تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
گزارش گم شدن بیمه موتور سیکلت

گم شدن بیمه موتور سیکلت و نکات مربوط به آن

Rate this post

ما همیشه باید مراقب کارت های شخصی خود باشیم. گاهی اوقات با گم شدن یا مفقود شدن هر یک از کارت های شخصی خود، می بایست منتظر تبعات از دست دادن آن ها باشیم. چرا که نمی توان آن ها را به صورت المثنی دریافت کرد. گم شدن بیمه موتور سیکلت نیز به همین ترتیب است. به این صورت که شما اگر بیمه موتور سیکلت خود را به هر طریقی گم کنید و نتوانید آن را پیدا کنید؛ ممکن است با دردسرهای بسیار زیادی رو به رو شوید.

به همین دلیل همواره توصیه می شود تا مواظب وسایل شخصی و به ویژه کارت های خود باشید تا با چنین مشکلاتی رو به رو نشوید. حال ممکن است این سوال پیش آید که بنا به هر دلیلی از جمله مفقود شدن کارت بیمه موتور سیکلت یا بر اثر سهل انگاری و گم شدن آن یا هر دلیل دیگری اگر بیمه موتور سیکلت من گم شد؛ باید چه کار کنم؟ آیا راهی برای به دست آوردن مجدد آن و استفاده از بیمه موتور سیکلت خود دوباره دارم یا خیر؟

سوالات و ابهاماتی از این دست می تواند برای هر کسی پیش آید که با پدیده گم شدن بیمه موتور سیکلت رو به رو بوده است. در ادامه به سوالاتی از این دست خواهیم پرداخت.

بیمه موتور سیکلت چیست و چگونه می توان آن را دریافت کرد؟

پیش از هر مسئله دیگری بهتر است به این مسئله پرداخته شود که بیمه موتور سیکلت چیست و چگونه می توان آن را خریداری کرد؟ همان طور که می دانید آمار تصادف های موتور سیکلت در کشور بالاست. بنابراین در صورتی که نسبت به خرید بیمه موتور سیکلت اقدام نکرده اید و از این وسیله نقلیه بسیار زیاد استفاده می کنید؛ بهتر است حتما نسبت به خرید بیمه مورد نظر در هر یک از شرکت های بیمه ای اقدامات لازم را صورت بخشید.

تا در صورت بروز هر گونه تصادف و حادثه ای ناخوشایند؛ بیمه موتور سیکلت به فریاد شما رسیده و بسیاری از هزینه های متحمل شده را برای شما جبران نماید. برای خرید آسان و بی دردسر بیمه موتور سیکلت خود می توانید به راحتی وارد وب سایت اینترنتی بیمه سل شوید و نسبت به خرید آنلاین و اینترنتی بیمه موتور سیکلت خود در هر یک از شرکت های بیمه ای پس از مقایسه هر یک از آن ها اقدام کنید.

اما پس از پرداخت کارت بیمه، بایستی مراقب آن باشید و به همین راحتی موجبات گم شدن بیمه موتور سیکلت خود را هموار نسازید. چرا که در این صورت با دردسرهایی مواجه می شوید که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد. همچنین برای اطلاع کامل از بیمه موتور سیکلت، مقاله بیمه موتور سیکلت را کامل مطالعه فرمایید.

گم شدن بیمه موتور سیکلت و مشکلات آن

گم شدن بیمه موتور سیکلت و مشکلات احتمالی آن

اگر مراقب کارت بیمه موتور سیکلت خود نباشید؛ باید در نظر داشته باشید که المثنی بیمه این وسیله نقلیه برای شما صادر نمی شود و شما نمی توانید آن را به صورت المثنی مورد استفاده قرار دهید و تنها می توانید به جای گم شدن بیمه موتور سیکلت خود، یک گواهی مفقودی بیمه نامه را دریافت کنید که پس از کش و قوس های زیاد و شرایط خاص برای شما صادر می شود.

در غیر این صورت اگر نسبت به دریافت گواهی مذکور پس از گم شدن بیمه موتور سیکلت خود اقدام نکنید؛ ضمن اینکه بیمه نامه مورد نظر هیچ گونه تضمینی برای جبران خسارت های شما پس از بروز تصادف های مختلف نمی دهد؛ حتی ممکن است توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیز موتور سیکلت شما توقیف شده و اجازه تردد در سطح شهر را نداشته باشید.

بنابراین هیچ فرقی نمی کند که شما در تصادفات مختلف مقصر باشید یا نباشید؛ در هر صورت با گم شدن بیمه موتور سیکلت بایستی منتظر عواقب و تبعات گم شدن بیمه نامه خود باشید. پس با ذکر این توضیحات هر چه سریعتر می بایست نسبت به دریافت گواهی مفقودی بیمه نامه خود اقدام کنیم تا مبادا کسی با بیمه نامه موتور سیکلت ما سوء استفاده کند و برای ما مشکلاتی افزون بر گم شدن بیمه موتور سیکلت و جریمه های پلیس مبنی بر توقیف وسیله نقلیه ما داشته باشد.

تبعات گم شدن بیمه موتور سیکلت

گم شدن بیمه موتور سیکلت ممکن است برای شما تبعات و عواقب بسیار زیادی داشته باشد. هر چند که این پدیده می تواند یک امر عادی باشد و برای هر کسی اتفاق بیفتد؛ اما در صورت گم شدن بیمه موتور سیکلت بهتر است هر چه سریعتر، نسبت به صدور و دریافت گواهی مفقودی موتور سیکلت خود اقدام کنید. چرا که در غیر این صورت ممکن است با تبعات آن مواجه شوید.

از جمله تبعات آن می توان به: بروز حادثه تصادف در همین فاصله و پرداخت تمامی هزینه ها بدون استفاده از بیمه از خودتان و نیز توقیف وسیله نقلیه شما توسط پلیس و عدم استفاده از آن اشاره کرد که از جمله مهمترین عواقب و تبعات گم شدن بیمه موتور سیکلت شما به حساب می آید. بنابراین بهتر است در همان روزهای نخست گم شدن بیمه موتور سیکلت نسبت به یافتن آن در وهله نخست اقدام کنید و از وسیله نقلیه خود به هیچ عنوان استفاده نکنید.

چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و پس از کند و کاو و نیافتن بیمه موتور سیکلت به جهت استفاده از بیمه خریداری شده خود، بهتر است – همان طور که گفته شد- مراحل پیش رو را برای گزارش مفقودی بیمه موتور سیکلت صورت بخشیده تا بتوانید حداقل از گواهی مفقودی بیمه موتور سیکلت خود به بهترین شکل ممکن استفاده به عمل آورید.

گزارش گم شدن بیمه موتور سیکلت

راهکارهای پیش رو پس از گم شدن بیمه موتور سیکلت

در این بخش می خواهیم به این پرسش مهم بپردازیم که مهمترین راهکارهای پیش روی ما در صورت گم شدن بیمه موتور سیکلت چیست و بایستی دست به چه اقداماتی بزنیم؟ طبیعتا اولین راهکار پیش روی ما برای پیگیری گم شدن بیمه موتور سیکلت، این است که هر چه سریعتر به کلانتری های سطح شهر خویش و یا شورای حل اختلاف مراجعه نمایید و نسبت به گم شدن بیمه موتور سیکلت آن ها را در میان بگذارید و گزارش مفقودی کارت بیمه خود را به آن بدهید تا بدین ترتیب آن ها به شما نامه ای بدهند که صحت گم شدن بیمه موتور سیکلت شما را تأیید می کند.

پس از آن می بایست شما به شرکت بیمه گر خود مراجعه کنید که در ابتدا نسبت به خرید بیمه موتور سیکلت در آن شرکت بیمه ای اقدام کرده اید. برای این منظور می بایست شما مدارک شناسایی و مدرک موتور سیکلت خود را به شرکت مورد نظر ارائه دهید و گزارش مفقود شدن یا گم شدن بیمه موتور سیکلت خود را با آن ها نیز در میان بگذارید.

بدین ترتیب شما به شرکت بیمه گر مربوطه درخواست صدور گواهی مفقودی بیمه موتور سیکلت خود را ارائه کرده اید که شامل وضعیت بیمه نامه، تعداد کوپن های مصرف شده و سال های تخفیف می باشد که به طور کلی در گواهی مفقودی بیمه موتور سیکلت شما نوشته شده است. بنابراین با همین راهکار ساده در کمترین زمان ممکن شما می توانید بدون هیچ گونه هزینه ای، نسبت به دریافت گواهینامه مفقودی و گم شدن بیمه موتور سیکلت خود اقدام کنید تا هیچ گونه سوء استفاده ای از بیمه موتور سیکلت شما توسط افراد دیگر صورت نگیرد.

نکات لازم در راستای اقدامات گزارش گم شدن بیمه موتور سیکلت

در صورت گم شدن بیمه موتور سیکلت تا پیش از ثبت دادخواست خود در زمینه پیش رو بهتر است به نکاتی چند توجه داشته باشید و سپس نسبت به گزارش مفقودی بیمه موتور سیکلت خود اقدام کنید که عبارتند از:

  • حتما در اولین فرصت باید گزارش گم شدن بیمه موتور سیکلت را به شرکت بیمه ای مورد نظر اعلام کنید.
  • در صورتی که شما به عنوان فرد بیمه گذار نمی دانید در کدام شرکت بیمه ای، بیمه خود را خریداری نموده اید؛ می بایست ابتدای امر یک استعلام از بیمه مرکزی بگیرید و سپس با وارد کردن شماره پلاک و شماره موتور و مدارک دیگر می توانید استعلام بیمه قبلی خود را به راحتی از بیمه مرکزی گرفته و پس از مشخص شدن نام شرکت بیمه ای نسبت به دریافت گواهی مفقودی اقدام کنید.
  • پس از اطلاع از شرکت بیمه ای و شماره بیمه نامه خود به راحتی می توانید به شرکت بیمه ای مراجعه کرده و درخواست گواهی خود را ثبت کنید.

بنابراین بدین ترتیب می توانید پس از گم شدن بیمه موتور سیکلت از این به بعد از گواهی مفقودی آن استفاده کنید.

گم شدن بیمه موتور سیکلت

استفاده از گواهی مفقودی بیمه موتور سیکلت در مواقع مورد نیاز

در صورتی که شما بیمه موتور سیکلت خود را گم کرده اید و به جهت داشتن بیمه مورد نظر برای وسیله نقلیه خود مراتب را به جهت صدور و دریافت گواهی مفقودی و گم شدن بیمه موتور سیکلت خویش صورت بخشیده اید؛ پس از دریافت این گواهی به راحتی می توانید از آن در مواقع مورد نیاز استفاده کنید. به این صورت که ارزش این گواهی گویی با اصل آن هیچ گونه فرقی نمی کند .

شما می توانید در صورت بروز تصادفات و به جهت استفاده از بیمه نامه مربوطه در راستای جبران خسارت های احتمالی پیش آمده، به مانند اصل بیمه موتور سیکلت خود، از وجود این گواهی استفاده کرده و شرکت بیمه ای مورد نظر نیز خسارت های وارد شده به شما را بر عهده می گیرد. پس در صورت گم شدن بیمه موتور سیکلت نباید این گونه تصور شود که دیگر شما نمی توانید از بیمه خود استفاده کنید. چرا که شما به همین راحتی می توانید به جای بیمه گم شده خود از وجود این گواهی استفاده کنید.

هر چند که گواهی مورد نظر به هنگام دریافت خسارت های وارد شده به شما باطل می شود و پس از آن یک گواهی جدید دیگری برای شما صادر می شود که بر حسب اتفاقات انجام شده حتی ممکن است الحاقیه ای هم مبنی بر گواهینامه مفقودی به گواهی شما اضافه شده و گواهی جدیدی را برای شما صادر گردانده و به شما بازپس بدهند. پس در هر صورت شما باز هم می توانید در مواقع مورد نیاز از بیمه موتور سیکلت خود استفاده کنید.

تکلیف گواهی مفقودی پس از پیدا شدن بیمه موتور سیکلت چیست؟

ممکن است پس از مدتی از گم شدن بیمه موتور سیکلت شما، بیمه مورد نظر را بیابید. در این فاصله‌ی گم شدن اولیه بیمه مورد سیکلت تا پیدا شدن دوباره آن، ممکن است شما خیلی سریع نسبت به صدور و دریافت گواهی مفقودی موتور سیکلت خود اقدام کرده باشید. در این صورت این سوال پیش می آید که تکلیف گواهی مفقودی پس از یافتن بیمه موتور سیکلت شما چیست و به هنگام بروز تصادف شما می بایست از کدام یک از آن ها استفاده کنید.

بیمه پیدا شده موتور سیکلت یا گواهی مفقودی دریافتی؟ برای پاسخ به این سوال می بایست یادآور شود که در صورتی که شما پس از دریافت این گواهی، بیمه موتور سیکلت خود را بیابید؛ بهتر است فورا به دفتر بیمه نامه مورد نظر خود مجددا مراجعه نمایید تا بدین ترتیب گواهی مفقودی موتور سیکلت شما باطل شده و شما بتوانید باری دیگر از وجود بیمه موتور سیکلت خود استفاده کنید و دیگر گواهی مفقودی شما باطل شده و حق استفاده از آن را ندارید.

پس بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده همزمان از هر دو آن ها وجود ندارد و بهتر است بلافاصله پس از پیدا شدن بیمه موتور سیکلت خود نسبت به باطل کردن آن در دفتر بیمه نامه مربوطه اقدامات لازم را صورت بخشید.

خرید بیمه موتور سیکلت به صورت آنلاین

خرید بیمه موتور سیکلت به صورت آنلاین و اینترنتی در کسری از ثانیه

با توجه به وجود تصادفات مختلف و مرگبار موتور سیکلت به علل و عوامل مختلف، بهتر است در صورتی که شما صاحب یک دستگاه موتور سیکلت هستید و از آن در کوچه و خیابان استفاده می کنید؛ در نظر داشته باشید که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. بنابراین بهتر است که فورا با مراجعه به یکی از دفاتر بیمه ای در سطح شهر خود نسبت به خرید بیمه موتور سیکلت اقدام کنید.

اما همیشه به این صورت نیست که شما برای خرید بیمه موتور سیکلت خود می بایست به صورت حضوری در هر یک از شرکت های بیمه ای حضور یابید و مراتب را به جهت خرید بیمه وسیله نقلیه خود صورت بخشید؛ بلکه شما می توانید در کسری از ثانیه و خیلی سریع و آسان با مراجعه به وب سایت اینترنتی بیمه سل نسبت به خرید آنلاین و اینترنتی بیمه موتور سیکلت خود اقدام کنید و مراقب گم شدن بیمه موتور سیکلت خود باشید.

هر چند که گم شدن بیمه می تواند برای شما دردسرهایی داشته باشد؛ اما همان طور که گفته شد؛ شما به راحتی می توانید گواهی مفقودی بیمه موتور سیکلت خود را دریافت کنید و از آن به مانند اصل بیمه موتور سیکلت به خوبی استفاده کنید. برای خرید سریع و بی دردسر بیمه موتور سیکلت نیز به مانند سایر بیمه های دیگر در هر یک از شرکت های بیمه ای نیازی به حضوری رفتن در آن شرکت ها نیست؛ بلکه شما می توانید بیمه موتور سیکلت خود را در هر یک از شرکت های مورد پسند خود تنها با ورود به وب سایت اینترنتی بیمه سل خریداری کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید.