تاریخ امروز:۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه تجهیزات پزشکی چگونه است؟؟

Rate this post

هدف ما از نوشتن این متن و مقاله این است که می خواهیم به بررسی بیمه تجهیزات پزشکی بپردازیم و مطالبی را در مورد مزایا و ویژگی های این بیمه ارائه دهیم تا افراد بتوانند از این مزایا و ویژگی ها به خوبی بهره مند شوند. علاوه بر این، مطالبی را هم در مورد اصول و شرایط بیمه تجهیزات پزشکی و مدارک لازم برای بیمه کردن این وسایل بیان می کنیم تا کسانی که قصد بیمه کردن تجهیزات پزشکی را دارند بتوانند به راحتی با ارائه مدارک لازم، این کار را انجام دهند و از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

در بلاگ بیمه سل مقالات مختلفی در زمینه های متفاوتی را برای شما گرداوری کرده ایم. برای مشاهده مقالات، اینجا را کلیک کنید.

بیمه تجهیزات پزشکی

بیمه تجهیزات پزشکی

همان طور که می دانیم، بیمه عهد و پیمانی است که شرکت و سازمان های بیمه بر اساس آن تعهد می ‌دهند با توجه به مقدار پولی که از افراد بیمه گذار و یا حتی دیگر شرکت های بیمه دریافت کرده اند، خسارت و زیان وارد شده به افراد و شرکت های بیمه گذار را در صورت حوادث و اتفاق های ناخواسته و احتمالی جبران کنند.

به عبارت دیگر می توان گفت به پول افراد بیمه گذار که آن را به افراد بیمه گر یا سازمان های بیمه پرداخت می کنند، حق بیمه می گویند و در صورت هرگونه خسارت یا حوادث احتمالی این سازمان و شرکت ها زیان های وارد شده به بیمه‌ گذاران را جبران می کنند و بیمه گذاران نیز از خدمات بسیار خوب آن ها بهره مند می شود.

می دانیم که اکثر افراد به دنبال بیمه کردن تجهیزات و وسایل خود می باشند. علاوه بر این می توان گفت سازمان و شرکت های بیمه نیز علاوه بر بیمه های عمر، بیمه های جانی، مالی و هزاران نوع بیمه دیگر، تمامی وسایل و تجهیزات پزشکی، وسایل آزمایشگاهی و…. را که ارزش الکتریکی و الکترونیکی آن ها بالا می باشد بیمه می کنند. به همین منظور می توان گفت بیمه تجهیزات پزشکی و دیگر قطعات و وسایل از جمله بیمه های حوادثی است که تمام خطرات، خسارت های جبران ‌ناپذیر، خسارت های ناگهانی و غیر قابل پیش بینی را جبران می کند.

امروزه یکی از مسائل مهمی که آرامش را در زندگی افراد به وجود آورده است، داشتن بیمه می باشد؛ چرا که افراد می‌ دانند در صورت هرگونه مشکل و خسارت ناگهانی، شرکت بیمه آن زیان و خسارت را جبران می کند و خدمات ‌بسیاری را به آن ها ارائه می دهد.

از طرف دیگر می توان گفت امروزه قیمت قطعات و تجهیزات پزشکی بسیار بالا و گران می باشد. به همین منظور افراد با بیمه کردن تجهیزات پزشکی خود می توانند در صورت وجود هرگونه مشکل یا خطرات غیر قابل پیش بینی، از خدمات شرکت و سازمان های بیمه جهت جبران زیان های وارد شده بهره مند شوند. در ادامه محتوا با مزایا و ویژگی های بیمه تجهیزات پزشکی و اصول و مدارک لازم برای انجام این بیمه بیشتر آشنا می شویم.

مزایای بیمه تجهیزات پزشکی

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، بیمه تجهیزات پزشکی بسیار خوب و مفید می باشد؛ چرا که افراد می توانند با وجود قیمت بالای این تجهیزات، در صورت خسارت و هرگونه اتفاق احتمالی از خدمات شرکت و سازمان های بیمه بهره‌ مند شوند.

به عبارت دیگر می توان گفت بیمه تجهیزات پزشکی تعهد می دهد با توجه به مبلغی که از افراد و بیمه گذاران دریافت کرده است، در صورت زیان و خسارت های ناگهانی وارد شده به تجهیزات و قطعات پزشکی، سقف معینی از هزینه ی جبران این خسارت ها را پرداخت کند.

از جمله قطعات و تجهیزات پزشکی که توسط سازمان و شرکت های بیمه، بیمه می ‌شوند، می ‌توانیم به دستگاه تست مواد و نمونه گیری، وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی، وسایل و لوازم تحقیقاتی و دیگر تجهیزات پزشکی اشاره کنیم. افراد با بیمه کردن این تجهیزات، نگرانی و دغدغه ای هنگام آسیب های جبران ناپذیر و احتمالی ندارند و با آرامش و خیال آسوده زندگی می کنند.

بیمه تجهیزات پزشکی

یکی از مهم ‌ترین مزایا و ویژگی های این بیمه این است که افراد می توانند ابزار و لوازم تحت تکفل این بیمه را در صورت هرگونه عیب و نقصی که به ‌طور ناگهانی به وجود آمده است، از خدمات سازمان بیمه بهره مند کنند. اما می توانیم بگوییم یکی از نکات بسیار مهم در بهره‌ مندی از خدمات سازمان و شرکت های بیمه، رعایت اصول و شرایطی است که آن ها هنگام عقد قرارداد و انجام بیمه، آن ها را در نظر گرفته و افراد هم آن اصول و شرایط را پذیرفته اند.

این نوع بیمه مانند دیگر بیمه های مختلف دارای شرایطی برای پرداخت خسارت وسایل و تجهیزات می باشد که افراد می بایستی از این شرایط قبل از انجام بیمه آگاهی داشته باشند. شرایط دریافت خسارت وسایل به شرح زیر می باشد:

  • مدت زمان بیمه تمام نشده باشد.
  • زمان انجام بیمه اطلاعات تجهیزات به درستی ثبت شود.
  • مدارک و فاکتور پرداخت هزینه تعمیر تجهیزات و قطعات به شرکت و سازمان بیمه ارائه شود.
  • هنگام وجود خسارت و زیان های وارد شده به تجهیزات، بهتر است گزارش این خسارت را به صورت کتبی به شرکت و سازمان بیمه ارائه شود.

به همین منظور می توان گفت این شرایط هم از مهم‌ ترین مزایا و ویژگی های بیمه تجهیزات پزشکی به شمار می روند؛ چرا که حق افراد پایمال نمی ‌شود و همگی می توانند از خدمات سازمان و شرکت های بیمه به طور یکسان بهره مند شوند.

بیمه تجهیزات پزشکی

اصول و مدارک لازم برای پرداخت خسارت تجهیزات

با توجه به ویژگی و مزایایی که بیمه کردن تجهیزات دارد، امروزه اکثر افراد با انجام این بیمه، نگرانی های خود را برطرف کرده اند و از خدمات شرکت های بیمه هنگام مشکلات و آسیب های ناگهانی بهره ‌مند می ‌شوند. همان طور که می دانیم اصول و مدارکی برای پرداخت خسارت تجهیزات لازم است که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ارائه کپی برابر اصل مالکیت تجهیزات و قطعات
  2. صورت جلسه حادثه و خسارت وارد شده به دستگاه و تجهيزات
  3. ثبت فرم اعلام خسارت
  4. ارائه اصل بیمه ‌نامه و رسید پرداخت حق بیمه
  5. ارائه مدارک و فاکتور های هزینه تعمیر تجهیزات

با توجه به مواردی که بیان کردیم افراد می بایستی در صورت وجود هرگونه خسارت، زیان و یا آسیب وارد شده به تجهیزات پزشکی، مدارک بالا را در اختیار داشته باشند و برای اینکه شرکت و سازمان بیمه خسارت تجهیزات آن ها را پرداخت کند، این مدارک را به آن شرکت و سازمان ارائه دهند تا هر چه سریع تر به کارشان رسیدگی شود.

از طرف دیگر می توان گفت سازمان و شرکت بیمه تجهیزات پزشکی در صورتی که افراد مدارک و اصول بالا را در اختیار داشته باشند، اقدام به پرداخت خسارت و زیان وارد شده به تجهیزات آن ها می کند و پس از بررسی های لازم و به دست آوردن اطلاعات کافی از مالکیت آن تجهیزات، خسارتشان را جبران می کند.

سایر ویژگی های این بیمه

علاوه بر مواردی که برای ارائه مدارک لازم بیان کردیم، می دانیم که بیمه کردن این تجهیزات دارای اصول و شرایطی است که افراد می بایستی آن ها را رعایت کنند تا در زمان وقوع حادثه و اتفاق های ناگهانی مشکلی برایشان به وجود نیاید. به همین منظور آن ها می توانند با عقد قرارداد و تعهدی که در سازمان بیمه می دهند، این شرایط را بپذیرند و بر اساس آن ها عمل کنند.

به همین منظور می‌ توان گفت امروزه به دلیل گزاف قیمتی که در تجهیزات پزشکی وجود دارد، افراد وسایل و تجهیزات پزشکی خود را بیمه می کنند تا در صورت هرگونه آسیب و اتفاق های غیر پیش بینی شده سازمان و شرکت بیمه خسارت آن ها را جبران کند و بخشی از هزینه تعمیرات وسایل را پرداخت کند. پس هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای برای این افراد وجود ندارد و با وجود سازمان و شرکت های بیمه تمام نگرانی آن ها برطرف شده است.

 

چرا باید از بیمه تجهیزات پزشکی استفاده کرد؟؟

همان طور که می دانیم امروزه با توجه به آسیب پذیر بودن وسایل و تجهیزات پزشکی و قیمت بسیار بالایی که آن ها دارند، افراد به دنبال بیمه کردن این تجهیزات و وسایل هستند تا بتوانند از خدمات سازمان و شرکت های بیمه بهره ‌مند شوند و هیچ گونه نگرانی و دغدغه هنگام آسیب دیدن وسایل و تجهیزاتشان نداشته باشند.

بیمه تجهیزات پزشکی خسارت تجهیزات و وسایلی را پرداخت و جبران می کند که ارزش الکترونیکی آن ها بسیار بالا باشد. به عبارت دیگر می توان گفت هدف بیمه گذاران در استفاده از این بیمه با هدف سازمان و شرکت‌ های بیمه رابطه مستقیم دارد؛ چرا که هدف آن ها از بیمه کردن تجهیزات و وسایل پزشکی پوشش و جبران خسارت وارد شده به سخت افزار ها، جبران خسارت وارد شده به نرم افزار ها و جبران هزینه اجاره یا خرید دستگاه های جدید تا زمان راه اندازی دستگاه های آسیب دیده می باشد.

همان طور که می دانیم مدت زمان بهره مندی از خدمات سازمان و شرکت بیمه تجهیزات پزشکی یک سال می باشد و افراد می توانند پس از گذشت یک سال برای تمدید دوباره این بیمه به سازمان و شرکت بیمه مراجعه کنند و قرارداد و تعهد خود را با پرداخت حق بیمه مجدد، تمدید کنند.

علاوه بر این در پاسخ به پرسش چرا باید از بیمه تجهیزات پزشکی استفاده کرد، می توان گفت این بیمه خسارت خطرات و اتفاق های غیر پیش بینی شده مانند شکست و آسیب های فیزیکی، نوسانات و مشکل ولتاژ برق، نفوذ مایعات در تجهیزات پزشکی، دزدیدن وسایل و…. را جبران می کند.

به همین منظور افراد می توانند با ثبت درخواست و اطلاعات لازم جهت پرداخت خسارت وسایل پزشکی، نظر و درخواست های خود را در سایت سازمان و شرکت های بیمه ثبت کنند و تا زمان خدمات رسانی و اطلاع دادن آن ها جهت ارائه مدارک لازم صبر کنند.

خلاصه اینکه افراد برای انجام بیمه تجهیزات پزشکی می بایستی علاوه بر رعایت شرایط و اصول انجام بیمه، هنگام وجود خسارت و زیان های وارد شده به تجهیزات، مدارک لازم را به سازمان و شرکت های بیمه ارائه دهند تا آن ها خسارت وسایل را پرداخت کنند.

برای مشاوره رایگان درباره بیمه تجهیزات پزشکی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های این بیمه از طریق بیمه سل بپرسید.

یک نظر