تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیمه بدنه ماشین و از کدوم شرکت بخرم؟

Rate this post

در روزگار حال حاضر قیمت وسایل نقلیه در بازار روز به روز در حال افزایش است. در سوی دیگر علاوه بر قیمت خودرو شاهد افزایش قیمت وسایل یدکی و وسایل جانبی خودرو نیز هستیم. از اینرو رانندگان باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند و ضمن رانندگی ایمن از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند. گفتنی است که تهیه بیمه اتومبیل ( بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه) نیز بر این مهم اثرگذار است. با این حال برای خرید بهترین بیمه بایستی اطلاعات زیادی را کسب نمود. به همین مناسبت ما در این مقاله تلاش می کنیم تا اطلاعاتی از این دست را در اختیار شما قرار داده و به شما کمک کنیم تا متناسب با شرایط تان به سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ پاسخ بدهید. پس با ما همراه باشید.

بیمه ماشین، بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم

بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟

 

بیمه ماشین، بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟

تصادف از مهمترین اتفاقاتی است که ممکن است در طول زندگی دست کم یک بار برای رانندگان رخ دهد.

حتی اگر شما اتومبیل تان را در کنار خیابان پارک کرده باشید نیز احتمال آسیب وجود دارد. چرا که ممکن است سایر رانندگان با بی احتیاطی به ماشین شما برخورد کنند.

اما این همه ی ماجرا نیست چون حوادث و بلایای طبیعی نیز مخاطره انگیز هستند. طوفان، سیل، زلزله و… نیز ممکن است بدنه خودرو شما را دچار آسیب نمایند. به همین دلیل و از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است منطقی تر می باشد تا راننده گان ابتدا به فکر بیمه کردن وسیله نقلیه باشند و با انجام این کار مهم از بروز اتفاقات بدتر جلوگیری به عمل بیاورند. با این وجود سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ سوالی است که ذهن رانندگان زیادی را به خودش مشغول می دارد. حال اگر به دنبال جواب این سوال هستید ادامه این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را تا انتها مطالعه نمایید.

مشاوره رایگان بیمه

بیمه بدنه خودرو چیست؟

قبل از پاسخ به سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ باید توضیح داد که بیمه بدنه تعهدنامه ای است که در صورت وقوع هرگونه ضرر و آسیب مکلف می شود تا خسارت های ناشی از حوادث را جبران کند. در واقع چه راننده مقصر باشد و چه فرد دیگری به عنوان خاطی تصادف معرفی شود بیمه بدنه مسئولیت دارد تا بر اساس قانون و ضوابط درج شده پای تعهدش بایستد و خسارت های ایجاد شده را جبران کند.

می شود اینگونه گفت که بیمه بدنه نوعی بیمه مکمل برای بیمه های اجباری از جمله بیمه شخص ثالث به حساب می آید. از اینرو با تهیه آن می شود اطمینان خاطر کسب کرد و در صورت وقوع حادثه از حمایت مالی شرکت بیمه بهره مند شد.

ناگفته نماند که در صورت دریافت بیمه نامه بدنه اگر حمایت مالی بیمه شخص ثالث کافی نباشد برای جبران هرگونه خسارت وارد شده می شود از محل بیمه بدنه به منظور جبران ضرر استفاده کرد و مابقی خسارت را دریافت نمود.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه خودرو چیست؟بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟

بیمه بدنه را از کدام شرکت بخرم؟

حالا که با بیمه بدنه و امتیازات آن آشنا شدیم وقت آن رسیده تا به سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ پاسخ دهیم.

بیمه ملت بهترین شرکتی است که افراد می توانند به منظور بیمه کردن خودرو به آنجا مراجعه کنند. این شرکت خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می کند. از اینرو شما می توانید به صورت نقد و اقساط خودرو تان را

بیمه ملت کنید و در صورت وقوع هرگونه حادثه کاملا خاطر جمع باشید.

مزایای خرید بیمه بدنه از بیمه ملت

  • با بیمه ملت می توانید خودرو شخصی تان را به شیوه اقساطی بیمه کنید.
  • بیمه ملت نسبت به تعهداتش بسیار پایبند است.
  • هزینه های تمام شده در بیمه ملت بسیار مقرون به صرفه هستند.
  • با این اوصاف بیمه ملت پاسخی است که برای سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ می شود آن را در نظر گرفت.

 

بیمه ملت کدام پوشش ها را به عنوان پوشش اصلی بیمه بدنه معرفی می کند؟

  • بیمه ملت متعهد است تا در صورت برخورد هرگونه صاعقه، واژگونی، انفجار، آتش سوزی و… خسارت های ایجاد شده را جبران کند.
  • بیمه ملت متعهد است تا در صورت بروز هرگونه تصادف و برخورد با خودرو های دیگر خسارات ایجاد شده را پرداخت نماید.
  • فرقی ندارد که خودرو با جسم ثابت برخورد نموده باشد و یا با جسم متحرک. بیمه ملت متعهد است تا در هر دو صورت خسارت ایجاد شده را جبران کند.
  • در صورت وقوع هرگونه سرقت از جمله سرقت خودرو و یا حتی سرقت تجهیزات خودرو که اسامی آنها در بیمه نامه درج شده این شرکت متعهد است تا به تعهدات خودش عمل و خسارات ایجاد شده را جبران نماید.
  • با وجود تمام شرایط و ضوابط ذکر شده بیمه ملت پاسخی است که برای سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ می شود آن را در نظر گرفت.

 

نکته ی مهم:

به عنوان یک نکته ی مهم لازم به ذکر است که تمامی شرکت های بیمه متعهد هستند تا در کنار موارد اصلی، امکانات دیگری را نیز به افراد خریدار بیمه ارائه کنند. به این امکانات پوشش های فرعی و اضافی گفته می شود. گفتنی است که پوشش های اضافی و فرعی به صورت جداگانه خریداری می شوند. پس لازم است تا افراد برای خرید این قبیل پوشش ها هزینه ای را پرداخت و مبلغی را به قیمت پایه بدنه خودرو اضافه کنند.

 

مهمترین پوشش ها در رابطه با بیمه بدنه خودرو

حالا که با بیمه ملت آشنا شدیم و دانستیم که پاسخ به سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ چیست. بهتر است تا با مهمترین پوشش ها در رابطه با بیمه بدنه خودرو نیز آشنا شویم. در ادامه آنها را به صورت موردی ذکر می کنیم.

  • بیمه ملت و در کل تمامی شرکت های بیمه متعهد هستند تا خسارات ناشی از انواع بلایای طبیعی را جبران کنند. گفتنی است که آتشفشان، سیل و زلزله از جمله مهمترین این بلایای طبیعی به حساب می آیند.
  • بیمه ملت و سایر شرکت های بیمه متعهد هستند تا در صورت وقوع هرگونه خسارت در بدنه خودرو تمامی هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب فرد بیمه شده را جبران نمایند. گفتنی است که این درصورتی رخ می دهد که خودرو آسیب دیده در تعمیرگاه باشد. پشتیبانی از این مورد تنها برای 30 روز محاسبه می شود.
  • اگر خودرو در حالت توقف باشد و قطعات آن از جمله موتور و سایر قطعات جانبی به سرقت بروند بیمه ملت متعهد می شود تا جبران خسارت کرده و هزینه را پرداخت کند.
  • در صورت شکسته شدن شیشه های خودرو و بدون در نظر گرفتن علت اصلی، بیمه ملت خودش را متعهد می داند تا خسارت ناشی از این مورد را پرداخت کند.
  • به دلیل نوسانات قیمت، این شرکت بیمه متعهد می شود تا بر اساس ارزش خودرو خسارت احتمالی را پرداخت نماید.
  • از اینرو بیمه ملت پاسخی به سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ به حساب می آید.
مهمترین پوشش ها در رابطه با بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ مهمترین پوشش ها در رابطه با بیمه بدنه خودرو

پوشش های مهم بیمه بدنه

  • در صورت پاشیده شدن هرگونه رنگ، اسید و یا سایر مواد شیمیایی مخرب شرکت بیمه ملت متعهد می شود تا خسارت ایجاد شده را جبران کند و بر اساس مفاد بیمه نامه هزینه لازم را بپردازد.
  • بیمه بدنه خودرو می تواند شامل ترانزیت باشد از اینرو اگر در خارج از مرزها خسارتی به خودرو وارد شود شرکت بیمه متعهد خواهد بود تا بر اساس مفاد بیمه نامه خسارت های اینچنینی را نیز بپردازد.
  • از آنجا که بدنه خودرو بخش بسیار حساس و مهمی در خودرو به حساب می آید شرکت های بیمه متعهد می شوند تا خسارت های ایجاد شده توسط کشیدن اشیاء تیز به خودرو و در کل ایجاد شدن هرگونه خط و خش بر بدنه خودرو را پرداخت نمایند.
شرکت های بیمه

بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ شرکت های بیمه

کدام خسارت ها تحت پوشش شرکت های بیمه نیست؟

باید دانست که شرکت های بیمه تعهدات سفت و سختی در رابطه با پرداخت هزینه های احتمالی دارند.

با این اوصاف آنها پرداخت کننده تمامی هزینه های ایجاد شده نیستند.

در ادامه خسارت هایی که تحت پوشش شرکت های بیمه نیستند را به صورت موردی ذکر می کنیم.

  • هر اتومبیل مجاز است تا در محدوده مجاز حمل بار کند. از اینرو اگر در این محدوده خسارتی برای اتومبیل ایجاد شود شرکت بیمه خودش را متعهد خواهد دانست تا بنابر مفاد بیمه نامه خسارت را پرداخت نماید. بدیهی است که حمل بار آنهم به صورت بیش از حد مجاز جایز نیست و در صورت وقوع حادثه شرکت بیمه خسارت ناشی از آن را پرداخت نخواهد کرد.
  • شرکت های بیمه (از جمله شرکت بیمه ملت) هزینه ناشی از بکسل کردن خودرو با ماشین غیر مجاز را پرداخت نخواهند کرد.
  • در بیمه نامه برای هر اتفاق تبصره ای ذکر شده و شرکت های بیمه بر اساس مفاد قرارداد هزینه های ناشی از خسارت را پرداخت می کنند. با این حال اتفاقاتی وجود دارند که در زیر مجموعه قرارداد بیمه نیستند. گفتنی است که جنگ، اعتصاب و حمله از جمله این اتفاقات به حساب می آیند و شرکت های بیمه در صورت وقوع خسارتی را پرداخت نخواهند کرد.
  • وقوع انفجار هسته ای نیز در زیر مجموعه اتفاقاتی است که شرکت های بیمه را ملزم به پرداخت خسارت نمی کند. از اینرو وقوع این اتفاقات و خسارت ناشی از آنها تحت پوشش بیمه نخواهد بود.
  • اگر راننده بدون گواهی نامه رانندگی کند و یا گواهی نامه او نامرتبط و یا باطل باشد. در صورت وقوع تصادف، شرکت های بیمه (از جمله شرکت بیمه ملت) خودشان را ملزم به پرداخت خسارت نخواهند دید.
شرکت بیمه ملت

بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ شرکت بیمه ملت

خسارت هایی که تحت پوشش بیمه نیستند

  • اگر خسارت توسط شخص بیمه شونده ایجاد شده باشد و چنین مساله ای برای شرکت بیمه محرز شود آنها خودشان را ملزم به پرداخت خسارت و هزینه نخواهند دانست.
  • بدیهی است که مصرف مواد مخدر، نوشیدن الکل، استفاده از قرص ها و داروهای روان گردان و محرز شدن این مورد برای شرکت بیمه، شرکت را از پرداخت هزینه باز خواهد داشت.

 

آیا بیمه بدنه یک بیمه اجباری است؟

خیر بیمه بدنه تحت هیچ شرایطی اجباری نیست و مالک خودرو در رابطه با استفاده و یا عدم استفاده از آن مختار است.

آیا ارزانترین بیمه بهترین بیمه است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که ارزان ترین بیمه به معنای بهترین بیمه نیست. از اینرو علاوه بر مدنظر قرار دادن قیمت، افراد باید بتوانند در زمان خرید معیارها و پارامترهای مختلف دیگر را نیز در کنار یکدیگر قرار دهند و با در نظر گرفتن تمامی آنها بیمه ماشین را انتخاب نمایند.

گفتنی است که میزان توانگری شرکت بیمه، میزان رضایت بیمه گذاران از شرکت بیمه، میزان شکایات و نوع تعهدات و سقف آنها، سقف پوشش ها و… از جمله مهمترین پارامترهایی به حساب می آیند که با در نظر گرفتن تمامی آنها می شود بهترین شرکت و بهترین بیمه را انتخاب کرد.

ناگفته نماند که بیمه ملت جزو شرکت های بیمه با توانگری یک به حساب می آید و افراد با انتخاب آن می توانند در صورت وقوع مشکل با خیال آسوده از حداکثر خسارت در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند شوند.

با این توصیفات در پاسخ به سوال بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ باید شرکت بیمه ملت را معرفی کرد.

بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ بیمه بدنه خودرو

بیمه ملت، بیمه بدنه را با چه فرمولی محاسبه می کند؟

مدل و نوع خودرو تاثیر زیادی بر روی محاسبه بیمه بدنه دارد. از اینرو پس از ثبت درخواست برای خرید بیمه یک کارشناس و یا بازرس برای تعیین نرخ بیمه اتومبیل شما را بررسی می کند. وی پس از بررسی عواملی از جمله مدل خودرو، تعداد پوشش مورد نیاز، ارزش امروز اتومبیل و همچنین عدم خسارت و… اتومبیل را بر اساس ارزش آن بیمه می نماید.

بهترین شرکت برای بیمه بدنه خودرو کدام است؟

در ادامه مقاله بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ باید گفت شرایط، هدف، نیاز و بودجه از جمله مهمترین ارکانی به حساب می آیند که بیمه گذار را در رابطه با انتخاب شرکت بیمه مجاب می نمایند. با انتخاب بیمه ملت شما به راحتی می توانید بیمه های مختلف را پیدا کرده و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و در انتها با در نظر گرفتن شرایط خودتان آنها را گزینش نموده و از مزایای هر کدام بهره مند شوید.

کدام معیارها در انتخاب بیمه اثرگذار هستند؟

افراد معیارهای مختلف و بعضا متفاوتی در رابطه با انتخاب شرکت بیمه دارند. قیمت بیمه، پوشش های خاصی که بیمه مورد نظر از آنها حمایت می کند، خدماتی که بیمه ارائه می دهد و کیفیت هر کدام، تخفیف ها، پاداش ها و… همگی از جمله مهمترین ارکانی هستند که هم بر روی قیمت تمام شده ی بیمه و هم در انتخاب بیمه اثر گذار می باشند.

کدام معیارها در انتخاب بیمه اثرگذار هستند؟

بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ : کدام معیارها در انتخاب بیمه اثرگذار هستند؟

تخفیفات بیمه بدنه خودرو به چه معنا است؟

نکته ی جالبی که در رابطه با بیمه اتومبیل وجود دارد این است که تخفیف بیمه بدنه خودرو تاثیر زیادی بر روی قیمت تمام شده ی بیمه دارد و گاها تا 70 درصد می تواند از قیمت تمام شده ی آن کم کند. گفتنی است که نرخ این تخفیف و همچنین مقدار این تخفیف به شرکت بیمه ای که انتخاب می کنید بستگی زیادی دارد.

در ادامه از مولفه های اصلی تخفیف بیمه بدنه بیشتر خواهیم گفت:

  • تخفیف در بیمه بدنه به دلیل عدم خسارت
  • تخفیف به دلیل خودروی 0 کیلومتر
  • خرید بیمه شخص ثالث از همان شرکت و تخفیف به دلیل خرید این بیمه
  • بعضی از شرکت های بیمه به اساتید، پزشکان، کارمندان، کادر درمان و… تخفیف می دهند و این به شرکتی که انتخاب می کنید بستگی دارد.
  • شما با خرید نقدی بیمه می توانید تخفیف خوبی بگیرید.

جمع بندی و نتیجه گیری

  • بیمه بدنه رو از کدوم شرکت بخرم؟ پاسخ به این سوال بسیار روشن است.
  • در روزگار حال حاضر شاهد افزایش قیمت قطعات خودرو هستیم. لذا صاحبان خودرو باید تمام تلاش خودشان را به کار بگیرند و با رانندگی ایمن از بروز خسارات جانی و مالی بکاهند.
  • تصادف، بروز بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل و… همه و همه از جمله اتفاقاتی هستند که می توانند اتومبیل شما را دچار خسارت کنند.
  • تهیه بیمه اتومبیل ( بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه) باعث می شود تا از هزینه احتمالی خسارات به میزان قابل توجهی کاسته شود.
  • بیمه ملت تعهد دارد تا در صورت بروز هرگونه خسارت آن را جبران نماید.
  • خرید بیمه ملت مزایای فراوونی دارد از جمله اینکه این شرکت شرایط بیمه کردن خودرو به شیوه اقساطی را فراهم می کند. بیمه ملت نسبت به تعهداتش بسیار پایبند است. و همچنین هزینه نهایی در بیمه ملت بسیار مقرون به صرفه می باشد.
اشتراک‌گذاری