تاریخ امروز:۱۱ فروردین ۱۴۰۳

پوشش پاراکلینیکی 2 در بیمه درمان تکمیلی چیست؟

Rate this post

پوشش پاراکلینیکی 2 در بیمه درمان تکمیلی چیست؟

یکی از شاخص های مهم برای رفاه جامعه، بهره مندی اعضای جامعه از خدمات درمانی می باشد. سلامت جسمی، از نیازهای اولیه ی هر انسانی می باشد. دسترسی نداشتن همه ی قشر های جامعه به خدمات درمانی، از مشکلات اساسی جامعه ی ما می باشد. امروزه در مراحل مختلف زندگی، اکثر افراد به بیماری های صعب العلاج مبتلا می شوند که باید این بیماری ها در مراحل اولیه، برای جلوگیری از پیشرفت آنها زود تشخیص داده شوند. امروزه هزینه های مربوط به خدمات درمانی، به طور باور نکردنی خیلی بالا می باشد. بسیاری از مردم به دلیل سطح مالی پایین توانایی دسترسی به خدمات درمانی ندارند.

بیمه درمان تکمیلی

در این مواقع، اکثر افراد به سراغ بیمه می روند تا بتوانند هزینه های خدمات درمانی را تامین کنند. یکی از بیمه های محبوب، بیمه درمان تکمیلی می باشد. این بیمه برای افراد با سطح مالی پایین، خیلی مناسب می باشد. این بیمه بسیاری از هزینه های خدمات درمانی را جبران می کند. یکی از موارد تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، مربوط به خدمات پاراکلینیکی می باشد.

خدمات پاراکلینیکی

خدمات پاراکلینیکی، قسمتی از خدمات درمانی می باشد که برای تشخیص و درمان بیماری ها، نیاز به استفاده از تکنولوژی های پیشرفته دارند. هزینه های مربوط به خدمات پاراکلینیکی بسیار بالا می باشد و توسط همگی بیمه ها پوشش داده نمی شود و بستگی به نوع طرح انتخاب شده دارد. بیمه درمان تکمیلی، هزینه های مربوط به خدمات پاراکلینیکی را پوشش می دهد. یکی از سوال های زیاد مخاطبان این است که پوشش پاراکلینیکی 2 در بیمه درمان تکمیلی چیست؟ در زیر همگی هزینه های پاراکلینیکی گروه دوم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، توضیح داده خواهد شد.

بیمه درمان تکمیلی

یکی از شاخص های مهم برای رفاه جامعه، بهره مندی اعضای جامعه از خدمات درمانی می باشد.

اسپیرومتری، بادی باکس، تیلت پلتیسموگرافی و ارگواسپیرومتری در بیمه درمان تکمیلی

گروه دوم بیمه درمان تکمیلی، بسیاری از خدمات پاراکلینیکی را پوشش می دهد. یکی از هزینه های تحت پوشش آن، اسپیرومتری یا تست تنفسی می باشد. اسپیرومتری، مهم ترین تست برای بررسی عملکرد ریه می باشد. از این تست، برای اندازه گیری حجم و ظرفیت های تنفسی استفاده می کنند. در بیماران مبتلا به آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه و سایر بیماری های ریوی، برای بررسی دوره ای عملکرد ریه ها، از آن استفاده می کنند. این آزمایش باید حداقل سه بار انجام شود که باعث هزینه های اضافی برای شما می شود. بادی باکس حجم هایی که با استفاده از اسپیرومتری، قابل اندازه گیری نیست، را می تواند محاسبه کند. ارگواسپیرومتری برای بررسی مشکلات ریه و تفسیر تست های قلبی و ریوی انجام می گیرد. بیمه درمان تکمیلی این هزینه ها را خیلی کاهش می دهد.

برونکوگرافی، رینومانومتری و تست متاکولین

برونکوگرافی به معاینه برونش و راه های هوایی می گویند. با انجام آن، اختلالات ریوی مشخص می گردد. همچنین از تست متاکولین( PFT ) برای تایید یا تشخیص تحریک پذیری راه های هوایی استفاده می شود. در رینومانومتری با استفاده از امواج صوتی، می توان محل انسداد بینی را مشخص کرد. همگی این خدمات توسط بیمه درمان تکمیلی پوشش داده می شوند.

تست آلرژی در بیمه درمان تکمیلی

یکی از تست های رایج، تست آلرژی می باشد. این تست در جهت بررسی حساسیت بدن شما نسبت به ماده ای خاص انجام می شود. این تست به سه صورت آزمایش پوست، آزمایش خون و رژیم غذایی حذفی انجام می شود. آزمایش پوست آن به سه صورت خراش پوست، داخل پوستی و تکه ای انجام می شود. در صورت وجود آلرژی شدید از آزمایش خون استفاده می شود. همگی اینها، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی می باشند.

تست ورزش

بیماری های قلب و عروق از رایج ترین بیماری ها محسوب می شوند. یکی از تست های رایج در بیماری های قلبی، تست ورزش می باشد. این تست در حین انجام فعالیت گرفته می شود و برای بررسی کارکرد قلب، هنگام فعالیت انجام می گیرد. با انجام این تست پایین ترین سطح بی خطری فعالیت و تحرک، برای بیماری های قلبی مشخص می شود. همچنین از این تست برای ارزیابی اثر داروها و روش های درمانی، در بیماری های قلبی استفاده می شود.

نوار عضله یا الکترومیوگرافی( EMG  ) به ثبت فعالیت الکتریکی عضله می گویند. این تست را به وسیله ی الکترود سوزنی یا الکترود سطحی انجام می دهند. نوار عصب( NCV ) نیز برای مشخص کردن سرعت هدایت عصبی، تعیین تاخیر زمانی و بررسی ارتفاع امواج استفاده می شود. معمولا این دو تست را با هم انجام می دهند. این آزمایش ها در هنگام درد عضله، گرفتگی عضله، ضعف عضلانی و یا بی حسی عضلانی انجام می گیرند.  برای جلوگیری از پرداخت هزینه های زیاد خدمات پاراکلینیکی، از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

نوار مغز( EEG )

در الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغز، با قرار دادن الکترود هایی در سر، فعالیت الکتریکی مغز را ثبت می کنند. در تشنج، سکته مغزی، صرع، تومور های مغزی، زوال عقل، اختلالات خواب، آسیب های مغزی و عفونت های مغزی و… از نوار مغز استفاده می کنند. قاعدتا اینها بدون داشتن بیمه هزینه زیادی دارند و برای اکثر بیماری های مغزی از آنها استفاده می کنند. برای کاهش هزینه ها می توان از بیمه درمان تکمیلی استفاده کرد.

نوار مثانه

نوار مثانه( سیستومتری) در جهت بررسی عملکرد اسفنکتر ها، عملکرد مثانه و عملکرد مجرای ادراری انجام می گیرد. از این آزمایش در جهت بررسی بی اختیاری ادرار، تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و یا مشکلات مربوط به تخلیه مثانه استفاده می کنند.

شنوایی سنجی( ادیومتری‌ ) و تمپانومتری در بیمه درمان تکمیلی

تست شنوایی سنجی، یکی از تست های رایج خدمات پاراکلینیکی می باشد. معمولا با افزایش سن به کم شنوایی مبتلا می شویم. شنوایی سنجی یکی از تست هایی می باشد که توسط متخصصان در جهت بررسی قدرت شنوایی انجام می گیرد. با این تست اختلالات تعادل، میزان و نوع کم شنوایی و سایر عملکرد های مربوط به گوش را بررسی می کنند. همچنین با استفاده از تمپانومتری، مشکلات مربوط به گوش میانی تشخیص داده می شود.

بینایی سنجی( اپتومتری ) و آنژيوگرافی چشم

بینایی سنجی قسمت زیادی از معاینات چشم را شامل می شود که عبارت اند از: ارزیابی فرکشن، سنجش حدت بینایی، ارزیابی دید دو چشمی، دید رنگ، تطابق و حرکات چشمی. این همه خدمات پاراکلینیکی مربوط به چشم، با بیمه درمان تکمیلی با هزینه ای بسیار کم یا رایگان انجام می گیرند. آنژیوگرافی چشم یکی از روش های تصویربرداری چشم می باشد که به وسیله آن، بسیاری از بیماری های چشم تشخیص داده می شود. با این روش می توان خونرسانی عروق های شبکیه را نیز بررسی کرد و به بیماری های شبکیه پی برد.

انواع رادیوگرافی

به تصویربرداری از اندام های بدن با استفاده از اشعه ایکس، رادیوگرافی می گویند. بیمه درمان تکمیلی، انواع رادیوگرافی ها را از جمله رادیوگرافی ساده، دیجیتال و رنگی پوشش می دهد.

الکتروکاردیوگرام

احتمالا همگی اسم نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام را شنیده ایم. نوار قلب، ثبت فعالیت های الکتریکی قلب می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در تشخیص بیماری ها، کمک زیادی به متخصصان می کند.

فیزیوتراپی

یکی از خدمات ویژه بیمه درمان تکمیلی، پوشش دادن هزینه فیزیوتراپی می باشد. در فیزیوتراپی با ماساژ دادن، انجام دادن حرکات فعال و غیر فعال به وسیله دستگاه ها، سلامت استخوان ها و عضلات باز می گردند.

هولتر مانیتورینگ قلب

هولتر مانیتورینگ یک دستگاه کوچک مجهز به باتری می باشد و از آن در جهت بررسی فعالیت الکتریکی قلب، ریتم و تعداد ضربان قلب به کار می رود.

تست خواب

تست خواب یا پلی سومنوگرافی، یک روش برای پی بردن به اختلالات تنفسی خواب است. در این تست علائم پزشکی و تنفسی در هنگام خواب ثبت می شود.

 

در بیمه درمان تکمیلی انواع خدمات آزمایشگاهی از جمله آزمایش های پاتولوژي، آزمایش های تشخیص پزشکی، ژنتیک پزشکی، آسیب شناسی و بسیاری دیگر از آزمایشات، پوشش داده می شوند. با استفاده از بیمه درمان تکمیلی هزینه ها را کاهش دهید.

اشتراک‌گذاری