تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
بیمه دانا

از معرفی شرکت تا چگونگی خرید آنلاین بیمه دانا

Rate this post

بیمه دانا در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه‌ای دولتی به شمار می‌آید که در رشته‌های مختلف بیمه‌ای به منظور تامین امنیت خاطر مردم فعالیت می‌‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از منابع و ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کند تا بتواند رفاه و امنیت بیشتری برای مشتریان خود فراهم کند.

وقوع حادثه امری اجتناب‌ناپذیر است که می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی شدیدی در پی داشته باشد. بیمه دانا به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه سعی کرده است با ارائه بیمه‌نامه‌های مختلف مانند بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه حادثه‌های مختلف را تحت پوشش خود قرار دهد.

اگر چه خدمات بیمه‌ای هر بیمه‌گری با توجه به قوانین بیمه مرکزی ارائه می‌شود اما سرعت و دقت در ارائه این خدمات بدون شک در شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت خواهد بود. شرکت بیمه همیشه تلاش کرده است که در کمترین زمان ممکن بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه کند.

در این یادداشت علاوه بر معرفی شرکت بیمه دانا به بررسی سهم این شرکت از بازار بیمه و خدماتی که ارائه می‌دهد پرداخته خواهد شد. علاوه بر این به طور خلاصه چگونگی خرید آنلاین بیمه دانا بررسی خواهد شد. در ادامه با بیمه سل همراه باشید.

تاریخچه‌ای کوتاه از بیمه دانا

بیمه دانا کار خود را به عنوان یک شرکت بیمه از سال ۱۳۵۳ در بخش خصوصی بیمه‌ی کشور آغاز کرد. این شرکت با مشارکت یکی از شرکت‌های انگلیسی از همان ابتدا خدمات خود را در تمامی رشته‌های بیمه‌ای ارائه کرد.

پس از ۵ سال فعالیت در بخش خصوصی کشور در تیر ماه سال ۱۳۵۸ با توجه به مصوبه شورای انقلاب و دولت وقت به همراه ۱۲ شرکت بیمه‌ی خصوصی دیگر ملی اعلام شد. ۲ سال پس از این تصمیم شرکت بیمه دانا به همراه ۱۰ شرکت دیگر که در سال ۵۸ ملی اعلام شدن  برای ارزیابی سهام و تسویه حساب با سهامداران داخلی و خارجی خود تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمدند.

۷ سال پس از توقف فعالیت شرکت‌های بیمه‌ی ملی شده‌ی دانا، آریا، پارس، امید، ساختمان و کار، شرق، ملی، حافظ و تهران بر اساس «قانون نحوه اداره امور شرکت‌های بیمه» ادغام و تحت عنوان شرکت سهامی بیمه دانا فعالیت خود را در رشته‌ بیمه‌های اشخاص آغاز کردند. لازم به ذکر است که به موجب این قانون فعالیت این شرکت منوط به بررسی کامل حساب‌ها و تسویه دیون دولتی و سهامداران شرکت‌های ادغام شده گردید.

بد نیست بدانید شرکت بیمه شرق به عنوان نخستین شرکت بیمه فعالیت خود را در ایران آغاز کرد که پس از آن راه را برای فعالیت سایر شرکت‌های بیمه از جمله آریا، پارس، ملی، امید و ساختمان و کار هموار کرد.

به دلیل محدودیت در نظر گرفته شده برای بیمه‌ی دانا رقابت با سایر شرکت‌های بیمه به امری غیرممکن تبدیل شده بود. از این رو در سال ۱۳۷۵ به کمک مجلس شوراری اسلامی بیمه دانا توانست مانند سایر شرکت‌های بیمه فعالیت نماید. در حقیقت فعالیت‌های این شرکت در سایر رشته‌های بیمه‌ای پس از ملی شدن در سال ۱۳۵۸ و ادغام در سال ۱۳۶۷ به طور رسمی از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است.

سهم بیمه دانا از بازار

همانطور که در ابتدای یادداشت اشاره شد بیمه‌ی دانا در ابتدا کار خود را در بخش خصوصی آغاز کرد که در سال ۱۳۶۷ با سایر شرکت‌های خصوصی ادغام و تحت عنوان شرکت سهامی عام بیمه دانا فعالیت خود را آغاز کرد.

در حال حاضر این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه‌ای دولتی شناخته می‌شود که توانسته حدود ۸ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد. فراموش نکنید که این شرکت تا سال ۱۳۷۶ اجازه‌ی فعالیت در رشته‌های بیمه‌ای به غیر از بیمه‌های اشخاص را نداشته است. با این حال با ارائه خدمات سریع و دقیق توانسته سهم خوبی از بازار بیمه‌ی کشور را در دست بگیرد.

این شرکت تا این لحظه دارای ۸۰ شعبه فعال در سراسر کشور و همچنین بیش از ۲۵۰۰ نماینده فعال است. با توجه به آمار منتشر شده در اسفند ۱۳۹۹ شرکت بیمه دانا توانسته است با استراتژی مناسب و برنامه‌ریزی دقیق طی ۱۱ ماه در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۵۰ درصد رشد حق بیمه را تجربه کند. لازم به ذکر است که این این رشد از میانگین ۱۱ ماه صنعت بیمه بسیار بالاتر بوده و  به کمک این رشد بیمه دانا فاصله‌ی خود را نسبت به رقبا به میزان قابل توجه‌ای کاهش داده است.

علاوه بر این بر اساس گزارش سالانه بیمه مرکزی در سال ۹۸ این شرکت نسبت به سایر رشته‌های بیمه‌ای بیمه‌نامه شخص ثالث صادر کرده است. با توجه به سالنامه آماری سال ۱۳۹۸ بیمه مرکزی بیمه دانا ۸.۸۸ درصد از بازار بیمه شخص ثالث و ۸.۹۷ بازار بیمه بدنه را به خود اختصاص داده است. این شرکت همچنین شاهد ۸۶ درصد رشد در رشته‌ی بیمه زندگی (عمر) بوده است.

رشته‌های بیمه‌ای فعال شرکت بیمه دانا

سال ۱۳۷۵ از طرف مجلس شورای اسلامی این اجازه به شرکت بیمه دانا داده شد که بتواند مانند سایر رقبای خود در رشته‌های مختلف بیمه‌ای فعالیت کند. از این رو این شرکت تمام تلاش خود را کرده است با ارائه خدمات باکیفیت در رشته‌های مختلف غیر زندگی و زندگی بیش از پیش سهم خود را از بازار بیمه‌‌ی کشور افزایش دهد.

در این بخش به بررسی رشته‌های مختلف بیمه‌ای فعال در این شرکت پرداخته خواهد شد.

  • بیمه شخص ثالث دانا

با توجه به سالنامه آماری صنعت بیمه‌ سال ۱۳۹۸ که توسط بیمه مرکزی منتشر شد می‌توان گفت شرکت بیمه دانا بیش از هر چیزی به صدور بیمه‌نامه‌ شخص ثالث پرداخته است. همانطور که به احتمال زیاد می‌دانید بیمه شخص ثالث دو خسارت مالی و جانی شخص ثالث (طرف سوم بیمه‌نامه) را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

در حقیقت به کمک این بیمه‌نامه راننده‌ای که در حادثه مقصر شناخته می‌شود می‌تواند هزینه‌های خسارت‌های منجر به جرح و فوت و همچنین خسارت‌های مالی طرف زیان‌دیده را جبران کند. علاوه بر این با توجه به تغییرات صورت گرفته در سال‌های اخیر خسارت‌های جانی راننده‌ی مقصر و وابستگان درجه یک او هم تحت پوشش شخص ثالث قرار می‌گیرد.

بد نیست بدانید در حال حاضر شرکت بیمه دانا با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تسهیل خرید بیمه شخص ثالث اقدام به ارائه طرح مهر دانا کرده است. به کمک این طرح بیمه‌گزار می‌تواند بیمه‌های خودرو، آتش‌سوزی و بیمه حوادث را به‌صورت اقساط خریداری کند.

در این طرح مبلغ دو میلیون و پانصد هزار برای خودروهای سواری با کاربری عادی، سه میلیون تومان برای تاکسی‌ها و شش میلیون تومان برای اتوبوس‌ها وام خرید بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده است. حق بیمه از طرف بانک به طور مستقیم به حساب شرکت بیمه پرداخت می‌شود و دریافت این وام نیازی به ضامن و پیش‌پرداخت ندارد. بازپرداخت وام خرید شخص ثالث ۱۲ ماه در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است این وام بدون سود و کارمزد ارائه می‌شود.

از دیگر مزیت‌های بیمه شخص ثالث دانا می‌توان به بیش از ۷۰ واحد پرداخت خسارت این شرکت اشاره کرد. با توجه به تعداد واحدهای خسارت می‌توان گفت این شرکت از کیفیت پرداخت بسیار خوبی برخوردار است.

  • بیمه آتش‌سوزی دانا

پس از عقد قرارداد بیمه‌ آتش‌سوزی با توجه به توافق‌های بیمه‌گر و بیمه‌گزار شرکت بیمه متعهد می‌شود که به ازای دریافت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار زیان‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی ایشان را جبران کند.

شرکت بیمه دانا تلاش کرده است تا به کمک ظرفیت‌ها و منابع خود به طور کامل خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، سرقت و بلاهای طبیعی را تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی خود قرار دهد. بیمه‌ دانا متعهد می‌شود به ازای دریافت حق بیمه توافق شده خسارت‌های وارده به اموال، سرمایه، ساختمان محل زندگی، دفتر در مراکز تجاری و اداری، مغازه یا واحدهای صنعتی و غیرصنعتی را جبران کند.

در حال حاضر ۴ طرح برای بیمه‌ آتش‌سوزی در نظر گرفته شده است که بیمه‌گزار به کمک یک بیمه‌نامه‌ با پوشش‌های کافی با توجه به شرایط خود می‌تواند خسارت‌های مالی هنگفت ناشی از آتش‌سوزی را جبران کند.

بیمه آتش سوزی

  • بیمه بدنه دانا

بیمه بدنه دانا یکی از محبوب‌ترین بیمه‌نامه‌های این شرکت است. شرکت دانا با ارائه تخفیف‌های مختلف توانسته سهم خوبی از بازار بیمه بدنه‌ی کشور را کسب کند. می‌توان گفت در حال حاضر این شرکت یکی از ارزان‌ترین بیمه‌های بدنه را در مقایسه با سایر رقبای خود ارائه می‌دهد.

بیمه بدنه با دو پوشش اصلی از جمله تصادف، صاعقه و آتش‌سوزی و پوشش فرعی مانند سرقت در جای قطعات، شکست شیشه، نوسان قیمت و بلاهای طبیعی به جبران خسارت‌های ناشی از حادثه می‌پردازد. لازم به ذکر است برای استفاده از بیمه بدنه مهم نیست شما در یک حادثه مقصر شناخته شوید. در حقیقت در صورتی که حتی شما پس از وقوع یک سانحه به عنوان مقصر شناسایی نشوید هم می‌توانید از بیمه‌نامه خود برای جبران هزینه‌های خسارت ناشی از آن حادثه استفاده کنید.

از دیگر مزیت‌های بیمه بدنه دانا علاوه بر حمایت این شرکت از بیمه‌گزار مقصر می‌توان به پرداخت خسارت مازاد اشاره کرد. در حقیقت خسارت وارد شده ابتدا از حساب بیمه شخص ثالث بیمه‌گزار پرداخت می‌شود و مابقی مبلغ خسارت به کمک بیمه بدنه جبران می‌شود.

لازم به ذکر است در صورت انتخاب هر کدام از پوشش‌های فرعی حق بیمه بدنه افزایش پیدا خواهد کرد.

  • بیمه باربری شرکت بیمه دانا

بیمه باربری دانا که به عنوان بیمه حمل و نقل کالا هم شناخته می‌شود بیمه‌ای است که متعهد می‌شود به ازای دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار خسارت‌های ناشی از حمل کالا از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر و همچنین تلف شدن آن را جبران نماید.

شرکت بیمه دانا در حال حاضر بیمه باربری را به‌صورت بیمه‌های باربری وارداتی، بیمه‌های باربری صادراتی، بیمه‌های باربری ترانزیت و همچنین بیمه‌های باربری داخلی ارائه می‌دهد.

از خسارت‌های تحت پوشش بیمه باربری دانا می‌توان به خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی یا انفجار، به گل نشستن، غرق شدن، برخورد با کف دریا، واژگون شدن کشتی، واژگون شدن وسیله‌ی حمل زمینی، تصادم کشتی، تخلیه کالا در بندر اضطراری و زیان همگانی اشاره کرد.

بیمه باربری

  • بیمه درمان تکمیلی شرکت بیمه دانا

شرکت بیمه دانا در حال حاضر بیمه تکمیلی خود را به‌صورت بیمه تکمیلی گروهی ارائه می‌کند. حق بیمه درمان تکمیلی با توجه به سقف پوشش‌ها و تعهدات توافق شده هر بیمه‌نامه تعیین می‌گردد. بیمه درمان تکمیلی دانا یکی از شناخته‌شده‌ترین بیمه‌نامه‌های تکمیلی گروهی است که توانسته به خوبی رضایت بیمه‌گزاران را جلب نماید.

در بیمه درمان تکمیلی دانا هم مانند سایر شرکت‌های بیمه بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌گزار (هزینه‌های درمانی بیش از سقف تعهد بیمه پایه) پرداخت می‌شود. فرانشیز بیمه تکمیلی دانا به تعداد بیمه‌شدگان بستگی دارد. در حقیقت هر چه تعداد افراد بیمه‌شده در گروه کمتر باشد فرانشیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال فرانشیز بیمه درمان تکمیلی گروهی شرکت دانا برای گروه‌های ۵۰ نفره ۳۰ درصد و برای گروه‌های ۱۰۰ نفره ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که این بیمه‌نامه تنها به‌صورت گروهی ارائه می‌شود. این بیمه‌نامه برای گروه‌های کمتر از ۵۰ نفر صادر نمی‌شود.

  • بیمه مسافرتی شرکت بیمه دانا

بیمه مسافرتی دانا یکی از انواع بیمه‌ای است که بیمه‌گر به ازای دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار در برابر حوادث احتمالی سفر مراقبت می‌کند. تهیه این بیمه‌نامه بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند. نرخ بیمه مسافرتی دانا نسبت به سایر بیمه‌ها بسیار ارزان‌تر است و یکی از ارزان‌ترین بیمه‌های مسافرتی به شمار می‌آید.

بیمه مسافرتی دانا با پوشش‌های مختلفی مانند بستری، جراحی، داروخانه، خسارت‌های ناشی از حادثه، گم شدن مدارک و هزینه‌های دندان‌‌پزشکی ارائه می‌شود. شرکت بیمه دانا خدمات خود را به کمک شرکت‌های خارجی از جمله S.O.S و Evasan ارائه می‌کند.

بیمه مسافرتی

  • بیمه عمر و حوادث گروهی دانا

بیمه دانا بیمه عمر و حوادث گروهی خود را در قالب دو نوع قرارداد اجباری‌ (قرارداد بیمه عمر و حوادث مصوب کارکنان دولت) و اختیاری ارائه‌ می‌کند. قراردادهای اختیاری این شرکت عبارتند از:

  • بیمه عمر و حوادث جمعی
  • بیمه عمر جمعی
  • بیمه حوادث جمعی
  • بیمه حوادث تورهای دستعه‌جمعی
  • بیمه حوادث جمعی اعضای خانواده
  • بیمه عمر مانده بدهکار جمعی
  • بیمه حوادث جمعی مهدهای کودک
  • بیمه عمر و حوادث جمعی همسر و فرزند
  • بیمه عمر و حوادث ضریبی از حقوق و مزایا

 

  • بیمه عمر دانا

شرکت بیمه دانا مانند سایر شرکت‌های بیمه خدمات مختلفی در زمینه‌ی بیمه‌های زندگی (عمر) ارائه می‌کند. بیمه‌های عمر به طور کلی به دو صورت از بیمه‌گزار محافظت می‌کنند. در حقیقت بیمه عمر به کمک پوشش‌های بیمه‌ای از زندگی بیمه‌گزار و به کمک سرمایه‌گذاری از آینده‌ی مالی ایشان مراقبت می‌کند. شرکت بیمه دانا امکان سرمایه‌گذاری و استفاده از پوشش‌های مختلف را برای بیمه‌گزار فراهم کرده است.

بیمه دانا طرح‌های مختلفی در زمینه‌ی بیمه عمر ارائه می‌کند که طرح «ارمغان زندگی» نسبت به سایر طرح‌ها از مزیت‌های بیشتری برخوردار است.

بیمه‌گزار همچنین می‌تواند تا ۹۰ درصد اندوخته‌ی بیمه عمر خود وام بگیرد. علاوه بر این، این امکان فراهم شده است که بیمه‌گزار اندوخته بیمه عمر خود را به‌صورت یکجا یا ماهانه و در قالب مستمری دریافت کند.

  • بیمه مسئولیت دانا

هر فردی در جامعه با توجه به نقش اجتماعی خود و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد ممکن است باعث وارد شدن صدمه جانی و مالی به سایر افراد جامعه شود. فرد در برابر زیان وارد شده «مسئول» شناخته می‌شود و باید تمام خسارت وارد شده را جبران کند. بیمه‌گزار با تهیه بیمه مسئولیت دانا به ازای پرداخت حق بیمه جبران تمام این خسارت‌ها را به بیمه دانا منتقل می‌کند.

می‌توان گفت شرکت دانا به طور تقریبی در تمامی شاخه‌های بیمه‌ی مسئولیت فعال است. بیمه‌گزار می‌تواند با توجه به نوع فعالیت خود از انواع مختلف پوشش‌های بیمه‌نامه‌های مسئولیت بیمه دانا بهره ببرد. از مهم‌ترین انواع بیمه مسئولیت دانا می‌توان به بیمه‌های زیر اشاره کرد:

  • بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان
  • بیمه مسئولیت مدنی حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان
  • بیمه مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه (ویژه عملیات ساختمانی)
  • بیمه مسئولیت مدنی مدیران مجموعه‌های ورزشی
  • بیمه مسئولیت مدنی شرکت‌های مسافرتی
  • بیمه مسئولیت مدنی جامع شهرداری
  • بیمه مسئولیت مدنی مدیران هتل و مهمان‌پذیرها
  • بیمه مسئولیت دارندگان آسانسور در قبال استفاده‌کنندگان
  • بیمه مسئولیت شرکت‌های گاز و توزیع نیروی برق در قبال شخص ثالث

 

  • بیمه مهندسی شرکت بیمه دانا

بیمه‌های مهندسی یکی از زیرشاخه‌های بیمه‌های اشیا به شمار می‌آیند که با هدف تامین مالی جامع و کافی موضوع بیمه‌نامه ارائه می‌شوند. بیمه‌گر متعهد می‌شود به ازای دریافت حق بیمه در قبال بیمه مهندسی شرکت بیمه دانا خسارت‌های فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی ناشی از حادثه را به ازای پرداخت حق بیمه جبران کند.

در برخی از انواع بیمه‌های مهندسی شرکت بیمه دانا که به عنوان «تمام خطر» شناخته می‌شود تمام خسارت‌های طبیعی و غیرطبیعی تحت پوشش بیمه‌نامه قرار می‌گیرند. در حال حاضر بیمه مهندسی دانا در ۶ نوع زیر ارائه می‌شود:

  • بیمه ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاران (P.M)
  • بیمه تمام خطر پیمانکاران (A.R)
  • بیمه تمام خطر نصب (A.R)
  • بیمه شکست ماشین‌آلات (B)
  • بیمه تجهیزات الکترونیکی (E)
  • بیمه ریسک‌های تکمیل شده ساختمانی (E.C.R)

بیمه دانا علاوه بر تمام شاخه‌های بیمه‌ای معرفی شده طرح‌ها و پوشش‌های خاص دیگری مانند بیمه اعتباری، بیمه اسب‌های مسابقه، بیمه انرژی، بیمه فساد کالا در سردخانه، بیمه عیوب پنهان و اساسی ساختمان و بیمه درمان حیوان‌های خانگی را ارائه می‌دهد تا بیمه‌گزار با در نظر گرفتن خطرها بیمه‌نامه‌ی مورد نیاز خود را تهیه کند.

خرید آنلاین بیمه دانا

بیمه دانا علاوه بر روش مراجعه حضوری بیمه‌گزار به نمایندگی‌ها و شعب بیمه این امکان را فراهم کرده است که بیمه‌گزار بتواند به راحتی به‌صورت آنلاین به استعلام انواع بیمه‌نامه‌ها، استعلام خسارت و استعلام قیمت نرخ بیمه رشته‌های مختلف بیمه‌ای خود از جمله بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه بپردازد.

از این رو شما به راحتی می‌توانید قبل از خرید بیمه‌نامه‌ی مورد نظر خود قیمت و پوشش‌های آن را بررسی کنید. شما همچنین می‌توانید به راحتی تنها با چند کلیک بیمه شخص ثالث خود را به‌صورت آنلاین تمدید نمایید.

همچنین شما می‌توانید به کمک سامانه فروش آنلاین بیمه سل علاوه بر خرید آنلاین بیمه دانا به مقایسه نرخ حق بیمه و خدمات این شرکت با سایر شرکت‌های بیمه بپردازید.

اشتراک‌گذاری