تاریخ امروز:۱۰ فروردین ۱۴۰۳
بیمه موتور سیکلت

بیمه موتورسیکلت

5/5 - (1 امتیاز)

رانندگی با موتورسیکلت اگر چه جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد اما خطرهای زیادی هم در کمین آن نشسته است که می‌توان با تهیه بیمه موتورسیکلت خسارت‌های ناشی از حادثه‌ها را پوشش داد. در حقیقت به کمک تسهیلات شرکت‌های بیمه‌ای مانند بیمه ایران می‌توانید با اطمینان بیشتری زمان رفت‌ و آمدهای خود را در شهر به ویژه کلان شهرها کاهش دهید.

موتورسیکلت علاوه بر کاهش زمان طی کردن مسیرها در داخل شهرها و دور ماندن از ترافیک‌ شهری می‌تواند به کاهش آلودگی هوا هم کمک کند. از آنجایی که با توجه به آمار و مشاهدات می‌توان گفت موتورسیکلت نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشتر در معرض خطر قرار دارد بهتر است به جای تردد بدون بیمه‌نامه معتبر قبل از هر چیزی به فکر تهیه بیمه موتورسیکلت باشید. شرکت‌های بیمه به ازای دریافت حق بیمه موتورسیکلت متعهد می‌شوند در صورت بروز حادثه خسارت‌های احتمالی را جبران کنند.

استعلام و خرید بیمه موتورسیکلت که زیرشاخه بیمه ثالث وسایل نقلیه محسوب می‌شود، نیازمند اطلاعات خاصی است. راهنمای کامل بیمه موتور شامل: تعریف، پوشش‌ها، نحوه محاسبه قیمت بیمه موتور ، خرید و تمدید آنلاین بیمه موتورسیکلت و … را در زیر مطالعه نمایید. همانند هر بیمه شخص ثالث، هر فرد زیاندیده در حادثه رانندگی غیر از راننده موتور سیکلت مقصر را ، شخص ثالث می نامند.

در این یادداشت با توجه به افزایش روزافزون استفاده از موتورسیکلت و اهمیت تردد با بیمه‌نامه‌ی معتبر به بررسی بیمه موتورسیکلت می‌پردازیم. در نهایت هم به چگونگی خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت پرداخته خواهد شد تا در کمترین زمان ممکن نسبت به خرید آن اقدام نمایید. در ادامه با بیمه سل همراه باشید.

بیمه موتور سیکلت

انواع بیمه موتورسیکلت

بدون شک موتورسواری به همان اندازه که جذاب و هیجانی است خطرناک هم هست. خرید بیمه موتورسیکلت با وجود خسارت‌های جانی و مالی برای موتورسواران امری ضروری است.

همانند خودرو شما می‌توانید ۲ نوع بیمه برای موتورسیکلت خود تهیه کنید:

  • بیمه شخص ثالث موتور سیکلت
  • بیمه بدنه موتور سیکلت

قانون‌گذار همانند بیمه شخص ثالث خودرو تهیه بیمه شخص ثالث را برای موتورسواران اجباری کرده است. از این رو موتورسوار برای پوشش خطرهای مربوط به سانحه‌های رانندگی به این بیمه‌نامه نیاز دارد تا بتواند با خیالی آسوده از موتورسواری خود لذت ببرد.

بیمه شخص ثالث خودرو دو نوع پوشش مالی و جانی را برای اشخاص ثالث و همچنین یک پوشش جانی برای راننده مقصر پیش‌بینی کرده است. بیمه بدنه خودرو هم برای جبران خسارت‌های اصلی و فرعی از جمله آتش‌سوزی خودرو، سرقت و شکست شیشه ارائه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بیمه موتورسیکلت و تفاوت‌ها و شباهت‌های آن با بیمه‌های خودرو در ادامه به بررسی دقیق‌تر این بیمه‌نامه‌ها خواهیم پرداخت.

بیمه بدنه موتورسیکلت

برخلاف باور عموم تمام پوشش‌هایی که شرکت‌های بیمه مانند بیمه ایران و بیمه پارسیان در بیمه بدنه خودرو در نظر می‌گیرند به طور کامل در بیمه بدنه موتورسیکلت ارائه نمی‌شود.

بیمه‌گر متعهد می‌شود که در صورت بروز حادثه به ازای دریافت حق بیمه نسبت به جبران خسارت‌های تصادف، تصادف و به طور کلی هر نوع برخوردی با جسم متحرک و ثابتی که منجر به آسیب و صدمه به موتورسیکلت شود را جبران کند. علاوه بر این بیمه‌گر و بیمه‌گزار توافق می‌کنند که در صورت بروز آتش‌سوزی، صاعقه یا انفجار بیمه‌گر مسئول جبران خسارت‌ها باشد.

با توجه به پوشش‌های اندک بیمه بدنه موتورسیکلت این بیمه‌نامه از محبوبیت کمتری بین موتورسوران برخوردار است. در حقیقت بیشتر موتورسواران از بیمه شخص ثالث موتورسیکلت استقبال می‌کنند که در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن می‌پردازیم.

همه چیز در مورد بیمه موتور سیکلت

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

برخلاف بیمه بدنه موتورسیکلت، بیمه شخص ثالث این وسیله‌ی نقلیه مشابه بیمه شخص ثالث خودرو است. در حقیقت مانند بیمه شخص ثالث خودرو بیمه‌گر موظف است خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به شخص ثالث و همچنین خسارت‌ها و زیان‌های جانی وارد شده به راننده مقصر را جبران کند.

  • خسارت جانی به راننده مقصر: این پوشش برای جبران خسارت‌ جانی وارد شده به راننده مقصر موتورسیکلت ارائه می‌شود.
  • خسارت مالی به شخص ثالث: بیمه‌گر متعهد می‌شود به ازای دریافت حق بیمه و بر اساس مفاد بیمه‌نامه در صورت بروز حادثه و وارد شدن خسارت مالی به شخص ثالث (شخصی به غیر از راننده مقصر که به عنوان طرف سوم شناخته می‌شود) خسارت‌های مالی را جبران کند.
  • خسارت جانی به شخص ثالث: بیمه‌گر به عنوان مسئول جبران خسارت‌های جانی به شخص ثالث شناخته می‌شود.

سقف پوشش هزینه های مالی و جانی بیمه موتور سیکلت

سقف هزینه های مالی تا سقف پوشش انتخاب شده در زمان خرید بیمه نامه (در سال 98 بین 9 تا 30 میلیون تومان) است.

هزینه های جانی اشخاص ثالث هم در بیمه موتور سیکلت در سال 98 تا سقف مبلغ 360 میلیون تومان (معادل دیه کامل مسلمان در ماه حرام) پرداخت می شود.

هزینه های جانی راننده مقصر در سال 98 تا سقف مبلغ 270 میلیون تومان (معادل دیه کامل مسلمان در ماه عادی) پرداخت می شود.

حوادث زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیستند:

  • خسارت وارده به بار یا محموله موتورسیکلت بیمه شده
  • خسارت مربوط به موتورسیکلت راننده مقصر
  • خسارت وارده ناشی از اشعه رادیواکتیو و تشعشعات هسته ای

بر اساس آمارهای منتشر شده حدود 90% موتورسیکلت های کشور بیمه شخص ثالث ندارند و این به معنای احتمال وقوع میلیون ها خسارت جبران ناپذیر است.

در این بیمه نامه خسارات جانی و مالی که راننده مقصر موتورسیکلت به شخص زیان دیده یا وسیله نقلیه او وارد کرده است تا سقف تعهدات بیمه پرداخت خواهد شد. همچنین خسارات جانی وارد شده به راننده موتورسیکلت که شامل هزینه های درمان، نقص عضو و فوت وی باشد هم تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

با خرید بیمه موتور سیکلت تمام خسارت های وارد شده به اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می گیرد. این خسارت ها عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هزینه های پزشکی و درمان
  • هزینه خسارت های وارد شده به وسیله نقلیه و یا محمولات آن

به عبارت دیگر در رابطه با اشخاص ثالث زیان دیده، تمام هزینه های مالی و جانی به هر نحوی که باشد تا سقف معین شده در بیمه نامه موتورسیکلت تحت پوشش خواهد بود.

همچنین خسارت های وارد شده به راننده مقصر موتور سیکلت هم تحت پوشش بیمه نامه حوادث راننده قرار دارد؛ این خسارت ها عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هزینه های پزشکی و درمان

البته بیمه موتور سیکلت در مورد خسارت های مالی وارد شده به موتورسیکلت راننده مقصر، هیچ گونه تعهدی ندارد و این خسارت ها را می توان تحت پوشش بیمه بدنه قرار داد.

حال که با انواع بیمه موتورسیکلت و پوشش‌های آن‌ها آشنا دید وقت آن شده است که به سراغ قیمت این بیمه‌نامه برویم.

بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

طبق قوانین بیمه موتورسیکلت، اگر راکب موتورسیکلت مقصر در تصادف فاقد گواهی نامه باشد، بیمه گر خسارت زیان‌دیده را بدون قید و شرط پرداخت می کند ولی استرداد مبلغ خسارت به بیمه گر توسط راکب مقصر الزامی است و در شرایطی که تصادف یا حادثه منجر به خسارت جانی و پرداخت دیه گردد، پرداخت دیده از طرف بیمه‌گر غیرممکن است زیرا برحسب ماده 3 قانون بیمه موتورسیکلت، شرایط پرداخت دیه به راننده مقصر، داشتن گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه است.

بیمه موتور سیکلت

قیمت بیمه موتورسیکلت

همانطور که اشاره شد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نسبت به بیمه بدنه موتورسیکلت از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای درک بهتر قیمت نرخ بیمه موتورسیکلت باید به درک درستی از عوامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت آن برسید.

به طور کلی نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به ۴ عامل سال تولید موتور، نوع موتورسیکلت، تعداد سیلندر و ساختار آن بستگی دارد.

سال تولید موتور چه نقشی در تعیین قیمت بیمه موتورسیکلت دارد؟

سال تولید موتورسیکلت یکی از پارامترهای بسیار مهم در تعیین نرخ بیمه‌ موتورسیکلت به شمار می‌آید. بدیهی است که موتورسیکلت هر چه عمر کمتری داشته باشد موتورسواری با آن ریسک کمتری در پی خواهد داشت. از این رو هر چه موتورسیکلت جدیدتر باشد نرخ بیمه موتورسیکلت آن کمتر خواهد بود.

بد نیست بدانید که اغلب شرکت‌های بیمه برای موتورسیکلت‌هایی که بیش از ۱۵ سال سن دارند به ازای هر سال دو درصد به حق بیمه اضافه می‌کنند.

نقش نوع موتورسیکلت در تعیین قیمت بیمه موتورسیکلت

برای تعیین نرخ بیمه موتورسیکلت آن‌ها را در سه دسته موتورسیکلت دو چرخ، سه‌چرخ و برقی دسته‌بندی می‌کنند. طبیعی است که صاحبان موتورسیکلت‌های سه‌چرخ باید نسبت به موتورسیکلت‌های دو چرخ حق بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنند.

علاوه بر این اگر از موتورسیکلت برای شرکت در مسابقات استفاده شود ۳۰ درصد به نرخ حق بیمه اضافه خواهد شد.

تعداد سیلندر

تعداد سیلندر از دیگر عوامل تاثیرگذار به شمار می‌آیند که در تعیین نرخ بیمه موتورسیکلت دخیل هستند. موتورسیکلت‌ها می‌توانند دارای یک، دو، سه سیلندر و حتی بیشتر باشند. بدیهی است که با افزایش تعداد سیلندرهای موتورسیکلت قدرت آن هم افزایش پیدا کند. از این رو نرخ بیمه با بالا رفتن تعداد سیلندر افزایش پیدا خواهد کرد.

ساختار موتور

به طور کلی از نظر شرکت‌های بیمه‌ هر چه قدرت موتور افزایش پیدا کند و همچنین از ابعاد بزرگتری برخوردار باشد ریسک موتورسیکلت افزایش پیدا خواهد کرد که در نتیجه نرخ بیمه موتورسیکلت با توجه به این مساله بیشتر خواهد شد. از این رو نرخ بیمه موتورسیکلت‌های برقی و دنده‌ای با یکدیگر متفاوت هستند.

با در نظر گرفتن عوامل بیان شده می‌توان گفت راکبان موتورسیکلت‌های گازی نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها باید حق بیمه‌ی کمتری پرداخت کنند. حق بیمه پایه برای بیمه موتورسیکلت سالانه توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود که برای سال ۱۴۰۰ در ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۹ اعلام شده است که به شرح زیر است:

نوع موتورسیکلت

حق بیمه پایه

گازی

۴۸۱ هزار تومان
دنده‌ای تک سیلندر ۵۸۸ هزار تومان
دنده‌ای تک سیلندر و بیشتر ۶۴۶ هزار تومان
دنده‌ای سه‌چرخ ۶۹۴ هزار تومان

بد نیست بدانید علاوه بر این ۴ عامل که به طور مستقیم در تعیین نرخ بیمه نقش دارند عوامل دیگری مانند تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد موتورسیکلت هم وجود دارند که می‌توانند حق بیمه را کاهش یا افزایش دهند.

جریمه دیرکرد

همان‌طور که می‌دانید اغلب بیمه‌ها را می‌توان به‌صورت قسطی خریداری کرد. سؤالی که در اینجا ممکن است ایجاد شود این است که آیا می‌توان بیمه موتور سیکلت را اقساطی تهیه کرد و حق بیمه موتور سیکلت را قسطی پرداخت کرد.

جریمه دیرکرد می‌تواند باعث افزایش حق بیمه موتورسیکلت شود. در صورتی که سررسید بیمه‌نامه‌ی شما گذشته باشد هنگام تمدید بیمه‌ موتورسیکلت خود باید مبلغی را بابت جریمه دیرکرد پرداخت کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود به کمک ابزار «یادآور» بیمه سل استفاده کنید تا با تمدید به موقع بیمه‌نامه‌ی خود مشمول جریمه دیرکرد و پرداخت مبلغ اضافه بابت آن نشوید.

تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت

همانند بیمه شخص ثالث خودرو تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت برای تشویق راکبان موتورسیکلت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ارائه می‌شود. در حقیقت تخفیف عدم خسارت به تخفیف‌هایی گفته می‌شود که بیمه‌گزار به دلیل عدم استفاده از بینامه‌ی خود در سال‌های قبل دریافت می‌کند.

میزان تخفیف عدم خسارت بیمه موتورسیکلت به طور خودکار محاسبه و در بیمه‌نامه ذکر می‌شود. سقف تخفیف عدم خسارت ۷۰ درصد است. از این رو شما می‌توانید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین موتورسواری آرام و به دور از هیجان تا ۷۰ درصد مبلغ بیمه‌نامه‌ی خود را کاهش دهید.

ارزان ترین بیمه موتور سیکلت

با توجه به عوامل تأثیرگذار روی قیمت بیمه موتور سیکلت که در مطالب بالا آن را بررسی کردیم، اگر به دنبال ارزان ترین بیمه موتور سیکلت هستید، باید تخفیف عدم خسارت بیشتر و جریمه دیرکرد کمتری داشته باشید.

همچنین برای انتخاب و خرید ارزان ترین بیمه موتور سیکلت، به بررسی و مقایسه این بیمه در شرکت های مختلف بیمه نیاز خواهید داشت که در حال حاضر این امکان از طریق سایت بیمه سل فراهم شده است.
در ازکی شما می توانید با وارد کردن مشخصات موتور سیکلت خود، قیمت بیمه نامه را در شرکت های معتبر بیمه مقایسه کنید و ارزان ترین بیمه را انتخاب کنید.

استعلام قیمت نرخ بیمه موتورسیکلت

استعلام قیمت نرخ بیمه موتورسیکلت به دو روش سنتی و آنلاین امکان‌پذیر است. در روش سنتی مانند گذشته شما باید به یکی از نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه کنید یا با آن‌ها تماس بگیرد تا بتوانید از قیمت و چگونگی خرید آن آگاه شوید.

بدیهی است که در این روش شما باید بخشی از روز خود را به این موضوع اختصاص دهید که با توجه به مشغله‌های زندگی می‌تواند دشوار باشد. علاوه بر این برای استعلام قیمت نرخ بیمه موتورسیکلت باید زمان زیادی را صرف مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه‌ای یا تماس با آن‌ها بکنید تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به خرید بیمه موتورسیکلت خود اقدام کنید.

با این حال شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگان شرکت‌های بیمه به صورت آنلاین در هر زمان از روز با مراجعه به سامانه فروش آنلاین بیمه سل نسبت به استعلام قیمت نرخ بیمه موتورسیکلت اقدام کنید. بیمه سل این امکان را فراهم کرده است که وارد کردن اطلاعات مورد نیاز از نرخ‌ حق بیمه شرکت‌های بیمه مانند بیمه ایران به طور همزمان مطلع شوید. این امر به شما کمک می‌کند که با مقایسه آن‌ها در کمترین زمان در هر زمان از شبانه‌روز مناسب‌ترین و بهترین بیمه موتورسیکلت را با توجه به توان و نیاز خود تهیه کنید.

در انتهای یادداشت به بررسی چگونگی خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت به کمک بیمه سل به طور مفصل خواهیم پرداخت.

motorcycle

مزیت‌های خرید بیمه موتورسیکلت

برای پی بردن به مزیت‌های خرید بیمه موتورسیکلت بهتر است به عواقب عدم تهیه آن بپردازیم. می‌توان گفت از آنجایی که راکب مقصر در صورت عدم خرید بیمه موتورسیکلت باید تمام خسارت‌ها را از جیب خود بپردازد تنها موتورسوارانی که از نظر مالی مشکلی ندارند می‌توانند بیمه موتورسیکلت را نادیده بگیرند.

از آن گذشته از آنجایی که تهیه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اجباری است موتورسواری بدون بیمه با ترس از پلیس راهور همراه است. پلیس راهور به محض پی بردن به این موضوع که بدون بیمه‌نامه در حال تردد در سطح شهر هستید موتورسیکلت شما را به پارکینگ منتقل می‌کند. از این رو شما باید وقت زیادی از زندگی خود را صرف ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ و خرید فوری بیمه موتورسیکلت به منظور رفع توقیف آن بکنید.

علاوه بر این باید بدانید که عدم تهیه بیمه موتورسیکلت جریمه روزانه دارد. قانون‌گذار همچنین در صورت بروز حادثه برای موتورسواران بدون بیمه برای بار اول حبس تعزیری تا ۲ ماه یا جزای نقدی تا صد هزار تومان یا هر دو مجازات را در نظر گرفته است. اگر راکب مقصر برای بار دوم دچار حادثه شود و نسبت به خرید بیمه موتورسیکلت اقدام نکرده باشد باید منتظر دو تا شش ماه حبص باشد.

از دیگر معایب عدم خرید بیمه موتورسیکلت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بدون بیمه‌نامه شخص ثالث شما نمی‌توانید نسبت به فروش موتورسیکلت خود اقدام کنید.

لازم به ذکر است بیمه‌گر راکبی که در یک سانحه‌ی رانندگی مقصر شناخته شده است حتی با وجود نداشتن گواهینامه هم تمام خسارت‌های شخص ثالث را پرداخت می‌کند اما در این شرایط پس از جبران خسارت برای بازپرداخت آن به راکب مقصر مراجعه خواهد کرد. پس علاوه بر تهیه بیمه‌ موتورسیکلت توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلاتی از این دست از موتورسواری بدون گواهینامه خودداری کنید.

خرید اقساطی بیمه موتورسیکلت

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا مانند بیمه‌های خودرو از جمله بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو می‌توان بیمه موتور سیکلت را هم اقساطی تهیه کرد یا خیر. با توجه به حق بیمه پایه اندک موتورسیکلت که در بخش‌های قبل به آن پرداخته شد اغلب شرکت‌های بیمه از ارائه اقساطی بیمه موتورسیکلت خودداری می‌کنند.

با این حال بد نیست بدانید اگر چه به دلیل پایین بودن مبلغ حق بیمه موتورسیکلت اغلب شرکت‌ها این بیمه‌نامه را تنها به صورت بلند مدت (یک ساله) ارائه می‌دهند اما بیمه ایران با توجه به نقش این بیمه‌نامه در جبران خسارت‌های احتمالی موتورسواران به منظور رفاه حال آن‌ها تسهیلات ویژه‌ای مانند خرید اقساطی و کوتاه‌مدت ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که مبلغ حق بیمه ۶ ماهه نصف حق بیمه یک ساله نیست و دارندگان موتورسیکلت باید مبلغ بیشتری برای تهیه بیمه کوتاه‌مدت موتورسیکلت بپردازند.

انتقال بیمه موتورسیکلت

انتقال بیمه موتورسیکلت یکی از دغدغه‌های بیمه‌گزاران به شمار می‌آید. منظور از انتقال بیمه در حقیقت انتقال بیمه به مالک بعدی هنگام فروش موتورسیکلت است. همانند بیمه شخص ثالث خودرو قانون‌گذار چند روش برای انتقال بیمه موتورسیکلت در نظر گرفته است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

از متداول‌ترین روش‌های انتقال بیمه موتورسیکلت انتقال مالکیت موتورسیکلت است. در حقیقت از آنجایی که بیمه شخص ثالث به وسیله نقلیه تعلق دارد با انتقال مالکیت موتور این بیمه‌نامه به مالک جدید منتقل می‌شود. شما می‌توانید همچنین به یکی از شعبه‌های شرکت‌های بیمه مراجعه کنید و نسبت به انتقال بیمه‌نامه‌ی خود به مالک جدید اقدام کنید.

این امکان همچنین وجود دارد که مالک موتورسیکلت بیمه خود را به مالک جدید انتقال ندهد و از آن برای موتورسیکلت جدید خود استفاده کند. به همین منظور مالک خودرو باید با ارائه سند موتورسیکلت به یکی از شعبه‌های شرکت بیمه مراجعه کند. در این شرایط مالک موتورسیکلت می‌تواند تخفیف‌های بیمه موتورسیکلت خود را از ۶ ماه تا ۱ سال حفظ کند و پس از خریداری موتورسیکلت جدید بیمه‌نامه را به آن انتقال دهد.

خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت

همانطور که اشاره شد استعلام قیمت نرخ بیمه موتورسیکلت و خرید آن به روش سنتی علاوه بر نیاز به صرف زمان زیاد و اختصاص دادن بخشی از زمان خود به آن با توجه به افزایش وحشتناک ترافیک می‌تواند بسیار خسته‌کنند باشد. با این حال به لطف گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر شما می‌توانید در هر زمان از روز به کمک اینترنت نسبت به خرید بیمه موتورسیکلت خود اقدام کنید.

بیمه سل که یک سامانه فروش آنلاین بیمه است این امکان را برای شما فراهم کرده است که به راحتی در خانه، محل کار خود یا هر جای دیگر به مقایسه حق بیمه‌ شرکت‌های مختلف بیمه بپردازید و در نهایت پس از انتخاب یکی از آن‌ها به صورت آنلاین یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

چگونگی خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت از بیمه سل        

برای خرید بیمه موتورسیکلت ابتدا وارد وب‌سایت بیمه سل شوید و در بالای صفحه ابتدا گزینه‌ی «انواع بیمه» و سپس گزینه‌ی «بیمه شخص ثالث» و در نهایت گزینه‌ی «موتورسیکلت» را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه‌ی «موتورسیکلت» شما به صفحه‌ی دیگری هدایت می‌شوید که در آنجا باید مشخصات موتورسیکلت خود را اعم از کاربری و سال ساخت آن انتخاب کنید. شما بعد از مشخص کردن کاربری، نوع و سال ساخت موتورسیکلت خود باید وضعیت بیمه‌گر قبلی خود را هم مشخص کنید. در این بخش دو گزینه‌ی «فاقد بیمه‌» و «صفر کیلومتر» هم در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پس از انتخاب بیمه‌گر قبلی خود گزینه‌های دیگری برای مشخص کردن جزییات بیمه‌نامه‌ی قبلی شما ظاهر می‌شود که باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و در نهایت با فشردن گزینه‌ی «استعلام» می‌توانید به مقایسه حق بیمه‌ و خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌ای بپردازید و در نهایت با در نظر گرفتن خواسته‌های خود نسبت به خرید بهترین گزینه اقدام کنید.

لازم به ذکر است که در صورت استفاده از بیمه‌نامه‌ی قبلی خود با فعال کردن گزینه‌ی «از بیمه نامه قبلی خود خسارت گرفتم» اطلاعات مورد نیاز را ارئه دهید تا قیمت حق بیمه دقیق‌تر محاسبه شود. بیمه سل این امکان را فراهم کرده است که با ارائه چک بیمه موتورسیکلت را از شرکت‌های بیمه ایران و بیمه البرز به صورت اقساطی تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری