کردن کاربری، سال ساخت، نوع و بیمه‌گر قبلی خود گزینه‌های بعدی ظاهر می‌شوند. در این بخش در صورت عدم انتخاب دو گزینه‌ی «صفر کیلومتر» و «فاقد بیمه‌» باید تاریخ شروع و پایان بیمه‌ی قبلی خود و همچنین درصد تخفیف بیمه شخص ثالث را مشخص کنید. در انتها با کلیک کردن بر روی گزینه‌ی استعلام می‌توانید به مقایسه و خرید آنلاین بیمه بپردازید.

لازم به ذکر است عدم دریافت خسارت یکی از عوامل تاثیرگذار در محسابه حق بیمه شخص ثالث به شمار می‌آید. از این رو در صورت دریافت خسارت از بیمه‌گر قبلی خود باید جزییات آن را به کمک انتخاب گزینه‌ی «از بیمه نامه قبلی خود خسارت گرفتم» مشخص کنید.

این امکان فراهم شده است که شما با ارائه چک‌ بتوانید به صورت قسطی بیمه‌ شخص ثالث خود را از بیمه سل تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که چک‌های ارائه شده باید به نام شما و دارای آرم صیاد باشند.

سخن آخر

یکی از راه‌های هوشمندانه پوشش خطرات مالی و جانی خرید بیمه است. در حقیقت شرکت بیمه یا همان بیمه‌گر پس از عقد قرارداد با شما به عنوان بیمه‌گزار به ازای پرداخت حق بیمه متعهد می‌شود خسارت‌های مالی و جانی احتمالی را جبران کند. از این رو تهیه بیمه‌های مناسب مانند بیمه بدنه خودرو می‌تواند بار مالی زیادی را هنگام وقوع حادثه از دوش شما بردارد.

اگر چه در سال‌های گذشته تنها راه تهیه انواع بیمه بوده است اما در سال‌های اخیر به لطف گسترش اینترنت مقایسه و خرید بیمه‌ در هر رشته‌ای بسیار آسان شده است. برخلاف خرید ناآگاهانه و بدون اطلاعات کافی بیمه به صورت حضوری این امکان فراهم شده است که به کمک سامانه‌های فروش آنلاین بیمه مانند بیمه سل شما بتوانید با مقایسه خدمات مختلف و استعلام قیمت نرخ بیمه نسبت به خرید بهترین بیمه‌نامه اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی هنگام خرید حضوری در برخی از موارد دیده شده است که بیمه‌گزار به اشتباه بیمه‌نامه‌ای نامناسب خریداری کرده است که پس از وقوع حادثه نتوانسته به خوبی خسارت‌های او را پوشش دهد. با این حال هنگام خرید آنلاین به راحتی در زمان اندک بیمه‌گزار می‌تواند به بررسی کامل جزئیات بیمه‌نامه بپردازد تا بهترین و مناسب‌ترین بیمه را انتخاب کند.

بیمه سل شرکت بیمه یا نمایندگی یکی از شرکت‌های بیمه نیست. در حقیقت بیمه سل یک اگریگیتور است که با نمایش مجموعه‌ای از خدمات شرکت‌های مختلف بیمه امکان مقایسه و استعلام قیمت نرخ بیمه را برای شما فراهم می‌کند. اگر چه در گذشته شما به واسطه‌ی بزرگی نام شرکت بیمه نسبت به تهیه انواع بیمه اقدام کرده‌اید اما بیمه سل با ارائه ویترینی از قیمت‌ها و کیفیت خدمات مختلف این امکان را فراهم کرده است که خدمات باکیفیت بخرید.

اشتراک‌گذاری