تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه بدنه اقساطی

بیمه بدنه اقساطی خودرو

Rate this post

امروزه باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه سعی میکنیم از خرید های غیر ضروری خودداری کنیم و یا موارد ضروری را در صورت امکان به صورت اقساطی خریداری کنیم. بیمه نیز یکی از ارکان مهم زندگی است که حتما باید به آن توجه داشت؛ لذا برای آرامش خاطر مردم عزیز کشور، بیمه مرکزی اقدام به ارائه بیمه های مهم از جمله بیمه بدنه اقساطی نموده است. درادامه در وبلاگ بیمه سل به توضیح کامل نحوه پرداخت و خرید بیمه بدنه اقساطی می پردازیم.

برخلاف اجباری بودن بیمه شخص ثالث، خرید بیمه بدنه اجباری نیست اما بهتر است خود نسبت به خرید بیمه بدنه اقدام کنیم چرا که اجباری نبودن این بیمه به معنای بی اهمیت بودن آن نیست.

در وهله اول باید گفت بیمه بدنه چیست و چه خسارت هایی را پوشش میدهد؟

در مقاله بیمه بدنه خودرو چیست و چگونه می‌توان آن را تهیه کرد؟ به طور کامل با بیمه بدنه خودرو آشنا شدیم. به طور کلی بیمه بدنه دو دسته اصلی و فرعی خسارات را پوشش میدهد:

پوشش های اصلی بیمه بدنه شامل :

  1. تصادف با خودرو یا جسم ثابت و متحرک
  2. آتش سوزی
  3. واژگونی
  4. صاعقه
  5. انفجار و سقوط
  6. خسارات ناشی از حمل خودرو، سرقت کلی، خسارت باطری و لاستیک های خودرو هم تا 50درصد قیمت نو در بیمه بدنه قابل پرداخت است.

پوشش های اضافی به دلخواه بیمه گزار انتخاب میشود، چند نمونه از این پوشش ها شامل موارد زیر میشود:

  1. پوشش سرقت در جای قطعات
  2. پوشش شکست شیشه
  3. پوشش نوسان قیمت
  4. پوشش بلایای طبیعی
  5. پوشش مواد شیمیایی و اسید
  6. پوشش ترانزیت ( خارج از کشور)
  7. پوشش حذف فرانشیز
  8. پوشش هزینه های توقف خودروهای بارکش و اتوکار

 

 

خرید و حق بیمه بدنه بسته به پوشش های درخواستی متفاوت است، از جمله مزایای بیمه بدنه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تخفیف خرید بیمه نامه های دیگر
  2. تخفیف خرید نقدی
  3. امکان تعیین سقف جبران خسارت بیمه
  4. تعیین نوع پوشش ها باتوجه به شرایط منحصر به فرد
  5. خیال آسوده از بابت حادثه های پیش بینی نشده
  6. امکان خرید بیمه به صورت اقساطی و نقدی
  7. امکان خرید آنلاین بیمه نامه و مقایسه نرخ شرکت های بیمه
  8. فرانشیز
  • تخفیف خرید بیمه نامه های دیگر 

با خرید بیمه بدنه اصولا درصدی تخفیف روی بیمه نامه های دیگر را به شما هدیه می دهند تا علاوه بر خرید این بیمه نامه، برای خرید بیمه های دیگر نظیر بیمه آتش سوزی، بیمه تکمیلی، بیمه کرونا و…. نیز تخفیف داشته باشید.

  • تخفیف خرید نقدی

خرید بیمه بدنه به دو صورت نقدی و اقساطی ممکن است در صورتی که اگر این بیمه را به صورت اقساطی تهیه کنید حق بیمه شما افزایش پیدا نخواهد کرد اما با خرید نقدی درصد تخفیفی در نرخ بیمه نامه لحاظ می گردد.

  • امکان تعیین سقف جبران خسارت بیمه

برای هر پوششی که بیمه نسبت به خسارت آن اقدام می کند شما میتوانید با سنجش میزان ریسک خود سقف خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه را مشخص کنید. لازم به ذکر است هرچه سقف بالاتری را انتخاب کنید به همان نسبت حق بیمه بیشتری باید پرداخت کنید.

  • تعیین نوع پوشش ها باتوجه به شرایط خود

هرکس به نسبت خطراتی که وسیله نقلیه او را تهدید میکند میتواند پوشش های اضافی بیمه نامه بدنه خود را تعیین کند.

  • خیال آسوده از بابت حادثه های پیش بینی نشده

خصوصیت اصلی حادثه این است که قابل پیش بینی نمیباشد، خرید بیمه بدنه ماشین باعث میشود جبران خسارت حادثه را به حامی ای به نام بیمه بدنه بسپاریم و نگران هزینه های ناشی از حادثه نباشیم.

  • امکان خرید به صورت اقساطی و نقدی

همانطور که اشاره کردیم خرید بیمه بدنه هم به صورت نقدی امکان پذیر است هم اقساطی اما برای خرید بیمه بدنه اقساطی باید به موارد زیر دقت کنید:

  1. ارائه چک ضمانت نسبت به حق بیمه ( به عنوان تعهد پرداخت اقساط )
  2. همه ی شرکت ها خرید قسطی را ارائه نمیدهند ( فقط بعضی از شرکت های بیمه اقدام به فروش اقساطی بیمه بدنه میکنند)
  3. واریز به موقع اقساط بیمه نامه ( در غیر اینصورت بیمه گر میتواند نسبت به فسخ بیمه نامه با استفاده از چک ضمانت اقدام نماید )
  • امکان خرید آنلاین بیمه نامه و مقایسه نرخ شرکت های بیمه

اگر برای خرید این بیمه نامه مردد هستید و یا زمان نرخ گیری از نمایندگی های بیمه و مقایسه برای خرید ارزان ترین بیمه را ندارید با وارد کردن اطلاعات اولیه وسیله نقلیه خود در سایت های معتبر مقایسه بیمه همانند بیمه سل میتوانید نرخ شرکت های مختلف را مقایسه کنید و نسبت به خرید بیمه بدنه اقدام کنید.

  • فرانشیز

در ابتدا باید فرانشیز را معنی کرد. در واقع فرانشیز میزانی از خسارت است که بر عهده شرکت بیمه نیست و خود بیمه گزار باید آن را پرداخت کند. فرانشیز به انتخاب بیمه گزار متفاوت است. میتوان فرانشیز را حذف کرد و همه ی خسارات بیمه بدنه را شرکت بیمه گر پرداخت کند که در این صورت مقدار کمی به حق بیمه اضافه میشود یا میتوان به انتخاب خود بیمه گزار 10درصد، 20 درصد، 30 درصد و بالاتر از آن را مشخص کرد.

به طور کلی بیمه و تمامی شاخه های آن برای راحتی و خیال آسوده هرچه بیشتر مردم است. بیمه بدنه جزو بیمه های پرطرفدار و مهم است چرا که کارایی بسیار بالایی دارد و از همه مهم تر میزان تصادفات با افزیش ترافیک جمعیت رو به رشد است و هرتلاش کوچک ما برای کاهش ریسک یک عمل آگاهانه تلقی میشود.

چگونه میتوان بیمه بدنه را تهیه کرد؟

خرید این بیمه ملزم به بازدید کارشناس از وسیله نقلیه شماست و به دو صورت حضوری و آنلاین میتوان تهیه کرد. اما بهترین راه خرید و تمدید، روش آنلاین بیمه بدنه است که کافیست اطلاعات اولیه نظیر مدل ماشین، سال ساخت، میزان خسارت های قبلی و موارد اصلی که در نرخ حق بیمه موثرند را در سایت های معتبر از جمله سایت خرید آنلاین بیمه سل وارد کنید و نرخ بیمه شرکت های مختلف را مقایسه کنید. توجه داشته باشید به دلیل عدم بازدید کارشناس و تایید صحت اطلاعات این مبلغ ممکن است پس از بازدید کمی تغییر کند.

بیمه بدنه اقساطی

بازدید کارشناس بیمه

برای تایید حق بیمه نهایی بیمه بدنه باید کارشناس متخصص بیمه از وسیله نقلیه شما بازدید کند تا صحت اطلاعات وارد شده کاربر را تایید کند. این بازرسی اصولا زمان‌بر نیست و به محض درخواست شما نزدیک ترین کارشناس به موقعیت شما مراجعه و خودرو را بررسی می کند. البته امروزه روش جدیدی از بازرسی در حال گسترش است که آنلاین انجام شود. کافیست از زوایای مختلف خودرو عکس ارسال کنید تا کارشناس تایید نهایی صدور را ارسال کند. البته اگر در این موارد عکس های تقلبی یا از خودروی دیگری ارسال کنید و به هنگام حادثه این عمل ثابت شود، بیمه نامه فسخ می شود و نمی توان هیچ خسارتی از شرکت بیمه دریافت کرد.