تاریخ امروز:۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی 1401، شرایط + نحوه ثبت نام و پیگیری

Rate this post

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی ۱۴01 فواید بسیاری برای رانندگان تاکسی دارد که از جمله عمده ترین آن ها می توان به پرداخت مخارج گران بیمارستانی، جراحی ها و مواردی از این قبیل اشاره کرد. از جمله عمده ترین شغل جامعه که نقش بسزایی در جابه جایی افراد دارند می توان رانندگان تاکسی را نام برد. این مجموعه از شهروندان همیشه با معضلات بسیاری روبرو هستند که درآمد کم، استهلاک زیاد خودرو ها و بیمه از قبیل عمده ترین آنها به حساب می آیند.

در گذشته با توجه به زحمات بسیار این حرفه، نهاد خاصی شرایط لازم را جهت بیمه آنها فراهم نمی آورد. ولی حالا با ملاحظه به پیگیری هایی که صورت گرفته، ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی برای این قشر فراهم شده است. بدین صورت تاکسیرانان می توانند با هزینه نه چندان زیاد برای اخذ پوشش بیمه تکمیلی اسم نویسی نموده و جهت مخارج گزاف بیمارستانی خود یا خانواده شان از فواید آن استفاده نمایند.

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی چیست؟

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

همانطور که می دانید بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی تفاوتی با دیگر بیمه های تکمیلی ندارد. این نوع بیمه تکمیلی مخارج بیمارستانی و درمانی را ساپورت می کند. بیمه تکمیلی تاکسیرانان در حقیقت جزئی از بیمه تکمیلی رانندگان می باشد.

رانندگان به جهت ثبت نام در سایت بیمه رانندگان تاکسی بایستی از گواهی نامه موثق و کارت هوشمند برخوردار باشند. از سویی راننده نباید زیر نظر هیچ گونه بیمه تکمیلی دیگری باشد. افسوس در بیشتر شهرهای کوچک، نهاد یا ارگانی جهت بیمه تکمیلی رانندگان اقدامی نمی کند. اگرچه در بعضی شهر های بزرگ هم امکان دارد این مسئله دیده شود. در شهر های بزرگی چون تهران، رشت، مشهد و… ارگان های مرتبط، رانندگان را بیمه می کنند. شرایط پرداخت بیمه هم به صورت کامل شبیه به حالت اجباری می باشد. اگرچه ضوابط امکان دارد در شهر های متنوع متمایز باشد. در این صورت جهت آگاهی از وضعیت، شرایط و هزینه ها بایستی به اتحادیه های شهر مورد نظر خود مراجعه کنید.

زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

جهت ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی بایستی چه زمانی اقدام نمود؟ مخارج بیمارستانی و درمانی یکی از معضلات همه اصناف جامعه می باشد. قشر تاکسیرانان هم از این قاعده مستثنی نیستند و آنها هم استرس مشکلات رفاهی خود را دارند. بدین علت از سوی دیگر طرح هایی چون طرح ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان، اداره رفاه این فرصت را ایجاد نموده که رانندگان تاکسی برای خود و خانواده شان جهت بیمه تکمیلی ثبت نام نمایند.

در خصوص زمان ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی بایستی بیان کرد که ثبت نام در سال ۱۴۰۱، در تاریخ ۲۳ آذر ماه شروع شده و به مدت یک ماه هم ادامه دارد. بهتر است بدانید که این مدت زمان به هیچ وجه تمدید نمی شود. پس از اتمام این مدت زمان، احتمال ویرایش و حذف طرح، فقط برای تولد فرزند جدید و یا ازدواج امکان پذیر است. بیمه تکمیلی برای کلیه رانندگان تاکسی که دارای پروانه موثق هستند رایگان و مجانی می باشد و هزینه از سوی نهاد تاکسیرانی پرداخت می شود.

نحوه ثبت نام این بیمه برای رانندگان تاکسی

بیمه تکمیلی

جهت نام نویسی بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی بایستی به سایت باشگاه رفاه تاکسیرانان یا سایت ارگان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی وارد شوید. شیوه ثبت نام برای این نوع بیمه در این دو سایت عبارت است از:

  • نخست لازم است به یکی از دو سایت ذکر شده وارد شوید.
  • در بخش منو بیمه، بیمه تکمیلی را انتخاب نمایید.
  • شرایط ثبت نام را بخوانید و پس از آن روی قسمت درخواست ثبت نام کلیک نمایید.
  • صفحه جدیدی برای شما باز می شود و بعد از آن گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدید باز شده بایستی شماره همراه بدون صفر اول به اسم راننده تاکسی و شناسه ملی را وارد نموده و تیک با ضوابط و مقررات شبکه موافق هستم را فعال و پس از آن گزینه ادامه را انتخاب کنید.
  • صفحه دیگری از بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی باز می شود که بایستی کد تایید ارسالی شماره همراه راننده را در آن وارد نمایید. این شناسه به جهت اثبات شماره موبایل است. بعد از وارد کردن کد ۵ رقمی، گزینه ادامه را انتخاب نمایید.
  • در این صفحه بایستی، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و کلمه عبور مدنظرتان را وارد نموده و پس از آن گزینه ادامه را انتخاب نمایید.
  • بعد از وارد کردن معلومات هویتی، به صفحه ورود، وارد می شوید. شماره موبایل و پسورد را وارد نموده و پس از آن گزینه ورود را بزنید.
  • در این قسمت، معلومات و مشخصات به شیوه خودکار نشان داده می شود. چنانچه اطلاعات مورد قبول باشد بر روی گزینه تایید و ادامه بزنید.
  • در صفحه باز شده جدید بایستی اسم بانک و شماره شبا را وارد نموده و پس از آن گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید.
  • در صفحه بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی، طرح شماره ۱ و شماره ۲ نشان داده می شود. همان گونه که می دانید طرح شماره ۱ مجانی بوده و چنانچه مایل باشید می توانید طرح شماره ۲ را هم اضافه نمایید.
  • چنانچه می خواهید از بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی جهت اشخاص تحت تکفل بهره ببرید، گزینه بله را انتخاب و گرنه گزینه خیر را فعال و پس از آن گزینه تایید و ادامه را انتخاب کنید.
  • چنانچه در بخش قبلی بر روی گزینه بله کلیک نموده اید ضروری است شماره ملی و تاریخ تولد افراد تحت تکفل خویش را وارد و پس از آن گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدید نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کلیه مشخصات شخص تحت تکفل را وارد و پس از آن گزینه تایید و ادامه را بزنید.
  • در این بخش بایستی نسبت شخص تحت تکفل را مشخص و پس از آن بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمایید.
  • با تعیین شدن طرح بیمه و شخص تحت تکفل، مبلغ بیمه پرداختی تعیین می شود. در این برگه جدید می توانید اشخاص تحت تکفل دیگر را هم بی افزایید. با اضافه نمودن ان، هزینه بیمه هم بالا می رود. در پایان گزینه تایید و ادامه را بزنید.
  • در صفحه پایانی، معلومات طرح و مبلغ کل بیمه نشان داده می شود. چنانچه اطلاعات مورد نظر صحیح می باشند گزینه ادامه و تایید را انتخاب نمایید تا به صفحه پرداخت وارد شوید.
  • بعد از پرداخت هزینه بیمه تکمیلی، کد رهگیری برای گوشی همراه شما ارسال می شود. در این صورت ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی کامل می شود.

شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی عبارت است از:

  • رانندگان تاکسی به هیچ وجه نباید از بیمه تکمیلی دیگر نهاد ها برخوردار باشند. چنانچه اقدام به ثبت نام نمایند از فهرست حذف می شوند.
  • دارا بودن بیمه پایه ضروری نیست. در این صورت رانندگانی که دارای بیمه پایه نیستند هم می توانند مبادرت به اخذ بیمه کنند.
  • بکارگیری طرح بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی نوع اول و پایه برای کلیه رانندگان که پروانه معتبر دارند رایگان می باشد. همچنین هزینه آن توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت می شود. ولی چنانچه این اشخاص بخواهند خانواده های خود را هم زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند ضروری است هزینه بیمه آنها را خود پرداخت نمایند.
  • نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی به وسیله لینکی که برای آنها فرستاده شده صورت می گیرد. در این صورت لازم است صاحب شماره همراه راننده تاکسی باشد.
  • همانطور که بیان شد دو طرح در مورد بیمه تکمیلی موجود می باشد. در صورتی که راننده تاکسی طرح ۲ را انتخاب نموده بایستی مبلغ مابه التفاوت طرح ۱ و ۲ را پرداخت نمایند.
  • بیمه شده اصلی چنانچه در طی مدت زمان قرارداد بیمه تکمیلی فوت شود یا اینکه بازنشسته شود و یا از سامانه تاکسیرانی خارج شود پوشش بیمه خود و افراد خانواده تحت تکفل تا اتمام سال بیمه ای می تواند امتداد یابد. منظور از اعضا خانواده، فرزندان، همسر و پدر و مادر می باشد.
  • فرزند پسر تا سن ۲۰ سالگی و چنانچه اشتغال به تحصیل می باشد تا ۲۵ سالگی و برای رشته های پزشکی تا ۲۶ سالگی تحت پوشش این بیمه تکمیلی است. ولی دختر ها تا زمان ازدواج می توانند از این بیمه استفاده نمایند.
  • چنانچه فرزندان بیمه شده دستخوش معلولیت ذهنی یا از کار افتادگی هستند فراهم نمودن هزینه های معالجه دیگر بیماری های آنها با قبول و تایید پزشک معتمد بیمه، تحت پوشش قرار می گیرد.
  • در صورت لزوم، افراد تحت پوشش جهت رجوع به کلینیک ها و مراکز درمانی، معرفی نامه به شیوه اینترنتی و به وسیله سامانه های معتبر برای آنها صادر می شود.

در این صورت با ملاحظه به تشریحات ذکر شده جهت ثبت نام و اخذ بیمه تکمیلی، دارا بودن شرایط بالا ضروری می باشد. چنانچه راننده تاکسی هر کدام از شرایط ذکر شده را نداشته باشد از فهرست حذف می شود.

نحوه استفاده از این بیمه برای رانندگان تاکسی

نحوه استفاده از بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی شبیه اقسام دیگر بیمه های تکمیلی می باشد و ماهیت آنها با هم تفاوتی ندارد. بعضی مراکز درمانی که به شیوه اینترنتی کار می کنند بدین مفهوم که در حین پرداخت هزینه می توان تخفیف بیمه تکمیلی را بر روی تمام هزینه ها اخذ نماید. ولی در بعضی مراکز درمانی دیگر ضروری است نخست هزینه را تمام و کمال پرداخت نموده پس از آن جهت اخذ مبلغ تخفیف این نوع بیمه به ارگان مدنظر رجوع نمایید.

موارد تحت پوشش این بیمه

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

پوشش های اصلی بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی دارای موارد زیر می باشد:

  • مخارج بیمارستانی

عمل های جراحی خاص نظیر جراحی قلب باز که با یک جراحی رایج چون آپاندیس متفاوت می باشد و بدین علت پوشش این مورد با پرداخت هزینه بیشتر مقدور است.

  • از موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی زایمان می باشد. پوشش خیلی مشهوری است که مخارج بستری و زایمان خانم ها را پوشش می دهد.
  • پوشش پاراکلینیکی دارای هزینه های تشخیصی و کمک تشخیصی بیماری چون سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایش، MRI و تست ورزش می باشد.
  • عمل های جراحی سرپایی چون شکستگی ها، بخیه، ختنه و رادیوتراپی
  • هزینه معالجه عیوب انکساری چشم
  • هزینه های مربوط به آمبولانس و فوریت های پزشکی در صورت بستری شدن شخص از دیگر موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی می باشد.
  • هزینه درمان های طبی به صورت بستری چون شیمی درمانی، سنگ شکن و…
  • هزینه ویزیت و دارو
  • هزینه های مربوط به دندانپزشکی و…

موارد خارج از پوشش بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

موارد خارج از پوشش بیمه تکمیلی رانندگان عبارتند از:

  • در مجموع قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی شامل دو نوع استثنا می باشد:

این دو نوع استثناء عمومی و کلی می باشد که در دیگر بیمه ها هم اجرا می شود. نظیر اتفاقاتی چون سیل، زلزله، رانش زمین، جنگ، فعل و انفعالات هسته ای و… که خارج از پوشش بیمه تکمیلی خواهد بود.

  • بعضی از مخارج در مجموع از بیمه تکمیلی تفکیک می شود نظیر هزینه های چکاپ، هزینه های وابسته به نواقص مادرزادی، مخارج عقیم سازی، جراحی های زیبایی که موسسات بیمه هیچ گونه تعهدی در ازای پوشش آنها نخواهد داشت.
  • زایمان فرزند سوم به بعد

پیگیری بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

تا این بخش از مبحث معلومات ضروری را در خصوص مدت زمان مشخص شده جهت ثبت نام بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و نحوه انجام آن را در دسترس شما قرار دادیم. در این صورت چنانچه بخواهید به آسانی می توانید در زمان تعیین شده به سامانه مشخص شده و معتبر رفته و مراحل نام نویسی را انجام دهید. با این وجود مسئله اساسی دیگر که برای داوطلبان استفاده از این گونه پوشش وجود دارد شیوه پیگیری بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی است.

در این مسیر اشخاص در پی نشانی بیمه تکمیلی می باشند تا با رجوع به ارگان های وابسته پیگیری های ضروری را انجام دهند. همان گونه که بیان شد بعد از کامل نمودن مراحل ثبت نام توسط سامانه های معتبر، یک کد رهگیری در اختیار داوطلبین قرار می گیرد. این اشخاص با ورود به اکانت خود در این سیستم و بکارگیری این کد می توانند پیگیری های ضروری را انجام دهند. با این وجود انجام این عمل توسط رجوع حضوری به نهاد تاکسیرانی هر شهر هم مقدور می باشد.

هزینه بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی مطابق مصوبه جدید ۱۴۰۱

هزینه بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی معمولا رایگان می باشد و به وسیله نهاد تاکسیرانی شهر مورد نظر پرداخت می شود. تاکسیرانان چنانچه تمایل داشته باشند می توانند خانواده خود را جهت اخذ بیمه تکمیلی با پرداخت هزینه ثابتی تحت پوشش قرار دهند.