تاریخ امروز:۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با چند بیمه موتور تک سیلندر و چند سیلندر

Rate this post

بیمه موتور سیکلت صفر

اگر شما به تازگی موتور سیکلت صفر کیلومتر خریده اید، خودتان باید آن را بیمه کنید و اگر از قبل بیمه نامه شخص ثالث ندارد، پس حتما پس از خرید نسبت به بیمه کردن آن اقدام کنید چرا که شما اولین مالک این موتور هستید و وظیفه خرید بیمه نامه موتور بر عهده شماست.

اگر از عواقب نداشتن بیمه موتورسیکلت باخبر نیستید، بهتون پیشنهاد میکنم مقاله موتورسیکلت های بدون بیمه بیمه سل رو مطالعه کنید.

بیمه موتور سند سفید

معمولا در زمان توافق برای فروش یا خرید وسایل نقلیه موتوری یکی از مهم ترین مدارکی که باید به رویت خریدار برسد، بیمه نامه معتبر است.

توافقی بین فروشنده و خریدار وجود دارد که اول قیمت روز وسیله را از مراکز معتبر استعلام و سپس در صورت نداشتن بیمه نامه، مبلغ حق بیمه را از نرخ روز آن وسیله کم می کنند تا خریدار پس از دریافت مدارک بتواند وسیله را به نام خود بیمه شخص ثالث کند؛ یا خود فروشنده موظف است تا بیمه نامه شخص ثالث را تهیه و همراه با انتقال سند به نام خریدار نماید.

بیمه موتور سیکلت پلاک قدیم

همانطور که می دانید به منظور جلوگیری از تردد موتور سیکلت های فرسوده و کاهش سوخت مصرفی آنها، موتورهای قدیمی موظف به تغییر پلاک خود به پلاک ملی شدند. باتوجه به این مصوبه، نیروی انتظامی به محض مشاهده موتور پلاک قدیم نسبت به انتقال آن به پارکینگ اقدام خواهد کرد. البته بابد توجه داشت موتورهای پلاک قدیم بیمه نخواهند شد و حتی در صورت صدور بیمه شخص ثالث اگر حادثه ای رخ دهد بیمه هیچ خسارتی را پرداخت نخواهد کرد.

برای مشاوره رایگان بیمه موتورسیکلت کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های این بیمه بپرسید.

بیمه موتور هوندا 125

هوندا از معروف ترین موتورهای جهان است که توسط ژاپن رونمایی شد و به دیگر کشورها راه پیدا کرد. پس از مدتی ،کشورهای دیگر مثل ترکیه و برزیل شروع به ساخت موتورهایی همانند آن کردند اما هیچ کدام از نمونه های تولید شده هوندا به کیفیت هوندای اصلی نیستند. این موتور تک سلیندر است؛ پس حق بیمه ی کمتری برای آن باید بپردازید. چرا که هر چه سیلندر موتور بیشتر باشد حق بیمه افزایش پیدا می کند. البته سال ساخت نیز بی تاثیر نیست. هر چه موتور قدیمی تر باشد ریسک بیشتری دارد و میزان حق بیمه آن افزایش پیدا میکند.

بیمه موتور آپاچی

موتور آپاچی به دلیل قیمت مناسب و شکل ظاهری ای که دارد اصولا پر فروش است. این موتور محصول شرکت tvs  هند است و در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. این موتور تک سلیندر است و 4 سوپاپ دارد. این موتور انواع مختلفی دارد که اصولا تفاوت آنها بیشتر در ظاهرشان مشخص است. برای خرید بیمه موتور آپاچی میتوانید وارد سایت بیمه سل شوید، پس از ورود اطلاعات موتور خود در لحظه نرخ شرکت های بیمه را مقایسه و نسبت به خرید مناسب ترین بیمه اقدام کنید.

بیمه موتور بنلی 150

موتور بنلی محصول شرکت بنلی است که طراحی آن به عهده یک شرکت چینی بوده است. بنلی به دلیل ظاهر جذاب و گیرایی که دارد، طرفدار موتورسوار زیادی دارد. این نوع از موتور سیکلت نیز تک سلیندر است و برای مشاهده قیمت نرخ بیمه شخص ثالث موتور بنلی 150 می توانید از سایت بیمه سل استفاده کنید.

بیمه موتور بنلی 300

موتور جذاب و پر قدرت بنلی 300 با بیشترین سوپاپ یعنی 8 سوپاپ دو سیلندر است و حق بیمه موتور بنلی 300 کمی بیشتر از بنلی 150 است. چرا که بنلی 300 دو سیلندر است و این یکی از فاکتور های مهم محاسبه حق بیمه موتور برای بیمه مرکزی تلقی می شود.

بیمه موتور پالس NS

پالس NS توسط کمپانی هند ساخته شد که یکی از بزرگترین کمپانی های موتور سازی است. این موتور 4 سوپاپ تک سیلندر است و برای خرید بیمه موتور پالس می توانید از سایت مقایسه و فروش آنلاین بیمه سل اقدام کنید.

بیمه موتور سنگین

یکی از پارامترهای مهم تعیین حق بیمه، تعداد سیلندر آن است. هرچه قدرت یک موتور بیشتر باشد یا در اصطلاح عمومی سنگین باشد، تعداد سیلندر بالاتری دارد. تعداد سیلندر بالا باعث افزایش حق بیمه می شود البته سال تولید و نوع کاربری ان نیز بسیار حائز اهمیت است.

بیمه موتور های ارزان

شاید فکر کنید موتورهای ارزان قیمت حق بیمه پایین تری باید بپردازند. اما باید گفت برای بررسی این مورد باید به یک نکته اساسی توجه کرد. اگر این موتور سیکلت ارزان قیمت قدیمی باشد و سالها از ساخت آن گذشته باشد حق بیمه ی آن تقریبا افزایش پیدا میکند؛ چرا که ریسک بیشتری دارد. اما اگر نو باشد و تک سیلندر باشد، میتوان گفت حق بیمه ی کمتری را پرداخت خواهید کرد.

برای مقایسه قیمت بیمه موتورهای تک سیلندر و چند سیلندر کافیست به سایت بیمه سل مراجعه کنید و با ورود اطلاعاتی مثل سال تولید، تعداد سیلندر موتور سیکلت و بیمه قبلی موتور سیکلت نرخ شرکت های بیمه را مشاهده و در لحظه مقایسه کنید. ضمنا بیمه سل برای خرید بیمه انواع موتوهای تک سیلندر و چند سیلندر مشاوره رایگان هم ارائه میکند و شما را در خریدی مطمئن و آگاهانه همراهی خواهد کرد.