تاریخ امروز:۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
چند بار در سال می‌توانم از بیمه بدنه خودرو استفاده کنم؟

تعداد دفعات مجاز استفاده از بیمه بدنه ماشین چند بار میباشد؟

Rate this post

هر فردی که دارای خودروی شخصی می‌باشد قطعا این را می‌دانند که تصادف بخشی جدا نشدنی از زندگی و رانندگی می‌باشند. توجه کنید که تصادف ‌ها می‌تواند به دو دسته تصادفات سنگین و تصادفات سبک تقسیم‌بندی شوند. تصادفات سنگین آن دسته از اتفاق‌ های ناگواری می‌باشند که می‌توانند حتی جان افراد را بگیرند؛ اما تصادف ‌های سبک تنها باعث آسیب مالی می‌شوند.

بیمه بدنه ماشین خدمتی است که می‌تواند به افراد کمک کند تا بتواند خسارت ناشی از تصادف را جبران کنند و بدنه ماشین خودشان را تعمیر کنند. همان ‌طور که از نام بیمه بدنه خودرو کاملاً مشخص و واضح می‌باشد، این نوع بیمه برای تعمیر قطعات آسیب ‌دیده خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث شود که خسارت مالی ناشی از تصادف پایین بیاید.

توجه کنید که این بیمه، بیمه‌ای اجباری نمی‌باشد. اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که روی سلامت ظاهر ماشین خودتان حساس هستید باید حتما از خدمات این نوع بیمه بهره ببرید تا بتوانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید. توجه کنید که این بیمه زمینه ‌های گوناگون و متفاوتی را پوشش می‌دهد که شما حتما قبل ‌از استفاده از این خدمات باید به‌ طور کامل با این پوشش‌ها آشنا شوید تا بتوانید با دید بازی از این خدمت بهره ببرید. علاوه ‌بر این موضوعات؛ ما در ادامه برای شما خواهیم گفت که تعداد دفعات مجاز استفاده از بیمه بدنه ماشین چند بار می‌باشد.

دفعات مجاز استفاده از بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو چیست؟

قبل‌ از این‌ که شما با جزئیات در رابطه با بیمه بدنه خودرو آشنا شوید بهتر است که به ‌طور کامل متوجه شوید که این بیمه دارای چه خدماتی است. برخلاف بیمه شخص ثالث بیمه بدنه ماشین بیمه کاملاً اختیاری می‌باشد. یعنی هیچ اجباری برای شما از استفاده از این بیمه‌ نامه وجود ندارد و شما تنها زمانی از این خدمت استفاده می‌کنید که خودتان بخواهید از آن بهره ببرید. شما به‌ عنوان فرد بیمه‌ گذار می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص به‌ صورت حق بیمه وسیله نقلیه خودتان را در برابر انواع مختلف آسیب ‌هایی که ممکن است به آن برسد، مصون ‌کنید و می‌توانید در صورت رخ دادن اتفاقی ناگوار هزینه تعمیر ماشین خودتان را از شرکت دریافت کنید.

توجه کنید که در کنار اجتناب ‌ناپذیر بودن تصادفات و آسیب‌ هایی که ممکن است به بدنه این خودرو برسد، استفاده از این خدمت بیمه برای بسیاری از افراد مهم و ضروری می‌باشد. اگر شما تا حد بسیار زیادی روی ظاهر و زیبایی ماشین خودتان حساس هستید حتما خدمات این بیمه را مورد بررسی و استفاده قرار دهید تا بتوانید تا آنجا که می‌توانید از هدر رفت هزینه جلوگیری کنید‌. در مقاله بیمه بدنه خودرو چیست میتوانید اطلاعات کاملی درباره این بیمه کسب کنید.

چند بار در سال می‌توانم از بیمه بدنه ماشین استفاده کنم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش‌آمده باشد که تعداد دفعه استفاده از بیمه بدنه ماشین چقدر می‌باشد. به‌ طور کلی هیچ‌ گونه محدودیتی برای شما از لحاظ استفاده از این بیمه وجود ندارد. یعنی شما می‌توانید هر چند بار که می‌خواهید در سال از خدمات این بیمه استفاده کنید. اما در صورتی ‌که یک ‌بار بیشتر از خدمات این بیمه استفاده کنید مبلغ پرداختی بیمه کمی تفاوت می‌کند.

همان ‌طور که ممکن است همه شما بدانید، سهم بیمه‌گذار از خسارت با عبارت فرانشیز شناخته می‌شود. هر بار که شما بخواهید از این خدمت بهره ببرید درصد فرانشیز کمی تغییر می‌کند. برای مثال اگر به شما برای بار اول از این خدمت استفاده کنید ده‌ درصد از کل خسارت توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود. اگر شما بخواهید برای بار دوم از این بیمه استفاده کنید حدود بیست درصد از خسارت توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود و اگر شما در شرایطی قرار داشته باشید که در تصادف مقصر نباشید و یک شخص دیگر به ماشین شما آسیب رسانده باشد، حدود پنج درصد از خسارت کل توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

اما توجه کنید که با در کنار نامحدود بودن استفاده از خدمات بیمه بدنه ماشین، شرکت‌های بیمه‌گذار از این قوانین استفاده می‌کنند تا درصد زیان زیادی را متحمل نشود. برای مثال ممکن است که یک راننده بی‌دقتی زیادی داشته باشد و سالانه چندین ‌بار به بدنه ماشین خود آسیب وارد کند. در این شرایط شرکت بیمه این شخص را به ‌عنوان یک راننده بی‌احتیاط تلقی می‌کند و از قوانین گوناگونی بهره می‌برد تا بتواند میزان خسارت که این شخص به شرکت بیمه وارد می‌کند را پایین بیاورد. به‌ هر حال قوانینی که در این زمینه وجود دارند، قوانین کاملاً منطقی‌ای به ‌نظر می‌رسند.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه ماشین چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بعد از بررسی این‌ که بیمه بدنه ماشین چیست و چگونه می‌تواند به افراد کمک کند، حال باید با یکدیگر بررسی کنیم که این بیمه چه زمینه‌ هایی را پوشش می‌دهد. توجه کنید که تنها از طریق تصادف کردن بدنه خودروی ما آسیب نمی‌بیند. بلکه ممکن است موارد گوناگون دیگر نیز وجود داشته باشند که باعث شوند بدنه خودروی ما دچار آسیب شود. حال بیایید با یکدیگر این موارد را به‌طور کامل بررسی کنیم.

  • تصادفات 

مورد اولی که در دسته خدمات این بیمه قرار می‌گیرد تصادفات می‌باشد. اگر حادثه‌ای برای شما پیش بیاید و شما با خودرو تصادف کنید؛ شرکت بیمه با استفاده از خدمت بیمه بدنه ماشین به شما کمک می‌کند تا ماشین خودتان را تعمیر کنید و خسارت شما را جبران می‌کند.

  • سرقت 

توجه کنید که اگر شما از خدمات بیمه بدنه ماشین استفاده کنید در صورت سرقت ماشین می‌توانید خسارت آن را از بیمه دریافت کنید.‌ البته قوانین و تبصره ‌های گوناگونی در این زمینه وجود دارد که شما حتما باید قبل‌ از استفاده از این خدمت، این قوانین و تبصره‌ ها را بدانید. طبق این قوانین، در این شرایطی کل ماشین شما دزدیده ‌شده باشد شما بتوانید از خدمات بیمه بدنه ماشین استفاده کنید. در صورتی ‌که قطعات ماشین شما از دست‌ رفته باشند، شرکت های بیمه وظیفه‌ای در قبال برگرداندن هزینه قطعات ندارند. اگر شما دوست داشته باشید، می‌توانید قطعات بدنه خودرو خودتان را نیز بیمه کنید.

  • بلایای طبیعی 

خدمت دیگری که توسط شرکت ‌های بیمه بدنه ماشین به افراد ارائه می‌شود پوشش خسارت بلایای طبیعی می‌باشد. بلاهایی مانند سیل، زلزله، سونامی، و موارد دیگر می‌توانند از شرکت بیمه خسارت دریافت کنند. علاوه ‌بر این موارد، صاعقه نیز به‌ طور کامل جزو خدمات بیمه قرار می‌گیرد. شما در صورت آسیب از برخورد صاعقه به ماشین خودتان نیز می‌توانید از شرکت بیمه بدنه ماشین خسارت دریافت کنید.

  • شکسته شدن شیشه 

توجه کنید که شیشه ماشین یکی از حساس‌ترین قطعات ماشین می‌باشد که ممکن است در شرایط گوناگونی شکسته شود. شما می‌توانید با بیمه شیشه ماشین خودتان، بابت خسارتی که به ماشین شما وارد شده هزینه دریافت کنید.

البته موارد گوناگون و تخصصی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در زمینه پوشش بیمه بدنه ماشین قرار بگیرند. این موارد کاملاً تخصصی‌تر می‌باشند. اگر شما می‌خواهید که به‌ طور کلی در رابطه با این اطلاعات بدانید، بهتر است که در رابطه با خدمات هر شرکت تحقیق و بررسی داشته باشید.

بیمه بدنه خودرو چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

اصطلاحات دقیق‌تر در رابطه با بیمه بدنه ماشین

 ما پیشتر برای شما در رابطه با مواردی که بیمه بدنه ماشین پوشش می‌دهد صحبت کردیم اما بهتر است که شما در این رابطه کمی تخصصی‌تر اطلاعات کسب کنید. به‌ طور کلی پوشش ‌های بیمه بدنه ماشین به دو دسته پوشش ‌های اصلی و پوشش ‌های فرعی دسته‌ بندی می‌شوند. پوشش ‌های اصلی شامل سرقت، تصادف، واژگونی و سقوط، و آتش‌ سوزی و انفجار می‌شود.

اما پوشش ‌های فرعی شامل شکسته شدن شیشه، سرقت قطعه‌ای از اتومبیل، بلایای طبیعی، پاشیده شدن رنگ روی، خودرو هزینه رفت‌ و آمد و موارد گوناگون دیگر می‌شود. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و خواسته خودتان از هر خدمتی که می‌خواهید در این زمینه بهره ببرید.

هزینه پرداختی به بیمه چگونه برآورد میشود؟

نکاتی که شما باید آن ها را در زمینه استفاده از خدمات بیمه بدنه ماشین بدانید بسیار گسترده‌تر و تخصصی‌تر از این موارد می‌باشند و خدمات هر شرکت ممکن است با شرکت دیگر متفاوت باشد. شاید برای شما نیز این سوال پیش‌ آمده باشد که چگونه قیمت و میزان هزینه‌ای که شما باید به شرکت بیمه‌گذار بپردازید برآورد می‌شود. به‌ طور کلی اولین و پایه‌ای‌ترین فاکتوری که در قیمت بیمه بدنه ماشین تاثیرگذار می‌باشد ارزش خودروی شما می‌باشد.

این ‌موضوع به این معنی است که هر چه ارزش خودروی شما بیشتر باشد، هزینه‌ای که شما باید آن را برای بیمه بپردازید نیز بالاتر می‌رود. علاوه‌ بر این موضوع، تعداد سیلندر های خودروی شما، سال ساخت خودرو، و انواع مختلف خدمات اضافی که ممکن است شما بخواهید در نهایت روی قیمت نهایی تاثیر گذار می‌باشند.

اصطلاحات دقیق‌تر در رابطه با بیمه بدنه خودرو

جمع ‌بندی

شما می‌توانید از انواع مختلف تخفیفاتی که در این زمینه وجود دارند نیز بهره ببرید تا بتوانید میزان هزینه پرداختی خودتان را پایین بیاورید. توجه کنید که این خدمت یک خدمت ضروری برای همه ما می‌باشد زیرا تصادفات اجتناب‌ناپذیر هستند و اگر ما می‌خواهیم که لذت رانندگی کردن برای خودمان را بالاتر ببریم باید حتما تا آنجا که می‌شود از بیمه بدنه ماشین بهره ببریم و ماشین خود را بیمه کنیم.

به‌ طور کلی با توجه به بالا بودن قیمت خودرو ها استفاده از این نوع بیمه حد بسیار زیادی می‌تواند آسیب وارده به ما را پایین‌تر بیاورد و باعث شود که ما بتوانیم بدون هیچ‌ گونه نگرانی خاصی به خرید ماشین بپردازیم و از رانندگی کردن لذت ببریم. مطمئناً هنگامی ‌که شما با سعی و تلاش زیاد به خرید یک اتومبیل می‌پردازید، هیچ ‌وقت آمادگی این را نخواهید داشت که با سرقت و یا آسیب به ماشین خودتان روبه‌رو شوید. اما استفاده از خدمات بیمه بدنه ماشین می‌تواند به شما کمک کند تا این آسیب‌ ها را جبران کنید.

برای مشاوره رایگان درباره استعلام بیمه بیمه بدنه خودرو کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های این بیمه از طریق بیمه سل بپرسید.