تاریخ امروز:۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
industrial unit fires

خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی در بیمه سل به ساده ترین روش ممکن

Rate this post

بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی از جمله یکی از بیمه های بسیار حائز اهمیت و مهمی می باشد که هر یک از صاحبان صنایع مختلف می بایست نسبت به خرید آن اقدام کنند. برای خریدی آسان و بی دردسر شما می توانید به راحتی وارد وب سایت اینترنتی بیمه سل شوید و نسبت به خرید آنلاین و اینترنتی در این مرکز اقدام کنید.

وقوع حوادث طبیعی مختلف بلای جان افراد و اقشار مختلف

حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و ما همیشه می بایست احتیاط را شرط عقل دانسته و اقدام به خرید بیمه آتش سوزی برای وسایل و املاک خود کنیم. بیمه آتش سوزی هم می تواند برای املاک شخصی مفید واقع شود و هم با بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی می توان هر یک از کارخانه ها و شرکت ها و اداره جات مختلف یا به طور کلی هر یک از واحدهای حوزه صنعتی را بیمه کرد. بیمه کردن هر یک از این واحدهای صنعتی نیز از اهمیت زیاد و بسزایی برخوردار می باشد.

چرا که تعداد بسیار زیادی از افراد در این گونه از صنایع مشغول به کار و فعالیت هستند و هر آن ممکن است با بروز یک حادثه طبیعی، آتش سوزی بنا به هر دلایلی صورت بگیرد که بلای جان افراد و اقشار مختلف می گردد.

برای جلوگیری از تمامی این اتفاق های ناخوشایند، بهتر است با بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی خیال خود و خانواده های پرسنل کاری واحد صنعتی مورد نظر را راحت و آسوده خاطر نمود. برای بهره مند شدن از مزیت های این نوع از بیمه های آتش سوزی با ما تا پایان همراه باشید تا به ارائه نکاتی چند در این خصوص روی آوریم.

بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی توسط شرکت های بیمه ای

با بروز آتش سوزی در واحدهای صنعتی ممکن است یک روزه سرمایه چندین و چند ساله یک مجموعه بزرگ صنعتی به باد رود و سبب از بین رفتن سرمایه و دارایی هر نوع کسب و کاری شود و حتی موجب مرگ کارکنان آن کارخانه و واحد صنعتی گردد. طبیعتا جبران خسارت های وارد شده به این گونه از واحدهای صنعتی کار ساده ای نیست.

وجود تجهیزات و ابزارآلات صنعتی پیشرفته و وجود کارکنان و کارگران مختلف و تمامی وسایلی که در هر یک از واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است؛ صاحب هر واحد صنعتی را مجاب می کند تا هر چه سریعتر نسبت به بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی اقدامات لازم را صورت بخشد.

امروزه شرکت های بیمه ای مختلفی هستند که ارائه کننده این نوع از بیمه ها هستند. شما می توانید با در نظر گرفتن هر یک از مزایا و معایب شرکت های بیمه ای و مقایسه میان آن ها، درخواست خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی را در شرکت بیمه ای مورد نظر خود به ثبت برسانید.

مراکز صنعتی به طور کلی شامل انواع کارخانه جات، صنایع آشامیدنی و غذایی و سایر صنایع دیگر می باشد که به جهت جلوگیری از آتش سوزی، هر گونه انفجار، صاعقه و مواردی از این دست بهتر است نسبت به خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی اقدام کنند.

خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی

خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی به صورت آنلاین و اینترنتی

با توجه به این مسئله که شما در هر یک از مراکز صنعتی مختلف می توانید اقدام به خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی در هر یک از شرکت های بیمه ای مختلف کنید و نسبت به جبران خسارت های وارد شده به اموال و دارایی های منقول و غیر منقول خود در شرکت بیمه ای مورد نظر اقدام کنید تا مجبور به جبران خسارت های وارد شده در واحدهای صنعتی خود نگردید و شرکت بیمه ای، وسایل شما را در این واحدهای صنعتی تحت پوشش خود قرار دهد و مسئولیت جبران خسارت های وارد شده به شما را بر عهده بگیرد.

شما برای بهره گیری از مزیت های تحت پوشش قرار دادن وسایل گران قیمت و تجهیزات خود به منظور جلوگیری از صدمات و خسارت های مالی و جانی به واحدهای صنعتی خود حتما نیازی نیست که به صورت حضوری در شرکت های بیمه ای حضور یابید؛ بلکه می توانید خرید بیمه مورد نظر را به صورت غیر حضوری و اینترنتی صورت بخشید. برای خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی به صورت آنلاین و اینترنتی کافیست وارد وب سایت اینترنتی بیمه سل شوید.

شما می توانید در این وب سایت به صورت آنلاین، تمامی شرکت های بیمه ای را مشاهده کنید و با مقایسه ای که میان هر یک از آن ها انجام می دهید؛ در نهایت تصمیم به خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی در هر یک از این شرکت های بیمه ای به صورت آنلاین در وب سایت اینترنتی بیمه سل بگیرید.

بنابراین هیچ تفاوتی نمی کند که شما در چه شهری ساکن هستید و واحد صنعتی شما در کجا واقع شده است؛ می توانید در هر زمان و مکانی در بستر اینترنت به همین راحتی خرید خود را آنلاین صورت بخشید.

نکات مورد نیاز در بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی

در صورتی که برای مراکز صنعتی و هر یک از کارخانه جات و اداره جات مختلف نیاز به بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی دارید؛ بهتر است به چند نکته اساسی تا پیش از خرید این نوع از بیمه های آتش سوزی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • ذکر لوازم و کالاهای خود به تفکیک

بهتر است شما به عنوان بیمه گذار بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی، لوازم ثابت و کالاهای اصلی خود را به تفکیک با توجه به ارزش ساختمان و تجهیزات و ماشین آلات اولیه بکار گرفته شده در واحد صنعتی خود ذکر کنید. چرا که در غیر این صورت ارزش وسایل و تجهیزات ارائه شده در واحد صنعتی شما طبق نظر کارشناس مربوطه ارزش گذاری خواهد شد. پس بهتر است هر یک از آن ها را تا پیش از بروز آتش سوزی و خرید بیمه مربوطه به صورت تفکیک شده اعلام دارید.

  • توجه به نوع پوشش یا عدم پوشش برخی از اقلام

شما به عنوان یک بیمه گذاری که می خواهید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی را برای واحد صنعتی مربوط به خود خریداری کنید؛ بهتر است توجه داشته باشید که شرکت بیمه ای مورد نظر چه اقلامی را برای شما تحت پوشش قرار می دهد و از پوشش قرار دادن چه اقلام و وسایلی چشم می پوشد و آن ها را جزء پوشش های خود قرار نمی دهد.

به طور کلی در نظر داشته باشید که بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی به صراحت خسارت های ناشی از انفجار ظروف تحت فشار صنعتی را به هیچ عنوان متقبل نمی کند بنابراین در صورتی که بخواهید متوجه اقلام تحت پوشش بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی مربوط به خود باشید؛ بهتر است از شرایط اظهارنامه ای استفاده کنید تا بدین ترتیب از تحت پوشش قرار دادن کلیه اقلام و تجهیزات در مراکز صنعتی خود مطلع گردید.

  • بازدید مرکز صنعتی توسط کارشناس

در صورتی که شما به عنوان بیمه گذار می خواهید مرکز یا واحد صنعتی خود را بیمه آتش سوزی کنید؛ طبیعتا یک کارشناس به منظور بازدید اولیه در محل کار شما حاضر می شود و پس از بحث های کارشناسی و ارائه گزارش های خود شرایط را برای بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی شما مورد بررسی قرار می دهد.

  • عدم پوشش برخی اقلام در بیمه نامه

در بیمه نامه آتش سوزی واحدهای صنعتی، اقلامی همچون: مسکوکات، پول، اوراق بهادار، کلیه اسناد، انواع فلزات قیمتی از جمله جواهرات و مروارید، انواع سنگ های قیمتی یا هر گونه اسناد و مدارک دیگر شامل بیمه مورد نظر نمی شوند و حتی خسارت های وارد شده به برنامه ها و نرم افزارهای موجود در سیستم های کامپیوتری شما نیز شامل بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی نمی گردد.

  • ارائه مدارک لازم

برای استفاده از بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی، نیاز به ارائه مدارک لازم به شرکت بیمه ای مورد نظر خود دارید که تکمیل پرسش نامه، مدارک بازدید اولیه و فیش واریز حق بیمه از جمله اسناد و مدارک مورد نیاز شما می باشند که می بایست با خود همراه داشته باشید.

  • و…

بنابراین به طور کلی بهتر است به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی به هر یک از نکات فوق توجه داشته باشید و سپس با در نظر گرفتن آن ها نسبت به خرید بیمه آتش سوزی برای واحدهای صنعتی خود اقدامات لازم را صورت بخشید.

بروز آتش سوزی در واحدهای صنعتی

قیمت حق بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی

نداشتن بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی می تواند برای واحد مربوطه خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله: خطرات آتش سوزی صنایع و کارخانه جات مختلف، خطر انفجار و خطرات ناشی از صاعقه و… که هر یک از آن ها می تواند خسارت های مالی و جانی بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر آن در صورتی که شما نسبت به خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی اقدام نکنید؛ در صورت بروز هر نوع از انواع حوادث طبیعی از جمله: سیل، زلزله، طوفان یا تندباد و گردباد، سقوط بهمن و… خسارت های زیادی را می بایست متحمل شوید.

بنابراین حفظ سرمایه و جان افراد در واحد صنعتی شما از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. اما مسئله بعدی که شاید یکی دیگر از دغدغه های پیش از خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی به شمار می آید و از اهمیت بالایی هم برخوردار می باشد؛ چالش حق بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی در هر یک از این واحدهای صنعتی می باشد.

برای تعیین دقیق حق بیمه ها و به طور کلی قیمت بیمه آتش سوزی مربوطه، عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. از جمله: مهمترین این عوامل می توان به: عمر بنای صنعتی مورد نظر، نوع سازه و نوع فعالیت صنعتی، میزان رعایت هر یک از نکات ایمنی مربوط به نوع کسب و کار و واحد صنعتی شما، پوشش های اضافی در صورت تمایل و… اشاره کرد که با در نظر گرفتن هر یک از این عوامل می توان حق بیمه و کارمزد بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی را مورد محاسبه قرار داد.

البته نباید از نقطه نظرات کارشناسان در بازدید اولیه واحد صنعتی مورد نظر هم غافل شد. چرا که آن ها هم پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند که با در نظر گرفتن هر یک از آن ها می توان قیمت نهایی بیمه آتش سوزی را در واحد صنعتی مورد نظر ارزیابی کرد. پس با این اوصاف نمی توان یک قیمت مشخصی را برای حق بیمه ها اذعان داشت.

بلکه باید هر یک از این عوامل را به طور کلی با همدیگر مورد ارزیابی و سنجش قرار داد تا در نهایت بتوان حق بیمه ها و قیمت بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی مختلف را مورد محاسبه قرار داد.

خسارت های وارد شده در پی آتش سوزی در واحد صنعتی

دریافت خسارت های وارد شده در پی آتش سوزی در واحد صنعتی

در صورتی که شما نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدام کرده اید و آن را در هر یک از شرکت های بیمه ای مختلف خریداری کرده اید؛ در طی مدت زمان مورد نظر اگر واحد صنعتی شما بنا به هر دلایلی دچار سانحه آتش سوزی شود که مشتمل بر خدمات بیمه آتش سوزی می شود؛ می بایست نسبت به دریافت خسارت های خود اقدام کنید.

به این ترتیب که شما به عنوان بیمه گذار حداکثر تا فقط 5 روز پس از سپری شدن از زمان اولیه وقوع حادثه آتش سوزی در واحد صنعتی خود فرصت دارید تا به صورت کتبی یا شفاهی بیمه گر یا شرکت بیمه ای مورد نظر خود را نسبت به بروز این حادثه مطلع کنید.

چرا که در غیر این صورت شرکت بیمه گر هیچ گونه مسئولیتی برای جبران خسارت های وارد شده به واحد صنعتی شما نخواهد داشت. مگر اینکه شما بیمه گذار بتوانید با دلایل و برهان کافی به شرکت بیمه گر ثابت کنید که دلیل عدم اطلاع شما ظرف این مدت زمان ارائه شده خارج از اراده و اختیار شما بوده است تا بدین ترتیب بتوانید بیمه گر را متقاعد کنید که نسبت به جبران خسارت های وارد شده به شما اقدامات لازم را صورت بخشد.

برای این منظور همواره توصیه می شود که بیمه گذار بلافاصله پس از بروز حادثه به دفتر شرکت بیمه ای خود مراجعه کند و مراتب را به آن ها گزارش دهد تا برای جبران خسارت های وارد شده به مرکز صنعتی مورد نظر شما اقداماتی به صورت عملی صورت گیرد. البته در این بین ارائه برخی از ادله مورد نیاز است.

به عنوان مثال: بیمه گذار می بایست چگونگی رخ دادن آتش سوزی را به بیمه گر توضیح دهد تا شرکت مورد نظر نسبت به مقصر و اهمال یا عمدی بودن وقوع حادثه یا هر دلیل دیگری تحقیق کند و سپس با در نظر گرفتن تمامی گزارش های خود نسبت به جبران خسارت های شما اقدام کند.

خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی در بیمه سل

خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی در بیمه سل؛ خریدی آسان

با توجه به توضیحاتی که داده شد؛ جبران خسارت های وارد شده به مراکز صنعتی از عهده هر کسی برنمی آید. به همین دلیل بهتر است شما به عنوان یک فرد بیمه گذار همواره نسبت به خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی خود اقدام کنید.

برای آنکه خریدی آسان و بی دردسر را بتوانید تجربه کنید؛ می توانید به راحتی و در کسری از ثانیه نسبت به خرید بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی در وب سایت اینترنتی بیمه سل اقدام کنید و هر یک از شرکت های بیمه ای را که متمایل به خدمات آن ها هستید؛ در این وب سایت انتخاب کرده و نسبت به خرید بیمه آتش سوزی در آن شرکت بیمه ای به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام کنید.