تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
بیمه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی

با انجام بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی، دیگر از آتش سوزی نهراسید.

Rate this post

اینکه فکر کنیم شرایط کنونی که کاملاٌ عادی است، تا همیشه ادامه خواهد داشت، تقریباٌ چیزی شبیه به رویاست؛ چرا که در زندگی، حوادث و اتفاقاتی پیش می آیند که گاهی خارج از اراده و خواست ما هستند. پس باید خود را برای چنین مواقعی آماده کنیم تا در صورت بروز آنها، فشار خیلی سنگینی بر روح و روان ما وارد نگردد. یکی از راه هایی که ما را در مقابل حوادثی مثل آتش سوزی آماده خواهد کرد، بیمه آتش سوزی است که بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی را هم در بر خواهد گرفت.

به طور کلی بیمه آتش سوزی از بیمه های بسیار مهمی است که همه نهادهای شخصی و عمومی باید اقدام به انجام آن از طریق شرکت های بیمه ای نمایند که این کار باعث جبران خسارت های وارده بر اثر آتش سوزی خواهد شد.

فرض کنید مکانی دچار آتش سوزی شود، در حالی که بیمه نیست! ادامه ماجرا را خود نیز می توانید حدس بزنید؛ فردی که در چنین شرایطی قرار گرفته و مکان آتش گرفته هم متعلق به او بوده است، نه تنها باید با واقعیت تلخی که برای او رخ داده، کنار بیاید؛ بلکه باید قید همه چیزهایی که داشته را بزند و دوباره از نو شروع کند که این کار علاوه بر اینکه مستلزم یک سرمایه کلان می باشد، نیاز به یک روحیه قوی و عزم بالا نیز خواهد داشت که بعید به نظر می رسد در یک فرد حادثه دیده، چنین ویژگی هایی پیدا شود.

برای اطلاع کامل درباره بیمه آتش سوزی حتما مقاله بیمه آتش سوزی بیمه سل را مطالعه فرمایید.

بیمه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی همراه با کاملترین پوشش های بیمه ای

چرا انجام بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی، ضروری است؟

بهترین و عاقلانه ترین راهکار و راه حل این است که همه مراکز غیر صنعتی اعم از مراکز فروش، مراکز خدماتی، اداره جات، همه سازمان ها و ارگان های دولتی و شخصی و به طور کلی مجموعه هایی که تحت عنوان مرکز غیر صنعتی فعالیت دارند، اقدام به انجام بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی نمایند تا اگر در آینده دچار حادثه ناگواری مثل آتش سوزی شدند، حداقل بتوانند دوباره سرمایه از دست رفته خود را باز یابند.

با این کار، از فشار وارده بر روی افراد هم کاسته شده و در نتیجه با دریافت سرمایه از دست رفته خود از طریق شرکت بیمه می توانند از نو شروع کرده و به تعمیر و یا بازسازی مکانی که آتش گرفته بپردازند و دوباره کسب و کار خود را برپا سازند؛ حال با توجه به همه این موضوعات است که خواهیم فهمید چرا انجام بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی، ضروری و مهم خواهد بود.

شرکت بیمه در چه صورت، مسئولیت بیمه آتش سوزی و هزینه های آن را بر عهده خواهد گرفت؟

بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی که قابل اجرا و اعمال برای همه مراکز غیر صنعتی و یا به اصلاح مراکز تجاری، درمانی، تفریحی، آموزشی، خدماتی و اداری خواهد بود، دارای پوشش های بسیاری است؛ یعنی اگر هر یک از این اتفاقات در اثر آتش سوزی رخ دهند، بیمه، هزینه آنها را متقبل گردیده و به فرد بیمه گذار به طور تمام و کمال پرداخت خواهد کرد؛ در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که شرکت بیمه در چه صورت، مسئولیت بیمه آتش سوزی و هزینه های مربوط به آن را متقبل خواهد شد:

  • تمامی خسارات ناشی از آتش سوزی که بر اثر رعد و برق و صاعقه به وجود آمده و منجر به سوزاندن ساختمان و هر آنچه که داخل آن است گردیده، متوجه شرکت بیمه است.
  • خسارات مربوط به آتش سوزی ناشی از نوسانات برق که به طور غیر تعمدی به وجود آمده هم از سوی شرکت بیمه، قابل پرداخت خواهد بود.
  • خسارات مربوط به نشت و انفجار گاز که منجر به آتش سوزی می شود هم در این گروه قرار خواهد داشت.

بی شک همه مراکز به بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی نیاز خواهند داشت.

آیا شرکت بیمه، بیمه آتش سوزی را برای مراکزی که فاقد پروانه فعالیت می باشند هم انجام خواهد داد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، شرکت بیمه هیچگاه این ریسک بزرگ را نپذیرفته و برای آن دسته از مراکز غیر صنعتی که فاقد پروانه کسب و کار هستند، بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی را انجام نخواهد داد؛ چرا که چنین مراکزی از نظر این شرکت، علاوه بر اینکه فاقد پروانه هستند؛ فاقد اعتبار نیز بوده و بنابراین از مسئولیت های شرکت بیمه نیست که بخواهد برای چنین مراکزی، این بیمه مهم را انجام دهد.

پس آن دسته از مراکزی که می خواهند از خسارات ناشی از آتش سوزی در امان بمانند، باید ابتدا کسب و کار خود را توسط پروانه کسب، اعتبار بخشیده و سپس از شرکت بیمه ای، انتظار انجام بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی را داشته باشند.

بیمه آتش سوزی شامل چه چیزهایی خواهد شد؟

بیمه آتش سوزی که انواع مختلف همچون بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی را در بر می گیرد، شامل موجودی های ثابت که در ساختمان بوده اند، خود ساختمان و تاسیسات مرتبط با آن و دکوراسیون ساختمان نیز گردیده و اگر هر یک از موارد نامبرده در اثر آتش سوزی از بین رفته و یا خسارت نسبی ببینند، هزینه های خسارت مربوط به آنها از سوی شرکت بیمه پرداخت شده و لذا افراد از این بابت می توانند خاطری آسوده داشته باشند.

پرداخت حق بیمه آتش سوزی به شرکت های بیمه به چه صورت است؟

تقریباٌ انواع بیمه که از سوی شرکت های بیمه تعیین گردیده و در زمینه های مختلف به کار می آیند؛ به طور سالانه برآورد گردیده و لذا فردی که می خواهد مثلاً بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی را انجام دهد، باید حق بیمه آتش سوزی را به صورت سالانه پرداخت نماید که این حق بیمه با توجه به میزان انتظارات فرد و پوشش های بیمه ای، متفاوت خواهد بود.

پس باید بگوییم حق بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی مانند حق بیمه عمر که فرد می تواند به صورت ماهانه پرداخت کند نبوده و سالی یکبار پرداخت خواهد شد.

برای مشاوره رایگان بیمه آتش سوزی واحدهای غیرصنعتی کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های بیمه آتش سوزی بپرسید.

برای انجام بیمه آتش سوزی، نیاز به چه مدارکی خواهد بود؟

حتماٌ خود به خوبی این موضوع را میدانید که برای انجام هر نوع بیمه، اعم از بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی باید مدارک معتبری را به شرکت بیمه ارائه دهید تا این شرکت نسبت به شما اعتماد لازم را پیدا کرده و سپس امور مربوط به بیمه آتش سوزی را برای شما انجام دهد؛ حال یکی از سوالاتی که در این خصوص به وجود می آید، این است که برای انجام بیمه آتش سوزی، نیاز به چه مدارکی است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای انجام این کار، اول از همه فرد بیمه گذار باید یک کپی از کارت ملی خود را به بیمه گر یعنی شرکت بیمه ارائه دهد؛ پس از آن نیاز به کامل کردن لیست اموالی که قرار است تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار گیرند، خواهد بود؛ فرم پیشنهادی هم باید توسط فرد پر شده و به کارشناسان بیمه ارائه گردد.

پس به خوبی متوجه این موضوع شدید که برای انجام بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی، همه این مدارک نیاز بوده و حتی اگر یکی از آنها ناقص باشند، بیمه آتش سوزی صورت نخواهد گرفت.

جبران همه خسارات آتش سوزی با بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی

آیا برای تکمیل بیمه آتش سوزی، باز هم نیاز به ارائه مدارک دیگر خواهد بود؟

پاسخ این سوال، مثبت بوده و باید بگوییم به جز مراحل اولیه ثبت نام بیمه آتش سوزی، باید هنگامی که تصمیم به تکمیل این بیمه دارید، باز هم مدارک مستند و معتبر دیگری را هم ارائه نمایید و بدون ارائه آنها، بیمه آتش سوزی به طور کامل انجام نخواهد گرفت.

در این بخش به مدارکی که برای تکمیل نیاز هستند، اشاره خواهیم کرد؛ در این خصوص باید گفت اصل بیمه نامه به اضافه رسیدی که مربوط به پرداخت حق بیمه بوده و همچنین پیوست بیمه نامه باید ارائه شوند؛ بعد از آن باید اصل کارت ملی، سندی که مربوط به فرد بیمه گذار است، لیست اموال خسارت دیده و مبلغ خسارت آنها، گزارشی که از سوی مرکز آتش نشانی ارائه گردیده و گزارش مراجع دیگری که در این امر دخیل هستند، همگی تحویل داده شوند.

آیا اسناد مالی از قبیل اوراق بهادار، درصورت بروز آتش سوزی و نابودی، تحت پوشش شرکت بیمه خواهند بود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر هرگونه برگه های مالی مهم مثل اوراق بهادار، از پوشش بیمه آتش سوزی خارج بوده و اگر در محل آتش سوزی وجود داشته و بسوزند، شرکت بیمه، هیچ مسئولیتی قبول نکرده و خسارات مربوط به آنها را پرداخت نخواهد کرد، چرا که طبق قوانین بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی، خارج از وظایف و مسئولیت های آن خواهد بود.

چه عواملی بر روی قیمت بیمه آتش سوزی، موثر خواهند بود؟

در جواب به این سوال مهم لازم است بگوییم، عوامل زیادی روی قیمت بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی، موثر خواهند بود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • اینکه ساختمان بیمه شده از چه نوع سازه ای برخوردار باشد، مثلاً آجری یا بلوکی باشد؛ تاثیر بر روی قیمت خواهد داشت.
  • تا چه حدی نکات ایمنی رعایت شده باشد هم موثر بر روی قیمت بیمه آتش سوزی خواهد بود.
  • تعداد سالی که مربوط به ساخت ساختمان است، در قیمت نهایی بیمه اثر خواهد نهاد، یعنی اگر ساختمان قدیمی تر باشد، قیمت بیمه کاهش پیدا کرده و هر چقدر که ساختمان، نوساز تر باشد، قیمت آن افزایش خواهد یافت.
  • نوع فعالیت صورت گرفته توسط مرکز بیمه شده هم بی تاثیر در قیمت بیمه نخواهد بود.
  • همچنین باید بگوییم پوشش هایی که از سوی فرد بیمه گذار انتخاب شده اند هم در این موضوع دخیل بوده و بی شک با افزایش پوشش های بیمه ای، قیمت نهایی آن دچار افزایش خواهد بود.

در بیمه سل امکان مقایسه بیمه آتش سوزی شرکت های بیمه ای و سپس خرید بیمه آتش سوزی به صورت آنلاین برای شما وجود دارد.