تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
تعویض پلاک خودرو

بهترین راه تعویض پلاک خودرو

Rate this post

حتما برای شماهم اتفاق افتاده است که برای انجام امور پلاک به تعویض پلاک مراجعه کرده اید و ساعت ها معطل شدید، اما بهترین راه برای تعویض پلاک خودرو چیست؟

بهترین راه برای تعویض پلاک خودرو ورود به سایت https://nobatdehi.epolice.ir  است سپس در صفحه اصلی سایت تعویض پلاک،  استان محل سکونت، شهرستان محل سکونت، و خدمت مورد نظرتون رو انتخاب می کنید که یک یاز گزینه های: نقل و انتقال، کارت شناسایی المثنی، پلاک المثنی، تغییرکد پلاک از شهری به شهر دیگر، خدمات جانبازان و معلولین، خدمات تعویض ارکان(شاسی، موتور و..)، سند مالکیت المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، پلاک مجازی، مزایده ای، نوشماره، نصب پلاک، فک پلاک گذر موقت، تعویض پلاک سرقتی، پلاک مفقودی می باشد، در نهایت با انتخاب نوع وسیله نقلیه خود برای مثال (سواری شخصی) وارد صفحه نوبت دهی می شوید.

بهترین راه تعویض پلاک خودرو

در مرحه بعدی تاریخ مورد نظرتون برای مراجعه به همراه ساعت دقیق را مشخص می کنید و با ثبت موفق به راحتی در تاریخ و ساعت معین به تعویض پلاک مراجعه می کنید.

نکاتی که باید قبل از تعویض پلاک در نظر داشته باشید:

برای پیگیری وضعیت پلاک باید چه کنیم؟

اگر خودروی خود را وکالتی فروخته‌اید باید با ورود به سایت پلیس راهور از وضعیت پلاک خود اطلاع یابید. زیرا امکان دارد خریدار از تعویض پلاک منصرف شود و همچنان از پلاک شما استفاده کند. برای انجام این کار پس از ورود به سایت پلیس راهور وارد قسمت وضعیت پلاک فک شده می‌شوید و کد ملی صاحب خودرو را به همراه کد امنیتی ثبت می کنید. اگر تعویض پلاک به‌درستی انجام شود، شماره پلاک خودروی فروخته‌شده در این قسمت نمایش داده خواهدشد.

اگر فرد خریدار هنوز تعویض پلاک را انجام نداده بود، باید با مراجعه به دادگاه و ثبت درخواست فک پلاک تقاضای توقیف خودرو فک پلاک مورد نظر اقدام رسمی کنید. در این صورت پلیس از تردد خودرویی با پلاک گفته شده جلوگیری کرده و تا زمان فک پلاک و ثبت پلاک جدید آن را در پارکینگ نگه می‌دارد.

برای انتقال مالکیت خودرو چه باید کرد؟

– حتما توجه کنید که در قولنامه اولیه‌ای که میان شما و فروشنده نوشته می‌شود مشخصات کامل خریدار و فروشنده، مشخصات کامل خودرو شامل شماره شاسی، شماره موتور، ایرادهای فنی و کارشناسی و مشخصات ظاهری، قیمت توافق شده، نحوه پرداخت مبلغ خودرو، مدت‌زمان در نظر گرفته‌شده برای انتقال سند و دیگر موارد مشابه به‌طور دقیق و واضح ذکر شود.

– حتما قولنامه خودرو را در حضور چند شاهد معتمد و با کمک یک کارشناس حقوقی و باتجربه بنویسید تا تمام مواردی را که بعدا می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود تشخیص داده و جلوی ضرر را بگیرد.

– در صورت امکان توافقات انجام‌گرفته در مورد نحوه پرداخت خلافی، عوارض شهرداری و هزینه‌های انتقال سند نیز در قولنامه نوشته شود، همچنین در روز تعویض پلاک خودرو مطمئن شوید که خلافی خودرو توسط فروشنده صفر می‌شود یا در صورت عدم حضور فروشنده قبلا این کار صورت گرفته است.

– به فروشندگان توصیه می‌کنیم تا حد امکان از دادن هرگونه وکالت به خریداران بپرهیزند و کلیه مراحل تعویض پلاک و انتقال مالکیت را شخصا پیگیری کنند تا در آینده مشکلی برایشان پیش نیاید.

– به فروشندگان توصیه می‌شود که تا پیش از پایان مراحل تعویض پلاک سند مالکیت خودرو را به نام خریدار منتقل نکنند.

– به خریداران توصیه می‌شود که مبلغی از قیمت خودرو را برای انجام کارهای مربوط به تعویض پلاک، پرداخت عوارض شهرداری و انتقال سند مالکیت پیش خود نگه‌دارند و درنهایت پس از انتقال سند مبلغ را به فروشنده بپردازند.

– پس از تعویض پلاک حتما برای انتقال سند مالکیت نیز اقدام کنید. زیرا از نظر مراجع قضایی مالک خودرو کسی است که سند خودرو به نامش باشد نه پلاک آن.

 

اشتراک‌گذاری