تاریخ امروز:۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی با مالک است یا مستاجر؟

Rate this post

بیمه آتش سوزی همان طور که از نام آن کاملا واضح و مشخص است، می تواند در مواقع ضروری و حساس کمک حال شما باشد تا شما با خرید بیمه آتش سوزی با هزینه های کاملا مقرون به صرفه بتوانید در صورت بروز آتش سوزی در منزل خود از هزینه های تعمیر و سوختگی وسایل گران قیمت و اسباب و اثاثیه های خود به خوبی حفاظت کنید. برای اینکه درباره بیمه آتش سوزی اطلاعات کاملی به دست آورید مقاله بیمه آتش ­سوزی بیمه سل را مطالعه فرمایید.

حال سوال اینجاست که چه کسانی برای خرید بیمه آتش سوزی می بایست اقدام کنند؟ به تعبیری دیگر می توان این گونه مسئله را کنکاش نمود که ممکن است در منازلی که آتش سوزی صورت گرفته است؛ ملک مورد نظر دست مالک آن باشد یا مستأجر که بدین ترتیب این چالش به وجود می آید که خرید بیمه آتش سوزی به عهده مالک است یا مستأجر؟ در خصوص خانه هایی که مالک خود در آن مستقر است که هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد؛ اما در خصوص خانه هایی که به رهن و اجاره به مستأجر داده شده است؛ همواره این مسئله و دغدغه وجود دارد.

برای کنکاش و واکاوی در این قضیه که چه کسی مسئول بیمه آتش سوزی است و می بایست مراتب را برای خرید بیمه آتش سوزی صورت بخشد؛ با بیمه سل همراه باشید تا چالش پیش رو را برای شما برطرف سازیم.

چرا هیچ کسی زیر بار مسئولیت خرید بیمه آتش سوزی نمی رود؟

در خانه هایی که به رهن و اجاره داده می شود؛ نه مالک و نه مستأجر هیچ کدام زیر بار خرید بیمه آتش سوزی نمی روند. چرا که هر یک از این افراد بهانه های خاص خود را دارند. مالک خانه های اجاره ای، به عنوان صاحب خانه شما زیر بار خرید بیمه آتش سوزی نمی روند. چون آن ها بر این اعتقاد و باور هستند که وسایل موجود در آن خانه اجاره ای، برای آن ها نیست و به همین دلیل نیازی به خرید بیمه آتش سوزی نمی بینند.

از طرفی دیگر مستأجران نیز بر این باور و اعتقاد هستند که آن ها مالک ساختمان مورد نظر نیستند و با پرداخت هزینه های بیمه آتش سوزی، انگار پول خود را هدر داده اند. بنابراین هر یک از آن ها دلایل خاص خود را دارند و به همین جهت هیچ یک از آن ها زیر بار خرید بیمه آتش سوزی نمی روند. اما در عین حال جدا از این دلایل و بهانه ها برای هر کدام از طرفین، خرید بیمه آتش سوزی می تواند بسیار مفید و مثمر به ثمر باشد.

از طرفی شما برای خرید این بیمه، هزینه خیلی زیادی را پرداخت نمی کنید؛ بلکه می توانید با هزینه ای به مراتب کمتر، از وجود مزیت های بیمه آتش سوزی به خوبی نهایت بهره را ببرید.

خرید بیمه آتش سوزی

مسئولیت خرید بیمه آتش سوزی با مالک است یا مستأجر؟

حال به این سوال خیلی مهم می پردازیم که بالاخره مسئولیت خرید بیمه آتش سوزی با مالک است یا مستأجر؟ اگر بخواهیم قانونی به سوال مورد نظر پاسخ دهیم؛ بهتر است به این مسئله اشاره کنیم که هر یک از طرفین می توانند مسئولیت خرید بیمه آتش سوزی ملک مورد نظر را بر عهده بگیرند و هیچ قانون خاصی نیست که حتما باید صاحبخانه یا حتما مستأجر می بایست هزینه بیمه آتش سوزی خانه قابل سکونت خود را پرداخت کند. با توجه به این توضیحات می توان اذعان داشت که هر یک از این افراد یعنی هم مالک یا صاحبخانه و هم مستأجر می توانند بخشی از منزل مورد نظر را بیمه کنند.

به این صورت که مستأجران می توانند با توجه به وجود اسباب و اثاثیه گران قیمت در منزل خویش، با خرید بیمه آتش سوزی، هر یک از آن ها را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا در صورت بروز آتش سوزی در ساختمان آن ها، خیال خود را در خصوص تحت پوشش قرار دادن وسایل منزل اجاره ای خویش راحت و آسوده خاطر کنند و برای این مسئله حتی آن ها هیچ گونه نیازی به اجازه یا کمک صاحبخانه خود هم ندارند. بنابراین هر یک از شرکت های بیمه، تحت چنین شرایطی لوازم منزل مستأجر مورد نظر را بیمه می کنند تا خیال آن ها را در این زمینه کاملا راحت کنند.

از طرفی دیگر صاحبخانه و مالک آن ملک هم می تواند با خرید بیمه آتش سوزی ملک اجاره ای خود، در صورت بروز آتش سوزی از مزیت های آن بهره مند شود. به این صورت که ممکن است علت آتش سوزی وجود عواملی بوده است که تا پیش از اجاره دادن آن ملک به دست مستأجر وجود داشته است و همان علل و عوامل مختلف سبب بروز حادثه شده اند که در این صورت وی می بایست خسارت های بسیار زیادی را متحمل گردد.

به همین جهت به هر یک از مالک ها توصیه می شود که نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدام کنند تا در صورت بروز آتش سوزی در آن ملک، بخش اعظمی از خسارت های آن ها را بیمه آتش سوزی بتواند برای آن ها جبران نماید و هیچ گونه نگرانی به دل صاحبخانه ها راه ندهد.

جبران هزینه های خرابی و تعمیر ساختمان و وسایل آن با بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی می تواند هزینه خرابی و تعمیر ساختمان و حتی ارزش لوازم منزل گران قیمت شما را جبران کرده و خسارت های آن ها را بر عهده بگیرد. به شرطی که شما به عنوان صاحب خانه اجاره ای خود به دست مشتری، نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدامات لازم را از قبل صورت داده باشید و احتمال آتش سوزی در ملک مورد نظر را در مدنظر خود قرار داده باشید.

در صورتی هم که مستأجر هستید؛ شما نیز می توانید چه به صورت توافقی با مالک ساختمان و چه به صورت مجزا و مستقل از رأی و اندیشه وی، نسبت به خرید بیمه آتش سوزی در منزل اجاره ای خود، وسایل منزل خویش را بیمه کرده و به واقع پایین ترین سطح بیمه آتش سوزی را برای خود خریداری کنید تا در صورت بروز هر گونه حادثه ای هیچ گونه نگرانی و استرسی در خصوص خرابی و از بین رفتن وسایل منزل خویش نداشته باشید و بیمه آتش سوزی مورد نظر مسئول جبران خسارت های وارد شده به شما باشد.

بنابراین در هر صورت چه شما مالک یک ساختمان اجاره ای باشید و چه مستأجر باشید و به صورت موقت در جایی سکنی گزیده اید؛ تحت هر شرایطی خرید بیمه آتش سوزی می تواند برای شما مفید واقع شده و به جبران هزینه های از دست رفته شما بپردازد.

جبران هزینه های خرابی و تعمیر ساختمان

هزینه های مربوط به خرید بیمه آتش سوزی

فرقی نمی کند که شما بخواهید در کدام یک از شرکت های بیمه ای اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کنید. در هر صورت این امکان برای شما قرار دارد تا بتوانید نسبت به خرید این بیمه با هزینه های بسیار کم و به صرفه اقدام کنید. وقتی که با قیمت های بیمه آتش سوزی مواجه می شوید؛ ممکن است حسابی شگفت زده شوید و اصلا باورتان نشود که شما می توانید با صرف این هزینه های کم و ناچیز نسبت به خرید بیمه آتش سوزی در منزل خود اقدام کنید.

اینجاست که دیگر هیچ تفاوتی نمی کند که شما مالک ساختمان باشید و یا مستأجر باشید؟ در هر صورت شما می توانید نسبت به خرید بیمه آتش سوزی با قیمت های بسیار کم و به صرفه اقدامات لازم را صورت بخشید تا خیال خود را تا پیش از بروز حوادث جبران ناپذیر، راحت و آسوده خاطر کنید. البته شما می توانید افزون بر آن هزینه، مبلغ ناچیز و نه چندان زیاد دیگری را به حق بیمه آتش سوزی خود نیز پرداخت کنید تا پوشش های تکمیلی بیمه آتش سوزی نیز شامل حال شما گردد.

بنابراین نباید نگران هزینه های بالای خرید  بیمه آتش سوزی باشید و این خیال را داشته باشید که برای خرید این بیمه، می بایست حتما هزینه های بسیار زیادی را مصرف کنید؛ بلکه با هزینه های به صرفه و ناچیز هم می توانید در منازل مسکونی یا تجاری چه به صورت اجاره ای چه مستقل و چه مالک باشید و چه مستأجر از جان و مال خود محافظت کنید.

خرید بیمه آتش سوزی در هر یک از شرکت های بیمه ای

در صورتی که می خواهید خیال خود را در مواقع مختلف همیشه راحت و آسوده خاطر کنید؛ امروزه شرکت های بیمه ای بسیار زیادی وجود دارند که شما می توانید خرید بیمه آتش سوزی منزل اجاره ای خود را در هر یک از شرکت های بیمه ای مختلف صورت بخشید.

برای آنکه شما بخواهید از خدمات بهتری در زمینه بیمه آتش سوزی بهره مند شوید؛ بهتر است که هر یک از شرکت های بیمه ای را در این راستا مدنظر بگیرید و مزایا و معایب هر یک از آن ها را مورد ارزیابی و کاوش قرار دهید تا در نهایت بتوانید با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مدنظر خود و مقایسه شرکت های بیمه ای با یکدیگر تصمیم بهتری را اتخاذ نمایید.

پس بهتر است تا پیش از خرید بیمه آتش سوزی، نسبت به مقایسه هر یک از شرکت های بیمه ای تحقیق و تفحص کنید و سپس با در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی هر یک از آن ها تصمیم به خرید بیمه آتش سوزی در هر یک از شرکت های بیمه مدنظر خود بگیرید تا بدین ترتیب هیچ گونه نگرانی در خصوص آتش سوزی در ملک اجاره داده شده خود یا ملک اجاره ای خود نداشته باشید و کلیه مسئولیت های جبران خسارت های وارده به ملک مورد نظر را به شرکت بیمه ای خریداری شده خود واگذار کنید.

خرید بیمه آتش سوزی با مالک است یا مستأجر؟

خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی در هر زمان و مکانی

امروزه به جهت بهره مندی از بیمه آتش سوزی حتما نیازی نیست که به صورت حضوری در هر یک از شرکت های بیمه ای حضور یابید تا برای خرید بیمه آتش سوزی در هر یک از مراکز مدنظر خود اقدامات لازم را صورت بخشید؛ بلکه به جای آن شما می توانید در هر زمان و مکانی به لطف داشتن اینترنت به راحتی به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام به خرید بیمه آتش سوزی در شرکت بیمه ای مورد نظر خود کنید. خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی، مزایای بسیار زیادی دارد. شاید مهمترین آن جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی شما باشد.

به این صورت که شما دیگر نیازی نیست که وقت و انرژی خود را هدر دهید و به مراکز و شرکت های بیمه ای مختلف به صورت حضوری وارد شوید.؛ بلکه می توانید در هر زمان و مکانی در کسری از ثانیه نسبت به خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی اقدام کنید. ضمن اینکه شما به صورت اینترنتی می توانید با ورود به یک وب سایت اینترنتی، نسبت به خرید بیمه آتش سوزی در هر یک از شرکت های بیمه ای اقدامات لازم را صورت بخشید.

بنابراین هر شرکت بیمه ای که مدنظر شماست؛ به راحتی در کسری از ثانیه به صورت اینترنتی و آنلاین قابل خریداری است. حال ممکن است این سوال پیش آید که برای خرید بیمه آتش سوزی می بایست به کجا مراجعه کنیم؟ در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد تا به عنوان راهنمای شما برای خرید محسوب گردد.

خرید بیمه آتش سوزی

خرید بیمه آتش سوزی در سامانه بیمه سل به صورت آنلاین

در صورتی که قصد خرید بیمه آتش سوزی برای منزل خود دارید؛ فرقی نمی کند که شما مالک ملک مورد نظر باشید یا مستأجر باشید که در یک خانه اجاره ای در حال سکونت است؛ در هر صورت شما می توانید نسبت به خرید این بیمه به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام کنید. برای این منظور کافیست به وب سایت اینترنتی بیمه سل مراجعه کنید تا در بستر اینترنت و به صورت آنلاین نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدام کنید.

به ویژه امروزه با همه گیری ویروس منحوس کرونا که رفت و آمد را برای هر کسی سخت کرده است؛ می توان به پشتوانه خدمات اینترنتی بیمه سل در بستر مجازی بدون هیچ گونه عبور و مرور در سطح شهر، به خواسته خود دست یابید. ضمن اینکه شما می توانید با ورود به این سامانه، نرخ تمامی شرکت های بیمه ای را با همدیگر مورد مقایسه قرار دهید و مزایا و معایب هر یک از آن ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و در پایان پس از بررسی های به عمل آمده سرانجام تصمیم خود را بگیرید.

بنابراین سامانه بیمه سل به شما در این راستا کمک شایان توجهی کرده است تا خیلی سریع و بدون کمترین دردسر ممکن بتوانید وارد این سامانه شوید و نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدام کنید و هیچ تفاوتی نمی کند که شما به عنوان مستأجر یک ساختمان یا مالک ساختمان اجاره ای باشید که ملک خود را به دست یک مستأجر سپرده اید؛ در هر صورت هر یک از شما می تواند به منظور جبران هزینه های مربوط به خانه و وسایل گران قیمت موجود در آن با توجه به شرایط بیمه آتش سوزی، نسبت به خرید این بیمه اقدام کنید.

 

یک نظر