تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش شاخص بورس امروز 1402/02/16

Rate this post

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از بیمه سل همچنان شاخص بورس هموزن با افزایش 14 هزار و 522 واحد به رقم 870 هزار و 409 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های 600گانه در بورس است به بیش از 9 میلیون و 370 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 26 میلیارد سهام، و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون معامله و به ارزش 19 هزار و 209 میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز هستند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 82 صدم درصد رشد داشتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.7 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور یک درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد رشد کرد، و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 47 صدم درصد همراه شد.

شاخص بورس امروز

نقشه معاملات امروز بورس

امروز نمادهای بانک ملت، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، شستا، پالایش نفت تهران و بانک پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نماد چادرملو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 89 واحد افزایش به رقم 32 هزار و 55 واحد رسید، ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 784 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 509 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 1.5 میلیارد سهام، در قالب 760 میلیون معامله و به ارزش 20 هزار و 37 میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 39 هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات، فولاد غدیر ایرانیان، و صبا تامین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای سنگ آهن گهرزمین، آریاساسول، فولاد هرمزگان، و پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

 

اشتراک‌گذاری