تاریخ امروز:۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پوشش غربالگری در بیمه درمان تکمیلی

Rate this post

پوشش غربالگری در بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی در دسته بیمه های ضروری برای هر فرد است، زیرا تنها درصد کمی از هزینه های درمان و مراقبت سلامت را بیمه تامین اجتماعی تقبل می کند و مابقی مبلغ به عهده خود فرد است که در سال مبلغ بسیار بالایی را شامل می شود.

اگر هم خدایی نکرده بیمار باشید و یا بسته به شرایط خاصی مانند باداری نیاز به چک آپ هفتگی و ماهانه داشته باشید هزینه ها به نسبت بالاتر هم می رود.

در این مقاله بیمه سل در نظر دارد به هزینه های آزمایش غربالگری و ارتباط آن با بیمه تکمیلی بپردازد پس اگر درباره آزمایش های غربالگری و هزینه های آن سوال دارید با بیمه سل همراه باشید.

آزمایش غربالگری چیست ؟

به هنگام بارداری بانوان در ابتدای سه ماه اول برای اطمینان خاطر از شرایط نوزاد و چک کردن اعضای تشکیل شده نوزاد، مغز، انواع سندروم ها و اختلالاتی که جائز اهمیت است، آزمایش هایی انجام می شود که به آن غربالگری می گویند. نکته بسیار مهم این است که این آزمایش ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند وبا وجود دفترچه آزاد محاسبه می شوند.

 

هزینه آزمایش غربالگری چقدر است؟

از ماه اول بارداری چندین غربالگری باید انجام شود و قیمت هر کدام متفاوت است. برای مثال قیمت غربالگری 1 و 2 که برای تشخیص سلامت جنین انجام می شود حدودا 900 هزار تومان برای غربالگری اولیه و برای مرحله تطبیقی آن 5 میلیون تومان می باشد.

اگر خدایی نکرده موردی در آزمایشات و غربالگری دیده شود که نشان دهنده پرخطر بودن جنین باشد آزمایش دیگری به نام آمیوسنتز انجام می شود که حدود 3 الی 4 میلیون تومان هزینه دارد.

نوع دیگری از آزمایش های غربالگری نیز به نام NIPT و NIFTY  است که  حدود 4 میلیون تومان هزینه دارد.

اگر بخواهیم غربالگری ژنتیک هم در نظر بگیریم که اصولا برای ازدواج های فامیلی بیشتر توصیه و انجام می شود، مبالغ بسیار بالایی است برای مثال آزمایش هول اگزوم در سال 1401 حدود 9 میلیون تومان است.

پوشش غربالگری در بیمه درمان تکمیلی

بیمه پایه هزینه آزمایش غربالگری را پرداخت می کند؟

اصولا بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی هزینه های آزمایش غربالگری بارداری را نمی پردازند و تحت پوشش خود نمی دانند، یا اگر بخواهیم در نظر بگیریم بعضی از آزمایش ها را بیمه سلامت پوشش می دهد باید در نظر داشت مبلغ کمی را می پردازد و برخلاف بیمه درمان تکمیلی بیشتر مبلغ را باید خود فرد پرداخت کند.

کدام شرکت های بیمه هزینه های غربالگری را پوشش می دهند؟

تمامی شرکت های بیمه در طرح های درمان خود هزینه های غربالگری و آزمایش های سلامت جنین را پوشش می دهند، اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این پوشش ها در طرح های درمان تکمیلی گروهی وجود دارد، یعنی شما از طریق یک شرکت بیمه شده باشید و یه به صورت گروهی بیش از50 نفر باشید، اگر خودتان به تنهایی قصد خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی را دارید پیشنهاد ما به شما بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان است که پوشش غربالگری را هم دارد.

نام شرکت پوشش غربالگری بیمه درمان گروهی پوشش غربالگری بیمه درمان انفرادی
بیمه ایران دارد ندارد
بیمه ملت دارد ندارد
بیمه سامان دارد دارد
بیمه دانا دارد ندارد
بیمه دی دارد ندارد
بیمه پاسارگاد دارد ندارد
بیمه پارسیان دارد ندارد
بیمه آسیا دارد ندارد
بیمه البرز دارد ندارد

هزینه های آزمایش های غربالگری در صورتی توسط شرکت بیمه پرداخت می شود که با دستور پزشک باشد.

سقف پوشش آزمایش غربالگری بیمه تکمیلی گروهی چقدر است؟

نمی توان گفت سقف پوشش غربالگری بیمه درمان تکمیلی چقدر است، چرا که این سقف در هر طرح بسته به نوع تعهدات متفاوت است یعنی هر شرکت و یا هر فرد طرح را با توجه به نیاز های خود انتخاب می کند.

آیا می توان در دوران بارداری این بیمه را تهیه کرد تا از خدمات پرداخت هزینه. غربالگری استفاده کرد؟

خیر، پرداخت هزینه های زایمان و موارد دیگر مربوط به بارداری منوط به این است که فرد قبل از بارداری بیمه درمان تکمیلی را خریداری کرده باشد.

بیمه درمان تکمیلی برای بعضی از پوشش های خود دوره انتظار در نظر گرفته است، این به ین معناست که شما برای مثال اگر میخواهید از پوشش پرداخت هزینه های زایمان استفاده کنید حتما باید قبل از بارداری خریداری کنید و سپس بسته به شرکت بیمه گر چند ماه بعد از خرید می توانید هزینه های مربوط به آن را از شرکت بیمه گر دریافت کنید.

توجه داشته باشید تمام پوشش های بیمه درمان دارای دوره انتظار نیستند و تنها بعضی از خدمات خاص این شرایط را دارا می باشند.

مدت دوره انتظار بسته به شرکت بیمه گر و نوع بیمه درمان شما متفاوت است، اصولا کسانی که به صورت گروهی و زیر نظر یک شرکت بیمه شده اند دوره انتظار کوتاه تری نسبت به کسانی که بیمه درمان تکمیلی انفرادی را انتخاب کرده اند، دارند.

 

 

آیا می توان بیمه درمان تکمیلی را آنلاین خرید؟

بیمه درمان تکمیلی به دو دسته انفرادی و گروهی تقسیم می شود و امکان خرید آن از طریق سایت های معتبر و تایید شده توسط بیمه مرکزی مانند بیمه سل امکان پذیر است، برای خرید آنلاین بیمه درمان تکمیلی انفرادی کافیست با مراجعه به سایت بیمه سل و مشاهده طرح ها، بیمه درمان خود را انتخاب و خریداری کنید.

اما برای خرید بیمه درمان گروهی و سازمانی باید اطلاعات و تعداد افرادی که تقاضای بیمه درمان تکمیلی را دارند وارد کنید، با ارسال درخواست خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی کارشناسان بیمه سل با توجه به شرایط و اطلاعات شما از شرکت های بیمه نرخ گیری می کنند و مقرون به صرفه ترین طرح با بهترین تعهدات را به شما پیشنهاد می کنند.

سامانه فروش آنلاین بیمه سل در تمامی شاخه های بیمه از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر و زندگی و ….. فعالیت می کند.

اشتراک‌گذاری