تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی

Rate this post

بیمه بدنه جزء بیمه های اختیاری خودرو محسوب می شود و تمامی خودروها می توانند بر اساس ارزش ماشین و به صورت اختیاری، بیمه بدنه شوند. یکی از مزیت های بیمه بدنه این است که با کمک آن می توان خسارت هایی که به بدنه خودرو وارد شده است را دریافت کرد. به همین خاطر، در حال حاضر بسیاری از خودروها دارای بیمه بدنه اختیاری می باشند. در هنگام تصادفات رانندگی، لازم است که افراد برای دریافت خسارت از بیمه بدنه کروکی دریافت کنند. سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی بر اساس تعهدات نوع شرکت بیمه گر متفاوت می باشد.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که با داشتن کروکی، تا چه اندازه می توان خسارت از شرکت بیمه گر دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال شما و رفع ابهام در خصوص سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی، در ادامه مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با نحوه دریافت بیمه بدنه با کروکی صحبت کنیم. پس اگر شما هم تصادف رانندگی دارید و می خواهید بدانید که سقف بیمه بدنه با کروکی چقدر است، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تعریف بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو یکی از انواع بیمه های اختیاری برای خودروها محسوب می شود. در حال حاضر، امکان خرید انواع بیمه بدنه خودرو در کنار بیمه شخص ثالث وجود دارد. بدیهی است که بیمه بدنه خودرو در صورتی قابل خریداری می باشد که خودروی دارای بیمه اجباری، یعنی بیمه شخص ثالث باشد!

بیمه بدنه خودرو یکی از انواع بیمه هایی است که بر اساس نوع ارزش خودرو خریداری می شود. در واقع، افرادی که دارای خودروهای لوکس و گران قیمت هستند، می بایست هزینه بیشتری برای خرید بیمه بدنه خودرو پرداخت کنند.

همچنین، افرادی که دارای خودروهای ارزان قیمت تر هستند، باید هزینه کمتری را برای خرید بیمه بدنه پرداخت کنند. در حال حاضر، شرکت های مختلفی وجود دارند که خدمات مربوط به بیمه بدنه خودرو را به مردم ارائه می کنند. با توجه به رقابتی که میان این شرکت های بیمه گر وجود دارد، اکثر بیمه های بدنه دارای خدمات مشخصی می باشند.

پوشش های مختلف بیمه بدنه خودرو چیست؟

پوشش های مختلف بیمه بدنه خودرو بر اساس نوع بیمه بدنه می تواند متفاوت باشد. به همین خاطر، توصیه می شود که صاحبان خودروها قبل از خرید بیمه بدنه در ابتدا در رابطه با پوشش های مختلف بیمه بدنه خودرو اطلاعات کافی کسب کنند و سپس اقدام به خرید بیمه بدنه خودرو کنند. تمامی جزئیات مربوط به پوشش های مختلف بیمه بدنه خودرو بر اساس قراردادهای متنوع قابل مشاهده می باشد.

در حال حاضر، بیمه بدنه خودرو می تواند خسارت های زیر را پوشش دهد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • پوشش خسارت های وارد شده بر بدنه

خسارت های وارد شده بر بدنه می تواند بر اساس نوع خسارت و نوع پوشش شرکت بیمه گر پرداخت گردند. کلی ترین پوششی که می توان از بیمه بدنه دریافت کرد، خسارت های وارد شده به بدنه خودرو می باشد. از مزیت های این نوع بیمه این است که می توان خسارت های وارد شده در اثر تصادفات رانندگی که خود فرد هم مقصر است را دریافت کرد.

خسارت های وارد شده بر بدنه خودرو فقط ناشی از تصادف نمی باشند. گاهی در اثر پاشش اسید، بدنه خودرو آسیب می بیند. در صورتی که بدنه خودرو بر اساس تعهدات شرکت بیمه گر آسیب ببیند، شرکت بیمه گر موظف است بر اساس تعهدات بیمه ای خود، خسارت را پرداخت کند.

  • پوشش خسارت های وارد شده در اثر سرقت

برخی از شرکت های بیمه گر برای بیمه بدنه نیز خسارت سرقت در نظر می گیرند. در واقع، در صورتی که خودرو به سرقت برود، شرکت بیمه گر موظف است که هزینه مربوط به خودرو را بر اساس تعهدات خود پرداخت کند. معمولا در صورتی که پوشش خسارت در اثر سرقت در قرارداد بیمه بدنه خودرو وجود نداشته باشد، می توان آن را اضافه کرد.

  • پوشش خسارت های وارد شده در اثر آتش سوزی

این پوشش جزء پوشش های اصلی برای برخی از بیمه های بدنه خودرو نیست. در صورتی که پوشش خسارت های وارد شده در اثر آتش سوزی در قرارداد بیمه بدنه وجود داشته باشد، شرکت بیمه گر موظف است که در صورت آسیب به بدنه خودرو در اثر آتش سوزی، خسارت را بر اساس تعهدات خود پرداخت کند.

سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی

سقف تعهدات بیمه بدنه ماشین

سقف تعهدات بیمه بدنه خودرو از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. در بسیاری از موارد توصیه می شود که افراد قبل از خرید بیمه بدنه خودرو، در رابطه با جزئیات و پوشش های بیمه بدنه اطلاعات کافی کسب کنند. هر یک از شرکت های بیمه گر شرایط خاصی را برای سقف تعهدات بیمه خودرو در نظر می گیرند. از این رو لازم است که افراد بر اساس نوع تعهدات بیمه ای، بهترین قرارداد بیمه نامه خودرو را دریافت نمایند.

در حال حاضر، امکان دریافت سقف تعهدات بیمه بدنه خودرو بر اساس نوع قرارداد وجود دارد. در واقع، شرکت بیمه گر موظف است که هر گونه خسارتی که تحت پوشش خودش می باشد را به فرد راننده پرداخت کند. این پوشش به طور کامل و با جزئیات زیاد در قرارداد ذکر می شوند.

سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی چقدر است؟

سقف پرداخت بیمه بدنه بسیار حائز اهمیت است. به خصوص اگر خسارت های وارد شده بر بدنه خودرو بسیار زیاد باشد. یکی از مدارکی که از سوی شرکت های بیمه گر برای پرداخت خسارت بیمه بدنه دریافت می شود، کروکی تصادف است. در حال حاضر، بیشتر شرکت های بیمه گر اقدام به دریافت کروکی برای پرداخت بیمه بدنه با کروکی می کنند.

البته در برخی از موارد دریافت کروکی بعد از تصادفات رانندگی برای دریافت خسارت امکان پذیر نیست. گاهی می توان بدون کروکی نیز از شرکت های بیمه گر خسارت دریافت کرد. ولی به هر حال پرداخت بیمه بدنه با کروکی راحت تر انجام می شود. زیرا خودروی آسیب دیده در یک مرحله کارشناسی می شود و پس از آن نیز شرکت بیمه گر بر اساس میزان خسارت، هزینه پرداخت خواهد کرد.

سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی بستگی به نوع قرارداد دارد. در واقع، در صورتی که در قرارداد ذکر شود که در صورت تصادفات رانندگی، 80 درصد از کل خسارت به فرد راننده پرداخت می شود، شرکت بیمه گر بر اساس تعهدات خودش می بایست این هزینه را پرداخت کند.

با توجه به اینکه نوع قراردادهای مختلف برای بیمه بدنه خودرو متفاوت است، نمی توان سقف مشخصی را برای دریافت خسارت بیمه بدنه با کروکی ذکر کرد. لازم است که افراد بر اساس قرارداد بیمه ای خودشان، سقف تعیین شده برای دریافت خسارت با کروکی را مشاهده کنند.

مشاوره رایگان بیمه

سقف پرداخت خسارت بیمه با کروکی بر اساس ارزش خودرو است!

سقف پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث برای هر یک از تصادفات رانندگی مشخص است. در واقع، در صورتی که شخص ثالث در تصادفات رانندگی آسیب ببیند، بر اساس معیارهای موجود و همچنین، نرخ دیه می توان خسارت بیمه را دریافت کرد.

ولی سقف پرداخت خسارت بیمه بدنه با کروکی مانند بیمه شخص ثالث ثابت نیست. هر یک از شرکت های بیمه گر بر اساس دو اصل خسارت وارد شده به بدنه خودرو را پرداخت می کنند که در ادامه به این دو اصل اشاره می کنیم.

بیمه سل

  • پرداخت خسارت بیمه بدنه با کروکی با توجه به تعهدات شرکت بیمه گر

در ابتدای خرید بیمه بدنه برای یک خودرو، یک قرارداد از سوی شرکت بیمه گر به فرد بیمه شده داده می شود. در این قرارداد در رابطه با سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی ذکر می شود. شرکت بیمه گر بر اساس تعهدات خودش نه بیشتر، خسارت وارد شده به بیمه بدنه خودرو را پرداخت می کند.

در واقع، در صورتی که سقف تعهد شرکت بیمه گر برای پرداخت خسارت ماشین، 80 درصد از کل خسارت باشد، هیچ گاه بیشتر از این درصد از سوی شرکت بیمه گر پرداخت نمی شود. زیرا شرکت بیمه گر هیچ تعهدی در قبال این موضوع ندارد.

  • پرداخت خسارت بیمه بدنه با کروکی با توجه به ارزش خودرو

یکی از موضوعاتی که در هنگام پرداخت خسارت بیمه بدنه با کروکی توسط شرکت بیمه گر در نظر گرفته می شود، نوع خودرو و ارزش خودرو است. در واقع، در هنگام عقد قرارداد میان شرکت بیمه گر و خودروی بیمه شده، خسارت بیمه بدنه با یک سقف مشخص بر اساس ارزش خودرو تعریف می شود. این موضوع به این معناست که در بسیاری از موارد بیمه های بدنه کل هزینه خسارت را پوشش نمی دهند و فقط بر اساس ارزش خودرو، خسارت وارد شده بر بدنه خودرو را پرداخت می کنند.

آیا برای همه تصادفات رانندگی نیاز به دریافت کروکی می باشد؟

تاثیر فرانشیز بیمه بر روی سقف بیمه بدنه با کروکی

یکی از موضوعاتی که همواره توصیه می شود مردم قبل از خرید بیمه بدنه خودرو به آن توجه داشته باشند، فرانشیز بیمه بدنه است. در واقع، هر یک از بیمه های بدنه خودرو دارای یک درصد فرانشیز برای تصادفات رانندگی، حادثه ها، آتش سوزی و سرقت دارند.

به طور مثال، برخی از شرکت های بیمه گر، 20 درصد فرانشیز را برای سرقت خودرو در نظر می گیرند. یعنی در صورتی که خودرو به سرقت برود، 80 درصد از کل ارزش خودرو تا سقف تعهدات شرکت به فرد بیمه شده پرداخت می شود. 20 درصد باقی مانده نیز بر عهده خود فرد بیمه شده می باشد.

اکثر شرکت های بیمه گر تا 90 درصد از کل خسارت های وارد شده بر بدنه خودرو را پوشش می دهند. ولی به هر حال لازم است که افراد برای دریافت بیشترین خسارت از بیمه بدنه با کروکی، بیمه های بدنه خودروهایی را انتخاب کنند که دارای درصد فرانشیز کمتری می باشند.

بدیهی است که قیمت بیمه بدنه با فرانشیز کمتر، بیشتر است. اما به هر حال با توجه به پرداخت خسارت بیمه بدنه با کروکی با درصد فرانشیز کمتر، مزیت های بیشتری برای این نوع بیمه های بدنه وجود دارد.

آیا برای همه تصادفات رانندگی نیاز به دریافت کروکی می باشد؟

یکی از سوالاتی که برای افراد در هنگام تصادفات رانندگی پیش می آید این است که آیا برای همه تصادفات رانندگی نیاز به دریافت کروکی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! ولی در صورتی که قصد دریافت سقف بیمه بدنه با کروکی را دارید، بهتر است که در سریع ترین زمان ممکن، کروکی را دریافت کنید.

در واقع، با داشتن کروکی راحت تر می توان سقف بیمه بدنه را دریافت کرد. همچنین، در صورتی که تصادف به صورت خاص باشد، لازم است که فرد بیمه شده بر اساس قرارداد بیمه بدنه خودرو، کروکی دریافت کند. در برخی از موارد مانند موارد زیر، دریافت کروکی در هنگام تصادفات رانندگی الزامی است. در غیر این صورت شرکت بیمه گر هیچ تعهدی برای پرداخت سقف بیمه بدنه با کروکی را ندارد.

  • تصادف هایی که دارای خسارت بالای 20 میلیون تومان می باشند.
  • تصادف هایی که با خودروهای نظامی اتفاق افتاده اند.
  • در صورتی که تصادف رانندگی برای بار دوم در طول قرارداد بیمه بدنه اتفاق افتاده باشد.
  • علت حادثه تصادف عبور از چراغ قرمز باشد.
  • تصادف های شاخ به شاخ از جمله تصادف های رانندگی هستند که نیاز به کروکی دارند.
  • در صورتی که تصادف با شیء ثابت اتفاق افتاده باشد.
  • در صورتی که تصادف با موتور سیکلت اتفاق افتاده باشد.
  • در صورتی که تصادف منجر به جرح و یا فوت شده باشد.

در صورتی که کمتر از 30 روز از شروع بیمه بدنه گذشته باشد.

 

سقف پرداخت بیمه بدنه با کروکی2

آشنایی با مراحل مختلف دریافت خسارت بیمه بدنه ماشین با کروکی از شرکت بیمه گر

در صورتی که بخواهید سقف بیمه بدنه با کروکی را دریافت کنید، می بایست با مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو با کروکی آشنایی داشته باشید. معمولا لازم است که طبق روند زیر، خسارت بیمه بدنه خودرو را از شرکت بیمه گر دریافت نمایید.

  • اعلام خسارت به شرکت بیمه گر پس از گذشت 5 روز از تاریخ حادثه
  • اعلام تصادف به مراکز پلیس انتظامی راهور و دریافت کروکی
  • مراجعه کردن به شرکت بیمه گر برای تشکیل پرونده و یا تشکیل پرونده به صورت غیر حضوری
  • انتقال دادن خودرو به تعمیرگاه های مجاز و تحت پوشش شرکت بیمه گر
  • بازدید کارشناس بیمه گر از خودرو
  • ارزیابی خسارت وارد شده به خودرو توسط بازدید
  • بازسازی و تعمیر کردن خودروی آسیب دیده
  • بازدید نهایی کارشناس بیمه گر از سلامت خودرو
  • دریافت چک خسارت بیمه بدنه از شرکت بیمه گر توسط فرد بیمه شده
اشتراک‌گذاری