تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مناسب‌ترین بیمه پیراپزشکان

کدام خسارات تحت پوشش بیمه پیراپزشکی قرار نمی‌گیرند؟

Rate this post

علاوه بر خسارات و صدماتی که تحت پوشش بیمه پیراپزشکان قرار دارند، لازم است بدانید که در طول پروسه درمان یک سری خسارات و آسیب‌ها ممکن است رخ بدهند که بیمه‌ی پیراپزشکی مسئولیتی در برابر آن‌ها ندارد؛ به عبارت دیگر رخداد برخی از صدمات در شرایطی خاص تحت پوشش بیمه‌ی پیراپزشکی قرار نمی‌‌گیرند. موارد زیر در دسته‌ی این محدودیت‌ها و شرایط خاص قرار می‌گیرند:

  • اگر پیراپزشک در طی درمان بیمار به علت مصرف مواد مخدر و داروهای محرک حالت عادی نداشته باشد و پیراپزشک فرایند درمان را تحت تاثیر این مواد محرک انجام دهد، در صورتی که در حین درمان هر حادثه‌ای رخ دهد، بیمه‌ی پیراپزشکی مسئولیتی در قبال این حادثه نخواهد داشت و این آسیب را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.
  • در صورتی که فرایند درمان به شکل غیرقانونی انجام شده و در این حین صدمه‌ای به بیمار وارد شود، بیمه‌ی پیراپزشکی این خسارت را پوشش نمی‌دهد و بیماران باید مسئولیت هر گونه صدمه‌ای را بر عهده بگیرند.
  • در مراحل درمانی پیراپزشکی، پروسه‌ی اصلی درمان به وسیله‌ی پرتوها و اشعه هسته‌ای و رادیواکتیو انجام می‌شود؛ اگر صدمه‌ی وارد شده به بیماران ناشی از این اشعات باشد، بیمه‌ی پیراپزشکی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
  • اگر فرایند بی‌هوشی بیمار خارج از بیمارستان یا کلینیک‌های مجاز کشور انجام شود، در صورت وارد شدن هرگونه صدمه یا آسیب به بیمار در حین انجام شدن فرایند بی‌هوشی، بیمه‌ی پیراپزشکان مسئولیتی در قبال این صدمه نخواهد داشت.
  • اگر پیراپزشک درمانی خارج از تخصص خود انجام دهد، بیمه‌ی پیراپزشکی مسئولیتی از بابت خسارت حاصل از این درمان غیرتخصصی نخواهد داشت.
  • در صورتی که پیراپزشک در حین درمان اقوام درجه یک خود صدمه‌ای به آن‌ها وارد نماید، بیمه‌ی پیراپزشکی مسئولیتی در این مورد نخواهد داشت.
  • بیمه پیراپزشکی در مقابل دعاوی اشخاص ثالث که به عدم‌النفع ربط پیدا می‌کنند مسئولیتی ندارد.

خساراتی که تحت پوشش بیمه پیراپزشکی قرار نمی‌گیرند

برای درک بهتر این مقاله بهتر است مقاله بیمه پیراپزشکان و ویژگی های مهم آن را نیز مطالعه نمایید.

پروسه پرداخت غرامت توسط بیمه پیراپزشکان به چه صورت است؟

آغاز فرآیند پرداخت غرامت توسط بیمه پیراپزشکان با دریافت مدارکی خاص شروع می‌شود و این خسارت باید در طی مدت زمان مشخصی پرداخت شود. برای پرداخت غرامت لازم است که بیمه‌گذار نامه اعلام خسارت را اخذ نماید؛ برای پرداخت غرامت خسارت وارد شده پیگیری‌های لازم باید حداکثر در طی 5 روز توسط هر یک از شرکت‌های بیمه انجام شود.

لازم به ذکر است که دوره‌ی پیگیری در هر یک از شرکت‌های بیمه متفاوت است. بیماران برای دریافت غرامت بیمه پیراپزشکان، لازم است که یک سری مدارک را آماده کنند و به شرکت بیمه‌گذار تحویل دهند؛ این مدارک شامل مدارک شناسایی بیمار آسیب دیده، اصل حکم دادگاه، اصل پرونده‌ی درمانی بیمار، اصل و کپی گواهی بازجویی، اصل و کپی شکایت نامه‌ی بیمار، اصل و کپی شکایت نامه‌ی خانواده‌ی بیمار فوت شده و گواهی انحصار وراثت و اصل و کپی رای کمیسیون پزشکی می‌باشد.

گروه‌بندی زمینه‌های مختلف شغلی در بیمه پیراپزشکان

با توجه به بیمه پیراپزشکان، مشاغل مختلف پیراپزشکی به گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. گروه‌های مشاغل تحت پوشش بیمه پیراپزشکی به شرح زیر هستند:

گروه اول پیراپزشکانی هستند که به طور مستقل کار می‌کنند و مطب اختصاصی دارند.

  • گروه دوم از ماما‌هایی که در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند، دندانپزشکان تجربی و بهداشت کاران دهان و دندان تشکیل شده است.
  • گروه سوم دانشجویان ارشد و تکنسین‌های بیهوشی، کارشناسان فیزیوتراپی، پرستاران، سوپروایزرها و کادر اورژانس و کادر بهیاری فعال در بخش‌های ICU و CCU می‌باشد.
  • گروه چهارم شامل تیم پرستاری و بهیاری فعال در بخش‌های مختلف می‌باشد. علاوه بر آن تکنسین‌‌ها و پرستاران و بهیاران اتاق عمل و همچنین سوپروایزرهای آموزشی نیز در این گروه قرار می‌گیرند.
  • گروه پنجم نیز تکنسین‌های رادیولوژی و MRI و سی تی اسکن و همچنین کارشناسان و تکنسین‌های آزمایشگاه را شامل می‌شود. تکنسین‌های داروخانه و نوارنگاری و CSR و تیم کمک بهیاران نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

گروه‌بندی زمینه‌های مختلف شغلی در بیمه پیراپزشکان

شرایط تعیین شده برای  رزیدنت‌ها جهت بهره‌مندی از حق بیمه پیراپزشکی

دانشجویان پیراپزشکی بعد از به پایان رساندن دوره‌ی تحصیل خود در هر یک از رشته‌های پیراپزشکی، لازم است دوره‌ی آموزش بالینی و کارآموزی خود را به عنوان رزیدنت در بیمارستان‌های مختلف کشور پشت سر بگذارند.

همانطور که گفته شد با توجه به این که رزیدنت‌ها تخصص یک پزشک متخصص را ندارند و در حال یادگیری هستند، احتمال انجام هر گونه خطا و اشتباه توسط آن‌ها در هنگام درمان بیماران به نسبت پزشکان متخصص بیشتر است. به همین سبب حق بیمه‌ی پیراپزشکی برای آن‌ها بیشتر خواهد بود؛ درصد افزایش حق بیمه پیراپزشکی برای رزیدنت‌ها متفاوت بوده و هر یک از شرکت‌های بیمه، سیاست‌های خاصی جهت تعیین میزان افزایش حق بیمه برای پیراپزشکان دارند.

به طور کلی میزان افزایش حق بیمه‌ی پیراپزشکی برای رزیدنت‌ها بین 25 الی 50 درصد است. لازم به ذکر است که هر یک از رزیدنت‌ها با هر میزان تخصصی که دارند، برای بهره‌مندی از خدمات حق بیمه‌ی پیراپزشکی نیازمند پروانه نظام پزشکی خواهند بود.

معیارهای موثر در حق بیمه پیراپزشکی

به طور کلی در صورتی که طی بررسی‌های انجام شده مشخص شود که پیراپزشک در پیشامد هرگونه حادثه یا آسیب برای بیماران خود مقصر است، در نهایت لازم است که مبلغی به عنوان غرامت یا دیه بابت حادثه‌ی رخ داده توسط پیراپزشک به بیمار پرداخت شود که تحت شرایطی بیمه‌ی پیراپزشکی این مبلغ را پوشش می‌دهد.

در بعضی از شرکت‌های بیمه تحت یک سری شرایط مبلغ بیمه پیراپزشکی به میزان مشخصی افزایش پیدا می‌کند؛ این خدمات که توسط برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شوند، به بیمه‌گزار این امکان را می‌دهند که مبلغی بیشتر یا کمتر از مبلغ پرداختی به عنوان دیه را به جای حق بیمه انتخاب نمایند.

در صورتی که در زمینه‌های شغلی بسیار حساس مشغول به فعالیت هستید که احتمال رخداد حوادث پزشکی در آن زیاد است، می‌توانید از خدمات پوشش سرمایه استفاده کنید و مبلغی بیش از مبلغ تعیین شده برای دیه را به عنوان حق بیمه‌ی خود پرداخت کنید. همچنین اگر احتمال بروز هر گونه خطر در زمینه‌ی شغلی پیراپزشک پایین باشد و خسارات وارده چندان سنگین نباشند، با استفاده از خدمات پوشش سرمایه بهره برده و مبلغ پایین‌تری را به عنوان حق بیمه پرداخت کنند. به این ترتیب با بروز هرگونه حادثه در طول درمان، نگرانی از بابت پرداخت مبالغ مختلف تعیین شده به جای دیه نخواهید داشت.

برخی از شرکت‌های بیمه، خدماتی را برای خرید بیمه پیراپزشکان به صورت گروهی ارائه می‌دهند که با خرید این بیمه‌ها، تخفیف‌هایی متنوع برای پرداخت حق بیمه شامل حال شما خواهد بود. تخفیف‌های ارائه شده برای خرید بیمه به شکل گروهی بین 5 تا 25 درصد می‌باشد و با توجه به تعداد افراد هر گروه متغیر است.

معیارهای موثر در حق بیمه پیراپزشکی

پیراپزشکان چگونه می‌توانند برای خرید بیمه پیراپزشکی اقدام کنند؟

شرکت‌های بیمه‌ی مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که کادر درمان می‌توانند برای خرید بیمه پیراپزشکان از طریق هر یک از این مراکز و شرکت‌ها اقدام کنند. در این شرکت‌ها خدمات بیمه پیراپزشکان به شکل آنلاین و حضوری ارائه می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید برای استفاده از خدمات هر یک از این شرکت‌ها به شعب حضوری آن‌ها مراجعه کنید. با مراجعه به شعبه‌ی شرکت بیمه‌ی مورد نظر خود، لازم است تا فرم درخواست خرید بیمه را دریافت و تکمیل نموده و یک سری مدارک را نیز تحویل دهید.

برای خرید بیمه پیراپزشکان لازم است اطلاعاتی کامل را در خصوص تخصص و حوزه‌ی فعالیتی خود ارائه دهید، مدت زمان بیمه درخواستی تعیین کنید (بلند مدت یا کوتاه مدت)، حداکثر پوشش بیمه مورد نظر را تعیین کنید، اطلاعات کامل در ارتباط با سابقه‌ی فعالیت خود و همچنین انجام هر گونه عمل غیرمجاز در دوره‌ی فعالیت خود را ارائه دهید.

به طور کلی هر یک از شرکت‌های بیمه خدمات متنوعی را در این خصوص ارائه می‌دهند و شما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ی رایگان این شرکت‌ها برای کسب تمامی اطلاعات لازم جهت خرید حق بیمه پیراپزشکی بهره ببرید؛ در نهایت با ارائه‌ی تمامی این اطلاعات، کارشناسان شرکت بیمه‌ی مورد نظر تمامی اطلاعات در رابطه با حق بیمه‌ی پیراپزشکی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بهتر است که پیش از انتخاب هر یک از شرکت‌‌های بیمه جهت خرید حق بیمه پیراپزشکی آن‌ها، در ابتدا تحقیقاتی کامل درباره‌ی خدمات ارائه شده توسط هر یک انجام داده و مزایای بهره‌گیری از خدمات هر یک از شرکت‌های بیمه را تحت بررسی قرار دهید؛ به این ترتیب می‌توانید بهترین مراکز بیمه با شرایط و خدمات ویژه را انتخاب کنید.

تحقیق درباره‌ی بیمه پیراپزشکی

مناسب‌ترین بیمه پیراپزشکان را چگونه انتخاب کنیم؟

همانطور که گفته شد برای انتخاب بهترین بیمه پیراپزشکان لازم است تا اطلاعات کافی را درباره‌ی شرکت‌های بیمه‌ی مختلف ارائه دهنده‌ی خدمات بیمه پیراپزشکی به دست آورید. هر یک از شرکت‌های بیمه‌ی معتبر در کشور خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند و مزایای بسیاری را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند که این مزایا شامل تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای پرداخت حق بیمه‌ی پیراپزشکی نیز خواهد بود. شما می‌توانید با مقایسه‌ی خدمات هر یک از این شرکت‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

سامانه‌ی بیمه سل یکی از راه حل‌های کمک کننده برای مشتریانی است که در انتخاب مناسب‌ترین بیمه نیاز به راهنمایی دارند. این سامانه که خدمات مشاوره‌ را به صورت کاملا رایگان به کاربران ارائه می‌دهد، امکان مقایسه‌ی بیمه‌های مختلف را برای کاربران خود فراهم آورده و به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعاتی کامل درباره‌ی شرکت‌های مختلف ارائه دهنده‌ی خدمات بیمه به دست آورده و در نهایت بهترین بیمه‌ی پیراپزشکی با شرایطی مناسب را انتخاب و خریداری نمایند.

برای مشاوره رایگان درباره بیمه بیمه پیراپزشکان کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق اینستاگرام بیمه سل سوال های خود را در تمام زمینه های این بیمه بپرسید.

با کمک سامانه‌ی بیمه سل این امکان برای شما فراهم می‌آید تا اطلاعات کاملی را درباره‌ی مبالغ تعیین شده توسط شرکت‌های مختلف به عنوان حق بیمه را کسب کرده، از خدمات و پوشش‌های هر یک از این شرکت‌ها مطلع شوید و در نهایت برای خرید بیمه از شرکت مورد نظر خود به شکل آنلاین یا حضوری اقدام کنید. از مهم‌ترین مزیت‌های عضویت در سامانه‌ی بیمه سل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما با کسب اطلاعات در رابطه با خدمات شرکت‌های مختلف ارائه دهنده‌ی بیمه پیراپزشکی در کشور می‌توانید بیمه‌ای با قیمتی پایین و مناسب انتخاب نمایید.
  • شما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ی تخصصی بیمه سل به طور رایگان بهره ببرید و از این طریق بیمه‌ای با شرایط مناسب را با مناسب‌ترین مبلغ پرداختی به عنوان حق بیمه انتخاب نمایید.
  • تیم پشتیبانی سامانه بیمه سل به شکل شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند و شما می‌توانید در هر ساعتی از خدمات این سامانه برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین بیمه بهره ببرید.