تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
bime-parsian

خرید آنلاین بیمه بدنه پارسیان و مزیت‌های آن

Rate this post

بیمه بدنه پارسیان یکی از محبوب‌ترین بیمه‌های خودرو به شمار می‌آید که سهم خوبی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است. همانطور که می‌دانید در هر حادثه ممکن است علاوه بر وارد شدن خسارت به شخص دیگری به غیر از راننده‌ی مقصر که به عنوان شخص ثالث شناخته می‌شود بدنه‌ی وسایل نقلیه‌ی حاضر در حادثه هم آسیب ببینند.

هر نوع خسارتی در حادثه‌ی رانندگی تحت پوشش بیمه‌ی خودرو قرار گرفته است. با این حال فقط تهیه بیمه شخص ثالث اجباری است و در صورتی می‌توان تمام هزینه‌ها و آسیب‌ها را جبران کرد که اقدام به خرید بیمه بدنه کرده باشیم.

بیمه‌گر پس از عقد قرارداد متعهد می‌شود که به ازای دریافت حق بیمه از طرف بیمه‌گزار هر گونه خسارت در حین حرکت وسیله نقلیه یا زمانی که وسیله نقلیه در جایی ثابت مانده است به آن وارد شود را با توجه به مفاد بیمه‌نامه و توافق بیمه‌گر و بیمه‌گزار جبران کند. در حقیقت علاوه بر پوشش زیان ناشی از تصادف رانندگی این بیمه‌نامه خسارت‌های ناشی از سرقت، آتش‌سوزی و سایر موارد را هم پوشش می‌دهد.

در این یادداشت به بررسی کامل بیمه بدنه پارسیان، مزیت‌های آن و چگونگی خرید آنلاین آن پرداخته خواهد شد. در ادامه با بیمه سل همراه باشید.

بیمه‌ پارسیان در یک نگاه

برخلاف بیمه ایران و بیمه دانا مدت زیادی از تاسیس بیمه پارسیان نگذشته است. این شرکت بیمه فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ در بخش خصوصی بیمه‌ی کشور آغاز کرده است. با این حال بیمه پارسیان با تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی دقیق توانسته در این سال‌ها بسیار چشمگیر و خیره‌کننده عمل کند.

فعالیت و عملکرد عالی بیمه پارسیان به آن‌ها کمک کرد که پس از ۱۰ سال در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر کشور شناخته شود. این شرکت بیمه در حال حاضر حدود ۸۵۰ نفر نیروی انسانی را به خدمت گرفته است. با توجه به سطوح توانگری مالی که توسط بیمه مرکزی تعیین شده است بیمه پارسیان در سطح یک توانگری مالی قرار دارد.

همانطور که گفته شد بیمه بدنه یکی از شاخه‌های مهم بیمه‌ای است که خسارت‌های مالی ناشی از تصادف‌های رانندگی، سرقت، آتش‌سوزی، شکست شیشه و… را جبران می‌کند. بیمه بدنه پارسیان سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به آمارهای منتشر شده این شرکت در سال ۱۳۹۷ با صدور حدود ۲۵۵ هزار بیمه‌نامه توانست ۷ درصد از بازار بیمه‌ بدنه کشور را به خود اختصاص دهد.

از سهامداران عمده‌ی بیمه پارسیان می‌توان به بانک پارسیان، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر اشاره کرد. سرمایه شرکت بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است که با بیش از ۵۵ شعبه و ۲۳۰۰ نمایندگی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات بیمه‌ای است.

بیمه بدنه پارسیان

بیمه بدنه با دو نوع پوشش اصلی و اضافی تلاش می‌کند زیان‌های بیمه‌گزار را پوشش دهد. تمام خسارت‌های ناشی از خطراتی مانند برخورد خودرو به یک جسم متحرک یا ثابت، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه، سرقت خوردو و سقوط تحت پوشش اصلی بیمه بدنه پارسیان قرار دارند.

همانطور که می‌دانید بیمه‌گزار می‌تواند برای پوشش سایر خطرهای اجتناب‌ناپذیر از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه استفاده کند. لازم به ذکر است نرخ حق بیمه بدنه با انتخاب هر کدام از پوشش‌های اضافی افزایش پیدا می‌کند. بیمه‌ بدنه پارسیان هم به عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند و توانای کشور پوشش‌های اضافی ارائه می‌دهد که بیمه‌گزار می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای خود آن‌ها را انتخاب کند.

برای آشنایی بیشتر شما با این پوشش‌ها در ادامه به بررسی کلی آن‌ها می‌پردازیم.

parsian-badane

پوشش سرقت درجا بیمه بدنه پارسیان

همانطور که اشاره شد پوشش‌ اصلی بیمه بدنه پارسیان سرقت کلی را تحت پوشش خود قرار داده است اما این بیمه‌نامه خسارت‌های ناشی از سرقت جزئی از خودرو که شامل سرقت لوازم آن است را جبران نمی‌کند.

منظور از پوشش سرقت درجا وسیله نقلیه همان سرقت قطعات و لوازم خودرو در شرایطی است که مکان خودرو ثابت بماند.

سقف تعهدات پوشش سرقت درجا وسیله نقلیه بیمه پارسیان  به شرح زیر است:

  • سرقت درجا تمام لوازم وسیله نقلیه
  • سرقت درجا لوازم درخواست شده‌ هنگام عقد قراردارد
  • حداکثر تا ۵ درصد ارزش وسیله نقلیه

انتخاب سقف تعهد پوشش سرقت درجا وسیله نقلیه اختیاری و به عهده‌ی خود بیمه‌گزار است. برای مثال سقف تعهد پوشش سرقت درجای لوازم و قطعات فابریک خودرو می‌تواند از ۵ تا ۲۰ درصد ارزش خودرو تعیین گردد. علاوه بر این پوشش سیستم صوتی شامل رادیوپخش می‌تواند تا حداکثر ۳ درصد ارزش خودرو انتخاب شود. سقف پوشش خسارت باتری و رینگ و لاستیک هم تا ۵۰ درصد ارزش باتری و رینگ و لاستیک نو در نظر گرفته شده است.

پوشش بلایای طبیعی مانند سیل

پوشش سیل، زلزله و بلایای طبیعی بیمه بدنه پارسیان برای جبران خسارت‌های ناشی از رخدادهای طبیعی ارائه می‌شود. بیمه پارسیان این امکان را فراهم کرده است که با خرید این پوشش اضافی بیمه‌گزار بتواند تا ۷۰ درصد مبلغ خسارت را جبران کند.

seyl-parsian

پوشش هزینه ایاب و ذهاب بیمه بدنه پارسیان

پوشش هزینه ایاب و ذهاب یکی دیگر از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به حساب می‌آید. بدیهی است که ممکن است خودرو به شکلی آسیب ببیند که جابجایی و استفاده از آن امکان‌پذیر نباشد. بیمه‌گزار می‌تواند با خرید پوشش هزینه ایاب و ذهاب در این شرایط هزینه‌های رفت و آمد خود را از بیمه پارسیان دریافت کند.

هزینه‌های رفت و آمد به‌صورت روزانه محاسبه می‌شود. سقف تعهدات بیمه پارسیان روزانه تا به مقدار ۳ هزار تومان است که حداکثر تا ۳۰ روز به بیمه‌گزار این مبلغ پرداخت می‌شود.

پوشش اضافی شکست شیشه

پوشش اضافی شکست شیشه یکی از متداول‌ترین پوشش‌های اضافی بیمه بدنه پارسیان به حساب می‌آید که بیمه‌گزار با خرید آن هزینه‌های ناشی از آسیب دیدن شیشه خودرو به علت حوادث طبیعی را جبران می‌کند.

سقف تعهدات بیمه پارسیان برای جبران خسارت ناشی از شکست شیشه ۸۰ درصد هزینه‌ی روز شیشه به همراه هزینه نصب آن در نظر گرفته شده است.

نوسان قیمت

پوشش نوسان قیمت بیمه بدنه پارسیان یکی دیگر از پوشش‌های اضافی محبوب و حائز اهمیت این شرکت بیمه به شمار می‌آید.

فرض کنید که در زمان عقد قرارداد ارزش خودروی شما ۹۰ میلیون تومان بوده اما پس از مدتی به دلیل نوسانات قیمت بازار ارزش خودروی شما به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. با این حال در صورت وقوع حادثه بیمه‌گر متعهد است که بر اساس ارزش خودرو هنگام عقد قرارداد یعنی ۱۰۰ میلیون تومان نسبت به جبران خسارت‌‌ها اقدام کند. این موضوع بدون شک باعث ضرر شما می‌شود.

با این حال این امکان از طرف بیمه پارسیان فراهم شده است که با خرید پوشش نوسان قیمت خسارت‌های وارده به وسیله نقلیه بر اساس ارزش روز آن جبران شود.

بیمه‌گزار می‌تواندسقف تعهدات پوشش نوسان قیمت را هم مانند پوشش سرقت درجا وسیله نقلیه به انتخاب خود تعیین کند. سقف تعهدات بیمه پارسیان به شرح زیر است:

  • تا سقف ۱۰۰ درصد ارزش روز بیمه
  • تا سقف ۵۰ درصد ارزش روز بیمه
  • تا سقف ۲۵ درصد ارزش روز

سایر پوشش‌های اضافی

از دیگر پوشش‌های اضافی بیمه بدنه پارسیان می‌توان به پوشش «پاشیدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی روی بدنه‌ی وسیله نقلیه» و پوشش «ترانزیت» اشاره کرد که به ترتیب برای جبران خسارت ناشی از پاشیدن شدن موارد اشاره شده روی بدنه خودرو و استفاده از بیمه‌نامه در صورت وقوع حادثه در خارج از ایران ارائه می‌شوند.

لازم به ذکر است که سقف تعهدات بیمه پارسیان برای پوشش اضافی پاشیدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی روی بدنه خودرو تا ۷۰ درصد مبلغ خسارت است.

مزیت‌های بیمه بدنه پارسیان

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های اختیاری وسیله نقلیه به شمار می‌آید. با این حال در سال‌های اخیر به دلیل ضعف‌ زیرساخت‌های حمل و نقل و مشکلات فرهنگی شاهد افزایش تصادف‌های رانندگی بوده‌ایم. علاوه بر افزایش تصادف‌های رانندگی قیمت انواع خودرو به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. از این رو مالکان خودرو برای جلوگیری از مشکلات ناشی از حادثه و جبران هزینه‌های هنگفت آن بیش از پیش برای خرید بیمه بدنه خودرو اقدام می‌کنند.

اگر شما در حادثه‌ای مقصر شناخته شوید می‌توانید به کمک بیمه بدنه پارسیان خسارت‌های مالی وارد شده به وسیله نقلیه خود را جبران نمایید. علاوه بر این شرکت بیمه پارسیان این امکان را فراهم کرده است که اگر در حادثه‌ای شما مقصر شناخته نشدید و خسارت‌های وارد شده به وسیله‌ی نقلیه‌ی شما از سقف تعهدات بیمه‌ شخص ثالث راننده‌ی مقصر بیشتر بود بتوانید مابقی خسارت را جبران نمایید.

مزیت‌های بیمه بدنه پارسیان در جبران خسارت‌های ناشی از تصادف رانندگی خلاصه نمی‌شود. در حقیقت وسیله‌ی نقلیه بیمه‌گزار پس از خرید بیمه بدنه پارسیان در برابر خطرات مختلفی که در بخش قبل به طور مفصل به آن‌ها پرداخته شد بیمه می‌شود. از دیگر مزیت‌های بیمه بدنه این شرکت می‌توان به پوشش «خطرات اضافی ویژه» اشاره کرد.

پوشش خطرات اضافی که توسط شرکت بیمه پارسیان هنگام خرید بیمه بدنه ارائه می‌شود شامل پوشش شکست شیشه، پاشیدن مواد شیمیایی، ایاب و ذهاب و همچنین بلایای طبیعی است. بیمه پارسیان برای بیمه‌گزارانی که پوشش خطرات اضافی ویژه را انتخاب می‌کنند ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

بیمه پارسیان دارای ۶۲ مرکز پرداخت خسارت در سراسر کشور است که بیمه‌گزار می‌تواند پس از وقوع حادثه با مراجعه به یکی از این مراکز نسبت به دریافت غرامت خود اقدام کند.

یکی از مزیت‌های مهم بیمه پارسیان ارائه تخفیف‌های متنوعی مانند تخفیف‌های ویژه برای اهالی پارسیان است که در بخش‌های بعدی به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

چگونگی محاسبه قیمت بیمه بدنه پارسیان

اگر چه نرخ حق بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف به طور تقریبی یکسان است اما قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شود و ممکن است تا چند صد هزار تومان اختلاف قیمت وجود داشته باشد.

یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت بیمه بدنه سقف پوشش‌های بیمه‌نامه است. طبیعی است که هر چه سقف بالاتری برای خطرات ناشی از حادثه توسط شرکت در نظر گرفته شود نرخ حق بیمه بدنه هم متناسب با آن افزایش پیدا کند.

تخفیف‌های بیمه بدنه یکی دیگر از عوامل بسیار مهم تعیین قیمت بیمه بدنه به شمار می‌آیند. بیمه مرکزی این امکان را فراهم کرده است که شرکت‌های بیمه بتوانند برای اعمال تخفیف بر بیمه بدنه آزادی عمل زیادی داشته باشند. به همین دلیل بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث با تخفیف‌های متنوع‌تری ارائه می‌شود.

هنگام محاسبه بیمه بدنه باید به عوامل دیگری مانند مدل خودرو، سال ساخت آن، ارزش آن و همچنین پوشش‌های انتخابی و تخفیف هم توجه کرد. با در نظر گرفتن مباحث مطرح شده قیمت بیمه بدنه پارسیان ثابت نیست و با تغییر هر کدام از این عوامل نرخ حق بیمه بدنه پارسیان هم تغییر خواهد کرد.

لازم به ذکر است که هنگام خرید بیمه بدنه دقت داشته باشید که ارزش خودروی خود را به درستی ثبت کنید تا در صورت وقوع حادثه مبلغ کمتری از خسارت تعیین شده دریافت نکنید. شما همچنین می‌توانید برای جبران خسارت بر اساس ارزش خودرو پوشش اضافی «نوسان قیمت» را خریداری کنید.

تخفیف بیمه بدنه پارسیان

شرکت بیمه پارسیان در راستای تشویق بیمه‌گزاران به خرید بیمه بدنه تخفیف‌های متنوع دوره‌ای، مناسبتی و ثابت زیادی به آن‌ها ارائه می‌کند. این شرکت علاوه بر ارائه تخفیف سابقه عدم خسارت بیمه بدنه و شخص ثالث برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، سهامداران بیمه پارسیان و بانک پارسیان، دارندگان حساب بانک پارسیان و خودروهای منطقه آزاد تخفیف‌هایی در نظر گرفته است. از دیگر تخفیف‌های شرکت بیمه پارسیان می‌توان به ارائه تخفیف گروهی برای خودروهای سازمان‌ها و پرسنل آن‌ها اشاره کرد.

تخفیف بیمه سابقه عدم خسارت بیمه بدنه و شخص ثالث

یکی از مزیت‌های بیمه پارسیان ارائه تخفیف سابقه عدم خسارت بیمه بدنه و شخص ثالث است. به واسطه‌ی این تخفیف در صورتی که شما دارای سابقه عدم خسارت هستید حتی اگر بیمه‌گر قبلی شما شرکت بیمه‌ای به غیر از پارسیان هم باشد می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای تا ۶۰ درصد استفاده کنید.

تخفیف خرید نقدی

تخفیف خرید نقدی یکی از متداول‌ترین تخفیف‌های بیمه بدنه به شمار می‌آید. بیمه پارسیان برای بیمه‌گزارانی که به صورت نقدی بیمه‌ بدنه خود را خریداری کنند ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

تخفیف خودروهای صفر کیلومتر

بیمه پارسیان به مالکان خودروهای صفر کیلومتر  ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است این تخفیف حداکثر تا ۴ ماه پس از تحویل خودرو قابل استفاده است.

تخفیف بیمه بدنه پارسیان برای اهالی پارسیان

یکی از طرح‌های جذاب بیمه بدنه پارسیان طرح اهالی پارسیان است. به واسطه‌ی این طرح اهالی پارسیان می‌توانند هنگام خرید بیمه بدنه از ۲۵ درصد تخفیف استفاده کنند. افرادی که می‌توانند از این تخفیف استفاده کنند عبارتند از:

  • کارکنان شاغل در بانک پارسیان و شرکت‌های تابعه و همسر آن‌ها
  • سپرده‌گذاران حقیقی بانک پارسیان و همسر آن‌ها
  • دارندگان حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، جاری و کوتاه مدت و همسر آن‌ها با حداقل موجودی یک میلیون ریال هنگام صدور بیمه‌نامه
  • دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان طرف قرارداد با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  • سهامداران حقیقی بانک پارسیان، شرکت بیمه پارسیان و همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و همسر آن‌ها
  • دارندگان کارت‌های بین‌الملل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

فرآیند دریافت خسارت

به منظور دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان بیمه‌گزار باید ظرف حداکثر ۵ روز به یکی از شعبه‌های پرداخت خسارت بیمه پارسیان مراجعه کند. پس از مراجعه فرم پذیرش اعلام خسارت بیمه‌نامه بدنه خودرو در اختیار بیمه‌گزار گذاشته می‌شود. بیمه‌گزار برای دریافت خسارت باید این فرم را تکمیل کند و همراه با مدارک مورد نیاز برای تشکیل پروند به واحد پذیرش تحویل دهد.

پس از دریافت مدارک توسط پذیرش کارشناس بیمه پارسیان خسارت‌های وارد شده به وسیله‌ی نقلیه‌ی شما را به طور کامل بررسی و ارزیابی می‌کند. پس از ارزیابی کارشناس بیمه پارسیان خسارت‌های وارد شده مطابق با شرایط بیمه‌نامه به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است برای دریافت خسارت حداکثر پس از ۵ روز به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان

برای دریافت خسارت پس از مراجعه به یکی از شعبه‌های پرداخت خسارت، بیمه‌گزار باید مدارک زیر را همراه با فرم اعلام خسارت به پذیرش تحویل دهد.

  • گواهینامه و کارت ملی راننده‌ی مقصر
  • بیمه‌نامه بدنه پارسیان
  • کارت خودرو یا سند مالکیت آن
  • بیمه شخص ثالث خودرو بیمه شده
  • گزارش مقامات نظامی
  • فاکتورهای تعمیرات وسیله نقلیه و هزینه‌های حمل و نجات آن

برای تشکیل پرونده و دریافت خسارت بیمه‌گزار حداکثر تا ۱۵روز باید نسبت به ارائه تمامی مدارک لازم اقدام کند. در صورت عدم ارائه مدارک مورد نیاز پرونده بدون تعهد تشکیل می‌شود.

دقت داشته باشید که برای دریافت خسارت ناشی از سرقت درجا لوازم، ارائه گزارش مقامات نظامی با درج تمام جزئیات از جمله قطعه‌های سرقت شده، شرح دقیق چگونگی سرقت و تاریخ آن الزامی است. بیمه‌گزار برای دریافت خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی موظف است همراه با مدارک مطرح شده گزارش سازمان آتش‌نشانی و پلیس۱۱۰ را ارائه دهد.

خرید آنلاین بیمه بدنه پارسیان

خرید آنلاین بیمه بدنه پارسیان به کمک سامانه فروش آنلاین بیمه سل در هر ساعت از شبانه‌روز امکان‌پذیر است. برای تهیه این بیمه‌نامه شما باید ابتدا به سایت بیمه سل مراجعه کرده و «بیمه بدنه» را در بخش انواع بیمه انتخاب کنید تا به صفحه‌ی خرید آنلاین بیمه بدنه بیمه سل هدایت شوید.

در این بخش شما ابتدا باید وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید و در ادامه ارزش خودروی خود، لوازم غیرفابریک و سال ساخت آن را وارد کنید. شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «بیمه بدنه دارم» تعداد سال تخفیف و تاریخ سررسید را مشخص کنید. در نهایت شما باید بر روی گزینه‌ی «استعلام» کلیک کنید.

لازم به ذکر است این امکان فراهم شده است که شما قبل از خرید آنلاین بیمه بدنه پارسیان به کمک این سامانه بتوانید به مقایسه‌ی آن با سایر شرکت‌های بیمه بپردازید.

اشتراک‌گذاری